AIRSAL - spanska firma koja se bavi proizvodnjom vrhunskih motorskih komponenti, cilindara i klipova u aluminijumu ...na ovu temu me poteralo to da svi zajedno saznamo nesto vise o tome kako se proizvode ove motorske komponente , da saznamo o tehnoloskim procesima putem kojih dolazimo do gotovih proizvoda koje cemo verovatno svi mi drzati u rukama celoga zivota...ja sam pre oko godinu dana otvorio temu o poznavanju materijala i nekim tehnoloskim procesima gde sam malo karikirano prezentovao kako se neki delovi proizvode , mislim da nisam nigde mnogo pogresio , ali ovo je iz prve ruke , dakle, daleko ozbiljnije i to je prava stvar za nas...mislim da ne bi bilo lose da nadjemo jos slicnih tema o tome kako se proizvode proizvode i gus cilindri , ali i druge komponente motora ...sto se tice prevoda , nisam neki ekspert, neke nebitne recenice sam izbacio , neke sam zbog boljeg razumevanja dodao , ali sam jos uvek daleko bolji od one budalastine googla...
Evo i link ko hoce da vidi i slicice i originalni tekst...
http://translate.goo...ite-airsal.html
Poseta Airsal fabrici
Firma je na oko 30 km od Barcelone, zaposljava oko 60 uglavnom kvalifikovanih radnika…u glavnoj zgradi je smesten i glavni stab , sekretarijat , marketing i sve sluzbe Airsala, a postoji i ucionica gde se vrsi instruktaza i obuka radnika…
Pored administracije , postoji i odsek razvoja i testinga…Vrlo cesto i director sam voli da `zaprlja ` ruke proizvodima svoje firme , da se licno uveri u njihov kvalitet…koliko ja razumem , proizvode za masine od 50 do 125 ccm , iskljucivo u aluminijumu za sve svetske brendove…
Ceo process proizvodnje pocinje sa sirovinom …Airsal nabavlja cist aluminijum , pa je prikazana slika magacina gde je to naslagano kao zlatne poluge, samo je srebrne boje, izgleda impresivno…
Dalje je prikazana livnica , gde se u kalupima lije rastopljeni aluminijum…prilikom topljenja u kalupe se ubacuju specijalni umetci koji svakom cilindru daju identitet , to su umetci za odredjivanje kanala, usisa , izduva , peliva…oni su odradjeni u procesu koji je tajna fabrike…posle pozicioniranja elemenata u kalup se lije aluminijum , kalup se prevlaci tankim slojem nekog odvajaca i lije se tacna kolicina alumunijuma…posle se samo ceka da se to sve ohladi…
Po hladjenju , otvara se kalup da se izvadi jezgro…i tada cilindar vec dobija svoj oblik , jos se hladi…ima takozvane `zecje` usi, verovatno za cega vade odlivak – ne znam…i klipni odlivak se lako prepoznaje…po vadjenju iz kalupa i provodjenja nekog vremena u rerni gde se postepeno hladi i ocvrsnjava sa cilindra se skida pescana kora …cilindar se odseca sa viska odlivka , busi sa velikom preciznoscu ( otvore za brezone, glavna rupa cilindra ) , pri tom se koriste razne masine…slican tretman prolaze i klipovi koji se obradjuju na masinama velike preciznosti…da ne bi doslo do ostecenja aluminijuma , koriste se masine koje seku vodenom parom pod pritiskom…svaki od tih postupaka skida po malo materijala…to uzrokuje da se puno toga nakupi na podu , pa se pod vise puta dnevno cisti i opiljci koji se prikupe u kontejnere idu na dalje pretapanje …nista se ne baca !
Kad su cilindri prosli osnovnu polurobotsku kontrolu, radnik na kontroli uklanja eventualne neusaglasene u kvalitetu…dalje se sve pakuje u korpe u kojima se salje na liniju na NIKASILIRANJE …ta faza rada je POSLOVNA TAJNA Airsala i tu nije dozvoljen pristup i snimanje !!! Nikasiliranje je hemijski process koji je jako slozen i skup…pristup nije dozvoljen i zbog otrovnoh isparenja…Nikasiranje je skup tehnoloski ptoces galvanizacije sirovog cilindra gde se putem elektrolize nanosi tanak sloj nikl- silicijum karbida na klizni , habajuci deo cilindra u nanosu od svega 0.1 mm…sastav elektrolita , njegova koncentracija, jacina struje i vreme nanosenja su poslovna tajna fabrike, gde su i radnici i inzenjeri zestoko placeni da bi tu tajnu cuvali… ( moj dodatak ) …
U zahtevu za visokim kvalitetom , proverava se otprilike oko 1 % cilindara na specijalnim japanskim robotizovanim masinama sa laserkom glavom sa dijamantom…Ako visokokompjuterizovana merna oprema kojim slicajem pokaze da neki de one zadovoljava visoke kriterijume kvaliteta , taj komad ne napusta fabriku ! Po zavrsetku svih kontrola cilindri se transportuju u magacin gotovih proizvoda gde se uparuju sa klipovima , kompletiraju sa zaptivacima in ostalim pratecim elementima , pakuju se , spremni su za dalju prodaju…prikazana je slika magacina sa gotovim proizvodima, gde je sve kao u apoteci sve deluje zaista impresivno…
Sve ovo potvrdjuje da je AIRSAL zaista vrhunska firma koja proizvodi motorske komponente po najsavremenijim svetskim standardima u najboljem mogucem kvalitetu…
0
3 replies to this topic
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users