#1
Posted 09 August 2011 - 13:14
Ovakva kljesta imam
#2
Posted 10 August 2011 - 10:00
pazljivo i polako nabijes jednu polovinu osiguraca u leziste, pritisnes rukom da ne moze da iskoci i lagano srafcigerom (sirine do jedno 3mm) nategnes da uskoci, veoma je jednostavno, jos ako imas G varijantu jos lakse je, nabijes onu bez jezicka unutra i polako ovu drugu nategnes i ubacis, ali tesko ces to klijestima uraditi svakako
#3
Posted 09 November 2011 - 17:41
Nije losa ideja staviti krpu na ulaz u blok, da sudbina ne udesi da osigurac uleti u njega, a onda - zna se, rastavljanje masine...
Najbolji su oni osiguraci sa dve kukice, oni se lako , brzo i sigurno namestaju i skidaju- samo sa spic- klestima...
Ako si te srece da imas one sa jednom kukicom, malo ce teze ici nego oni sa dve, ali ce ici...to koje smislio ( da zakine jednu kukicu ) imao je samo POLA MOZGA...
Onaj koji je smislio osigurac bez ijedne kukice NIJE IMAO MOZGA UOPSTE... jer nema ni jedno jedino opravdanje za to- nije sigurnije od ispadanja , ne pravi manje ostecenje ako ispadne, a neuporedivo je teze namestiti ga , a posebno ga izvaditi...
#5
Posted 10 November 2011 - 08:43
#6
Posted 10 November 2011 - 09:36
u principu ako se izveštiš nije problem, ja radim sa dva šrafcigera, konkretno ovaj manji je taman toliko zakrivljen da može da zapne u seger, a ulazi u rupu na klipu, sa njime i vraćam natrag... dok kod ovih sa ušicama već može kako hoćeš, konkretno njih vadim sa malo većim šrafcigerom...
možda ne bi bilo loše da poslikamo i pojasnimo u jednoj temi ko kako radi..
#7
Posted 10 November 2011 - 18:13
circlips.jpg 81.87K 18 downloads
C- oblik je "zeznut" kod skidanja dok za montazu i nije tako nezgodan...palac i tanji odvijac zavrse poso..
G-je vec mnoogo bolji kod obe operacije i dovoljne su samo jedne spicangle,a postupak je vec gore opisan...Evo malo slika ..
DSC00514.jpg 72.02K 21 downloads
DSC00517.jpg 86.72K 20 downloads
DSC00519.jpg 57.75K 18 downloads
I provera dal je u lezistu..jbg tesko je to raditi jednom rukom
Dupli G- ubedljivo najbolji oblik za montazu i de-montazu jer je sa dve usice...opet spic kljesta rade ceo poso...
E sad ima i klasicnih zeger osiguraca koji mi deluju kao najsigurniji... treba ih probati..
seeger-4.jpg 8.57K 14 downloads
#8
Posted 12 November 2011 - 09:44
Inace, ono maleno udubljenje kraj same osovinice znacajno olaksava montazu i demontazu `C` osiguraca, onih bez kukice, nevolja je jedino sto ih mali broj klipova ima, pa onda
Ne vidim opravdanje za nedostatak jedne kukice, a, tek dve...( osim da se vise mucimo )...
#9
Posted 14 November 2011 - 11:16
ja sam uvek pre za osigurač C tipa...
#10
Posted 14 November 2011 - 15:42
Mario, on 14 November 2011 - 11:16, said:
ja sam uvek pre za osigurač C tipa...
#11
Posted 14 November 2011 - 16:09
Postupak:
1. Špic klještima uhvatiti sam kraj osigurača
2. Prvo zabosti slobodan kraj osigurača u kanal na klipu (onaj koji ne držite klještima)
3. Voditi računa da prilikom tok zabadanja ostavite špic klješta u poziciji da vam sa malim uvrtanjem osigurača vrh klješta dođu u rupu na klipu kako biste mogli otpustiti osigurač i izvaditi klješta..
Prilikom tog uvrtanja osigurač će se skupiti i upasti u kanal
4. Zakrenuti malo osigurač u kanalu da proverite da leži u njemu
#12
Posted 14 November 2011 - 17:09
#13
Posted 14 November 2011 - 17:21
#14
Posted 25 November 2011 - 15:51
#15
Posted 25 November 2011 - 22:52
Saby, on 25 November 2011 - 15:51, said:
http://www.scooter-c...%3ACAT_ZYLINDER
#16
Posted 27 November 2011 - 19:20
kad sam ih vadio trebala su mi dva sarafcigera jednim nadignem pridzrim i drugim opet i izvadim
ako sam ja uspio svako ce...
