Jump to content


Piaggio Liberty 2T

piaggio liberty2t

384 replies to this topic

#241 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 June 2015 - 00:18

ja pričam o variomatu, šajbice se samo tu i stavljaju....između bolcne i ventivara

izaznost remena, misli na izlaznost na variomatu ,a ne na početni stadijum u remenicama

#242 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 June 2015 - 00:28

Ako te muci prirubnica stavi od purejeta, ja jos nisam vidio puknutu, a stare su po 12 godina i dalje su mekane. Stavio sam je na svoj runner s karbom ima vec godina dana.

Cudan je AC motor, on razvrti krajnju u 5kmh kako kazes, dok LC kad se razvrti napravi razliku od 15kmh.

#243 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 04 June 2015 - 01:33

Pa znam Mario, ali ne shvacam kako ce meni sajbica pomoc da mi na variomatu remen ode do maksimuma ? Ne podesava li se sa podmetanjem sajbica to da remen naprijed skroz lezi na bolcni, sto ujedno rezultira maksimalnom izlaznosti u zadnjoj remenici, a sluzi za sto bolji start ?
@dajteh, da , cudan je stvarno, on u od 80-85 kmh ode sigurno 1000 okretaja gore, a ja bi da se to rastece na barem 15 kmh i to polako, a ne odjednom.
P. S. Nekoliko postova prije sam napisao da kad sam stavio ovaj remen sta je sad gore, znaci sa novim remenom, naprijed je ostajalo markera cca 3-4 mm.

#244 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 June 2015 - 10:06

sad čitam da tebi u maksimalnom prenosu podiže polako obrtaje, i da tako dođe do tih 85Kmh, nisam razumeo pitanje, ja sam mislio da ti sa novim remenom dođe toliko velika izlaznost da se motor zakuca i ne ide dalje...

to naravno može da se reši podmetanjem platnica i malo skrati prenos koliko da motor malo krene u obrtaje...

sad koliko će ta kompenzacija prenosnog odnosa i mogućnosti da motor ode u obrtaje biti učinkovita moraš probati...

verovatno ćeš se složiti da je najjednostavnije staviti duži prenos, i predpostavljam da te tako svi savetuju, a ti si pak zapeo da upregneš malo više moždanih vijuga i dovedeš mašinu sa istom situacijom u malo brži stadijum..

pa eto rekoh ti da se ne ponavljam kao vrabac, podešenost karburatora na stohiometrijsku će biti učinkovita jer motor ima mogućnost da ode u obrtaje, auspuh sa manjim uglom protivkonusa isto radi posao, i tačno podešen prenosni odnos koji će ti doneti najbolju maksimalnu brzinu...

da me ne shvatiš krivo ne želim da ti dokazujem ništa za te šajbice, ljudi smo i učimo se dok smo živi, eto ti prilike da se upoznaš sa mogućnostima

#245 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 June 2015 - 11:58

Mrgud, najjednostavnije resenje je postavka sekundara od lc masine. Najjeftinije je i pravilno optereti masinu pa nikada neces osetiti to podizanje okretaja. Ac prenos je dosta kratak, to je ono sto kaze dajteh, drugacije se ponasa motor. E kada stavis to produzenje od 15% tada ce ti puno znaciti sajbice za start, a krajnju ne gubis. Pricam o situaciji kada je nov ili noviji remen, 18,5-17,8mm sirine.

#246 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 04 June 2015 - 12:41

Ok,znaci slijedi ispustanje ulja i rastavljanje getribe,te brojanje zubi na zupcanicima. Ok, to cu napraviti ovih dana :)

#247 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 04 June 2015 - 16:40

Doduse, prije nego sto rastavljam malo cu teoretizirat :) . Mislim da je kod mene prijenos identican kao kod svih drugih piaggio AC masina. Jer mi je receno da Liberty kada je nov i kada nista nije dirano, po svom satu ne moze preko 70-72/73 km/h da je ne znam sta. A primjerice sestrin Stalker, koji ima kotace od 10 cola, takodjer piaggio AC masina isti blok kao moj, na maksimalnoj brzini ima sigurno 90 po svom satu, cak mozda i vise. Zasto ? Jer ima manje tockove koji se brze vrte na istim okretajima masine.
Znaci, meni bi trebalo ovo:
Posted Image

#248 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 04 June 2015 - 18:50

Na istim obrtajima masine manji se okrecu vise ako je manji obim tocka al to ne znaci da ce brze i da ide. Ti kad promenis samo profil guma od standardnih ima razlike u brzini,veci obim vise ide manji manje. Samo sat laze u plus ili minus

#249 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 June 2015 - 19:09

Taj sestrin stalker ima totalno drugaciji prenosni odnos naspram tvog bloka.
Kratki blok (10 cola) ima duzu getribu od srednjeg bloka ac (13 cola ) za 40% ali manji obim tocka pa se ravnaju otprilike na krajnjoj brzini 10cola kratki blok i 13cola LC blok. Ac blok ima najkracu getribu.

