Vremenom se malo zaprlja kolektor od prasine od cetkica pa anlaser pocinje malo teze da vrti, ali po letnjem vremenu to nije problem, dok za hladnije vreme jeste. Na ovom modelu motora 1PE40QMB i 1E40QMB je ovakav anlaser.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
I krecemo sa demontazom.
Najpre otpajamo kontakte:
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Posto smo odvrnuli gornji saraf imbus 5 moramo odvrnuti i donji koji je inace jako nepristupacan, a jos ukoliko se tocak nalazi na motoru onda je mnogo teze da mu se pridje i odvrne.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
U tu svrhu na malom bloku pored palenja je ostavljena jedna rupa kroz koju se provuce kljuc i lako se taj saraf odvrne.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
I anlaser je skinut
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
I odvrcemo sarafe koji drze magnetni stator za njegovo telo.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Pre svlacenja statora potrebno je prstima dobro stegnuti zubasti deo rotora kako prilikom skidanja stator nebi povukao rotor za sobom usled delovanja magneta i poiskakale bi cetkice i opruge.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
I skinut stator
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Jako vazan detalj na koji moramo obratiti paznju je ova gumena zaptivka koja sprecava ulazak vode i vlage u sam anlaser i time ga cuva i produzava vek. Te je jako potrebna.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Ovde vidimo izgled prljavog kolektora koji uveliko smanjuje kontakt sa cetkicama i gubi se na snazi.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Uzimamo malo parce smirgla gradacija 400 i osmirglamo kolektor.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Pritom malo osmirglamo i cetkice da se i sa njihove dodirne povrsine skine prljavi sloj.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
I pre ubacivanja rotora u telo, kanemo na osovinu koja vozi u cauri samo kap ulja kako bi se lakse okretao, kazem samo kap jer ne smemo preterivati jer bi od vece kolicine ulja prilikom okretanja rotor razbacao ulje po kolektoru kog smo upravo sredili i zamastio ga, i onda opet nista nismo radili.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Sleduje ubacivanje u cetkice, sto je malo nezgodno jer opruge izgurivaju cetkice napolje pa se tu posluzimo sa manjim spicangama (zeger klesta) kojima drzimo cetkice sabijene u svom kucistu i gurnemo rotor do kraja u leziste.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Zatim opet kap ulja na drugi deo osovine i sklapanje.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
I na kraju proba sa nekim akumulatorom ili baterijom 12V da vidimo sta smo uradili.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge
I ukoliko anlaser lepo vrti, moze montaza na motor.
0
5 replies to this topic
#1
Posted 20 October 2012 - 22:53
#2
Posted 21 October 2012 - 18:42
Ovo treba da ide pod pineed.
#3
Posted 21 October 2012 - 19:53
Bravo Zlajoikse!!! Nista dodati , nista oduzeti , PINUJTE I GOTOVO ...
#4
Posted 21 October 2012 - 21:38
Закачено..
#5
Posted 21 October 2012 - 23:10
svaka čast, odlična tema
#6
Posted 05 January 2014 - 19:03
Ja radio ovih dana na kolima na alnaseru , pa posto sam u tom fazonu ( to se uvek zimi pokvari, a reci cemo i zasto ) , ova korisna tema da bi bila kompletna osvetljavam je malo sa teorijske strane...
SUS motori za razliku od nekih drugih, npr parne masine , elektro motora imaju tu uslovno receno manu da se ne mogu sami pokrenuti , nego mora se uloziti odredjeni rad da do toga dodje ...ili putem kurble ili elektricnim putem , nekim elektromotorom , a veliki motori kao brodski putem komprimovanog vazduha...kurble su relikt proslosti, ali, hvala Bogu da su se zadrzale na ovim nasim spravama kao pomocno sredstvo startovanja s obzirom na kvalitet akumulatora ...
Alnaser ili anlaser ( pravilno je i jedno i drugo , a najmanje pravilno anaser ) po naski ELEKTROPOKRETAC je u sustini jednosmerni kolektorski motor koji ima veliki potezni momenat i koji putem bendiksa , mehanizma za uzubljenje sa zamajcem ima zadatak da savlada sve unutrasnje otpore , svoje , elektroinstalacije , otpore motora ( razna unutrasnja trenja , kompresiju ) i da pri tome obezbedi okretanje motora od najmanje 80-100 obrtaja u minuti da bi ovaj uspeo da startuje i dalje nastavio samostalno da radi ...pri svemu ovome jasno je koliko je njegov zadatak tezak ...a, narocito zimi i sve ono sto leti moze da prodje , sacekace nas na zimu , a to je : veliki unutrasnji otpori u samom motoru, gusto ulje , mali zazori u lezajevima , zaprljanja u samom kolektoru elektromotora , malo potrosene caure i najvaznije- pad kapaciteta akumulatora...sve to zajedno utice na otezano paljenje
Alnaser je najveci potrosac struje u vozilu i zato se instalacija ( prema njemu ) poasebno dimenzionise , njegove zice su najdeblje da bi otpor bio najmanji ...treba izbegavati startovanje duze od 5 sekundi jer time zasigurno dobro praznimo aku, a sto je najvaznije pregreva se kolektor i rizikujemo pregorevanje elektromotora ...njemu je najteze u trenutku samog dolaska napona putem cetkica na kolektor , to je skoro struja kratke veze , kod automobila npr , zna da povuce i 80-100 ampera , a cim pocne da se vrti potrosnja opada ...onda je jasno koliko je i aku, opterecen na samom startu, a tu sposobnost starta imaju samo olovni akumukatori ...
