#1
Posted 18 April 2013 - 13:02
U ovom kontekstu pozivamo se na Dellorto PHBG 19 karburator i to onu mirniju verziju PHBG 19, bilo ih je i u black edition i u aluminijum verziji sa 30 kosinom klipića i AU 262 atomizerom bez šeširića. Ova verzija karburtora se dobro pokazala kod dosta članova što na serijalama, što na base pa i na laganim midrace setupima uz izmenu igle, a uz to sa korektnom potrošnjom jer je moguće vrlo dobro podesiti ga da se odaziva na svim otklonima ručice gasa.
Mnogo kopija ovih karburatora smo imali u rukama, uglavnom race nadahnute i to one sa 40 kosinama i jačim atomizerima, i nije nam cilj da spominjemo proizvođače, jer smo imali raznih kineza, tajvanaca sa ili bez full opreme, nebitno.. Ovde ćemo predstaviti karburator koji još nismo imali prilike da probamo, poznatog tajvanskog proizvođača Naraku, model PHBG 19. Kod ovog proizvođača možemo da biramo da li želimo kupiti karburator sa 30 ili sa 40 kosinom klipića, te smo mi upravo iz ovog razloga odlučili da kupimo ovu tzv City verziju koja nam je najviše poverenja ulivala kada je reč o originalnom Dellorto proizvodu..
evo slike sa leve i sa desne strane, manuelni saug je u pitanju, priključak za sajlu
vidimo da je prihvat tipa za metalnu prirubnicu, predpostavljam da se prodaje u dve verzije, nama je igrom slučaja pristigla ova, te kod izrade metalne racing prirubnice nema potrebe za gumenim adapterom.. kod fabričke je ovaj model malo komplikovanije montirati. Širina prihvata prirubnice je 24mm
zadnja strana kod usisa, vidimo da daju i adapter za filter vazduha
evo klipića i igle, kosina je 30 stepeni, a igla deluje kao W16, nema oznake..
vidimo kako atomizer 262 leži u telu karburatora, glavna dizna je M5, 88 veličine identično kao kod originala, atomizer 262, i saug dizna 55, na pilotki ne piše oznaka za veličinu
plovak i ventil za gorivo mi deluju identično, na plovku je metodom krivljenja lima nosača moguće podešavati nivo goriva u lončetu
evo i slike kompletno rastavljenog karburatora
karburator danas šaljem Cveletu jer on ima baš taj model PHBG 19 u Dellorto izvedbi pa čekamo njegovo cenjeno mišljenje, uporedbe i test...
#2
Posted 18 April 2013 - 19:57
#3
Posted 18 April 2013 - 20:16
Black Adder, on 18 April 2013 - 19:57, said:
#4
Posted 18 April 2013 - 21:30
#5
Posted 19 April 2013 - 19:11
Svidja mi se velik u masivan siber , a ne kao kod Mikunija , plastican i ovalna rupa...
#6
Posted 19 April 2013 - 20:28
Na nekim stvarima se i stedelo-oduske za gorivo iz karba kod prelivanja ne postoje a iz iskustva znam da je ta opcija vrlo korisna.
-edit-pipci ne postoje ali su rupice tu gde treba,iza onih niklovanih cepova ,znaci dogradnja je moguca ...
Nedostatak prikljucka za vakum i ulje pripisujem samom modelu jer je predvidjen prikljucak na metalnu prirubnicu i tu je vlasniku ostavljen mogucnost da ih uradi ili nabavi istu sa spremnim prikljucima.
Moracu da poradim na adapteru jer je prihvat kod mene sa gumenom prirubnicom...nacrt ide ovako i vazi za sve minarelli prikljucke sa precnikom usta 23mm. Radjen je na brzaka stojeci pa ne zamerite izgled.
Prvo sto sam uradio je montaza rucnog sauga jer ne koristim model sa sajlom vec ovaj manji,rucni.
Sledece je bilo poredjenje igle,atimizera i iglicastog ventila na plovku.Inace setup karba nije bas Sity vec mnogo vise race..postavka sa AN atomizerom,w16 iglom i diznom 88 je skoro spremna za prikljucenje na pecurku u nekoj base gus varijanti.
Obicno je fabricka postavka uz w16 kod dell karburatora dizna 72-75 .Cak je i kod mene bila fabr.kombinacija dizna 75 i w9 i pokazala se odlicno na malossi gusu i next r-u. Diznu 88 iz Narakua sam zamenio i stavio za pocetak 78.
