

#4181
Posted 09 August 2015 - 14:48
#4182
Posted 09 August 2015 - 22:06
da se ne lazemo, Steef je u pravu, a ti dokazi da je poliran cilindar bolji od honovanog ispravno setovanog,
evo u Zilke-tovom primeru.. da si mi poliean doterao ne bi bio bolji ni 0,1ks
#4183
Posted 09 August 2015 - 22:23
Sledece sezone, isti motor koji je imao iza sebe 170km trka, nanovo sklopljen, nove opruge ventila (identicne gramaze i tezine) novi klipovovi montins, identicno setovan karb i gorivo i vazdusna dizna, blok honovan 700 mikrona, izbacio na dynojetu 54,5ks na 7350 obrtaja.
Merenja se rade vise puta, verujte da su setapi bili isti, cak i pritisak u gumama.
Poenta price je da hon koji se jace vidi golim okom (vise mikrona u brusenju) daje mrezu koja zadrzava ulje a u isto vreme smanjuje trenje, manja je klizna povrsina jer se karika i klip voze po linijama a ne po punom uglacanom materijalu i plus vise naslaga ulja zadrzava na zidovima.
Slucaj koji gogy opisuje se desava samo dok karika drzi kompresiju, samo ako je ispolirano toliko da se vozi samo na karikama, posle toga dolazi do pada snage.
#4184
Posted 09 August 2015 - 23:23
Neznam ljudi, teorije su razne. Da se razumemo, i ovde se vide tragovi honovanja, vidi se na slikama.
Uostalom, svako zna svoje, ja samo kažem iz svog iskustva, koji god ispolirani cilindar da sam nabacio, išao je preko očekivanja, počev od Tomosa, polirao sam nov cilindar APN celu zimu, i odrao do tada najbolji i najbrži Ciletov APN, stim da je on imao bolju periferiju, auspuh, karb.
Za Falcona sam već objasnio, al da ponovim, posle ribanja, očistio cilindar hiljadarkom i opet uglancao malo purolom, stavio nov klip, sve ostalo isto, nedirnuto, i dobio oko +10km u odnosu na istu postavku samo pre ribanja.
NRG samo razbušen stock cilindar 50ka na 42 pa ispoliran najviše od svih, nisam pipnuo ni karb ni bilo šta drugo, prenos fabrički, sa mislim 5,5g rolnicama, ostao je i SC08, znači nije bila rezona, malac je prosto otimao volan iz ruku kako je čupao, pa me i otresao na travi sa sebe a samo sam malo gasa dao da se okrenem.
I ovaj prvi Malossi 70 na PJetu je blago ispoliran pre prve ugradnje, nabrao je 106kmh tj 102 po GPS-u i blizu 100ke sa stock portmapom, naravno sa većim pritiskom. Za Malossi gus sasvim dobar rezultat.
Uljni film je svakako prisutan na zidu cilindra, bio poliran ili ne, jer da ga nema, zalepio bi, zar ne?
Moja teorija, što glatkije površine koje klize jedna preko druge, manje je i trenje, time manji mehanički otpor i grejanje uzrokovano trenjem. U Špankusovoj radionici sam video obrađene blokove auta gde se zidovi cilindara cakle kao ogledalo, to mi je samo potvrdilo ono što sam već iskusio.
Nemojte me pogrešno shvatiti, nikog ja ne ubeđujem da polira svoj, čak nisam ni potegao ovu raspravu jer smo već raspravljali ranije, samo sam u tekstu spomenuo da je poliran.

#4185
Posted 10 August 2015 - 00:59
Glacali smo i mi ranije neke cilidre i daje odredjeni rezultat ali je kratkog veka, to moze da bude zanimljivo prvih 100km pod uslovom da se karika ne pregreje, brzo se izgube pritisci i kompresija neznatno opadne, pa se gubi i snaga. Zaboravio sam da kazem, mereni su i pritisci u cilindrima posle scake probe na dynojetu. Taj motor od 54,4ks je imao pritiske na sva 4 cilindra od 15,9-16 bara!
Serijski jugo 55 iz fabrike, na dyno jetu ima 50-51ks i pritiske oko 13-14 bara

#4186
Posted 10 August 2015 - 01:30
sa glatke površine brže klizne ulje nego sa honane,kak je već pisano u toj mreži od honanja zadržava se ulje i uljni film i podmazivanje materijala je bolje uz manje trenje,kak je već rečeno..
a i performanse su isti k. kak je i mario rekel..
poliraj ti samo ak te to veseli,samo s tim nema efekta.
npr glave dolaze poliranje,a to je s razlogom..tak da je potrebno polirat cilindre i oni bi takvi dolazili.
