Jump to content


Naraku PHBG 19 city

uporedni test karburatora

29 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 April 2013 - 13:02

Traganjem za dobrim i jeftinim rešenjem napajanja agregata susrećemo se sa raznim karburatorima što brendiranih što kopija, većih i manjih difuzora, racing ili city akcenta, sa ili bez auto saug-a i sl. Naš cilj je da dođemo do karburatora koji je bolji od fabričkog koga smo kupili sa motorom, da bude ipak nešto većeg difuzora, jer nam je ipak neko osnovno opredeljenje tuning, a da pritom najširi deo korisnika bude zadovoljan...

U ovom kontekstu pozivamo se na Dellorto PHBG 19 karburator i to onu mirniju verziju PHBG 19, bilo ih je i u black edition i u aluminijum verziji sa 30 kosinom klipića i AU 262 atomizerom bez šeširića. Ova verzija karburtora se dobro pokazala kod dosta članova što na serijalama, što na base pa i na laganim midrace setupima uz izmenu igle, a uz to sa korektnom potrošnjom jer je moguće vrlo dobro podesiti ga da se odaziva na svim otklonima ručice gasa.

Mnogo kopija ovih karburatora smo imali u rukama, uglavnom race nadahnute i to one sa 40 kosinama i jačim atomizerima, i nije nam cilj da spominjemo proizvođače, jer smo imali raznih kineza, tajvanaca sa ili bez full opreme, nebitno.. Ovde ćemo predstaviti karburator koji još nismo imali prilike da probamo, poznatog tajvanskog proizvođača Naraku, model PHBG 19. Kod ovog proizvođača možemo da biramo da li želimo kupiti karburator sa 30 ili sa 40 kosinom klipića, te smo mi upravo iz ovog razloga odlučili da kupimo ovu tzv City verziju koja nam je najviše poverenja ulivala kada je reč o originalnom Dellorto proizvodu..

evo slike sa leve i sa desne strane, manuelni saug je u pitanju, priključak za sajlu

Posted Image

Posted Image


vidimo da je prihvat tipa za metalnu prirubnicu, predpostavljam da se prodaje u dve verzije, nama je igrom slučaja pristigla ova, te kod izrade metalne racing prirubnice nema potrebe za gumenim adapterom.. kod fabričke je ovaj model malo komplikovanije montirati. Širina prihvata prirubnice je 24mm

Posted Image

Posted Image


zadnja strana kod usisa, vidimo da daju i adapter za filter vazduha

Posted Image

Posted Image


evo klipića i igle, kosina je 30 stepeni, a igla deluje kao W16, nema oznake..

Posted Image

Posted Image

Posted Image


vidimo kako atomizer 262 leži u telu karburatora, glavna dizna je M5, 88 veličine identično kao kod originala, atomizer 262, i saug dizna 55, na pilotki ne piše oznaka za veličinu

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


plovak i ventil za gorivo mi deluju identično, na plovku je metodom krivljenja lima nosača moguće podešavati nivo goriva u lončetu

Posted Image


evo i slike kompletno rastavljenog karburatora

Posted Image


karburator danas šaljem Cveletu jer on ima baš taj model PHBG 19 u Dellorto izvedbi pa čekamo njegovo cenjeno mišljenje, uporedbe i test...

#2 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 18 April 2013 - 19:57

Izgleda vrlo upotrebljiv, dobra strana po meni što je zatvarač fibera od metala. Mane na prvi pogled, nedostatak vakum izvoda, ili ga nisam primetio, i sistem priključivanja na gumeni prirubnicu

#3 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 18 April 2013 - 20:16

View PostBlack Adder, on 18 April 2013 - 19:57, said:

Izgleda vrlo upotrebljiv, dobra strana po meni što je zatvarač fibera od metala. Mane na prvi pogled, nedostatak vakum izvoda, ili ga nisam primetio, i sistem priključivanja na gumeni prirubnicu
Dobro si Blacky primetio,vakum nema a i prikljucak za ulje a obzirom da ide na metalnu prirubnicu sigurno se racunalo na to da na njoj vec postoje prikljuci za oba...kad stigne do mene moracu malo da poradim na pravljenju adaptera zbog moje gumene prirubnice a i pipka za vakum...ovaj za ulje mi je nebitan..

#4 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 18 April 2013 - 21:30

Slažem se za ulje, obično se postavlja na mašine kojima je isključena uljna pumpa, sad ostaje samo igranje oko vakuma ili slavina za direktno napajanje

#5 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 April 2013 - 19:11

Ne izgleda lose , solidna zavrsna obrada...dobro je sto je gornji poklopac siberagde ulazi sajla gasa od aluminijuma, a ne od plastike kao na onom mom TNT-u , pa je plastika gde ulazi sajla vec odavno pukla i sajla nelepo stoji ( ali radi ) ...

