Montaza i demontaza osiguraca osovinice klipa
Cobra
09 Aug 2011
Zanima me sa cime vi stavljate osigurace,evo ja sam dobio G osigurace i sad nikako da ih ubacim,imam neka špicasta kljesta al nebi da sam kruh ih ubacio,glupo mi je davat 80eura za postavljanje AC termogrupe.
Ovakva kljesta imam
Ovakva kljesta imam

boSSke
10 Aug 2011
G ili C ces tesko samo klijestima da postavis, ja to radim srafcigerom tankim, tako sto prvo zaglavim jedan kraj, pa polako pritisnem rukom i onda lagano navlacim drugi kraj da udje...nadam se da mislis na osigurace bolcne klipa, posto ne znam da postoje osiguraci karika, sem ako ne mislis na civije u lezistu klipa, ali one se ne skidaju niti montiraju
pazljivo i polako nabijes jednu polovinu osiguraca u leziste, pritisnes rukom da ne moze da iskoci i lagano srafcigerom (sirine do jedno 3mm) nategnes da uskoci, veoma je jednostavno, jos ako imas G varijantu jos lakse je, nabijes onu bez jezicka unutra i polako ovu drugu nategnes i ubacis, ali tesko ces to klijestima uraditi svakako
pazljivo i polako nabijes jednu polovinu osiguraca u leziste, pritisnes rukom da ne moze da iskoci i lagano srafcigerom (sirine do jedno 3mm) nategnes da uskoci, veoma je jednostavno, jos ako imas G varijantu jos lakse je, nabijes onu bez jezicka unutra i polako ovu drugu nategnes i ubacis, ali tesko ces to klijestima uraditi svakako
ALIEN SM
09 Nov 2011
Jes` da je stara tema, do sad si to vec sto puta namestio, al` posto nema nista pametnije...a, i BoSSke je sve rekao...nista ti drugo osim tih spic- klesta i srafcigera ne treba , pa sa cim bolje ide...
Nije losa ideja staviti krpu na ulaz u blok, da sudbina ne udesi da osigurac uleti u njega, a onda - zna se, rastavljanje masine...
Najbolji su oni osiguraci sa dve kukice, oni se lako , brzo i sigurno namestaju i skidaju- samo sa spic- klestima...
Ako si te srece da imas one sa jednom kukicom, malo ce teze ici nego oni sa dve, ali ce ici...to koje smislio ( da zakine jednu kukicu ) imao je samo POLA MOZGA...
Onaj koji je smislio osigurac bez ijedne kukice NIJE IMAO MOZGA UOPSTE... jer nema ni jedno jedino opravdanje za to- nije sigurnije od ispadanja , ne pravi manje ostecenje ako ispadne, a neuporedivo je teze namestiti ga , a posebno ga izvaditi...
Nije losa ideja staviti krpu na ulaz u blok, da sudbina ne udesi da osigurac uleti u njega, a onda - zna se, rastavljanje masine...
Najbolji su oni osiguraci sa dve kukice, oni se lako , brzo i sigurno namestaju i skidaju- samo sa spic- klestima...
Ako si te srece da imas one sa jednom kukicom, malo ce teze ici nego oni sa dve, ali ce ici...to koje smislio ( da zakine jednu kukicu ) imao je samo POLA MOZGA...
Onaj koji je smislio osigurac bez ijedne kukice NIJE IMAO MOZGA UOPSTE... jer nema ni jedno jedino opravdanje za to- nije sigurnije od ispadanja , ne pravi manje ostecenje ako ispadne, a neuporedivo je teze namestiti ga , a posebno ga izvaditi...
Boza
09 Nov 2011
Dragan NS
10 Nov 2011
Da se nadovezem, mada to i vrapci znaju, obavezno zastititi karter od upadanja osiguraca u isti!