0bim:
10 cola, 120/70 1250mm
13 cola, 140/60 1565mm

Evo i prenosnih odnosa:

Posted Image

#250 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 June 2015 - 19:13

Da zaboravio sam da kazem, za 10cola gledas zip2000, proverio sam kod sebe, to je taj sekundar, medjutim u tablici stoji da je primar drugaciji, ali nije, svi primari posle 1998 godine su isti na piaggio blokovima 13/46

Takodje u tablici su fulali sa proracunima, nisu tacni kolicnici, ali bitno je da su broj zubaca na zupcanicima napisli korektno.

Nemamo podatke za dugi blok (828x18,5-liberty, sportcity one) pa bi bilo dobro da prebrojis svoje zupcanike kada budes u mogucnosti :)

#251 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 04 June 2015 - 21:19

Svakako hocu,nije puno posla a ulje imam da ga ponovo natocim :)

#252 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 05 June 2015 - 11:02

Jel si racunao na to da stalkerov sat mozda vise laze :)
Frendov stalker je samo s malossi sportom ( bez variomata i bez spuha) dolazio do 120 po satu

#253 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 05 June 2015 - 11:38

Moze biti i to,ne znam. Uglavnom cu svakako rastavit prijenos,pa ce ici ili produzenje prijenosa ili multivar.

#254 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 05 June 2015 - 13:35

Mislim da je lakse multivar stavit pa ak nebus zadovoljan getribu otvarat.
Dok sam sym vozio isao je po gps sa TT-om 72kmh
Raspitivo sam se getribu uzet isto jer su svi govorili da je jako kratka.
Na kraju sam narucio iz tajwana variomat i skuter po gps iso 82..

#255 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 05 June 2015 - 15:13

Novi sekundar i multivar su otprilike tu negdje po cijeni,tako da vjerujem da cu uzet multivar.

#256 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 June 2015 - 22:35

Uzmi polovan sekundar, primar sto ti vec treba. Nebi dao 500+ novaca nikada za getribu.

#257 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 07 June 2015 - 14:32

Ali ako budem uzimao multivar, njega cu uzet novoga . Maloprije sam spustio iglu za jedan zub, kako bi rijesio trokiranje do polovice gasa prilikom kretanja. Skuter je bilo nemoguce voziti na malom gasu jer je trokirao ko lud. A dok je recimo prirubnica bila puknuta, nije nista trokirao i odlicno je isao. A i super ide kada je vani recimo 20tak stupnjeva ili manje. A posto mu vise zraka ne mogu dati (otvoren airbox, malossi red sponge unutra i poturpijan klipic) moram mu oduzeti mrvicu goriva. Tako da je sad igla skroz spustena, prije je zeger bio jedan zub ispod najgornjeg zareza. Sad ne trokira prilkom kretanja (konacno), jedino cu jos provjerit boju svjecice na svim otvorima gasa, ali vjerujem da ce biti ok.

#258 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 10 June 2015 - 22:55

Imam jedan problemcic. Naime, nakon stavljanja ngkbr9es svjecice, ja sam spustio igru skroz dole, jer mi je skuter trokirao prilkom kretanja. Sada je to nestalo. Danas sam htio prekontrolirati smjesu i odem na jednu blagu uzbrdicu i oderem ful gas nekih 500-600 metara. Ugasim na kljuc i brzo stanem. Izvadim svjecicu, a ona napol siva napol smedja - govorim o centralnoj elektrodi. Sta to znaci i gdje sam fulao, posto je svjecica od skode imala savrsenu boju. Da nije ovo mozda prehladna svjecica pa zato dobro ne pokazuje, ili je u necem drugom problem ? Da nisam zeznuo sve sa tim spustanjem igle za jos jedan zub ?

Edited by mrgood, 10 June 2015 - 22:59.


#259 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 June 2015 - 23:21

Sta pise u uputstvu italkita? 8 ili 9?
Mozda si malo presao sa tom novom svecom pa ne pokazuje boju jos, a mozda je i hladna za taj cilindar. Daj sliku da vidimo boju..

#260 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 10 June 2015 - 23:30

U uputstvu italkita nisam dobio nista tj. nisam dobio nikakve upute. Dalje, po defaultu na tvornickom piaggio cilindru ide ova svjecica. Jos sam nesto primijetio, prema ovom linku: http://www.dansmc.co...gs_catalog.html meni je svjecica pretopla, jer izgleda nesto izmedju broja 21 i 22. Samo mi nije jasno kako je onda svjecica od Skode Felicije na kojoj sam napravio sigurno 1000 km bila idealne boje ? Sa svjecicom sam napravio cca 100 km.
Edit: evo sad nalazim na netu da za Italkit sa vodenim hladjenjem preporucaju NGK BR10ES.

Edited by mrgood, 10 June 2015 - 23:35.






10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users