#17
Posted 03 March 2012 - 11:50
O ovome smo vec dosta pisali, prosle godine je negde bilo u formi pitanja, pa smo se nadovezali , al` jos malo…
OSOVINICA klipa ( bolcna ), vitalan, vazan deo klipnog mehanizma, sluzi kao veza klipa I klipnjace, za pretvaranje pravolinijskog kretanja putem klipnjace u kruzno…izmedju ta dva elementa ( klipa i klipnjace ) postoji medjuveza , lezaj , da bi se sve to okretalo u njemu…na starijim konstrukcijama ( i savremenim nezahtevnim ) taj lezaj je bio od grafitne ili sinter bronze , dok je na savremenim iglicasti lezaj, sa visestrukim prednostima u odnosu na staro resenje... on dozvoljava veci broj obrtaja, zbog visoke tvrdoce manje je osetljiv na teske uslove podmazivanja i temperature pri kojima radi, ne trazi nikakvu razradu kao klizni lezajevi itd…
Osovinica mora imati malu masu, zato je najcesce suplja, veliku cvrstocu na uvijanje, povrsinska tvrdoca je izuzetna , cementirana je, to zato sto su sile koje na nju deluju bliske udarnim, pa i zazori kojima je spregnuta sa klipom i lezajem u klipnjaci su najmanji koji postoje u motoru- svega 0,005 do 0,01 mm…( od 5 hiljaditih do jednog stotog dela mm) , sa jako malim dozvoljenim istrosenjem , inace dolazi do havarije , prolupavanja klipnog mehanizma…ako je osovinica kojim slucajem promenila boju u ljubicasto – plavu, to je siguran dokaz da se okretala jako brzo bez adekvatnog podmazivanja u uslovima visoke temperature, uprkos tome , ona retko zaribava najcesce iz razloga sto pre strada neki drugi deo ( klip, karika ) , potrebno je da bas jako dugo radi bez podmazivanja da bi zaribala…podmazivanje ( kod 2-T motora )je obezbedjeno prilikom usisa , maglom od goriva, kretanjem kroz karter…
Postoje nekoliko konstrukcijskih izvodjenja sparivanja osovinice klipa i klipnjace, kod ovih nasih je primenjena takozvana plivajuca osovinica koja se slobodno krece u usicama klipa i u klipnjaci preko iglicastog lezaja…ona slobodno seta i aksijalno ( levo –desno), a da ne bi previse izasla i ostetila cilindar ogranicena je u tom setanju OSIGURACIMA koji su smesteni u lezistima u klipu…
Samo da napomenemo da postoji konstrukcijsko izvodjenje gde je osovinica sa zadorom ( na presi ) nabijena u klipnjacu, ( kruti T spoj ) , pa tu ne postoji ni caura , ni iglicasti lezaj , vec se sve okrece u usicama klipa…dva klizna lezaja umesto jednog centralnog, dobro resenje, ali teze za servisiranje ako nemate presu za montazu…
OSIGURACI osovinice , zadatak im je da sprece prekomerno setanje unutar male pesnice, da ova ne bi ostetila cilindar…izradjuju se od ( trebalo bi ) kvalitetnog opruznog, ilitiga feder celika koji je prethodno nekom silom napeta prema spolja i kad ga ubacimo u kanal u klipu odredjenom silom stoji u njemu, pri tom svojom malom radijalnom debljinom od oko pola milimetra ogranicava aksijalno kretanje osovinice…izradjuje se u tri varijante , kao dvostruki G ( sa dve kukice ) , koji je ujedno i najlaksi za montazu, samo sa spic klestima, kao G , sa jednom kukicom i kao C bez kukice, otprilike i tim redosledom ide tezina montaze…bilo kako bilo, lakse ili teze se nameste i izvade, ali, bitno je da se uverimo da dobro stoje u kanalu tako sto cemo ih malo okrenuti, jer svako ispadanje iz kanala znaci tesko ostecenje cilindra i unistenje klipa…ponekad, ali samo ponekad se moze desiti , ako je ispadanje osiguraca na ler gasu i ako ga motor izbaci u izduvni kanal u prvih par taktova i jos ako je cilindar alu- nikasil ( zbog izuzetne tvrdoce) , takav cilindar prezivi , pa moze da se i dalje koristi uz minimalna ostecenja…dakle krajnji oprez kod montaze, a nije lose tom prilikom ubaciti i krpu na ulaz u karter jer sudbina zna da udesi da nekad odskoci bas u njega, a onda ….
Dakle, ako ga izgubite prilikom montaze, ne pokusavajte da ga napravite od neke zice ,necete nista uraditi, cak sta vise hocete - napravicete stetu od nekoliko desetina evra, nerviranje nema cenu, nadjite, kupite drugi , kako god bilo, tu nema improvizacije…
Ja licno sam neke od ovih situacija imao, pa pisem iz iskustva ( kao danak neiskustvu , neznanju , mladosti i sl…od pre dosta godina…kao trinaestogodisnjak, pravio sam izgubljeni osigurac od zice- rezultat – izdrzao dva sata voznje, unistio klip i cilindar…
Jedna montaza osiguraca od pre dvadesetak godina – prilikom montaze iskocio iz klesta , udario u ivicu kartera i (na svu srecu) , pao sa spoljasnje strane , a za malo u karter…otada UVEK krpa na ulaz u karter…
UZDRAVLJE…
#18
Posted 03 March 2012 - 12:05
tl.jpg 22.47K 8 downloads
Preporuka je ipak kupovati gotove bas zbog ovog gore sto je Alien napisao...
#19
Posted 03 March 2012 - 12:55
#20
Posted 07 March 2012 - 07:08
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users