Mario
10 Nov 2011
ovi trkački klipovi tipa MHR uglavnom nemaju ušice... ja mislim da to nije slučajno
u principu ako se izveštiš nije problem, ja radim sa dva šrafcigera, konkretno ovaj manji je taman toliko zakrivljen da može da zapne u seger, a ulazi u rupu na klipu, sa njime i vraćam natrag... dok kod ovih sa ušicama već može kako hoćeš, konkretno njih vadim sa malo većim šrafcigerom...
možda ne bi bilo loše da poslikamo i pojasnimo u jednoj temi ko kako radi..
u principu ako se izveštiš nije problem, ja radim sa dva šrafcigera, konkretno ovaj manji je taman toliko zakrivljen da može da zapne u seger, a ulazi u rupu na klipu, sa njime i vraćam natrag... dok kod ovih sa ušicama već može kako hoćeš, konkretno njih vadim sa malo većim šrafcigerom...
možda ne bi bilo loše da poslikamo i pojasnimo u jednoj temi ko kako radi..
cvele
10 Nov 2011
Evo ih svi modeli na okupu ...
circlips.jpg (81.87K)
downloads: 18
C- oblik je "zeznut" kod skidanja dok za montazu i nije tako nezgodan...palac i tanji odvijac zavrse poso..
G-je vec mnoogo bolji kod obe operacije i dovoljne su samo jedne spicangle,a postupak je vec gore opisan...Evo malo slika ..
DSC00514.jpg (72.02K)
downloads: 21
DSC00517.jpg (86.72K)
downloads: 20
DSC00519.jpg (57.75K)
downloads: 18
I provera dal je u lezistu..jbg tesko je to raditi jednom rukom
Dupli G- ubedljivo najbolji oblik za montazu i de-montazu jer je sa dve usice...opet spic kljesta rade ceo poso...
E sad ima i klasicnih zeger osiguraca koji mi deluju kao najsigurniji... treba ih probati..
seeger-4.jpg (8.57K)
downloads: 14

downloads: 18
C- oblik je "zeznut" kod skidanja dok za montazu i nije tako nezgodan...palac i tanji odvijac zavrse poso..
G-je vec mnoogo bolji kod obe operacije i dovoljne su samo jedne spicangle,a postupak je vec gore opisan...Evo malo slika ..

downloads: 21

downloads: 20

downloads: 18
I provera dal je u lezistu..jbg tesko je to raditi jednom rukom

Dupli G- ubedljivo najbolji oblik za montazu i de-montazu jer je sa dve usice...opet spic kljesta rade ceo poso...
E sad ima i klasicnih zeger osiguraca koji mi deluju kao najsigurniji... treba ih probati..

downloads: 14
ALIEN SM
12 Nov 2011
Bravo, Cvele! Sve si rekao!(i uslikao)...I verovatno se svi slazemo sta je najlakse, a sta najteze namestiti...Bitno je da kad se namesti u kanal , da se malo okrene, da se uverimo da dobro lezi u njemu , bez opasnosti od ispadanja...
Inace, ono maleno udubljenje kraj same osovinice znacajno olaksava montazu i demontazu `C` osiguraca, onih bez kukice, nevolja je jedino sto ih mali broj klipova ima, pa onda
Ne vidim opravdanje za nedostatak jedne kukice, a, tek dve...( osim da se vise mucimo )...
Inace, ono maleno udubljenje kraj same osovinice znacajno olaksava montazu i demontazu `C` osiguraca, onih bez kukice, nevolja je jedino sto ih mali broj klipova ima, pa onda

