Jump to content


Kako napraviti auspuh+slike sa dim.na str. 4...



270 replies to this topic

#81 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 November 2013 - 20:43

Pa bilo bi samo preporucljivo da ide neki alu kit sa 1-dnom karikom(ko moj s6 sport pro). Milper je vozio narda na ovom ko mom kit-u i znam da je super isao...

#82 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 November 2013 - 11:57

Posted Image

#83 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 15 November 2013 - 13:32

Odlicno :) Eno sad sam ih sve "nagurao" u tvoj posta na str.4. ...jbt veci izbor nego na SA i SC ;)

#84 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 November 2013 - 14:43

ajmo sad malo u matematiku, toliko auspuha, a nikakvih kalkulacija...

#85 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 November 2013 - 11:56

Heh, eto, Mario nas tera u klupe , na casove sa kojih su neki bezali....salu na stranu , svaki ozbiljan tuner u najmanju ruku mora da poznaje teoriju ekspanzione posude i njen znacaj za rad 2- t motora ...ja sam to apsolvirao jos pre skoro 30 godina kad je bilo aktuelno , tada sam znao i da proracunam , ali i tada je bilo lakse kupiti nego napraviti , pa je pokojna cetrenaja otisla sa rezonom Gorazda Marovica , slovenca koji je prvi u bivsoj Yugi pravio ( za trziste ) ...

I sada je lakse kupiti ( ali , istovremeno i teze zbog ekonomskog trenutka u kome se nalazimo) ...zbog toga sto se kupi gotov proizvod koji je proracunat i testiran u belosvetskim firmama gde sede debelo placeni inzenjeri ciji je jedini zadatak da smisle suplju cev koja ce nasim masinama dati najbolje perfomanse i uvaliti nam ih za 100, 200, 300 pa i vise evra...istovremeno , hvala pojedinim firmama i pojedincima koji su na nekim sajtovima objavili rezultate testova poznatih auspuha na savremenim test - masinama da znamo sta od kojeg mozemo da ocekujemo ...i dalje mislim da toplu vodu ne treba izmisljati , markiranih auspuha ima jako puno i svako ce naci nesto za sebe gde ce se uklopiti i po set- upu i po ceni ...e, sad jedino kako doci do toga , najbolje je kupiti , tu se svi slazemo , ali jako je primamljiva opcija KOPIRATI , gde ce se za mnooooogo manje pare dobiti slicno , ili cak isto ...

Pri tome ( kopiranju ) problemi su mnogobrojni , od nalazenja tacnih mera , izbora materijala , posedovanja alata znanja i vestine da se to uradi , ali ako to uspe , ne vidim razloga zasto to ne bi radilo isti posao kao i njihov fabricki ...izrada auspuha je veliki izazov, iako izgleda jednostavno ...

#86 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 November 2013 - 16:26

po meni je jedini problem praviti difuzore u krivinama, za to je ipak potrebna presa, recimo da je najjednostavnije ono što je next-r odnosno bulet u kupiji, da se kroz krivine protežu tri cevi različite debljine i da se one ponašaju kao neka vrsta difuzora...

jasno je da bi najbolje bilo raditi od prstenova, tipa zx ili c16 city, odnosno roost, ali tu već ima toliko varova da treba biti profesionalac

#87 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 16 November 2013 - 18:06

Alternativa presi za izradu konusnih krivina je hydroforming. Od vecih ulaganja, potreban je TIG ili eventualno MIG aparat (mada nije idealan zbog "sundjerastog" vara koji propusta vodu) u zastitnoj atmosferi argona da bi var bio sto plici (radi estetike i preciznosti) i jedan tzv. perac pod visokim pritiskom "karcher" ili slican.


#88 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 16 November 2013 - 22:12

Da ali onda auspuh nije okrugao u preseku nego elipsast. Vrlo tesko se dobija okrugao presek. Ja imam ideju da od tvrdog drveta pravim unutrasnji i spoljni kalup za krive konuse i da ih na taj nacin formiram i posle samo po duzini zavarim. Jeste da se mora praviti dva para kalupa, levi i desni, ali nije strasno.

#89 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 16 November 2013 - 23:28

I kantorov auspuh koji je pravljen od presovanog lima je elipsast. Sigurno moze da se "zaokrugli", mada po meni nije neophodno, ne verujem da znacajno smanjuje performanse.

