Kada sam kupio prvi put ovaj Koso i montirao ga na devetku nisam bio svestan svih mogućnosti, bio mi se samo sviđao obrtomer i kilometar sat koji meri na principu brojanja magnetića..
Kasnije počinjem da se upoznajem sa njime i koristim "rac" funkciju koja je u stvari, implementirana racing funkcija u novijim modelima i ume da bude veoma korisna kod pripreme skuta za trku..
Šta se u njemu zapravo nalazi....
1. Obrtomer , koji je podesiv, 2T ili 4T i 1-4cyl kao i kod većine za 12V ili 300V odnosno Lo ili Hi napon bobine
2. Kilometar sat koji radi na principu brojača, sa Koso-m dolazi senzor za montažu kod prednjeg diska i 6 malih magneta za ugradnju u šrafove ili otvore diska ili felne... moguće je programirati ga da broji 1, 3 ili 6 magneta... sledi podešavanje obima gume u mm i stvar postaje realna.. naknadna uporedba sa GPS-om dovodi do eventualnog finog podešavanja jer se obim gume u mirnom stadijumu malo razlikuje u odnosu na jurnjavu
3. Dva termometra, sa kosom dolaze senzori, za temperaturu vode i ulja
4. Moguće je priključiti i podesiti merač goriva za senzore sa 510 i 110 Ohm skim otporima ako se ne varam
5. povezati kontrolnu lampicu za ulje, odnosno nedostatak ulja, žmigavce, posebno levi i desni, dugi far i i lampica za ulje kočionog sistema ukoliko postoji senzor...
6. Na njemu se nalazi i velika crvena lampa koja ima dvostruku fuknciju alarma obrtaja, trepćuće svetlo i puno ,za shift odnosno menjanje brzina ili samo signalizaciju da je skut prevrtio rez obrtaj
6. odo metar i trip metar, klasika pređeni kilometri u ruti od tačke do tačke i ukupno
7. podesivi alarm za temperaturu vode ili ulja
8. sat, i mogućnost merenja u Mph ili Kmh
9. automatsko memorisanje najvećeg broja obrtaja i najveće postignute brzine, temperature
recimo maksimalna 118Kmh, maksimalna temperatura 112C, danas pređeno 44Kmh i obrtaj 15k koji je ovde greška jer motor ima slabiju bobinu
i na kraju funkcija racing
1. Mogućnost merenja vremena za određenu dužinu u miljama
recimo 4/32 milje je 201m, merač meri sekunde, desete i stote, od trenutka polaska kada točak krene da se okreće do pređenih 201m usput memoriše izlaznu brzinu Kmh i obrtaj motora u tom trenutku.. moguće je podesiti 1/32, 2/32 itd trasu koju merimo sa stepom po 50,25m
recimo 8/32 milje dakle 402m, zabeležena vrednost 18,82s , i izlazna brzina od 109Kmh na 10k rpm-a
2. Mogućnost merenja vremena za postizanje brzine koju ste podesili recimo 0-60Kmh, ili neke druge brzine, gde je rezultat vreme u sekundama, desetim i stotim, zadnji memorisani obrtaj motora i koliko je metara bilo potrebno da se ta brzina postigne
3. Mogućnost merenja maksimalnih vrednosti... recimo da je treshold ovom Koso multimetru 1,5s, pa kada krenete pun gas i sve do trenutka kada se u periodu od 1,5s ne bude više menjalo ubrzanje, instrument će memorisati.. najveće obrtaje, najveću brzinu, vreme za koje je bilo potrebno da motor postigne ove vrednosti u sekundama, desetim i stotim, i dužinu puta u metrima koje je bilo potrebno da motor pređe dok nije postigao ove vrednosti...
