Jump to content


Mala skola farbarije...



27 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 January 2013 - 22:43

Ovo nam se provlaci svuda , svi imamo povremeno potrebu za time , spada u stajling, pa ajd` neka moja iskustva i smernice za rad ...al` moram da priznam da sam obican amater, samouk, uporan i ucio sam na greskama, ali sam pri svemu tome i lopov: bukvalno sam krao znanje gde god sam stigao, a zadnjih godina imam jednog poznanika sa kojim se srecem kod zajednickog prijatelja na nekim slavama, a on profesionalac- autolakirer, pa kad se podgasimo ( uvek budemo najgori na slavi ) ja uvek nesto novo saznam i naucim...uvek pitam kako ovo , kako ono ...pa , i mene gnjave za svasta na slicnim skupovima , pa mogu malo i ja drugoga...

Nekad neko od nas kupi krs koji treba srediti , neko zaradi ostecenje , nekom jednostavno dosadi boja , pa bi nesto drugo ...sta i kako raditi? Prvo da napomenem da nema oblasti gde se zadnjih godina toliko napredovalo po pitanju materijala sa kojima se radi , da prosto covek mora biti u tom poslu da bi uopste znao sta sve postoji ...Gitova, prajmera, baza , boja , lakova , mali milion...kako da se mi amateri snadjemo u svemu tome? Pa, tesko ...najlakse je pitati onog ko zna...pri tome mislim , najbolje kao ja - imati `svog ` lakirera, ali ako nemate njega dobri su i trgovci koji su u tom poslu ( prodaju autoboje dugo godina )...

Da prvo kazem da je od alata sasvim dovoljan onaj najmanji kompresor od 24 litre koji se prodaje za stotinak evra ( meni dugo godina radi bez kvara , on moze biti uljani ili suvi...ja imam onaj suvi koji kad se skine zastitna plastika pokaze da nema kartera ( pa ni ulja ) na osovini el. motora direktno spregnuta radilica , vidi se klip , cilindar i sve to radi besprekorno dugi niz godina bez podmazivanja...kako - ne znam ...

Pistolj- imam onaj pijacni , tada je kostao 10 DM jeftiniji nije postojao, dizna je 1,5 mm, a radice svaki jednako sa diznom od 1,3 do 1,8 mm...za spric git kao traze 1,8 do 2 mm diznu, ali ja odradjujem i sa ovim, nema nikakve razlike...pistolja ima i boljih i skupljih , ali , ja smatram da je svaki dobar ako se pravilno koristi i podesi...pri tom je jako vazna HIGIJENA, da se posle svake upotrebe dobro opere od materijala sa kojim se radilo, rastavi se sve i nitro razredjivacem opere se rezervoar i jako vazno- odvrne se dizna i opere kuciste dizne...ako se to ne uradi, tu se boja sasusi i kad dodje novi materijal, rastvori postojecu boju i izlaze ljuspice stare farbe koje kvare posao ...

Od ostalog alata treba imati spahtle za gitovanje, ja ih imam preko 20 godina ciste , i rade posao kao prvog dana , ima ih kod svih bolje snabdevenih Kineza za oko 100,00 din...dzabe, a rade posao, posle upotrebe ostrugati i opet su kao nove...

Priprema je kljuc svega ! Treba biti uporan , mnogi profesionalci nece da rade skutere zbog previse ulozenog rada , a lakse im je odraditi auto, ovde nema puno posla za slajfericu, uglavnom je rucni rad...sada postoje PRAJMERI za plastiku, pa ako je veca povrsina , treba ih koristiti, za manje stvari ja sam koristio samo git i nema nikakvih problema i on dobro drzi...smirglova ima raznih gradacija za grublje i finije skidanje gita, sto se vise priblizavamo finisu , treba koristiti finije , pri tome prelazi izmedju stare farbe i novog nanosa gita ne smeju da se vide! Lak na kraju nista ne prasta , ako nije apsolutno glatko on ce sve pokazati ! Ja kao neku zavrsnu gradaciju pre lakiranja koristim 400...i farba ima neku svoju debljinu...risevi od smirgla ispod nje ne smeju da se vide ...

