Jump to content


Farbanje Auspuha, Pecenje Laka, Farbe...



39 replies to this topic

#1 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 15 January 2011 - 21:52

Da podelim iskustvo sa vama!Ovo mozete uraditi sa bilo kojim auspuhom(logicno).Da ne biste 2 dana smirglari moze i za 20 min.Auspuh koji ja imam je tecnigas trek i bas je gadan + pocela korozija da hvata i to posle 1 sezone a vozen je bas svuda.Ide zima sezona gotova pa mozete ovo uraditi ima se vremena


Evo kako izgleda
Posted Image

Skinut (malo je mracno)
Posted Image
Malo svetlija slika
Posted Image
Potrebna vam je brusilica i stavite plocu sa cicak trakom
Posted Image

Zatim da imate smirglu za cicak traku jednostavno se samo stavi i sama se zalepi ne spada ona izgleda ovako
Posted Image
Sto finije bar 320 pa navise.Ja sam nasao 320 i 400 gradaciju a cena je 27 din po komadu.Za jedan auspuh vam je potrebno oko 5 komada jer ipak se brusilica vrti na 11000 obrtaja pa se brzo trosi
.
I samo je stavite
Posted Image
Najveci problem cine varovi jer oni najbrze istrose smirglu ako imate vremena pa mozete i OPREZNO skinuti brusilicom var ali samo malo.
Ja sam odradio ugrubo i posle 20 minuta rada izgleda ovako
Posted Image

+ kada zavrsite sa brusenjem imate antikorozin
Posted Image
kojim mozete da premazete ceo auspuh i njegova funkcija je da skine rdju sa metalne povrsine i ostavlja beli trag koji je zastita protiv rdje (naravno nemojte mazati ako cete da ga polirate da ostane srebrn) ja farbam u crnu boju i ovo mi je super.Uputsvo imate na boci.(Moze i bez njega jer ima zastite i u spreju)

I posle toga farbanje sprejem za visoke temparature,imate jeftin kenda kolor oko 400-500 din trpi do 600 stepeni.
Tek naprskan nije se ni osusio - potrebno je oko 1h(ja sam ga ostavio do jutra)
Posted Image
Posted Image
Najbolje je da ga okacite i sa nekih 20-30 cm prskate sa svih strana ravnomerno i ostavite ga da visi da spadne visak farbe jer se cedipo neka kap.Ja sam radio u 2 sloja mislim da je mnogo 3.Izmedju prvog i drugog prskanja napravite pauzu od 30-40 min
Evo ga namontiran na skuteru
Posted Image

Savet ofarbajte i srafove dosta znaci za izgled,ja sam ofarbao i nosac.Lulicu nisam dirao mislim da bi bilo ruznije i kraj lulice sam ostavio kakav jeste jer je na kraju niklovan.Uglavnom sta sam hteo to sam uradio ispao je bas onako kako sam ocekivao.
Ovo je ako zelite da ga farbate u boju,a ako zelite da ga prespricate bezbojnim onda mozete sa brusilicom da brze skinete rdju ako je ima i treba vam brus papira,zivaca i vremena i udri sirovom snagom.

Nadam se da ce tema nekome koristiti.

#2 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 16 January 2011 - 08:00

auspuh-lak postiže svoju konačnu čvrstoću tek nakon zagrijavanja na 200°C u trajanju od najmanje 2 sata, zato montaža i prva vožnja malo duža da se on zapeče.. u tvornicama se to radi u pećima..

#3 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 21 January 2011 - 20:53

Da, treba ga zapeći
Moje iskustvo sa trekom pocinje sa upotrebom iz kutije i bez pečenja, te voznja u svim vremenskim uslovima, Na kraju je zardjao te je poliran i lakiran bezbojnim termotpornim lakom , ali opet bez pečenja. Predlaze se da radi jedno 20 min u mestu, na leru, pa da se ohladu i da se ponovi ciklus, ili pre farbanja ga zagrejati u rerni pećnice na 100-160 stepeni, pa ofarbati toplog, pa opet osušiti i pećnici na 160 stepeni. Ko preživi ženu ovim načinom, dugo će se navozati, Icatenej je živi primer, mada se trgne po malo kad se spomene farbanje spuha :D :D :D

#4 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 21 January 2011 - 21:36

gde ima da se kupi bezbojni lak do 600 ili 800c >?