evo jedan video sa devetke... kako radi Koso
to je to, sad imam dva RX1N multimetra, bilo je raznih mozganja šta da se kupi, naime veoma mi se svideo Koso model RS Dyno, koji je ceo display i od naprednijih funkcija ima crtanje grafikona ubrzanja, na osnovu isto ovih parametara koje meri i RX1N, verovatno ste već videli po novinama krive ubrzanja na testovima motora.. Malo mi se nije svidelo što nema neki tip porta sa kojim bih mogao parametre ili grafikon koji ovde nazivaju Dyno, da se prenesu na računar, radi bolje analize... očigledno je da u 240e to nije stalo, Kasnije sam proučavao AIM multimetre koji su već profesionalni i gde preko SD kartice mogu svi parametri da se prenesu, čak i postoje posebno razvijeni software za analize kružnih ili drag utrka... Neki modeli imaju i GPS ugrađen pa mogu preneti kordinate i parametre u kml ekstenziji direktno u Google kartografiju... međutim cene kreću od 500e pa naviše , bolji modeli su oko 1000e...Pregledao sam i sve ACE multimetre koji se kod nas mogu nabaviti i došao do zaključka
da je RX1N odličan instrument i da zadovoljava moje potrebe setup-a mašine
1
Koso RX1N digitalni multimetar
Started by Mario, May 21 2013 01:33 PM
obrtomer km/h sat akcelerometar
4 replies to this topic
#1
Posted 21 May 2013 - 13:33
#2
Posted 24 May 2013 - 10:29
Zaista svestrana alatka sa mnostvom funkcija...morao sam vise puta da procitam da bi shvatio sta sve moze da radi , zaista impresivno ! A, tebi svaka cast koju si paru odvojio za to ...malo ko bi to mogao , a tebi ce svakako koristiti za razne vrste merenja i precizne rezultate...
Ajd, nek` te posluzi dobro i sa srecom...
Ajd, nek` te posluzi dobro i sa srecom...
#5
Posted 28 January 2014 - 01:09
Crna - minus ili masa za akumulator
Crvena - plus kontinualni, na akumulator
Braon - plus sa kontakt bravice, kada se okrene ključ počinje da radi svetlo i merenje
Braon sa buksnom - merenje obrtaja, može na pick-up a može i na pozitivni pol bobine
Zelena - merenje nivoa goriva, na pozitivni pol merača sa rezervoara, podržana dva tipa (Yamaha 100 Ohm, Honda 510 Ohm)
Plava - desni žmigavac na pozitivni pol sa žmigavca
Narandžasta - levi žmigavac na pozitivni pol sa žmigavca
Žuta - Indikator kada je uključeno dugo svetlo, na plus za vlakno dugog svetla sijalice
Siva - Indikator za ulje, može na plus sa merača niova ulja u posudici da meri kad ponestane ulja za mešavinu
Bela - pokazivač kada je motor u nuli, sa mašine sa menjačem
Ljubičasta - EOBD , nemam pojma, ako nije neka greška na motoru vrv, veći motori imaju taj indikator
na plastični konektor sa tri nogice, ide senzor za magnete, moguće je podesiti da meri sa 1,3, 5 ili 6 magenta
N ili sverni pol na magnetima okrenuti da gleda prema senzoru
na plastični konektor sa dve nogice ide senzor za merenje temperature , ima dva senzora i dva priključka, pa je moguće meriti recimo vodu i ulje na većim mašinama
Crvena - plus kontinualni, na akumulator
Braon - plus sa kontakt bravice, kada se okrene ključ počinje da radi svetlo i merenje
Braon sa buksnom - merenje obrtaja, može na pick-up a može i na pozitivni pol bobine
Zelena - merenje nivoa goriva, na pozitivni pol merača sa rezervoara, podržana dva tipa (Yamaha 100 Ohm, Honda 510 Ohm)
Plava - desni žmigavac na pozitivni pol sa žmigavca
Narandžasta - levi žmigavac na pozitivni pol sa žmigavca
Žuta - Indikator kada je uključeno dugo svetlo, na plus za vlakno dugog svetla sijalice
Siva - Indikator za ulje, može na plus sa merača niova ulja u posudici da meri kad ponestane ulja za mešavinu
Bela - pokazivač kada je motor u nuli, sa mašine sa menjačem
Ljubičasta - EOBD , nemam pojma, ako nije neka greška na motoru vrv, veći motori imaju taj indikator
na plastični konektor sa tri nogice, ide senzor za magnete, moguće je podesiti da meri sa 1,3, 5 ili 6 magenta
N ili sverni pol na magnetima okrenuti da gleda prema senzoru
na plastični konektor sa dve nogice ide senzor za merenje temperature , ima dva senzora i dva priključka, pa je moguće meriti recimo vodu i ulje na većim mašinama
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users