Poredjenje - AN preradeni i orginalni,w16 vs w9 ...klipic 30[prerada na 50 ] vs 30..
.
Poredjenje plovaka je pokazalo male razlike u obliku i velicini stim sto je podesavanje nivoa kod Dell
karba dosta preciznije.Hod iglicastog ventila kod Narakua je malo manji bez obzira sto je sam iglicasti kraci za 1.-1.5mm.Podesio sam nivo na dell fabr. postavke i nadam se da ce biti ok.Jos jedna stvar se razlikuje a to je kolicina protoka goriva koji je slabiji kod Narakua [ primeceno kod podesavanja kad iglicasti zatvara dovod]. Videcu kod proba u voznji dal je to problem ili ne.
Naraku levo- dell desno..
Kako sam sve potencijalne "muke" kod stela uocio, ostaje mi da sutra nabavim materijal i dam se u izradu adaptera.
....nastavlja se....do tad
#7
Posted 19 April 2013 - 22:53
#8
Posted 19 April 2013 - 23:02
#9
Posted 20 April 2013 - 10:18
#10
Posted 20 April 2013 - 11:43
tačno je minus što nema priključke za oil i vakum, ali predpostavljamo da je to od model-a, znajući da kymco i pug već pakuju vakum na prirubnici i bloku...
očekujemo rezultate...
#11
Posted 20 April 2013 - 14:34
#12
Posted 20 April 2013 - 20:51
Gledao sam gde da stavim pipak za vakuum ..tamo gde stoji na dell-u je telo karba bas debelo, dok je kod Narakua isto mesto samo par mm debljine...ali uz duplu cev u grlu karba dobijam 4-5mm sto je dovoljno da pipak bude cvrst uz malo Henkelovog dvokom. lepka...
Proba kako sve to stoji...
E posle ovoga je usledilo spajanje svi creva,airboxa i paljenje...navukoh mu gorivo [ ko i uvek kad radim nesto oko karba-crevo vakuuma sa pumpe u usta pa dok ne stane protok u filteru goriva ] ...saug gore i kresnu na prvu kurblu...
Javi se lepo, poradi malo i -ugasi se posle par opletanja po gasu da vidim prihvatanje istog ...ajd sad koji mu je...sumnjas na sve i svasta-nivo plovka,vakum...menjam creva i pizdim kad ono lepak zapusio
rupu na pipku jbo ga ja ..biax sa 1mm burgijom na licu mesta radi poso...
E ovo je vec druga pesma...znaci postavka u karbu je -w16 na treci zub ,glavna 78,klipic 30,ler xx ?? i dok je skut bio "ladan" primetio sam dobro primanje gasa sto je znak da je postavka ipak losa ili ti suvise bogata smesa...predpostavljao sam da ce biti tako jer je ipak W16 igla za pecurku i vrlo je tesko nastelovati je na airboxu ...kad se motor zagrejao trokiranje je na bilo jos izrazenije u rasponu od lera do 1/2gasa...
I tu sam stao...vec je bilo 18h,ja umoran a nesto bi popio ....ovako, ko pre par dana u videndici ..
pauza pa sutra opet...ima tu jos gomila kombinacija... do tad...
#13
Posted 21 April 2013 - 00:02
#14
Posted 21 April 2013 - 02:31
#15
Posted 21 April 2013 - 13:07
A, ti Damire, kad se setim onog proslogodisnjeg stelunga, koji ste vi bili terminatori ! Kakav ti je sada SET -up ? Preko 100- 110 ? ( kg, ne km ) ...
Cvele , majstorski si odradio prirubnicu, bakar je zakon za to...Na ful gasu sve dizne ( osim za saug ) daju svojim protokom doprinos ukupnoj kolicini goriva...normalno da ona koja je dalje od projektovane namene ima i manju ulogu u tome , pa tako ler dizna ima i najmanji uticaj , dok npr . polozaj igle u iglinoj dizni i njena debljina i te kako uticu na bogatstvo smese na fulu...kod race-a propustaju pored sebe znacajno vecu kolicinu goriva , pa se moze ici i na smanjenje glavne dizne,ali naravno , oprezno , po malo ...i ja bi uradio isto kao i ti...Kod mene na TNT- u 19 mm dobro radi na dizni 75, a na 80 vec je prebogato i losije ide ...TK 16 mm radi i sa diznom 0,90 ...eto razlike izmedju race i ne race karbova...