Podesavanja pre farbanja: gustina boje - postoji ono za podesavanje viskoziteta , ja to nemam , iskustvo me je naucilo kako se to radi : u posebnu posudu ( cistu ) sipam kolicinu sa kojom cu raditi i u nju dodajem razredjivac i mesam drvenim stapicem sve dok se ne razredi tako da sa visine od desetak - petnaest santimetara ne curi kao misiji rep...ne smeju da se odvajaju kapi! NEPOGRESIVO...
Podesavanja pistolja : tu mozemo podesiti nekoliko parametara : radni pritisak ( ja radim sa 3-4 bara ) , lepezu , to je sirina mlaza , ja je podesim da bude sto uza , jer pistolj radi finije...i kolicina boje, to je onaj saraf pozadi , a treba je podesiti tako da pri tom radnom pritisku, razredjenju , lepezi postignemo neku normalnu brzinu da mozemo postici rukom ... udaljenost od radnog predmeta - od 20- 30 cm...ako i najmanje duze zadrzimo ruku nad radnim predmetom , doci ce do slivanja, a ako previse brzo pretrcimo, bice posno i doci ce do matiranja...tu je potrebna vezba...nakupine boje u zoni vazdusne dizne ukazuju na losu podesenost gustine i kolicine boje...to mora uvek biti cisto prilikom rada i treba kontrolisati...

Uvek se prvo urade oni delovi koji se ne vide , tu se vidi i podesenost pistolja, a onda kantovi , ivice...potom cela sekcija koja se radi , s tim da je najbolje poceti OD SEBE , pri tom se tera magla prema napred ...najbolje je brisuce svetlo, gde imamo mogucnost kontrole prema svetlu da li smo sve slojeve po sirini lepeze pravilno slozili , pri tome treba sirinu za malo sa prethodnom preklopiti...susenje izmedju nanosa mora da postoji , ono zavisi od temperature, a najmanje je leti oko 15 minuta, ako je hladnije i duze, to se zove ` mokro na mokro`, ali ne sme na sirovo , onda ce krenuti ako je predebelo ...bolje je i tri sloja , nego dva predebela...autoboje su tako podesene da daju vremena da se za nekoliko minuta mogu odraditi i da za relativno kratko vreme budu suve na prasinu , razumljivo je zasto...krajnji rezultat mora biti takav da se na kraju mozemo ogledati ...efekat narandzine kore ukazuje na pregustu farbu , lose razredjenje i predebeo sloj...matiranje - postan nanos , prebrzo vucenje ruke...

Prostorija u kojoj se radi mora biti ociscena od prasine , dobro provetrena, ako se veci posao radi moze se i poprskati pod vodom protiv dizanja prasine, ali ne previse ...moze se raditi i napolju...radni predmeti moraju biti dobro postavljeni, narocito mali, da ih pritisak vazduha ne bi pomerio prilikom rada...

Par reci o materijalima...za farbanje nemojte koristiti uljane i nitroemajle, nemojte da vas zavara cena , treba koristiti iskljucivo autolakove, posto DUGA vise ne postoji, od alkidnih boja trenutno ima slovenacki MOBIHEL , od akrila je odlicno sve , on je nesto posebno...on se sastoji od PASTE,to je baza, kad se sa njom preprska bude polumat , treba najmanje dva do tri sloja, preko toga ide BEZBOJNI LAK ...u najmanje dva sloja , posle toga bole oko koliko je dobro ! ( ako se sve dobro uradi )...Treba uvek koristiti originalne razredjivace, ne koristiti benzin ( kao neki ) , a tek ne nitrorazredjivac, jer to nije razredjivac za to ...on je samo za pranje pribora...kod razredjenja bezbojnog laka u njega se umesa otvrdjivac ( herter ) u razmeri 1: 4 , a sa razredjivacem se samo podesi viskozitet za farbanje...on je reaktivan , znaci sto se umesa , mora se potrositi, ostatak se baca...prilicno je zgodno sto se sad mogu kupiti i male kolicine boje, vec od 100 gr, pa ko hoce u vise boja...moze se raditi i u metaliku i sa pearl bojama , ja sa pearl , nemam iskustva, nisam radio , nisam imao potrebe za njima , ali jedva cekam, bice valjda nekad prilike...

