Jump to content


Vodena Pumpa Minarelli

montaža i problemi

22 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 05 October 2012 - 13:38

Otvorih ovu temu , jer se u dosta slučajeva javlja identičan problem kod zamene vodene pumpe na minarelli blokovima...

Naime radi se o tome, da se snabdevamo reparacionim delovima koje možemo kod nas na tržištu da dobijemo, i u tom kontekstu radimo sa pakovanjima RMS vodene pumpe, manjim ili većim, u manjim se dobija radno kolo plastični propeler sa osovinom, dva malena ležaja, semering, i jedan ili dva osigurača, dok se u veće dobija i beli plastični pogonski točak koji nailazi na štiftove magneta...

problem koji se javlja je da RMS pakuje duple semeringe u zadnje vreme, koji fizički u malu deklicu ne mogu da stanu.. Zapravo ako ih montiramo gornji deo viri iz deklice previše i dodiruje se u plastično radno kolo (propeler) što u prvom pogledu ne smeta, jer je cela osovina za toliko duža i može da se nategne kod sklapanja...

međutim posle samo par sati rada, taj gumeni prsten semeringa istopi plastiku radnog kola, i ceo propeler počinje da proklizava na osovini, i pumpa više ne radi...

ovako izgleda stari i novi tip semeringa koji pakuju

Posted Image

očigledne su razlike u visini


Posted Image


najjednostavnije rešenje je odseći taj gornji kraj, i tako prepraviti da bude običan jednostrani semering


Posted Image


sada je moguće montirati ga na oba načina, logično bi bilo da opruga bude sa unutrašnje strane jer je tada na "suvom" međutim, pošto je osovina na delu koji klizi po semeringu malo proširena, a zaptivanje ovako montiranog semeringa skroz pri dnu, ja sam odlučio da montiram semering naopako, jer je tako 100% da će prošireni deo biti baš po delu koji zaptiva, a naravno po cenu toga da će opruga vremenom da oksidira i semering ovako biti kraćeg veka trajanja..

Posted Image
Posted Image


i u to ime dobija i nešto tavatne masti u delu gde se nalazi opruga

Posted Image


sada osovina može da dođe do kraja i vidimo da je propeler radnog kola na 1mm od samog kućišta, a to je tačno koliko proširenje na osovini dolazi do samog ležaja

Posted Image


e sad pošto je sama osovina malo duža, i može da se šeta 1-1,5mm dole gore, ne bi bilo loše kada bi iskoristili jedan seger osigurač, recimo stari, da fiksiramo osovinu u najdubljem položaju

Posted Image


gde kasnije savršeno staje i bolcna i beli pokretački točak

Posted Image

Posted Image

Posted Image


to je to...

Posted Image

#2 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 05 October 2012 - 18:12

ovo će mnogima uštedeti novac a ujedno i nešto vrednije - živce...Nema ko nije odradio reparaciju vodene pumpe a da mu ubrzo nakon toga nije opet propišala...evo gde se skriva zec!!
odličan 5.. ;)

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 05 October 2012 - 21:00

ne nije propišala, već kuva motor, pa nismo ni sumnjali da vodena pumpa nije isrpavna, već ravnamo glavu, menjamo termostat, sve pokušavamo jer je pumpa nova tek stavljena.... itd, mene je koštala 3 dana raznih poslova, oko problema jer motor prokuva,,,

#4 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 October 2012 - 22:04

Odlicna tema Mario! Ja sam nesto novo naucio , video sam kako izgleda vodena pumpa kod skutera , mogu reci da je po gradji gotovo 100% identicna kao kod ves masina sa kojima se ja borim u svom zanatu ...ovaj problem okretanja semeringa sam i ja shvatio samo obrnuto...kod novih pumpi ( kod ves masina ) uporno pakuju semeringe sa oprugom do vode , ne znam zasto , pa kad voda ( jos deterdzentna ) ispere masnocu za relativno kratko vreme opruga korodira i pukne , pa semerig ne zaptiva vise i prodje voda u lezaj koji brzo zariba ...shvatajuci sta se desava i zasto nove pumpe relativno brzo stradavaju , ja semering na njima okrecem sa oprugom do lezaja , a ne do vode sto pumpi obezbedjuje dug vek trajanja , a zaptivna usna svakako gazi po osovini i prakticno , sve jedno je kako se semering okrene...kako sam razumeo , ovde je gazeca zaptivna usna malo pomerena u odnosu na sredinu semeringa , pa je sigurnije da bi zaptivala po osovini da se semering okrene kontra...da, jako je vazno da se ogranici sksijalni hod osovine , da ne bi propeler strugao ( ako je ivica semeringa malo izbacena u odnosu na kuciste) ...a i da zaptivna usna sigurno gazi po osovini...

