Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#3421 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 March 2015 - 14:22

Ok, jedino što je problem je to što se pikap nemože pomerati na PJetu, osim ako se ležište ne prepravi, a to je već za razmišljanje kako. Ali kako posle na 8, 9 10k radi bez greške, samo od 2 do 5k troksa, tj prekida baš izraženo?

#3422 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 March 2015 - 14:28

View PostAcaPostar, on 26 March 2015 - 14:20, said:

Ranije=nazad=advance-> magnet u levo u odnosu na namotaje ;)
Razlika je ta što na PJetu nema namotaja za punjenje CDI kondenzatora pa je dovoljno samo pikap pomeriti, naravno ukoliko je to moguće, a biće, prepraviće njega "Bili"...

#3423 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 March 2015 - 15:07

Pa nema sta da se zezas sa pickom, izmestena kajla se samo nabaci i vrati magnet nazad.. dovoljno je to,bez daljnjeg cackanja, tako sam bar video kod HGTovaca :)

#3424 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 March 2015 - 15:09

View PostAcaPostar, on 26 March 2015 - 15:07, said:

Pa nema sta da se zezas sa pickom, izmestena kajla se samo nabaci i vrati magnet nazad.. dovoljno je to,bez daljnjeg cackanja, tako sam bar video kod HGTovaca :)
Da, ali to je fiksna opcija, a ako napravim da mogu pomerati pikap, onda mogu i paljenje namestiti na fino kako mi najbolje radi.

#3425 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 March 2015 - 16:10

View PostAcaPostar, on 26 March 2015 - 14:20, said:

Ranije=nazad=advance-> magnet u levo u odnosu na namotaje ;)

Ako ce ranije okinuti iskru onda je u desno = advans.

Jer zub na magnetu prije dolazi do pickupa.

#3426 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 March 2015 - 17:01

Da da stvarno sam "strucnjak" ^_^

#3427 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 March 2015 - 17:03

Da da, stvarno sam "strucnjak"
Paljenje nazad nije magnet nazad, nego u desno.. sry

#3428 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 March 2015 - 17:03

View PostAcaPostar, on 26 March 2015 - 17:01, said:

Da da stvarno sam "strucnjak" ^_^
Heh, deluje pomalo zbunjujuće, treba malo koncentracije da se ne pogreši. Magnet desno u smeru kazaljke a pikap kontra, suprotno kazaljki na satu.

#3429 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 March 2015 - 01:20

http://www.apriliafo...66&d=1357092265
http://www.apriliafo...it-chat/page132
Nasao sam nesto zanimljivo. Pogledajte post #1971
U pitanju je animacija rada PureJet sistema. Najbolja animacija koju sam do sada video, pogledajte i sve će vam biti jasno.

Attached Files



#3430 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 March 2015 - 02:15

Danas se opet razmrsivalo klupko koje su gremlini zapetljali. Nakon raznih kontrola i premeravanja, ustanovio sam veoma mogucu gresku, ali to ce sutra biti isprobano i provereno. U pitanju je senzor TP (polozaj gasa - leptira). Unutra su dva potenciometra koji rade obrnuto, kad jednom raste otpor drugom opada pri pomeranju leptira gasa od lera do maksimuma. Vrednost svakog je 2kohm-a. Pin 1 i 3 treba na leru da pokazu oko 2k, pa pri pomeranju leptira ka maksimalnom otklonu, otpor treba da se smanjuje do mere priblizno 1k. U mom slucaju, na leru merim 1k8 a na max. 980 ohm. Prvo sto sam primetio da vrednost otpora varira na pocetnom ler polozaju, sto nikako nebi smelo da se desava. Sledece merenje promene otpora ka maksimumu je pokazalo da je na otklonu od oko 3mm od pocetne pozicije, otpor pao na 1,7k da bi samo mikron kasnije ponovo skocio preko 1,8k umesto da se kontinualno smanjuje. Nije ni cudo sto se ECU "zbuni" jer vrednost nije adekvatna polozaju leptira, pa tako masina usisava neku, malo povecanu kolicinu vazduha u momentu kada ECU meri vrednost TPa kao da je na minimumu, pa na osnovu tog podatka ubrizgava minimalnu kolicinu goriva, sto rezultira posnom smesom ispod granice proracunatog, a pri tom obrtaji porastu kao produkt veoma posne smese, slicno kao kad karb ostaje bez goriva pa obrtaji pocnu da rastu pre nego se ugasi pri potpunom nedostatku benzina. Na porast obrtaja ECU reaguje tako sto pokusava da ih obori jer nisu na predvidjenom broju, a kada padnu na 2k ciklus se ponavlja, pa je celokupan rezultat taj da motor na minimalnom dodavanju rucice gasa varira izmedju 2 i 5k rpm.

