Gledam šta ljudi rade sa ovim agregatima i lupaju glavom u zid vodeći se logikom veće je bolje.

Stavljaju 30mm karburator na fabrički 150cc cilindar umesto fabričkog 24mm karburatora.
GY6: Performance Carburetor Review - YouTube
Malo proste matematike bi im uštedelo novca i vremena. Pa evo statičke kalkulacije ko se nije bavio tematikom, a planira upgrade. Dinamička CFD analiza, ram air i rezonancija usisa bi možda dale nešto drugačije rezultate poređenja, ali ne mnogo.
Maksimalni prečnik karburatora za 150ccm sa 27mm usisnim ventilom je sledeći:
Površina protoka usisnog ventila: ((Prečnik ventila - nalegajuća površina) x PI x hod ventila) - (poluprečnik osovine ventila x poluprečnik osovine ventila x PI) =
26 x 3.14 x 6 - 4 x 4 x 3,14= 489 - 50 = 439mm2
Površina protoka karburatora: Prečnik/2 x Prečnik/2 / PI
24mm: 452mm2
26mm: 530mm2
28mm: 615mm2
30mm: 706mm2
U mom slučaju sa 28mm ventilom i A9 bregastom površina usisnog ventila je 543mm2, dakle idealan karburator je 26mm, sve iznad toga predstavlja pad performansi.
Hayabusa kao reprezentativac najmoćnijeg 4T motora ima ventile 33mm i 9.6mm hod ventila, a prečnik usisa: 46mm, kasnije smanjili na 44mm.
Površina usisa: 934mm2-50 = 884 x 2v = 1768mm2
Površina leptira (44mm): 1520mm2
Dakle, čak ni Hayabusa uz RAM air sistem, i ludački dinamički protok 2 usisna ventila, i dalje nema veći usis od protoka ventila.
Ako uporedimo prečnik usisa Hayabuse sa zapreminom cilindara, dobijamo sledeće:
1300ccm/4= 325ccm
44mm / 325ccm = 0,1354
46mm / 325ccm = 0.1415
Ako ovaj odnos usisa naspram zapremine primenimo na GY6, dobijamo sledeće:
0,1354 x 180ccm = 24.4mm
0.1415 x 180ccm = 25.5mm
Dakle, opet dolazimo do cifre 26mm max prečnik karburatora.