Ovo secenje `viska` semeringa i ja primenjujem kad imam slican , sa dve zaptivne usne, a jedna smeta , sve jedno -ona prva je samo `prasinjara`, i tako nema oprugu...moze bez nje...meni veci problem predstavlja sto proizvodjaci semeringa ( za pumpe , ne za bubnjeve ) u zadnjih nekoliko godina proizvode semeringe sa dve zaptivne usne , ali bez opruge- oni nista ne valjaju , imaju kratak vek trajanja i nove pumpe brzo procure i zaribaju...to sam probao da im signaliziram , kao serviser i radnik sa terena sa povratnom informacijom , ali bez uspeha, oni teraju svoje ...na svu srecu , imam jednoga proizvodjaca koji pravi dobre semeringe sa oprugom...

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 06 October 2012 - 12:33

videćemo dokle će trajati ovaj način okretanja semerina, i principu meni je ideja pala na pamet jer se osovina malo šeta 1-1,5mm pa tako prišreni deo osovine, ponekad ispadne iz usne semeringa, no ukoliko osovinu fiksiramo sa dodatnim osiguračem kao na slici, tada je usna semerina na dobrom delu i ako je okrenut oprugom prema "suvom", pa možda tu inovaciju implementiramo...

možda je jednostavnije kupiti redovan corteco semering za to mesto, i samo izmenjati ležajeve i radno kolo, a taj rms semering baciti u đubre...

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 12 March 2013 - 22:50

evo da se javim samo , da je prva pumpa koju sam ovako uradio (od 3 mislim) propišala, i to zato što je opruga sa semeringa odletila negde u sistem za vodu.. najverovatnije je zarđala i pukla, kasnije semering bez opruge ne radi posao, to je već jasno...

pa pošto sam već pri postavljanju ove teme posumnjao da ovo neće ovako valjati... a osovina je fiksirana dodatnim osiguračem, novi semering sam isto skratio, ali sam ga postavio na normalan način sa oprugom prema unutra (dakle na suvom) s tom razlikom da sam iz svoje satisfakcije ostavio semering nekih 0,5mm neukucan, ali 100% u ravni, kako bi usna semeringa bila oko 2mm od ležaja, i taman da ovaj drugi prvi osigurač i popusti malo, recimo do same bolcnice belog pokretača, široki deo ne može da ispadne iz usne, a ovamo gore tih 0,5mm ne smeta radnom kolu, koje je za još oko 1mm iznad...

videćemo da li ima inovacije po ovom pitanju....

#7 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 13 March 2013 - 01:09

Znas vec moj problem na f12 sa pumpom , a malo kasnije jos jedan f12 sa pumpom se pojavio , isti problem , naravno vodena pumpa rms , jedna je bila sa obicnim semeringom a jedna sa onim duzim ... Tako da vise ne uzimam rms nikako , u motobike-u imaju Kyoto set za reparaciju koji mi se odlicno pokazao , vec par komada sam ugradio i rade bez ikakvih problema ..

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 13 March 2013 - 11:02

da da sećam se, ti si prošao isto kao i ja, okretalo se radno kolo na osovini, pumpa vrti, a voda se ne pokreće...

aj videćemo te kyoto, ove rms su zaista promašene...

#9 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 14 March 2013 - 20:48

Svakako treba ugraditi semering sa oprugom u `suvom` delu pumpe ako se ima mogucnosti...to je nepogresivo...

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 15 March 2013 - 02:38

eto vidiš, nisam slušao starije, pa trebao si viknuti sunce mu poljubim, pa da nisam 3 skutera ovako sklopio....ehh

#11 kimili

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 76 posts
  • MestoBeograd
  • VozimYamaha Aerox

Posted 06 April 2013 - 23:23

jel smem da se ubacim da pitam vezano za vodeno hladjenje,upravo za Aeroksa.naime pali mi se lampica za pregrevanje,ukupno napravim 10 km i ona se odma ukljucuje.kad sam kupio skuter nisam gledao pumpu,ali hteo bi da pogledam e sad ne znam sta prvo:

1.da li da otvaram pumpu na ona 3 imbusa
2.vidim da spominjete termostat kako se on kontrolise i gde se nalazi?jel to onaj deo na glavi motora sa onom zicom?
3.jel bi trebao da zamenim Paraflu,crveni je u njoj,to bih promenio? hvalaa

#12 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 April 2013 - 18:02

koliku temeperaturu nabije tokom vožnje??
pre otvaranja pumpe daj da prvo raspravimo kakav problem imaš..Termostat ti se nalazi u glavi motora i ne može da se šteluje, on na određenoj temperaturi otvara i propušta vodu i to je to...može se desiti da je neispravan tj da ne otvara dobro...treba ga proveriti i zameniti po potrebi!

Šta ti je parafla?