Ne vidim opravdanje za nedostatak jedne kukice, a, tek dve...( osim da se vise mucimo )...
Mario
14 Nov 2011
meni konkretno više smeta materijal od kojih prave te osigurače, kod manje kvalitetnijih je veoma tvrd čelik i nedovoljno elastičan, ako ga iz prve ne namestiš u kanal, sledeći put već klima, dok se recimo ovi osigurači na kvalitetnijim klipovima, perfektno vade i stavljaju više puta i u kanalu leže odlično...
ja sam uvek pre za osigurač C tipa...
ja sam uvek pre za osigurač C tipa...
Nesa BG
14 Nov 2011
Mario, on 14 November 2011 - 11:16, said:
meni konkretno više smeta materijal od kojih prave te osigurače, kod manje kvalitetnijih je veoma tvrd čelik i nedovoljno elastičan, ako ga iz prve ne namestiš u kanal, sledeći put već klima, dok se recimo ovi osigurači na kvalitetnijim klipovima, perfektno vade i stavljaju više puta i u kanalu leže odlično...
ja sam uvek pre za osigurač C tipa...
ja sam uvek pre za osigurač C tipa...
Pita
14 Nov 2011
C osigurači se stavljaju bez po muke, bar u mojoj izvedbi...
Postupak:
1. Špic klještima uhvatiti sam kraj osigurača
2. Prvo zabosti slobodan kraj osigurača u kanal na klipu (onaj koji ne držite klještima)
3. Voditi računa da prilikom tok zabadanja ostavite špic klješta u poziciji da vam sa malim uvrtanjem osigurača vrh klješta dođu u rupu na klipu kako biste mogli otpustiti osigurač i izvaditi klješta..
Prilikom tog uvrtanja osigurač će se skupiti i upasti u kanal
4. Zakrenuti malo osigurač u kanalu da proverite da leži u njemu
Postupak:
1. Špic klještima uhvatiti sam kraj osigurača
2. Prvo zabosti slobodan kraj osigurača u kanal na klipu (onaj koji ne držite klještima)
3. Voditi računa da prilikom tok zabadanja ostavite špic klješta u poziciji da vam sa malim uvrtanjem osigurača vrh klješta dođu u rupu na klipu kako biste mogli otpustiti osigurač i izvaditi klješta..
Prilikom tog uvrtanja osigurač će se skupiti i upasti u kanal
4. Zakrenuti malo osigurač u kanalu da proverite da leži u njemu
Boza
14 Nov 2011
Sve je to dosta lako kad je masina skinuta sa rama i odvojena u stranu.. Ali ja sam ove godine bar 5 puta skidao klip kod mene bez skidanja masine, pa kad moras da se zavuces ispod skuta, radis iz lezeceg polozoja, pa te jebu brezoni, nema niko da ti pridrzi klip, ume da bude mnogo zajebano sa tim C, pa cak ni sa G nije lako.. zato sam C osigurace sto su standardni na serijali bacio i stavio G..
ALIEN SM
14 Nov 2011
Potpis Bozi...Ma , namesti se svaki, ovako ili onako, a sto se tice kvaliteta, onaj koji se uvrne prilikom skidanja i ostane u tom polozaju, taj ne valja!!! to nije dobar kvalitet, FEDER celik (od koga bi trebalo da se prave ) ne sme da ostane u uvrnutom polozaju, to je znak loseg kvaliteta...ja sam isto k`o i Boza sacuvao od nekog klipa dupli G i namesti se bez po muke...ali, kako ko voli , bitno je da se nameste i da dobro drze u kanalu bez opasnosti od ispadanja...
Saby
25 Nov 2011
na jacim cilindrima se koristi C osigurac, zato sto zbog toplote moze da se odlomi usica sa g osiguraca pa napravi belaj
cvele
25 Nov 2011
Saby, on 25 November 2011 - 15:51, said:
na jacim cilindrima se koristi C osigurac, zato sto zbog toplote moze da se odlomi usica sa g osiguraca pa napravi belaj

http://www.scooter-c...%3ACAT_ZYLINDER
svetac93
27 Nov 2011
sad sam montirao klip i cilindar osiguraci C lako sam ih montirao bez pola muke ubacio prvo jedan kraj i gurno sarafcigerom drugi
kad sam ih vadio trebala su mi dva sarafcigera jednim nadignem pridzrim i drugim opet i izvadim
ako sam ja uspio svako ce...
kad sam ih vadio trebala su mi dva sarafcigera jednim nadignem pridzrim i drugim opet i izvadim
ako sam ja uspio svako ce...

