Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

I krecemo sa demontazom.
Najpre otpajamo kontakte:
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Posto smo odvrnuli gornji saraf imbus 5 moramo odvrnuti i donji koji je inace jako nepristupacan, a jos ukoliko se tocak nalazi na motoru onda je mnogo teze da mu se pridje i odvrne.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

U tu svrhu na malom bloku pored palenja je ostavljena jedna rupa kroz koju se provuce kljuc i lako se taj saraf odvrne.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

I anlaser je skinut
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

I odvrcemo sarafe koji drze magnetni stator za njegovo telo.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Pre svlacenja statora potrebno je prstima dobro stegnuti zubasti deo rotora kako prilikom skidanja stator nebi povukao rotor za sobom usled delovanja magneta i poiskakale bi cetkice i opruge.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

I skinut stator
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Jako vazan detalj na koji moramo obratiti paznju je ova gumena zaptivka koja sprecava ulazak vode i vlage u sam anlaser i time ga cuva i produzava vek. Te je jako potrebna.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Ovde vidimo izgled prljavog kolektora koji uveliko smanjuje kontakt sa cetkicama i gubi se na snazi.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Uzimamo malo parce smirgla gradacija 400 i osmirglamo kolektor.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Pritom malo osmirglamo i cetkice da se i sa njihove dodirne povrsine skine prljavi sloj.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

I pre ubacivanja rotora u telo, kanemo na osovinu koja vozi u cauri samo kap ulja kako bi se lakse okretao, kazem samo kap jer ne smemo preterivati jer bi od vece kolicine ulja prilikom okretanja rotor razbacao ulje po kolektoru kog smo upravo sredili i zamastio ga, i onda opet nista nismo radili.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Sleduje ubacivanje u cetkice, sto je malo nezgodno jer opruge izgurivaju cetkice napolje pa se tu posluzimo sa manjim spicangama (zeger klesta) kojima drzimo cetkice sabijene u svom kucistu i gurnemo rotor do kraja u leziste.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Zatim opet kap ulja na drugi deo osovine i sklapanje.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

I na kraju proba sa nekim akumulatorom ili baterijom 12V da vidimo sta smo uradili.
Resized to 94% (was 640 x 480) - Click image to enlarge

I ukoliko anlaser lepo vrti, moze montaza na motor.