Svidja mi se velik u masivan siber , a ne kao kod Mikunija , plastican i ovalna rupa...

#6 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 19 April 2013 - 20:28

Naraku PHBG 19 karb je danas stigao do mene .Prvi utisak je da je odlicno izliven i od dobre legure i sto je najvaznije sve dizne,cok i uopste delovi koji se srafe se uklapaju 100% sto je vrlo bitno kod zamena i promena zbog podesavanja i stelovanja.
Na nekim stvarima se i stedelo-oduske za gorivo iz karba kod prelivanja ne postoje a iz iskustva znam da je ta opcija vrlo korisna.
-edit-pipci ne postoje ali su rupice tu gde treba,iza onih niklovanih cepova ,znaci dogradnja je moguca ...

Nedostatak prikljucka za vakum i ulje pripisujem samom modelu jer je predvidjen prikljucak na metalnu prirubnicu i tu je vlasniku ostavljen mogucnost da ih uradi ili nabavi istu sa spremnim prikljucima.
Moracu da poradim na adapteru jer je prihvat kod mene sa gumenom prirubnicom...nacrt ide ovako i vazi za sve minarelli prikljucke sa precnikom usta 23mm. Radjen je na brzaka stojeci pa ne zamerite izgled.
Posted Image


Prvo sto sam uradio je montaza rucnog sauga jer ne koristim model sa sajlom vec ovaj manji,rucni.

Posted Image

Posted Image

Sledece je bilo poredjenje igle,atimizera i iglicastog ventila na plovku.Inace setup karba nije bas Sity vec mnogo vise race..postavka sa AN atomizerom,w16 iglom i diznom 88 je skoro spremna za prikljucenje na pecurku u nekoj base gus varijanti.
Obicno je fabricka postavka uz w16 kod dell karburatora dizna 72-75 .Cak je i kod mene bila fabr.kombinacija dizna 75 i w9 i pokazala se odlicno na malossi gusu i next r-u. Diznu 88 iz Narakua sam zamenio i stavio za pocetak 78.

Poredjenje - AN preradeni i orginalni,w16 vs w9 ...klipic 30[prerada na 50 ] vs 30..

.Posted Image

Posted Image

Poredjenje plovaka je pokazalo male razlike u obliku i velicini stim sto je podesavanje nivoa kod Dell
karba dosta preciznije.Hod iglicastog ventila kod Narakua je malo manji bez obzira sto je sam iglicasti kraci za 1.-1.5mm.Podesio sam nivo na dell fabr. postavke i nadam se da ce biti ok.Jos jedna stvar se razlikuje a to je kolicina protoka goriva koji je slabiji kod Narakua [ primeceno kod podesavanja kad iglicasti zatvara dovod]. Videcu kod proba u voznji dal je to problem ili ne.
Naraku levo- dell desno..

Posted Image


Kako sam sve potencijalne "muke" kod stela uocio, ostaje mi da sutra nabavim materijal i dam se u izradu adaptera.
....nastavlja se....do tad :)

#7 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 19 April 2013 - 22:53

aaa dopada mi se ovo uporedno poređenje della i naraku karba! Uopšte ne sumnjam da ćeš ti ovaj test odraditi svetski!! Pratim.. :)

#8 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 19 April 2013 - 23:02

:)

#9 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 April 2013 - 10:18

:popc1:

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 April 2013 - 11:43

odlično, baš smo konstatovali sa Pitom da su ipak malo izmenjali konfiguraciju jer je u dell-u bila 72-75 dizna sa W9, a ovde je ipak W16 i 88, pa vidi se da je planirano napajanje i malo agresivnijih cilindara od malossi sport-a...

tačno je minus što nema priključke za oil i vakum, ali predpostavljamo da je to od model-a, znajući da kymco i pug već pakuju vakum na prirubnici i bloku...

očekujemo rezultate...

#11 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 20 April 2013 - 14:34

pakuju, ali je potreban adapter za "uši" , honda konstrukcija

#12 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 20 April 2013 - 20:51

Dva sata sam proveo trazeci odgovarajucu cev za adapter,pa majst.strugare...sve to izumrlo jbt ko dinosaurusi ...par majstora iz komsiluka zatvorilo radnje,kod mene u firmi rasprodali strugove ...gomila prodavnica metala oko mene al cevka 23/19mm-jok ...na buvljaku kod auto-pijace sve i svasta al ono sto mi treba-jok... a nabolja resenja su obicno nadohvat ruke -30m od stana :) ...za 140din tri bakarna adaptera za cevi grejanja sa idealnom dimenzijom...uzo dva kom. po 23mm i jedan veci od 28 ...+ neki prikljucak -reducir s merak za vakuum...i on skoro dzaba...jedna je secena po duzini pa ubacena u "glavnu" da bi pojacala adapter jer je ipak bakar u pitanju...