#5 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 21 January 2011 - 21:44

Uh, retko se nalazi, morao bi da obilazis farbare, ja kad god imam vremena svrnem u neku novu ili u kraju da slučajno nema. Beše neka firma u Nišu koja to uvozi a distribucija je već malo teže :lol:

#6 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 22 January 2011 - 11:08

Ja sam uradio sledeće: hteo sam da ispoliram moj ZX. Ako sam se par dana, što zašmirgle, što za kojekakav alat, što samo šmirglanje, ali sam uspeo, i to lepo. Onda je nastupila potera za bezbojnim lakom koji je termo otporan. Nedelju dana sam tražio. Mislim da nema farbare koju nisam kontaktirao. Ko zna koliko firmi, ali ništa. Na kraju sam uzeo crni termo lak (do 680 stepeni) koji je takođe egzotičan za nalaženje i ofarbao spuh u crno, i završio priču. Bezbojan termo lak se kod nas ne može nabaviti, pogotovo u farbarama.

#7 Goran

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 54 posts
  • MestoBgd , Cerak

Posted 06 May 2011 - 08:58

Ima da se kupi termo lak bezbojni. Ja juče video u jednoj farbari na Vidikovcu kod pijace.

#8 Cvija

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts

Posted 06 May 2011 - 19:26

..neće da otvori od 1.do 8. slike...

#9 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 28 March 2014 - 16:35

Vjerojatno se misli na formiranje farbe. Te temperaturno otporne farbe se moraju zapeci na 150-200 stupnjeva i tek onda postaju otporne na visoke temperature.
Sad da to nisu već u tvornici napravili, ne vjerujem.

#10 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 28 March 2014 - 16:39

Aha, tako. Hvala Grale :)

#11 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 March 2014 - 16:41

Hehe, izgleda da nisu, meni je i Trek a sad i LV potamnio odmah na prvoj probi, na bukvalno 500m puta. Nemaju oni vajde da se još i sa tim zezaju. Prodaju ga tako samo lakiranog pa nek se budući vlasnik zeza sa tim.

#12 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 28 March 2014 - 16:45

View Postgoggyso, on 28 March 2014 - 16:41, said:

Hehe, izgleda da nisu, meni je i Trek a sad i LV potamnio odmah na prvoj probi, na bukvalno 500m puta. Nemaju oni vajde da se još i sa tim zezaju. Prodaju ga tako samo lakiranog pa nek se budući vlasnik zeza sa tim.
Potpis.

#13 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 28 March 2014 - 16:50

Kako god, svaki potamni.

#14 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 28 March 2014 - 16:54

Pa kako se onda to pravilno radi, treba ga zagrijat, pa pustit da se ohladi, ili sta ? Jer evo, sad gledam, i moj je potamnio.

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 March 2014 - 16:57

Valda, nisam našao uputstvo, verovatno 2-3 puta malo da radi na leru, pa kad se lepo zagrije a ne potamni, ugasiti, pa pustiti da se skroz ohladi, neka moja logika...

#16 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 March 2014 - 17:02

Ajd malo filozofije oko pečenja. Ima li neko tačno uputstvo kako se to radi? Vidim da mnogi neznaju, a ni ja nisam baš siguran u tehnologiju pa mogu samo da nagadjam.

Ali moram da dodam jedno zapažanje: Originalni aprilijin auspuh je farban nekom sivom bojom, kad sam ga skinuo posle x puta pun gas na malo duže relacije, boja je ista kao da je sad izašao iz fabrike, nigde ni traga nagorevanju, od početka kod cilindra pa do kraja. Zanimljivo, kakva je to boja? A možda su te auspuhe u fabrici zapekli...

#17 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 28 March 2014 - 17:11

Ovo i mene zanima. Meni je oduvijek bio sumnjiv taj bezbojni lak za temperaturu, ja imam filing da ce to sve pootpadat.

#18 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 28 March 2014 - 17:18

Evo trazim i vrtim po netu, ali takvo nesto nigdje ne postoji, trazio sam cak i na engleskom, ali badava.

#19 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 March 2014 - 17:35

Znam samo da, kad sam ispeskario oba moja SC08 i ofarbao sprejem mat crnim za 600*C i naravno namontirao na squt, odmah sam pržio, bez pečenja, i nije se digla boja, malo se osetila al ništa joj nije falilo. Ovi bezbojni su izgleda mnogo osetljiviji na temperaturu.

#20 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 March 2014 - 17:37

Znači palimo logiku, pa šta bog da :)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users