1
30 replies to this topic
#21
Posted 29 October 2012 - 17:13
ma kakvi , nema ništa loše u svemu, nego moram lenka malo da pod**** am jer je on moderator i tehničko lice na nekim forumima, pa ne prati teme, slabo se edukuje i to...
a i kad smo kod tebe, kad si video kod cveleta kako je radio, već su bile teme u kojima je to rađeno, dakle i ti slabo pratiš .. sramota da te bude
a i kad smo kod tebe, kad si video kod cveleta kako je radio, već su bile teme u kojima je to rađeno, dakle i ti slabo pratiš .. sramota da te bude
#22
Posted 29 October 2012 - 21:18
ja i cvele smo to radili prakticno.Cvele je oturpijao jedno par komada dok ja nisam nabavio prikladan alat.
#23
Posted 29 October 2012 - 23:31
aha biznis jbt pa tako kaži..
#24
Posted 30 October 2012 - 00:06
Pa ne znam da li smem?kad mi je guzva ja rado posaljem njemu da odradi.Zna ko mator sve al zao mi nema posla toliko u Nisu kao Beogradu,pa napravismo neku korisnu saradnju i druzenje.
#25
Posted 30 October 2012 - 13:12
Evo i mene...bager pokidao žice, pa nije bilo ni neta, ni tv-a...malopre povezali ponovo...Šta da vam kažem ? Juče, nisam živ bio dok nisam odradio razbušavanje ! Napolju 6 stepeni (dolazili mi pigvini i tražili neke ogrtače, jer im je zima), počela kiša, a ja razbušujem napolju !
Slika skinute ploče, nisam je skroz vadio:
Razbušenje sa specijalnom burgijom:
Vraćena ploča:
Kako je ispalo:
Naravno, morao sa da probam rezultate, iako je sipila lagana kišica. Napravio sam probu, prvo u dvorištu, a komšije se snebivale, šta ja to probam u dvorištu, po kiši..."Nemoj da se zakucaš u ogradu !"-jedan od komentara. Izašao sam i napravio probu oko 500tinjak metara. Zapažanja:
-odmah je upalio, bez sauha;
-u leru, hladan, se nije gušio, što je ranije imao običaj, dok se ne zagreje;
-bolji start, ravnomernije radi;
-snažniji, sa boljim ubrzanjem.
Sad tek vidim koliko mi fali rezona i bolji karb...ali i to u svoje vreme, kad se kockice budu sklopile...
U međuvremenu, zbog nedostatka neta, malo sam se igrao samolepivom folijom. Zapalo mi za oko ostatak, pa rekoh da isprobam nešto. Zalepio sam je, naravno, uz pomoć industrijskog fena:
Nije ispalo savršeno, ali za prvi put sam zadovoljan !
Slika skinute ploče, nisam je skroz vadio:
Razbušenje sa specijalnom burgijom:
Vraćena ploča:
Kako je ispalo:
Naravno, morao sa da probam rezultate, iako je sipila lagana kišica. Napravio sam probu, prvo u dvorištu, a komšije se snebivale, šta ja to probam u dvorištu, po kiši..."Nemoj da se zakucaš u ogradu !"-jedan od komentara. Izašao sam i napravio probu oko 500tinjak metara. Zapažanja:
-odmah je upalio, bez sauha;
-u leru, hladan, se nije gušio, što je ranije imao običaj, dok se ne zagreje;
-bolji start, ravnomernije radi;
-snažniji, sa boljim ubrzanjem.
Sad tek vidim koliko mi fali rezona i bolji karb...ali i to u svoje vreme, kad se kockice budu sklopile...
U međuvremenu, zbog nedostatka neta, malo sam se igrao samolepivom folijom. Zapalo mi za oko ostatak, pa rekoh da isprobam nešto. Zalepio sam je, naravno, uz pomoć industrijskog fena:
Nije ispalo savršeno, ali za prvi put sam zadovoljan !