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Gledao sam gde da stavim pipak za vakuum ..tamo gde stoji na dell-u je telo karba bas debelo, dok je kod Narakua isto mesto samo par mm debljine...ali uz duplu cev u grlu karba dobijam 4-5mm sto je dovoljno da pipak bude cvrst uz malo Henkelovog dvokom. lepka...

Posted Image

Posted Image

Proba kako sve to stoji...

Posted Image

Posted Image

E posle ovoga je usledilo spajanje svi creva,airboxa i paljenje...navukoh mu gorivo [ ko i uvek kad radim nesto oko karba-crevo vakuuma sa pumpe u usta pa dok ne stane protok u filteru goriva ] ...saug gore i kresnu na prvu kurblu...
Javi se lepo, poradi malo i -ugasi se posle par opletanja po gasu da vidim prihvatanje istog ...ajd sad koji mu je...sumnjas na sve i svasta-nivo plovka,vakum...menjam creva i pizdim kad ono lepak zapusio
rupu na pipku jbo ga ja :popc1: ..biax sa 1mm burgijom na licu mesta radi poso...
E ovo je vec druga pesma...znaci postavka u karbu je -w16 na treci zub ,glavna 78,klipic 30,ler xx ?? i dok je skut bio "ladan" primetio sam dobro primanje gasa sto je znak da je postavka ipak losa ili ti suvise bogata smesa...predpostavljao sam da ce biti tako jer je ipak W16 igla za pecurku i vrlo je tesko nastelovati je na airboxu ...kad se motor zagrejao trokiranje je na bilo jos izrazenije u rasponu od lera do 1/2gasa...


I tu sam stao...vec je bilo 18h,ja umoran a nesto bi popio ....ovako, ko pre par dana u videndici ..
Posted Image



pauza pa sutra opet...ima tu jos gomila kombinacija... do tad... :)

#13 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 21 April 2013 - 00:02

Svaka čast bata Cvele, vidim pedantan posao... :wub:

#14 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 21 April 2013 - 02:31

Ovo oko podesavanja karba me i ne interesuje preterano, ali mi je ovo na kraju jako interesantno :wub:

#15 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 April 2013 - 13:07

JBT , Cvele , a HOLESTEROL ? Doduse , ono zuto u maloj casici ,( ako je ono sto ja mislim da jeste ) potire holesterol i vraca u normalu...

A, ti Damire, kad se setim onog proslogodisnjeg stelunga, koji ste vi bili terminatori ! Kakav ti je sada SET -up ? Preko 100- 110 ? ( kg, ne km ) ...

Cvele , majstorski si odradio prirubnicu, bakar je zakon za to...Na ful gasu sve dizne ( osim za saug ) daju svojim protokom doprinos ukupnoj kolicini goriva...normalno da ona koja je dalje od projektovane namene ima i manju ulogu u tome , pa tako ler dizna ima i najmanji uticaj , dok npr . polozaj igle u iglinoj dizni i njena debljina i te kako uticu na bogatstvo smese na fulu...kod race-a propustaju pored sebe znacajno vecu kolicinu goriva , pa se moze ici i na smanjenje glavne dizne,ali naravno , oprezno , po malo ...i ja bi uradio isto kao i ti...Kod mene na TNT- u 19 mm dobro radi na dizni 75, a na 80 vec je prebogato i losije ide ...TK 16 mm radi i sa diznom 0,90 ...eto razlike izmedju race i ne race karbova...

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 21 April 2013 - 14:02

svak čast bata Cvele, vidi se da je entuzijazam u tvojoj kući ispred svega...

vidiš ja sam zaboravio da ti reknem da su ti bakarni fitinzi odlični za karb i prirubnice, ja sam se dosta puta poslužio kolenima i uglovima, a uglavnom je mera koje nema u klasičnoj čeličnoj izvedbi, pa te međuvrednosti čovek može da pronađe...

drago mi je da si ovog pobratima rođaka od tvog karba primio u kuću... pa videćemo kako radi...