Ima sigurno jos mnogo toga sto ja ne znam, ipak je to periferija moga posla, ali cinjenica je da je sad alat za to dostupan i jeftin, boje su takodje pristupacne, materijali postoje bukvalno za sve, samo ih treba pravilno koristiti...u ovome samo vezba stvara majstora , a siguran sam da svako od nas ko ima iole smisla za ovo i sa malo alata moze sve sam da odradi, a verujte da nema veceg zadovoljstva kad covek ovo sam odradi ! To nema cenu !

Izvinite na duzini , ako neko ima sta da doda ? :wub:

#2 jack023

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 214 posts

Posted 06 January 2013 - 01:41

Tekst je za 10!
Sve ste rekli, samo bih još hteo da napomenem da je priprema pola, ma i više od pola posla. Grubo šmrirglanje, šmirglanje špric gita, način nanošenja itd...samo farbanje i nije tako teško i zamorno kao piprema. Džabe ako je lepo ofarbano, a predmet put rupa i udubljenja. Priliko samog farbanja, tj. nanošenja boje, ne trebamo se žuriti. Uvideo sam da kad se svaki put žurim da bude gotovo, samo više zeznem. Ili se podlije ili ja debeo ili tanak sloj, mestimičavo obojeno itd...samo polako i staloženo, ne idemo na konjske trke :wub:.

Puno uspeha u molerisanju!

#3 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 January 2013 - 14:21

Evo malo da i ja nešto napišem o farbanju iako imam jako malo iskustva! Evo jedne slike gde navodim stvari sa slike s leva na desno:

Posted Image

Razređivač, Farba-herter-razređivač (meša se 4:1:1), Body prajmer (prajmer+aktivator 1:1), Body filler u spreju, šmirgle, posudice za odmeravanje i pištolj..

Priprema
Sa predmeta koje ćete farbati treba skinuti svu prljavštinu, masnoću ili rđu...Ukoliko je postojeća farba ''zdrava'' tj ne ljušti se ne morate je skidati skroz do metala, dovoljno je samo malo zagladiti je sa šmirglom...
Dalje potrebno je naneti Prajmer u tankom sloju, ja sam uvek radio iz 1 ruke, koji služi za povezivanje metalne površine i farbe! Ovaj Body-ev se meša 1:1 sa aktivatorom!
Dalje, sve neravnine,pukotine i druge sitnice će najviše doći do izražaja kad se nanese farba tako da se potrudite da postignete glatku površinu pre samog farbanja...Ne kažu džabe da je priprema pola posla...To popunjavanje rupa ili neravnina se radi sa šric gitom tj fillerom koji može biti u spreju ili u rinfuzi pa kroz pištolj, kako vam zgodnije...ja sam radio iz spreja! Kad se nanese filer, potrebno je ošmirglati i ugladiti te delove gde su neravnine a ujedno i celu površinu kako bi sve bilo glatko...To je najbolje raditi onim mekanim obostranim šmirglama iz kocke, fine gradacije...

Kad ste ošmirglali površinu, najbolje ju je očistiti Antisilkon tečnošću ali verujem da to može recimo i krpicom natopljenu običnom vodom...
Sve delove koje ne želite ofarbati zaštitite krep trakom..

Farbe
Akrilne - kupuju se na dcl tako da možete uzeti tačno koliko Vam treba...Kupujete posebno bazu, posebno herter i posebno razređivač koji se zajedno mešaju u nekom odnosu...to će Vam reći u farbari koji je odnos! Kupite i plastične posudice za razmeravanje jer je tako najlakše, nisu skupe cca 50din. Jednom zamešane komponente moraju se potrošiti najviše u roku od pola sata- sat vremena jer se farba stvrdnjava...Farba se nanosi u 2-3 ruke u tankom sloju, pauza između slojeva obavezna dok se stari nanos ne osuši..
Metalic - kod metalic farbi nanosi se prvo pomešana baza (farba)+razređivač u 2-3 ruke, a posle toga bezbojni lak+herter u 2-3 ruke...Pauza između nanosa baze i laka treba da bude malo veća da razređivač iz farbe ne reaguje sa lakom i podigne ga...