ALIEN SM
03 Mar 2012
Osovinica klipa , osiguraci osovinice…
O ovome smo vec dosta pisali, prosle godine je negde bilo u formi pitanja, pa smo se nadovezali , al` jos malo…
OSOVINICA klipa ( bolcna ), vitalan, vazan deo klipnog mehanizma, sluzi kao veza klipa I klipnjace, za pretvaranje pravolinijskog kretanja putem klipnjace u kruzno…izmedju ta dva elementa ( klipa i klipnjace ) postoji medjuveza , lezaj , da bi se sve to okretalo u njemu…na starijim konstrukcijama ( i savremenim nezahtevnim ) taj lezaj je bio od grafitne ili sinter bronze , dok je na savremenim iglicasti lezaj, sa visestrukim prednostima u odnosu na staro resenje... on dozvoljava veci broj obrtaja, zbog visoke tvrdoce manje je osetljiv na teske uslove podmazivanja i temperature pri kojima radi, ne trazi nikakvu razradu kao klizni lezajevi itd…
Osovinica mora imati malu masu, zato je najcesce suplja, veliku cvrstocu na uvijanje, povrsinska tvrdoca je izuzetna , cementirana je, to zato sto su sile koje na nju deluju bliske udarnim, pa i zazori kojima je spregnuta sa klipom i lezajem u klipnjaci su najmanji koji postoje u motoru- svega 0,005 do 0,01 mm…( od 5 hiljaditih do jednog stotog dela mm) , sa jako malim dozvoljenim istrosenjem , inace dolazi do havarije , prolupavanja klipnog mehanizma…ako je osovinica kojim slucajem promenila boju u ljubicasto – plavu, to je siguran dokaz da se okretala jako brzo bez adekvatnog podmazivanja u uslovima visoke temperature, uprkos tome , ona retko zaribava najcesce iz razloga sto pre strada neki drugi deo ( klip, karika ) , potrebno je da bas jako dugo radi bez podmazivanja da bi zaribala…podmazivanje ( kod 2-T motora )je obezbedjeno prilikom usisa , maglom od goriva, kretanjem kroz karter…
Postoje nekoliko konstrukcijskih izvodjenja sparivanja osovinice klipa i klipnjace, kod ovih nasih je primenjena takozvana plivajuca osovinica koja se slobodno krece u usicama klipa i u klipnjaci preko iglicastog lezaja…ona slobodno seta i aksijalno ( levo –desno), a da ne bi previse izasla i ostetila cilindar ogranicena je u tom setanju OSIGURACIMA koji su smesteni u lezistima u klipu…
Samo da napomenemo da postoji konstrukcijsko izvodjenje gde je osovinica sa zadorom ( na presi ) nabijena u klipnjacu, ( kruti T spoj ) , pa tu ne postoji ni caura , ni iglicasti lezaj , vec se sve okrece u usicama klipa…dva klizna lezaja umesto jednog centralnog, dobro resenje, ali teze za servisiranje ako nemate presu za montazu…
OSIGURACI osovinice , zadatak im je da sprece prekomerno setanje unutar male pesnice, da ova ne bi ostetila cilindar…izradjuju se od ( trebalo bi ) kvalitetnog opruznog, ilitiga feder celika koji je prethodno nekom silom napeta prema spolja i kad ga ubacimo u kanal u klipu odredjenom silom stoji u njemu, pri tom svojom malom radijalnom debljinom od oko pola milimetra ogranicava aksijalno kretanje osovinice…izradjuje se u tri varijante , kao dvostruki G ( sa dve kukice ) , koji je ujedno i najlaksi za montazu, samo sa spic klestima, kao G , sa jednom kukicom i kao C bez kukice, otprilike i tim redosledom ide tezina montaze…bilo kako