#4187
Posted 10 August 2015 - 09:03
rezultat je onaj koji si i opisao kidanje volana iz ruku...
ne znam, evo jednom ću probati polirano da vidim jer bolje, mada sam ja zagovornik prilagođavanja karika i klipa cilindru i obratno
#4188
Posted 10 August 2015 - 09:24
Ovde se baš dobro vide tragovi honovanja.

@Mario moguće da je NRG taman legao sa malo jačom smesom, neznam kako je radio sa stock 40mm klipom jer sam ga kupio sa skršenom radilicom i vidnom utrošenosti termogrupe, posle pređenih "samo" 64.000km. Lepo se odazivao na svim otklonima pa nisam imao potrebe čačkati, mada, trebalo je ipak jer je trošio 5L/100km što je puno za taj setap. Šteta što tada nisam imao Treka, kako bi tek sa njim bilo, mogu samo da predpostavim. Ali bitno je to da sam se vozio skoro 3 meseca svakodnevno, uglavnom punim gasom, i ništa se nije menjalo, išao je odlično. I novi vlasnik me je zvao par puta da mi prenese svoje oduševljenje performansama.
Pored svega toga, sipam ja malo "svojih proverenih" aditiva u ulje, onih za smanjenje trenja, pa i to malo pomaže. PJet to baš oseti jer se podmazuje čistim uljem, skoro kao 4T a ne mešavinom.
Drugi razlog je skraćen period razrade, što meni puno znači, jer nemam živaca da ga kilavim 500km, ovako ja to malo, 100km plafon i onda samo vatra.
#4189
Posted 10 August 2015 - 09:40
#4190
Posted 10 August 2015 - 09:56
bojan681, on 10 August 2015 - 09:40, said:
#4191
Posted 10 August 2015 - 11:14
Cudi me da tako nesto nisam ranije nasao, to bi mogla biti dobra stvar al nesto mi govori da se ti aditivi vrv vec nalaze u ovim skupljim full sintetik uljima..
#4192
Posted 10 August 2015 - 11:43
bojan681, on 10 August 2015 - 11:14, said:
Cudi me da tako nesto nisam ranije nasao, to bi mogla biti dobra stvar al nesto mi govori da se ti aditivi vrv vec nalaze u ovim skupljim full sintetik uljima..
#4193
Posted 10 August 2015 - 16:48
#4194
Posted 10 August 2015 - 17:05
#4195
Posted 10 August 2015 - 20:19
Što kaže Aca, kad ga jednom uspeš i kad se pohvata na površine gde je trenje, tog trenja skoro više nema, video sam svojim očima na prezentaciji Metabonda na sajmu automobila u BG, tad sam i kupio. To treba sipati i u reduktor, e to je onda posao, kad se smanje gubici u getribi. Ja sam sipao Bardahl al taj je za 4T pa i nije baš sasvim obavio zadatak, al je bolje svakako i neznam dali ostaje film na cilindru. Metabond sigurno ostaje još duuugo na svim pokretnim delovima u motoru, znači i radilica, ležajevi.. i što je najbitnije, štiti od habanja.
#4196
Posted 10 August 2015 - 22:06
#4198
Posted 10 August 2015 - 23:31
#4199
Posted 10 August 2015 - 23:35
http://metabond.rs/proizvodi.htm
METABOND
Tehnologija podmazivanja na vrhunskom nivou
Uvoznik: HOLIDIS EXPORT-IMPORT DOO
- Novi Sad -
Jerneja Kopitara 17-SRB
Tel.: 021 / 636 5133 ; 063 / 50 20 40 ;
www.metabond.rs
email :info@metabond.rs
METABOND
ECO
OPLEMENJIVAČ METALNIH POVRŠINA
METABOND ECO je proizvod nove generacije
nanotehnoloških oplemenjivača metalnih površina bez
prisustva pepela. Namenjen je za benzinske i dizel motore
putničkih i lakih dostavnih vozila uz uvažavanje preporuka
proizvođača vozila za izbor kvaliteta motornog ulja.