#13 kimili

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 76 posts
  • MestoBeograd
  • VozimYamaha Aerox

Posted 07 April 2013 - 19:12

e Pita ovako,ja nemam skalu za temperaturu sem te sijalice kod KM sata koja se ukljuci kad se motor ugreje.motor ne gubi na ubrzanju i brzini samo se ona ukljuci i ja ga iskljucujem i pustim da odmara.sa druge strane malopre sam ga provozao naravno upalila se sijalica,i cim sam stigao kuci skinuo sam onu prednju masku,pipnuo hladnjak i bocu sa antifrizom,i hladnjak i boca su bili vruci,sto asocira da antifriz cirkulise i da dolazi u hladnjak samim tim da pumpa vrti! ili gresim mozda,ali po logici stvari bi reko da je tako.

takodje,sijalica za temperaturu svetli jako slabo pa sam mislio u jednom trenutku da mozda svetlo sa table ne zahvati sijalicin prostor,to jest da ga osvetli predpostavljajuci da sijalica treba jako i uocljivo da svetli.ali kad je pao mrak ipak sam se uverio da se sijalica za pregrevanje ukljucuje...

nije parafla nego PARAFLU :D,ja se izvinjavam koristim naziv SELENIA antifriza koji koristim u autu pa mahinalno i ovde...

znaci termostat je na glavi predpostavljam da je to onaj sraf sa zicom,ili je to senzor za toplotu?

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 07 April 2013 - 22:50

da taj šraf sa žicom ti je termo prekidač koji da je informaciju kada se voda pregrejala, odnosno kada je preko 100 ili 110C nisam siguran..

sad vidi, ako sumnjaš da je nešto neispravno, onda skini masku pa ga turiraj u mestu ,, i polako sačekaj da dobiješ tu lampicu...kada je ta lampica uključena voda bi po principu već trebala da kuva, i vidi se u posudici da je to već pritisak i da počinje da ključa...

ako nije tako onda je neispravan taj termoprekidač, a ako je termostat u kvaru onda ni hladnjak nije vruć-.... ovo što smo mi imali i što smo gore opisali je slučaj sa radnim kolom vodene pumpe, jednostavno posle određenog vremena počinje da proklizava i ne pokreće vodu, već ona kruži termosifonski lagano., ali svakako proključa...

sve jedno koji antifriz koristiš G11 plavi ili G12 crveni... tako da proveri te detalje....

#15 kimili

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 76 posts
  • MestoBeograd
  • VozimYamaha Aerox

Posted 09 April 2013 - 16:20

aha evo malopre sam se vratio sa registracije,vozio sam ga u grad i nazad i naravno lampica je pocela da shkilji kao sto uvek radi,odmah sam skinuo masku i odvrnuo cep,voda je samo bila vruca nije bilo pare pregrevanja niti bilo cega.jedino prilikom otvaranja posude sa antifrizom,bilo je malo pritiska i kad sam otvorio taj pritisak je izasao ali nista vise.u bocu sam gurnuo prst,nisam se ispekao...

izgleda da je u pitanju termoprekidac a sto se tice termostata ne znam dal ga uopste imam jer,i da ga provozam do prodavnice i nazad(otprilike 1 km) antifriz ce biti topao i u hladnjaku i u crevima kod pumpe.

antifriz bi zamenio jer kao kiselina da se vec stvara kad otvorim bocu...

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 09 April 2013 - 20:06

ok, onda samo izmeni taj termoprekidač za početak..... ako je ceo sistem topao, a ne kuva, onda su najverovatnije sve ostale komponente ok...

#17 kimili

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 76 posts
  • MestoBeograd
  • VozimYamaha Aerox

Posted 09 April 2013 - 20:40

vazi mario probacu da vidim nesto sa njim prvo i nadam se da je to to ;).pozdrav

#18 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 12 May 2013 - 19:31

Samo da se javim u temi . Napomenuo sam gore da su mi se kyoto pumpe pokazale ok , ali ipak posle odredjenog vremena veliki problem .. Ugradio sam oko 10-ak komada kyoto pumpi , u zadnjih mesec dana oko 5 komada , na 4 je oblaznuo propeler sa osovine , a na jednoj je procureo semering , i tu sam poludeo. Sada moram iz svog dzepa da ljudima zamenim pumpu i odlucio sam se za malo skuplji set- Buzetti , videcemo kako ce se pokazati . Sutra cu da se cujem sa ljudima iz Motobike da iznesem problem da vidim sta oni imaju da kazu na to ..

#19 GeletaLucas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 291 posts

Posted 12 November 2014 - 23:13

Evo da se ukljucim unaprijed se ispricavam sto dizem staru temu...ali zasto onda na serijske pumpe stavljaju semering tako da je opruga i dve u vodi? I teoretski to nebi smjelo hrdat jer ima antifriza u sistemu koji je jako mastan pa podmaziva

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 12 November 2014 - 23:51

I bio mi je skuter koji sam tako namestio pre dve god na malom servisu i nije pustio semering... konkretno problem je ako se proseta osovina.. tada procuri ako semering nije naopako postavljen...

Ali ako je blokiras sa jos jednim osiguracem izedju lezaja i poprecnog klina onda ne moze toliko da se mrda pa je sve ok

Sinclair research 1981©





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users