Pištolj i kompresor
Kompresor služi običan onaj do 8 bara mali, a pištolj treba da ima makar podešavanje debljine nanosa i smer..a poželjno je i jačina pritiska! Dizna od 1,4mm propušta kroz sebe kako akrilne tako i metalic farbe..
Meni se najbolje pokazalo kada na pištolju smanjim nanos farbe na što je manje moguće, manja je mogućnost greške (podlivanje i slivanje farbe) i ravnomerno špricam osrednje brzim pokretima..Farbanje ovako zna da potraje ali bar sam siguran da nemam slivanja...

Radna prostorija
Poslužiće Vas Vaša garaža,radionica, šupa ili šta već ali samo se pobrinite da ne podižete puno prašinu tu gde radite kao i da nije preterano hladno...min 5-10c u prostoriji..Nosite zaštitnu masku zbog isparenja i osigurajte dobru provetrenost u prostoriji da se ne ugušite...

Savet, naoružajte se strpljenjem i samo polako, dobrog rezultata mora biti... :wub: text ću dopuniti slikama da bude preglednije!!

#4 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 07 January 2013 - 15:33

može i ispred garaže :wub:

#5 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 07 January 2013 - 15:54

@ Pita zaboravio si sita za procedjivanje boje. To je obavezna stvar ako farbas iz vise etapa. Hoce harteri da na ivici flase ili konzerve obrazuju tanku ljusku pa kod ponovnog sipanja da ljuske upadnu u posudu za mesane. J.beno je sto sto su harteri vecinom transparentni pa to i ne primetis pa kad krene prskanje a ono prc,prc,stuc.

#6 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 January 2013 - 18:29

View PostNesa BG, on 07 January 2013 - 15:54, said:

@ Pita zaboravio si sita za procedjivanje boje. To je obavezna stvar ako farbas iz vise etapa. Hoce harteri da na ivici flase ili konzerve obrazuju tanku ljusku pa kod ponovnog sipanja da ljuske upadnu u posudu za mesane. J.beno je sto sto su harteri vecinom transparentni pa to i ne primetis pa kad krene prskanje a ono prc,prc,stuc.

jes, nisam to predvideo zato što ja u posudi na pištolju imam sito pa ne razmišljam o tome..
Bleki, može i ispred garaže naravno! :)

#7 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 07 January 2013 - 19:06

Svaka cast ljudi,odlican text stvarno,sve na jednom mestu :)

#8 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 January 2013 - 18:47

Ja nisam nikad procedjivao farbu i nisam imao problema...sigurno da ne moze da skodi, ali ako se odrzava dobra higijena konzervi u kojima se cuva boja problema nece biti...normalno, ako se vidi da ima nepozeljnih delica , treba svakako procediti...narocito ako duze stoji...

Sta ispred garaze?! Ma , moze i sa drveta ! Ja sam pre neku godinu farbao jedan veliki kombi, trajalo je skoro cetiri sata ( dve ruke ) , smorio sam se k`o zivince...krov sam farbao tako sto sam gazio po njemu i povlacio se unazad ...zajebano do bola, necu to nikad vise !

#9 miki_pp

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 6 posts

Posted 07 February 2013 - 13:01

profesionalni alat oko farbane je mnogo skupi, kompresor od 25l bocu nevalja za profesinalni rad, po meni najvaznija stvar oko ova prica je komora za farbanje, koja e skupa iznajmiti.
bitnija stvar je pistol za farbanje bazu, lak, akrinu boju.
profesionalni pistoli su veoma skupi cena se krece od 280- 450evra po komad, svaki ima svoju namenu, ja radim sa iwata w400 koj sam platio 340evra kompletni kit, ali nimalo ne zaostaje ni dewilbis gti, sata rp digital.
kada smo vec kod kompresor, on treba da ispusta vazduh dovoljno kolicinu koliko trazi pistol, i taj pritisak mora bit konstantni.
svaki pistol radi na razlicni pritisak vazduh.