Izuzetne rezultate postiže u povećanju snage i izdržljivosti
motora, pri čemu smanjuje trenje habajućih površina,
jačajući stabilnost samom motornom ulju odnosno
poboljšava podmazivanje. Tokom rada, motor iz energije
koja se stvara prilikom sagorevanja goriva,
25% troši na savladavanje raznih trenja.
Metabond Eco ove gubitke trenja smanjuje za 60%.
Glavni efekat Metabonda je u hemijskoj doradi metalnih površina u kontaktu (oplemenjivanju), pri čemu stvaraidealne uslove za formiranje uljnog filma koji smanjuje habanje motora i troškove održavanja. Ovaj oplemenjivač metalnih površina bez sadržaja pepela sa dodatkom nano čestice polimer-keramike, i uz dodatak takvih hemijskih elemenata koje molekularno utiču i jačaju stabilnost samom motornom ulju, bitno se unapređuje podmazivanje uz značajno poboljšanje performansi motora.
Putem motornog ulja, nano čestice polimer-keramike ispuručuju se do cilindara, klipova, klipnih prstenova, ležajeva, zupčanika, odnosno do svih metalnih površina u međusobnom kontaktu, ugrađuju se u površinu i svojim svojstvima smanjuju trenje i rešavaju eventualne probleme curenja ulja. Značajno smanjuju emisiju štetnih gasova i potrošnju ulja. Polimer keramika ima veliki značaj u savremenoj tehnologiji podmazivanja.
Smanjuje grubost i neravnine metalnih površina izloženih trenju često ispod 1 mikrona, te se veći mikroelementi zbog uglađenosti ovakvih površina ne zadržavaju na njima. Filteri ulja obično filtriraju čestice 15 do 25 mikrona, dok super fini filteri 1 do 3 mikrona, tako da su Metabond Eco nano polimer-keramički elementi slobodni da sa uljem putuju kroz motor bez problema
. Može da se upotrebljava kod običnih i super finih filtera ulja. Prilikom pritiska između dve metalne površine Metabond Eco hemijski reaguje. Rezultat je novi kvalitet sa izuzetno tvrdom i glatkom površinom otpornom na štetu koja nastaje usled trenja, čak i pod ekstremnim opterećenjima. Novonastala idealna površina za podmazivanje uljem omogućava lakše kretanje delova koji su u međusobnom kontaktu, poboljšavajući performanse motora ili se pojavljuje značajna ušteda goriva.
Značajno smanjeno trenje i buka motora odmah je primetna. Stalna upotreba garantuje trostruki radni vek elemenata koji su izloženi ovom oplemenjivaču metalnih površina. Metabond Eco elimiše probleme trenja i lupanja prilikom hladnog starta, jer kratkoročno stvara zaštitni efekat usled nedovoljno ili potpunog nedostatka ulja. Može da se upotrebljava sa svim sintetičkim i mineralnim baznim uljima za podmazivanje. Ulja u sistemima za podmazivanje tretirani Metabond Eco proizvodom, usled idealnih uslova rada duže zadržavaju svoju sposobnost podmaz
ivanja, čineći da se interval promene ulja produžava, čime se smanjuje štetan uticaj na životnu sredinu.
Primena :
Namenjen je za nove, razrađene i polovne benzinske i dizel motore putničkih i lakih dostavnih vozila. Upotrebljavajući proizvod Metabond Eco, pretpostavlja se da je izbor motornog ulja po preporukama proizvođača vozila.
Doziranje :
Izvršiti promenu motornog ulja i filtera ulja, zagrejati motor i u vruć motor sipati sadržaj ambalaže. Pre sipanja ambalažu malo zagrejati (staviti na radijator ili 2/3 ambalaže staviti u vruću vodu na 1 min.). Ne sme se potopiti cela ambalaža u vrućoj vodi.
Ambalažu pre sipanja dobro promućkati. Posle sipanja motor treba da radi 15 minuta. Pakovanje od 250 ml je dovoljna za tretman ulja od 4 do 8 lit. Ukoliko želimo da uživamo u svim navedenim prednostima ovog proizvoda, moramo ga koristiti
pri svakom menjanju motornog ulja.
Zabranjeno je sipati u menjače i diferencijale.
Pakovanje :250 ml
#4200
Posted 11 August 2015 - 01:08
49 user(s) are reading this topic
0 members, 49 guests, 0 anonymous users