#17 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 21 April 2013 - 19:36

Fala drugari za pohvale :welcome1:
Idemo dalje ....Kako nisam bio zadovoljan radom karba od lera pa sve do skoro 3/4 gasa [ bogata smesa i to strasno ] resim da menjam jedno po jedno u njemu...Nivo goriva u loncetu je jos uvek bio vrlo visok [ zasluga ide i malo kracem iglicastom ventilu pa plovak zatvara kasnije i zato ima visok nivo goriva] pa sam 4-5x skidao i smanjivao ...

Posted Image

na kraju je ostalo ovako-ugao kod otvorenog ventila..
Posted Image

...kod zatvorenog...vidi se da ne stoji ni priblizno kao kod Della tj .da zatvara dovod na 16.5mm udaljenosti plovka od ivice tela karba...Posted Image

poredjenje dell vs Naraku [ dell je gornji ] ...
Posted Image


... ovako bi bio dobar ugao..odstupanja se BAS vide ali vaznije je da karb ispravno radi i reaguje na gas od fab merenja...

..cak je bilo i vlazenja goriva na spoju lonceta i tela al tu je problem bio sto nisam znao koliko smem da zategnem srafove jer je ipak samo lonce od plastike...dotezanje i popravak nivoa goriva su resili i taj problem..
Ubacim iglu w9 umesto w16 i poboljsanje je bilo osetno al jos uvek uz trokiranje do skoro 1/3 gasa kojeg nikako ne mogu da se resim... probna voznja i -leti hurri jbt , odlican odziv od pola na pun al na nizim otvorima -jok...Skidam opet da proverim i pilot-diznu i ima sta da vidim-ona je bar 60 [ nema oznaku] a kod mene 45....to je 60% veca dizna i eto ga problem ...


- i na slici se vidi razlika..leva dell -desna Naraku..
Posted Image

Sledeca postavka je bila - pilot[ ler ] 45,glavna 78, w9 na treci zub , AN 262 je ostao ,klipic 30 ...i prorade skut i karb ko sto treba,najzad :) ...sraf smese reaguje , ler odlican...u voznji sad ima malo gusenja kod prihvatanja sa pola na pun...stavim 82 i to je to ... Naraku radi identicno i ko moj Dell ...to je i bio cilj...

..i konacni zakljucak bi bio da je Naraku dobro i kvalitetno uradio PHBG koji bi ,uz par izmena u unutrasnjoj postavci,bio odlicna zamena za orginal sa dosta nizom cenom...
Na stranu sto sam morao da radim adapter,sigurno ce biti u ponudi i u minarelli verziji.Vec ga ima kao PHBG BE [Blac Edition] ...
Njegove mane su u topicu navedene i ispravljenje i mogu da budu vodic kod setovanja buducem vlasniku.Nijedan karb se ne moze samo staviti na skuter da bude plug&play , stelovanje uz nekoliko dizni ili izmena fab. postavke je obavezna...
Kod ovog karba je OBAVEZNA naknadna kupovina 40-45 ler dizne i neke "posnije" igle jer je w16
idealna igla za pecurku ali je zato vrlo je tesko nastelovati na airboxu...sve ostalo se da nastelovati i preraditi,prepraviti... [ plovak ,atomizer,klipic]...
Tolko od mene ..malo li je ...nadam se da sam pomogo ...ajd :D

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 April 2013 - 21:13

Svaka cast MAJSTOR CVELE ! Test i poredjenje su odradjeni svetski , niko to ne bi bolje, ni sa drugih foruma ...to samo dokazuje da nismo nista losiji od drugih i da i oni mogu nesto da nauce od nas...postupno , precizno , korak po korak , jedno po jedno , slikama dokumentovano , bas kako treba...

Jos jednom svaka cast na testu ! :welcome1:

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 21 April 2013 - 23:14

Dakle zaključili smo da je veća pilotka i oštrija igla, tako da ipak nije klasičan karburator za Base postavke, već teži ka nekom malo otvorenijem cilindru i filteru..

Cvele hvala na testovima, sad bar znamo ubuduće karb-ove šaljemo kod tebe za Niš.. i odma u paketu i nešto kulena i koji jelenko :)

#20 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 21 April 2013 - 23:24

View PostMario, on 21 April 2013 - 23:14, said:

Dakle zaključili smo da je veća pilotka i oštrija igla, tako da ipak nije klasičan karburator za Base postavke, već teži ka nekom malo otvorenijem cilindru i filteru..

Cvele hvala na testovima, sad bar znamo ubuduće karb-ove šaljemo kod tebe za Niš.. i odma u paketu i nešto kulena i koji jelenko :ohmy:
E tooo.. :D ... da nadoknadim izgubljenu energiju tokom testiranja :)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users