bilo, lakse ili teze se nameste i izvade, ali, bitno je da se uverimo da dobro stoje u kanalu tako sto cemo ih malo okrenuti, jer svako ispadanje iz kanala znaci tesko ostecenje cilindra i unistenje klipa…ponekad, ali samo ponekad se moze desiti , ako je ispadanje osiguraca na ler gasu i ako ga motor izbaci u izduvni kanal u prvih par taktova i jos ako je cilindar alu- nikasil ( zbog izuzetne tvrdoce) , takav cilindar prezivi , pa moze da se i dalje koristi uz minimalna ostecenja…dakle krajnji oprez kod montaze, a nije lose tom prilikom ubaciti i krpu na ulaz u karter jer sudbina zna da udesi da nekad odskoci bas u njega, a onda ….
Dakle, ako ga izgubite prilikom montaze, ne pokusavajte da ga napravite od neke zice ,necete nista uraditi, cak sta vise hocete - napravicete stetu od nekoliko desetina evra, nerviranje nema cenu, nadjite, kupite drugi , kako god bilo, tu nema improvizacije…
Ja licno sam neke od ovih situacija imao, pa pisem iz iskustva ( kao danak neiskustvu , neznanju , mladosti i sl…od pre dosta godina…kao trinaestogodisnjak, pravio sam izgubljeni osigurac od zice- rezultat – izdrzao dva sata voznje, unistio klip i cilindar…
Jedna montaza osiguraca od pre dvadesetak godina – prilikom montaze iskocio iz klesta , udario u ivicu kartera i (na svu srecu) , pao sa spoljasnje strane , a za malo u karter…otada UVEK krpa na ulaz u karter…
UZDRAVLJE…
O ovome smo vec dosta pisali, prosle godine je negde bilo u formi pitanja, pa smo se nadovezali , al` jos malo…
OSOVINICA klipa ( bolcna ), vitalan, vazan deo klipnog mehanizma, sluzi kao veza klipa I klipnjace, za pretvaranje pravolinijskog kretanja putem klipnjace u kruzno…izmedju ta dva elementa ( klipa i klipnjace ) postoji medjuveza , lezaj , da bi se sve to okretalo u njemu…na starijim konstrukcijama ( i savremenim nezahtevnim ) taj lezaj je bio od grafitne ili sinter bronze , dok je na savremenim iglicasti lezaj, sa visestrukim prednostima u odnosu na staro resenje... on dozvoljava veci broj obrtaja, zbog visoke tvrdoce manje je osetljiv na teske uslove podmazivanja i temperature pri kojima radi, ne trazi nikakvu razradu kao klizni lezajevi itd…
Osovinica mora imati malu masu, zato je najcesce suplja, veliku cvrstocu na uvijanje, povrsinska tvrdoca je izuzetna , cementirana je, to zato sto su sile koje na nju deluju bliske udarnim, pa i zazori kojima je spregnuta sa klipom i lezajem u klipnjaci su najmanji koji postoje u motoru- svega 0,005 do 0,01 mm…( od 5 hiljaditih do jednog stotog dela mm) , sa jako malim dozvoljenim istrosenjem , inace dolazi do havarije , prolupavanja klipnog mehanizma…ako je osovinica kojim slucajem promenila boju u ljubicasto – plavu, to je siguran dokaz da se okretala jako brzo bez adekvatnog podmazivanja u uslovima visoke temperature, uprkos tome , ona retko zaribava najcesce iz razloga sto pre strada neki drugi deo ( klip, karika ) , potrebno je da bas jako dugo radi bez podmazivanja da bi zaribala…podmazivanje ( kod 2-T motora )je obezbedjeno prilikom usisa , maglom od goriva, kretanjem kroz karter…