#26
Posted 30 October 2012 - 18:53
evo ga još jedan pomeren!
Prave utiske ćeš tek steći u vožnji..a što se tiče rezone i karba pa to je na prvom mestu kad se kreće u bilo kakv tuning...to pod hitnoooo!!!
Prave utiske ćeš tek steći u vožnji..a što se tiče rezone i karba pa to je na prvom mestu kad se kreće u bilo kakv tuning...to pod hitnoooo!!!
#27
Posted 31 October 2012 - 01:31
Lepo Lenko. Zarazise i tebe Samo niko da te podseti da ce ti trebati nesto veca dizna.
Folija je odlicna. Svidja mi se .
Folija je odlicna. Svidja mi se .
#28
Posted 31 October 2012 - 01:40
Znam da mi treba veća dizna...Ali u planu je drugi karb (16 ili 17,5), tako da ovaj ostaje kakav jeste. Zima je, ne vozi se...Za eventualni koji krug, može da sačeka...a i auspuh je u potražnji...
#29
Posted 22 November 2012 - 20:26
Koje mudrovanje i citava afera oko pomeranja ugla pretpaljenja
Kakva potrosnja, kakve nuspojave..... stelovanje (pomeranje ugla) pretpaljenja je najnormalnija stvar, kao i stelovanje karburatora. Svi stariji automobili sa razvodnom kapom, tj platinskim paljenjem su morali da se steluju, tacnije da im se pomera uglao pretpaljenja dok se ne dobije zeljeni rad motora. Isto tako je i na mopedima i motociklima sa platinskim paljenjima. Najnormalnija stvar je stelovanje pretpaljenja u odnosu na to da li je motor nisko, srednje ili vosokoturazni.
Na skuterima je elektronsko paljenje gde nema potrosnog materijala kao sto su platine kod platinskog, stoga nema ni potrebe za naknadnim stelovanjem nakon nekog vremena. Zato je na skuterima fixno namesteno pretpaljenje za standardne postavke motora. Ali ako nesto frizirate, budzite ili hocete da promenite rezm rada motora, promena ugla pretpaljenja je jedna od najosnovnijih nekad i neophodna stvar za pravilan rad motora.
Sto manji ugao pretpaljenja rezim rada motora se pomera veci broj obrtaja i obrnuto.
PS: Ja se ne razumem mnogo u skutere, ali znam da su neki moji drugovi koji voze skutere spominjali zamenu CDI-a sa kojim isti motor dosta bolje ide. Jedan razlog je sto je mozda fabricki CDI imao blokadu na odredjenom broju obrtaja, a drugi razlog je sto CDI elektronski pomera ugao pretpaljenja u zavisnosti od broja obrtaja, pa samim tim razlike u CDI-u uticu i na performanse motora.
Evo recimo tabela kako se menja ugao pretpaljenja u zavisnosti od broja obrtaja kod jednog Iskrinog CDIa za Tomos:
To su znaci samo promene koje radi CDI, u odnosu na referentu tacku koja je oznacena zelenom bojom. Znaci ako je trenutak pretpaljenja prema oznakama na magnetu i anker ploci nastelovan na recimo 20 stepeni pre GMT trebalo bi da je i referenta tacka na tih 20 stpeni, a da ce gledajuci u tabelu za ovaj CDI ugao pretpaljenja na 11.000rpm biti 20+6=26 stepeni. Da ja ref. tacka na 18 stepeni, ugao pretpaljenja na 11.000 rpm bi bio na 24 stepena.
Hocu da kazem da CDI sam po sebi vec radi manje korekcije pretpaljenja i da je to sasvim normanla stvar, a vi zakretanjem anker ploce mozete to jos vise izmeniti i podesiti kako vama, odnosno motoru najvise odgovara i tu ne mozete nista sjebati, jer uvek mozete vratiti na standard. Moze se desiti ako stavite prekasno pretpaljenje da ce motor pucati iz auspuha i nece dobro ici. Slicno je i sa preranim pretpaljenjem. Ali sve sto moze uvek vratiti na normalu bez nekih poslediaca, jednostavnim zakretanjem anker ploce.
