Da bi se doslo do svega ovoga, ma kako sad izgledalo jednostavno , bili su potrebni meseci citanja , mozganja, probanja, merenja i cega sve ne, a velika zahvalnost SALLE-tu , Mariu, Cveletu, Piti, i mnogim drugima koji su uzeli ucesce, sa mnogima sam se savetovao i preko PM-a...
Kako je krenulo? Mogucnosti vozila opredeljuju mogucnosti termogrupe- onoga sto ona moze da ostvari, ali i mogucnosti prenosa da tu snagu prenese na zadnji tocak...sa ugradnjom 70 ccm kita dobijamo 3-4 puta vise snage , ali to ne znaci da dobijemo i krajnju brzinu...imamo momenat potezanja , ali isti ili slican broj obrtaja na radilici , pa samim tim i na zadnjem tocku slicnu situaciju- slican broj obrtaja...( mala bara puno krokodila )...
Tu je ogranicavajuci faktor PRENOS...da bi tu snagu pravilno rasporedili , potrebno je istunirati prenos promenom primara ili sekundara i na taj nacin ga ` produziti`...
Ja sam tako uradio u postojecem diferencijalu zamenio sam sekundar S- 6 sa produzenjem od oko 17 % ali to ne znaci i da je brzina porasla za toliko...moralo se jos ponesto uraditi...Nekako u to vreme je SALLE to resio kod sebe, sa onom linearnom remenicom povecanom od F. MORINIJA, pa me spojio sa likom od koga sam ja kupio istu takvu, a na tu temu me uputio i Cvele na neke postove sa MS-a ...bilo je korisno procitati...ta oversize remenica je legla kod mene takoreci skoro bez ikakvih prepravki- broj na broj , zavrnuo na nju postojece kvacilo 107 i voziiii Misko ...Nije bilo lose ni tako ,ali povecana remenica da bi se iskoristila trazi i duzi kais...posle mnogo mozganja i ( otprilike ) merenja , izbor je pao na DAYCO 808 / 16,8 sa rizikom da moze da bude i predugacak, to se ne zna...
Na kraju krajeva kad je sve to kompletirano , zakljucak je da se dosta dobilo...uz odlicno ubrzanje, bez ikakvih rupa ( zasluga linearne remenice ), sasvim pristojna krajnja brzina za BASE kit, koja je sada preko 80 + Km/h, ali pravih, a ne onih koje pokazuje sat ( gori je od Barona Minhauzena ), sto smatram da je za tu ciklistiku sasvim pristojno...
Dakle svi koji imajuovaj blok kao kod mene , to je Kineski kratki 1 PE 40 QMB mogu da ugrade
1. Primar ili sekundar ( + 25 ili 17 % )
2. Remenicu oversize od F, MORINIJA 123 mm umesto MINARELLI 115 mm
3. Remen DAYCO 808/16.8 , zadnji iz serije 800 bez opasnosti da ce biti predugacak...
Sve ovo pomaze da se snaga motora dobro iskoristi i prenese na zadnji tocak, provereno je...
I da...na sve ovo bi se mogao mozda dodati i neki oversize VARIOMAT tipa DOPPLER, tek bi onda bila prava stvar...
Edited by ALIEN SM, 26 March 2013 - 13:06.