Na ovim nasim turpijama su upravo onakvi alnaseri kako je Zlajoiks prikazao remont, on se lako i jednostavno uradi i to je jedini posao koji se isplati uraditi na njemu s obzirom na relativno nisku cenu ...na srecu , relativno retko se i kvare...nije losa ideja da se prvo paljenje odradi na kurblu , time se malo cuva aku, a i sva struja se usmerava na rad CDI-ja ...ja licno imam taj problem , kad je hladan , vrti na alnaser , ali nece da upali , to je zato sto alnaser povuce znatnu struju , pa ostaje manje za rad CDI-ja pa otezano pali uz ostale nepovoljne uslove ...kasnije u toku dana nema problema sa paljenjem na dugme , ovo je praksa koja je godinama ustaljena i jednostavno je stvar navike ...
SUS motori za razliku od nekih drugih, npr parne masine , elektro motora imaju tu uslovno receno manu da se ne mogu sami pokrenuti , nego mora se uloziti odredjeni rad da do toga dodje ...ili putem kurble ili elektricnim putem , nekim elektromotorom , a veliki motori kao brodski putem komprimovanog vazduha...kurble su relikt proslosti, ali, hvala Bogu da su se zadrzale na ovim nasim spravama kao pomocno sredstvo startovanja s obzirom na kvalitet akumulatora ...
Alnaser ili anlaser ( pravilno je i jedno i drugo , a najmanje pravilno anaser ) po naski ELEKTROPOKRETAC je u sustini jednosmerni kolektorski motor koji ima veliki potezni momenat i koji putem bendiksa , mehanizma za uzubljenje sa zamajcem ima zadatak da savlada sve unutrasnje otpore , svoje , elektroinstalacije , otpore motora ( razna unutrasnja trenja , kompresiju ) i da pri tome obezbedi okretanje motora od najmanje 80-100 obrtaja u minuti da bi ovaj uspeo da startuje i dalje nastavio samostalno da radi ...pri svemu ovome jasno je koliko je njegov zadatak tezak ...a, narocito zimi i sve ono sto leti moze da prodje , sacekace nas na zimu , a to je : veliki unutrasnji otpori u samom motoru, gusto ulje , mali zazori u lezajevima , zaprljanja u samom kolektoru elektromotora , malo potrosene caure i najvaznije- pad kapaciteta akumulatora...sve to zajedno utice na otezano paljenje
Alnaser je najveci potrosac struje u vozilu i zato se instalacija ( prema njemu ) poasebno dimenzionise , njegove zice su najdeblje da bi otpor bio najmanji ...treba izbegavati startovanje duze od 5 sekundi jer time zasigurno dobro praznimo aku, a sto je najvaznije pregreva se kolektor i rizikujemo pregorevanje elektromotora ...njemu je najteze u trenutku samog dolaska napona putem cetkica na kolektor , to je skoro struja kratke veze , kod automobila npr , zna da povuce i 80-100 ampera , a cim pocne da se vrti potrosnja opada ...onda je jasno koliko je i aku, opterecen na samom startu, a tu sposobnost starta imaju samo olovni akumukatori ...
Na ovim nasim turpijama su upravo onakvi alnaseri kako je Zlajoiks prikazao remont, on se lako i jednostavno uradi i to je jedini posao koji se isplati uraditi na njemu s obzirom na relativno nisku cenu ...na srecu , relativno retko se i kvare...nije losa ideja da se prvo paljenje odradi na kurblu , time se malo cuva aku, a i sva struja se usmerava na rad CDI-ja ...ja licno imam taj problem , kad je hladan , vrti na alnaser , ali nece da upali , to je zato sto alnaser povuce znatnu struju , pa ostaje manje za rad CDI-ja pa otezano pali uz ostale nepovoljne uslove ...kasnije u toku dana nema problema sa paljenjem na dugme , ovo je praksa koja je godinama ustaljena i jednostavno je stvar navike ...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users