#10 TureZR

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 06 July 2013 - 20:06

evo i ja da se prikljucim temi,slazem se sa mikijem u potpunosti,recimo da imam nekih iskustva oko farbanja,najvaznije je da imate dobar pistolj,da je zatvorena prostorija gde farbate i da nema prasine(ukoliko nemate uslova za komoru),i naravno nista bez dobre pripreme za farbanje,to je pola posla uradjeno,ukoliko hoce neko da pocne da se bavi farbanjem a dvoumi se oko pistolja,preporucujem DEVILBISS GTI,ja ga koristim vec duze vreme i prezadovoljan sam njime,pored njega uzeo sam set,vakum bocice za farbanje(za jednokratnu upotrebu),plastiku u koju ulaze bocice(proizvodjac je 3M),2 ormararica,i uzeo sam prirubnicu na koju se postavljaju te boce,evo nekih slika sa neta....
ovako izgledaju boce http://www.homestead...3m_pps_main.jpg
a ovakav pistolj ja koristim http://www.ladaniva....a/dcp_1005m.jpg
ovako izgledaju ormarici http://www.sprayguns...iddispenser.jpg , http://www.sprayguns...erdispenser.jpg
e sad s obzirom da je ovo sve profesionalno ,naravno i cena vam je takva,npr ovaj set ormarici,20 vakum ulozaka sa farbanje,2 plastike su oko 9,10 hiljada dinara,(pojedinacno kad se kupuju ulosci komad je oko 260din,u 3M prodavnici),prirubnica za ovu bocu kosta 20e,sam pistolj je skup ko djavo,sad je skoro bio jedan polovan za 28 000din na kupindu,novi su od 300-500e zavisi od modela,delovi za pistolj su takodje jako skupi,meni su trazili za bocu samo oko 55e,komplet dizne za restauraciju pistolja su oko 100,120e...nadam se da vas nisam udavio sa ovim,pisao se jer ce mozda nekome posluziti o odluci koji pistolj da izaberu i kolike su cene za njega i ostalu opremu za farbanje,moj savet je da se ne zalecete i kupujete kojekakve gluposti za 20,30e posto nista ne valjaju,nek me neko ispravi ako gresim ;)

#11 TureZR

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 06 July 2013 - 20:22

zaboravih da napisem da sam krenuo da pravim malu komoricu za farbanje,uglavnom pored radionice imao sam malu prostoriju 10m2 koja je sluzila kao letnja kuhjinja,gde se leti kuvalo i rucalo itd,e sad se to vise ne koristi pa je dospelo u moje ruke,naravno ja saam krenuo to sve da rasciscujem,skidam plafon koji je od gips kartona,stavljam osb ploce,plocice su vec na zidovima,radim izolaciju,dole sam mislio neki linoleum da stavim i naravno fliter na vratima i sa druge strane ventilator koji ce izvlacii prasinu,ukoliko neko ima neki predlog sto se tice komore za farbanje voleo bi da nam objasni nesto vise o tome,sta je sve potrebno za komoru itd :)

#12 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 July 2013 - 10:31

Mala replika na prethodni post Turinskog, bez neke namere da pobijam ono sto je napisao...najbolji moguci alat koji posedujemo svakako olaksava posao , cistije se radi, rezultati budu najbolji moguci...alat po tim cenama je za profesionalca , ljude koji se time bava u vidu zanata ili amatere koji naginju profesionalizmu , oni koji cesto i puno rade...retko ko od nas koji se povremeno bavi time bi dao tolike pare za takav alat

Posto svako od nas ovde ima povremeno potrebu za ovom vrstom stajlinga ( sminke ), cilj ove teme o farbariji je kako da sa nekim prosecnim , pa i skromnim priborom postignemo zadovoljavajuce rezultate Upravo moj primer pokazuje da se to moze i sa relativno skromnim i jeftinim alatom- imam mali kompresor od 24 L. onaj pijacni koji radi besprekorno dugi niz godina, a pistolj je isto takav , kostao je devedesetih godina svega desetak maraka, a i dan- danas radi kao prvog dana ...posle upotrebe svaki put je rastavljen i dobro opran od ostataka materijala, jer higijena je jako vazna...