Kakva potrosnja, kakve nuspojave..... stelovanje (pomeranje ugla) pretpaljenja je najnormalnija stvar, kao i stelovanje karburatora. Svi stariji automobili sa razvodnom kapom, tj platinskim paljenjem su morali da se steluju, tacnije da im se pomera uglao pretpaljenja dok se ne dobije zeljeni rad motora. Isto tako je i na mopedima i motociklima sa platinskim paljenjima. Najnormalnija stvar je stelovanje pretpaljenja u odnosu na to da li je motor nisko, srednje ili vosokoturazni.
Na skuterima je elektronsko paljenje gde nema potrosnog materijala kao sto su platine kod platinskog, stoga nema ni potrebe za naknadnim stelovanjem nakon nekog vremena. Zato je na skuterima fixno namesteno pretpaljenje za standardne postavke motora. Ali ako nesto frizirate, budzite ili hocete da promenite rezm rada motora, promena ugla pretpaljenja je jedna od najosnovnijih nekad i neophodna stvar za pravilan rad motora.
Sto manji ugao pretpaljenja rezim rada motora se pomera veci broj obrtaja i obrnuto.
PS: Ja se ne razumem mnogo u skutere, ali znam da su neki moji drugovi koji voze skutere spominjali zamenu CDI-a sa kojim isti motor dosta bolje ide. Jedan razlog je sto je mozda fabricki CDI imao blokadu na odredjenom broju obrtaja, a drugi razlog je sto CDI elektronski pomera ugao pretpaljenja u zavisnosti od broja obrtaja, pa samim tim razlike u CDI-u uticu i na performanse motora.
Evo recimo tabela kako se menja ugao pretpaljenja u zavisnosti od broja obrtaja kod jednog Iskrinog CDIa za Tomos:
To su znaci samo promene koje radi CDI, u odnosu na referentu tacku koja je oznacena zelenom bojom. Znaci ako je trenutak pretpaljenja prema oznakama na magnetu i anker ploci nastelovan na recimo 20 stepeni pre GMT trebalo bi da je i referenta tacka na tih 20 stpeni, a da ce gledajuci u tabelu za ovaj CDI ugao pretpaljenja na 11.000rpm biti 20+6=26 stepeni. Da ja ref. tacka na 18 stepeni, ugao pretpaljenja na 11.000 rpm bi bio na 24 stepena.
Hocu da kazem da CDI sam po sebi vec radi manje korekcije pretpaljenja i da je to sasvim normanla stvar, a vi zakretanjem anker ploce mozete to jos vise izmeniti i podesiti kako vama, odnosno motoru najvise odgovara i tu ne mozete nista sjebati, jer uvek mozete vratiti na standard. Moze se desiti ako stavite prekasno pretpaljenje da ce motor pucati iz auspuha i nece dobro ici. Slicno je i sa preranim pretpaljenjem. Ali sve sto moze uvek vratiti na normalu bez nekih poslediaca, jednostavnim zakretanjem anker ploce.
Edited by pajser9, 22 November 2012 - 21:03.
#30
Posted 08 October 2013 - 18:29
Imam jedno pitanjce, da li postoji nesto sto poput ovog moze uraditi na piaggio-voj masini? Ja sam otvarao paljenje, gledao tu dza bu, ali nije isto
#31
Posted 08 October 2013 - 18:34
NipeNRG, on 08 October 2013 - 18:29, said:
Imam jedno pitanjce, da li postoji nesto sto poput ovog moze uraditi na piaggio-voj masini? Ja sam otvarao paljenje, gledao tu dza bu, ali nije isto
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users