Postoje nekoliko konstrukcijskih izvodjenja sparivanja osovinice klipa i klipnjace, kod ovih nasih je primenjena takozvana plivajuca osovinica koja se slobodno krece u usicama klipa i u klipnjaci preko iglicastog lezaja…ona slobodno seta i aksijalno ( levo –desno), a da ne bi previse izasla i ostetila cilindar ogranicena je u tom setanju OSIGURACIMA koji su smesteni u lezistima u klipu…
Samo da napomenemo da postoji konstrukcijsko izvodjenje gde je osovinica sa zadorom ( na presi ) nabijena u klipnjacu, ( kruti T spoj ) , pa tu ne postoji ni caura , ni iglicasti lezaj , vec se sve okrece u usicama klipa…dva klizna lezaja umesto jednog centralnog, dobro resenje, ali teze za servisiranje ako nemate presu za montazu…
OSIGURACI osovinice , zadatak im je da sprece prekomerno setanje unutar male pesnice, da ova ne bi ostetila cilindar…izradjuju se od ( trebalo bi ) kvalitetnog opruznog, ilitiga feder celika koji je prethodno nekom silom napeta prema spolja i kad ga ubacimo u kanal u klipu odredjenom silom stoji u njemu, pri tom svojom malom radijalnom debljinom od oko pola milimetra ogranicava aksijalno kretanje osovinice…izradjuje se u tri varijante , kao dvostruki G ( sa dve kukice ) , koji je ujedno i najlaksi za montazu, samo sa spic klestima, kao G , sa jednom kukicom i kao C bez kukice, otprilike i tim redosledom ide tezina montaze…bilo kako bilo, lakse ili teze se nameste i izvade, ali, bitno je da se uverimo da dobro stoje u kanalu tako sto cemo ih malo okrenuti, jer svako ispadanje iz kanala znaci tesko ostecenje cilindra i unistenje klipa…ponekad, ali samo ponekad se moze desiti , ako je ispadanje osiguraca na ler gasu i ako ga motor izbaci u izduvni kanal u prvih par taktova i jos ako je cilindar alu- nikasil ( zbog izuzetne tvrdoce) , takav cilindar prezivi , pa moze da se i dalje koristi uz minimalna ostecenja…dakle krajnji oprez kod montaze, a nije lose tom prilikom ubaciti i krpu na ulaz u karter jer sudbina zna da udesi da nekad odskoci bas u njega, a onda ….
Dakle, ako ga izgubite prilikom montaze, ne pokusavajte da ga napravite od neke zice ,necete nista uraditi, cak sta vise hocete - napravicete stetu od nekoliko desetina evra, nerviranje nema cenu, nadjite, kupite drugi , kako god bilo, tu nema improvizacije…
Ja licno sam neke od ovih situacija imao, pa pisem iz iskustva ( kao danak neiskustvu , neznanju , mladosti i sl…od pre dosta godina…kao trinaestogodisnjak, pravio sam izgubljeni osigurac od zice- rezultat – izdrzao dva sata voznje, unistio klip i cilindar…
Jedna montaza osiguraca od pre dvadesetak godina – prilikom montaze iskocio iz klesta , udario u ivicu kartera i (na svu srecu) , pao sa spoljasnje strane , a za malo u karter…otada UVEK krpa na ulaz u karter…
UZDRAVLJE…
cvele
03 Mar 2012
Samo da se nadovezem da sam osigurace nekad [ davno ] pravio...jbg nije bilo dostupno ko sad ...a ovakvih federa je uvek bilo po garazi...radile malo makaze i eto osiguraca...
tl.jpg (22.47K)
downloads: 8
Preporuka je ipak kupovati gotove bas zbog ovog gore sto je Alien napisao...

downloads: 8
Preporuka je ipak kupovati gotove bas zbog ovog gore sto je Alien napisao...