#13 TureZR

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 11 July 2013 - 11:25

jasno je meni to,potpuno se slazem sa tobom sto se tice higijene i ostalog,a sto se tice pistolja ne moze se bas svaki koristiti,npr ja sam uzeo za spric git sebi VOREL pistolj neka smesna cifra 1200,1300din,znaci sa onim je haos farbati, u sredini pravi ogromnu rupu u lepezi,e sad ima pistolja jeftinih koji sam cuo da su dobri,isto mislim da je prozivodjac vorel,kazu da je to kopija sate,tako nesto i izgleda otprilike ,on je npr odlican,cena mu je 30,40e sto je opet mnogo manje nego neki profesionalni pistolj a radi posao,i jos nesto ovaj prosli tekst sam napisao za nekog ko bi mozda hteo da krene da se bavi farbanjem(profesionalno) ili cak i amaterski sto da ne ima ljudi koji su dobro finansirani i mogu sebi da priuste takvo zadovoljstvo :welcome1:

#14 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 July 2013 - 17:53

Ja sam se vise puta uverio da jeftino, a dobro skoro da ne postoji...narocito kod alata ...ali , eto , kao da sam imao srece kod ovoga pribora za farbariju , pa moj najjeftiniji moguci pistolj i isti takav kompresor rade dugi niz godina besprekorno...znamo koliko je u farbariji vazna priprema , to je 90 % posla, ali onih 10 % se vidi, to je zavrsni sloj, farba i lak...tu greske ne sme biti , lak sve pokaze, on ne prasta losu pripremu...normalno , losim alatom se ne sme sve pokvariti...pistolj mora biti dobro podesen , farba dobro pripremljena , dobro svetlo , strpljenja i bez zurbe ( i prasine ) ...ipak, to sto se jednom uradi , treba da potraje neko vreme ...

#15 TureZR

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 11 July 2013 - 22:17

da,da jasno je naravno,evo jedno pitanje za nekog ko se bavi farbanjem nadam se da ih ima,komora sto pravim mi je 10m2 znaci za plastike motora,branike itd,e sad koliko mi treba neonka za tu prostoriju? pitam cisto onako kolko bi bilo dovoljno imam na raspolaganju 10 neonki koje sam kupio sto za radionicu sto za komoru ,mada mislim da nije potrebno preko 6 neonki za tu velicinu prostorije?

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 12 July 2013 - 01:07

mislim da je važna količina koliko isto koliko i kvalitet svetla...

1. neonke trepere.. 50Hz je 50 puta u sekundi.. zamara oči
2. ako ih kombinuješ na 3 faze onda se to značajno umanjuje jer je fazni pomak 120 stepeni pa bude 150 treptaja u sekundi ....
3. toplota svetla neonki je isto važna, da li stavljaš one hladne svetlo plave ili toplije one žuće,, ili najpametnije ako kombinuješ od obe vrste
4. nije loša ideja ni da se neonke kombinnuju sa običnim sijalicama od 150W , one kao prvo ne trepere, a usput svetle toplo oko 3000 kelvina, pa si tako rešio dva problema..

kod mene je tako u radionici...

#17 TureZR

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 12 July 2013 - 10:55

izvini,ako bi mogao da mi objasnis sta znaci toplo i hladno svetlo? inace neonke mi sijaju svetlo plavo,philipsowe su..

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 12 July 2013 - 11:42

pa hladno ti je ono 6400 kelvina , to svetlo plavo, a toplo ti je 3200 kelvina , ono žućkasto belo...

radi se o talasnoj dužini svetlosne emisije, i to se manifestuje kao drugačija nijansa.. ima da se kupe i ovakve i onakve neonske cevke...

#19 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 12 July 2013 - 13:06

Hladno svjetlo ti je ono bolnicko, hehe

#20 TureZR

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 12 July 2013 - 14:25

ahhahah da,da ...takvo ja imam :respect:





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users