Ne vredi praviti kalupe od drveta jer se konusi mogu lepo saviti i obicnim cevima/sipkama raznih precnika. Pored toga, i dalje nije resen problem zakrivljene konusne grane za koju ne mozes napraviti kalup od drveta.
Posto je presa s kalupima tesko dostupna, preostaju 3 medote; hydroforming, zavarivanje prstenova i usecanje pravog difuzora (cime se i povecava ugao jer se smanjuje duzina) pa vi birajte sta je vama najpovoljnije.

#90 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 16 November 2013 - 23:54

View PostNesa BG, on 16 November 2013 - 22:12, said:

Da ali onda auspuh nije okrugao u preseku nego elipsast. Vrlo tesko se dobija okrugao presek. Ja imam ideju da od tvrdog drveta pravim unutrasnji i spoljni kalup za krive konuse i da ih na taj nacin formiram i posle samo po duzini zavarim. Jeste da se mora praviti dva para kalupa, levi i desni, ali nije strasno.


#91 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 17 November 2013 - 12:44

Ja sam mislio da na strugu hoces da napravis kupe od drveta pa da savijas lim.
Znaci ti bi to drvo nekako trebao da izrezbaris da dobijes udubljenje tj. negativni kalup i jos jedan pozitivni kojim ces da pritisnes lim, jesam li dobro razumeo?

#92 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 17 November 2013 - 17:02

Da. A za konuse planiram izradu drvenih kupa jer mi nije problem ( po profesiji sam stolar) i puno je lakse i preciznije savijanje i varenje a i ako pravim vise auspuha bice identicni.

#93 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 17 November 2013 - 21:28

I jeste najveci problem praviti difuzore u zakrivljenjima, a i ja sam dosao na ideju kao Mario , od nekog starog , ili Bulleta , prirubnica , pocetak cevi i mozda bar prvi konus ako je identican...

A, ti Neso ako to tvoje uspe , prijavljujem se , napravi kalkulaciju ,. bice nas jos... :0takoje:

#94 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 17 November 2013 - 23:23

Pazite sa mjerama ovih auspuha koji su na crtezima ! Mislim na mjere grane. Jer su svuda dane vanjske mjere a nitko ne zna koja je debljina materijala. Pa tako primjerice ako je vanjska mjera 28 mm, a stijenka debljine jedan mm, unutarnji promjer te grane je 26 mm. A u stvari kod grane nas zanima unutarnji promjer, jer ako fulamo primjerice za 2 mm, to vise nije ta brzina ispusnih plinova i taj protok i auspuh nece valjat, osvjedocio sam se u vezi ovoga. Ja sam svoj auspuh bio napravio tako da nisam radio granu, nego sam zavario prirubnicu koja se sarafila na original piaggio granu, jer mi je takav i tvornicki auspuh. I radilo je super. Najveci problem je pronaci cijevi odgovarajuceg promjera. Vjerovali ili ne, meni je kao bravaru, koji sam svaki dan u doticaju sa cijevima, bio veliki problem pronaci cijev unutarnjeg promjera 26 mm, na primjer. I puno je bitnije da su varovi iznutra glatki, nego da auspuh izvana izgleda lijepo i usminkano.

#95 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 November 2013 - 00:42

piše na crtežu koja je unutrašnja i spoljna mera na početku... pogledaj fi24 a spoljna je 28.... dakle lim je 2mm, a može vrlo lako biti i da je 25mm gledano po drugim spuhovima, samo ovde imam garež od oko 0,5mm po zidu pa sam merio 24...

dakle ako je Fi25 a spoljna 28 onda je lim 1,5mm.. sad da li je tako i dalje prema difuzorima ne znam, ali predpostavimo da jeste

#96 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 18 November 2013 - 01:06

A ovi programi za proracun auspuha , dali oni daju vanjsku ili unutrasnju mjeru ?

#97 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 18 November 2013 - 01:08

Колика је просечна дужина издувног канала и који је пречник? Ако неко има неки цилиндар скинут да премери.

#98 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 18 November 2013 - 01:43

Programi uvek daju unutrasnju meru cevi, a ni na crtezima nikad dosad nisam video da su napisali spoljnu meru.

@mrgood, nadji bilo koji aftermarket auspuh za tomos, svi su 25,5mm a polovni su 2-3e.

#99 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 November 2013 - 12:04

Peugeot hor u kanalu ima 5,5 cm
Piaggio u kanalu ima 3,9 cm
Minareli u kanalu ima 3,7 cm

#100 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 18 November 2013 - 17:56

Хвала Марио.
Синоћ сам почео да цртам на папиру Stage6 Pro и папир се лако сече и савија у правилан круг.
Како се сече лим да биде лепа ивица, и како после савити ручно?
Ако је неко вољан да подели искуство...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users