#16
Posted 21 April 2013 - 14:02
vidiš ja sam zaboravio da ti reknem da su ti bakarni fitinzi odlični za karb i prirubnice, ja sam se dosta puta poslužio kolenima i uglovima, a uglavnom je mera koje nema u klasičnoj čeličnoj izvedbi, pa te međuvrednosti čovek može da pronađe...
drago mi je da si ovog pobratima rođaka od tvog karba primio u kuću... pa videćemo kako radi...
#17
Posted 21 April 2013 - 19:36
Idemo dalje ....Kako nisam bio zadovoljan radom karba od lera pa sve do skoro 3/4 gasa [ bogata smesa i to strasno ] resim da menjam jedno po jedno u njemu...Nivo goriva u loncetu je jos uvek bio vrlo visok [ zasluga ide i malo kracem iglicastom ventilu pa plovak zatvara kasnije i zato ima visok nivo goriva] pa sam 4-5x skidao i smanjivao ...
na kraju je ostalo ovako-ugao kod otvorenog ventila..
...kod zatvorenog...vidi se da ne stoji ni priblizno kao kod Della tj .da zatvara dovod na 16.5mm udaljenosti plovka od ivice tela karba...
poredjenje dell vs Naraku [ dell je gornji ] ...
... ovako bi bio dobar ugao..odstupanja se BAS vide ali vaznije je da karb ispravno radi i reaguje na gas od fab merenja...
..cak je bilo i vlazenja goriva na spoju lonceta i tela al tu je problem bio sto nisam znao koliko smem da zategnem srafove jer je ipak samo lonce od plastike...dotezanje i popravak nivoa goriva su resili i taj problem..
Ubacim iglu w9 umesto w16 i poboljsanje je bilo osetno al jos uvek uz trokiranje do skoro 1/3 gasa kojeg nikako ne mogu da se resim... probna voznja i -leti hurri jbt , odlican odziv od pola na pun al na nizim otvorima -jok...Skidam opet da proverim i pilot-diznu i ima sta da vidim-ona je bar 60 [ nema oznaku] a kod mene 45....to je 60% veca dizna i eto ga problem ...
- i na slici se vidi razlika..leva dell -desna Naraku..
Sledeca postavka je bila - pilot[ ler ] 45,glavna 78, w9 na treci zub , AN 262 je ostao ,klipic 30 ...i prorade skut i karb ko sto treba,najzad ...sraf smese reaguje , ler odlican...u voznji sad ima malo gusenja kod prihvatanja sa pola na pun...stavim 82 i to je to ... Naraku radi identicno i ko moj Dell ...to je i bio cilj...
..i konacni zakljucak bi bio da je Naraku dobro i kvalitetno uradio PHBG koji bi ,uz par izmena u unutrasnjoj postavci,bio odlicna zamena za orginal sa dosta nizom cenom...
Na stranu sto sam morao da radim adapter,sigurno ce biti u ponudi i u minarelli verziji.Vec ga ima kao PHBG BE [Blac Edition] ...
Njegove mane su u topicu navedene i ispravljenje i mogu da budu vodic kod setovanja buducem vlasniku.Nijedan karb se ne moze samo staviti na skuter da bude plug&play , stelovanje uz nekoliko dizni ili izmena fab. postavke je obavezna...
Kod ovog karba je OBAVEZNA naknadna kupovina 40-45 ler dizne i neke "posnije" igle jer je w16
idealna igla za pecurku ali je zato vrlo je tesko nastelovati na airboxu...sve ostalo se da nastelovati i preraditi,prepraviti... [ plovak ,atomizer,klipic]...
Tolko od mene ..malo li je ...nadam se da sam pomogo ...ajd
#18
Posted 21 April 2013 - 21:13
Jos jednom svaka cast na testu !
#19
Posted 21 April 2013 - 23:14
Cvele hvala na testovima, sad bar znamo ubuduće karb-ove šaljemo kod tebe za Niš.. i odma u paketu i nešto kulena i koji jelenko
#20
Posted 21 April 2013 - 23:24
Mario, on 21 April 2013 - 23:14, said:
Cvele hvala na testovima, sad bar znamo ubuduće karb-ove šaljemo kod tebe za Niš.. i odma u paketu i nešto kulena i koji jelenko
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users