Ovako izgleda TP senzor, problem je sto je zaliven pa se ne moze rastaviti bez nekog secenja i kopanja.

Posted Image

Ovo je logican sled dogadjaja, na osnovu svih dosadasnjih saznanja o radu sistema ubrizgavanja PJet-a.
Znajuci sta bi moglo da posluzi kao prva pomoc, iskustvo iz audio tehnike mi je pomoglo, gde se krcanje potenciometara sanira ciscenjem grafitnih povrsina potenciometra i samog klizaca, najcesce Kontakt sprejom ili u krajnjem slucaju sa WD40.
Posto imam pri ruci Kontakt sprej, resio sam da pokusam da pored osovine leptira ubrizgam kontakt sprej u kuciste TP senzora, u nadi da ce tecnost dopreti do grafitnih povrsina potenciometra - senzora. Posle nekoliko uzastopnih ubrizgavanja, pomerao sam osovinu leptira od minimuma do maksimuma, sa predpostavkom da je tecnost doprela gde treba. Postupak sam ponovio jos dva puta i zatim ponovo zapoceo merenje.
Posted Image

Ovo je izmerena vrednost na minimumu - leru.

Posted Image

A ovo je izmerena vrednost na maksimumu gasa.

Posted Image
Rezultat je pozitivan, sada se vrednost kontinualno smanjuje, nema vise onog skoka vrednosti na 1k8 pri otklonu leptira na nekih 3-4mm od pocetnog.
Samo se nadam da je ovo brljanje TP senzora jedini uzrok trokiranja i variranja obrtaja na malom otklonu gasa i da ce sutra, kad namontiram TP sve raditi kao ranije, besprekorno.

#3431 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 27 March 2015 - 09:52

jaoo krčanje potenciometra smo totalno zaboravili, a spominjao si ga neki dan ili prošle nedelje...

svaka čast.. nije mi ovo palo na pamet...

a da li je moguće da su ti se oba TP-a zaprljala i 18-ka i 20-ka

#3432 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 March 2015 - 10:46

View PostMario, on 27 March 2015 - 09:52, said:

jaoo krčanje potenciometra smo totalno zaboravili, a spominjao si ga neki dan ili prošle nedelje...

svaka čast.. nije mi ovo palo na pamet...

a da li je moguće da su ti se oba TP-a zaprljala i 18-ka i 20-ka
Moguće, onaj drugi, 18ka je stojala godinu dana u radionici u nekoj plastičnoj piksli bez poklopca, napadalo se prašine, a i 20.000km koje je prešao i xxx puta od minimuma do maksimuma gasa... bogami, lep radni staž. Čudi me da žabari, ili već ko to pravi, nisu stavili neki prahobran na osovinicu leptira, pri uprskavanju kontakt spreja tečnost je gotovo slobodno kao kroz rupu ucurila u kućište senzora, što me je iznenadilo, očekivao sam da će to ići teško. Sad znam da tu djubar lako ulazi, znači nema probe bez airboxa, da TP opet ne popase gremline, a i ona 18ka će dobiti istu proceduru čišćenja, pa u najlon kesu hermetički zatvorenu.

#3433 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 March 2015 - 13:05

Nadjem na aprilia forumu kako je HGT rastavio TPS.

Attached Files



#3434 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 27 March 2015 - 14:12

Moguce da se i poceo trositi potenciometar, ipak je to jedna od mana zajedno sa zaprljavanjem.

#3435 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 March 2015 - 15:41

Trenutno, posle špricanja kontakt-spreja, deluje ispravno, danas ga kačim pa probam.

#3436 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 March 2015 - 04:32




#3437 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 March 2015 - 09:47

namestili su ga.. nemam reči

mada već sumnjam da ispravan gameboy ima negde da se kupi, ta konzola je dominirala u prošlom veku

#3438 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 March 2015 - 10:23

To je ona 2.8.3 sto svi furaju, kao najbolja.
Jel se meni cini ili zvizde lezajevi na snimku?

#3439 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 March 2015 - 11:41

Lako bi ja nasao Game Boy, al gde naci taj komplet sa interfejsom i SC-om sa mapama?

#3440 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 28 March 2015 - 12:11

View Postgoggyso, on 28 March 2015 - 11:41, said:

Lako bi ja nasao Game Boy, al gde naci taj komplet sa interfejsom i SC-om sa mapama?

http://www.ebay.com/...=item3aa6205c66





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users