Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4181 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 August 2015 - 14:48

Kako god, svako ima svoje mišljenje. Ja sam se uverio u delotvornost poliranja i ne odustajem. Da ne valja nebi to sebi uradio dvaput, a kamoli više puta.

#4182 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 09 August 2015 - 22:06

Taj NRG ti je isao zato sto si pogodio parametre sa dozom goriva i stepenom kompresije...

da se ne lazemo, Steef je u pravu, a ti dokazi da je poliran cilindar bolji od honovanog ispravno setovanog,
evo u Zilke-tovom primeru.. da si mi poliean doterao ne bi bio bolji ni 0,1ks

#4183 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 August 2015 - 22:23

Ja sam isto zagovornik teme honovanja. Nemam iskustva da sam poredio na skuterima ali evo kako smo poredili na yugu 55 spremanog za trke. Isti setup, identican proizvodjac klipova, identican setup karba. Prve godine motor spreman za usce, 0km, novi klipovi montins, blok honovan na 350 mikrona, izbacio na dynojetu 54,1ks na 7200 obrtaja.
Sledece sezone, isti motor koji je imao iza sebe 170km trka, nanovo sklopljen, nove opruge ventila (identicne gramaze i tezine) novi klipovovi montins, identicno setovan karb i gorivo i vazdusna dizna, blok honovan 700 mikrona, izbacio na dynojetu 54,5ks na 7350 obrtaja.
Merenja se rade vise puta, verujte da su setapi bili isti, cak i pritisak u gumama.

Poenta price je da hon koji se jace vidi golim okom (vise mikrona u brusenju) daje mrezu koja zadrzava ulje a u isto vreme smanjuje trenje, manja je klizna povrsina jer se karika i klip voze po linijama a ne po punom uglacanom materijalu i plus vise naslaga ulja zadrzava na zidovima.
Slucaj koji gogy opisuje se desava samo dok karika drzi kompresiju, samo ako je ispolirano toliko da se vozi samo na karikama, posle toga dolazi do pada snage.

#4184 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 August 2015 - 23:23

Aco druže, molio bih da mi objasniš razliku u finoći honovanja između 350 i 700 mikrona, koji je glatkiji? Nisam siguran na šta se misli.

Neznam ljudi, teorije su razne. Da se razumemo, i ovde se vide tragovi honovanja, vidi se na slikama.
Uostalom, svako zna svoje, ja samo kažem iz svog iskustva, koji god ispolirani cilindar da sam nabacio, išao je preko očekivanja, počev od Tomosa, polirao sam nov cilindar APN celu zimu, i odrao do tada najbolji i najbrži Ciletov APN, stim da je on imao bolju periferiju, auspuh, karb.

Za Falcona sam već objasnio, al da ponovim, posle ribanja, očistio cilindar hiljadarkom i opet uglancao malo purolom, stavio nov klip, sve ostalo isto, nedirnuto, i dobio oko +10km u odnosu na istu postavku samo pre ribanja.

NRG samo razbušen stock cilindar 50ka na 42 pa ispoliran najviše od svih, nisam pipnuo ni karb ni bilo šta drugo, prenos fabrički, sa mislim 5,5g rolnicama, ostao je i SC08, znači nije bila rezona, malac je prosto otimao volan iz ruku kako je čupao, pa me i otresao na travi sa sebe a samo sam malo gasa dao da se okrenem.

I ovaj prvi Malossi 70 na PJetu je blago ispoliran pre prve ugradnje, nabrao je 106kmh tj 102 po GPS-u i blizu 100ke sa stock portmapom, naravno sa većim pritiskom. Za Malossi gus sasvim dobar rezultat.

Uljni film je svakako prisutan na zidu cilindra, bio poliran ili ne, jer da ga nema, zalepio bi, zar ne?
Moja teorija, što glatkije površine koje klize jedna preko druge, manje je i trenje, time manji mehanički otpor i grejanje uzrokovano trenjem. U Špankusovoj radionici sam video obrađene blokove auta gde se zidovi cilindara cakle kao ogledalo, to mi je samo potvrdilo ono što sam već iskusio.

Nemojte me pogrešno shvatiti, nikog ja ne ubeđujem da polira svoj, čak nisam ni potegao ovu raspravu jer smo već raspravljali ranije, samo sam u tekstu spomenuo da je poliran. :)

#4185 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 August 2015 - 00:59

Glatkiji je ovaj od 300mikrona. To u mikronima je mera koliko su duboke sare koje vidimo golim okom. Veruj i ja nisam verovao, probali smo, a sve po savetu starijih iskusnih trkaca-tunera. Znaci 300 mikrona honuju onako, tek da se kaze honovali smo, a ide se do 750 mikrona, to su oni duboki honovi koji se bas dobro vide, kao kad kupis novi cilindar.

Glacali smo i mi ranije neke cilidre i daje odredjeni rezultat ali je kratkog veka, to moze da bude zanimljivo prvih 100km pod uslovom da se karika ne pregreje, brzo se izgube pritisci i kompresija neznatno opadne, pa se gubi i snaga. Zaboravio sam da kazem, mereni su i pritisci u cilindrima posle scake probe na dynojetu. Taj motor od 54,4ks je imao pritiske na sva 4 cilindra od 15,9-16 bara!
Serijski jugo 55 iz fabrike, na dyno jetu ima 50-51ks i pritiske oko 13-14 bara :)

#4186 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 10 August 2015 - 01:30

prvo i osnovno je da se ne miješaju 2t i 4t agregati pošto su principi podmazivanja totalno različiti,pogotovo na 4t di se radilica kupa u ulju,komponente podmazuju zapljuskivanjem i pod pritiskom uljne pumpe..

sa glatke površine brže klizne ulje nego sa honane,kak je već pisano u toj mreži od honanja zadržava se ulje i uljni film i podmazivanje materijala je bolje uz manje trenje,kak je već rečeno..
a i performanse su isti k. kak je i mario rekel..
poliraj ti samo ak te to veseli,samo s tim nema efekta.
npr glave dolaze poliranje,a to je s razlogom..tak da je potrebno polirat cilindre i oni bi takvi dolazili.

#4187 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 August 2015 - 09:03

to sam mislio kada sam rekao da si pogodio parametre, upakovao si 42 klip koji je i po kubikaži i po kompreiji sa stosk glavom jači, pa ti se karburator koji je bio deblje setovan igrom slučaja javio u pravilnom odnosu...

rezultat je onaj koji si i opisao kidanje volana iz ruku...

ne znam, evo jednom ću probati polirano da vidim jer bolje, mada sam ja zagovornik prilagođavanja karika i klipa cilindru i obratno

#4188 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 August 2015 - 09:24

U principu, nije ni ovaj baš ispoliran tako da nema tragova honovanja, samo nije hrapav ko šmirgla, otprilike u klasi nikasila, možda malo glatkije. Do sad su svi radili posao pa će i ovaj, ne brinem se ja.
Ovde se baš dobro vide tragovi honovanja.

Posted Image

@Mario moguće da je NRG taman legao sa malo jačom smesom, neznam kako je radio sa stock 40mm klipom jer sam ga kupio sa skršenom radilicom i vidnom utrošenosti termogrupe, posle pređenih "samo" 64.000km. Lepo se odazivao na svim otklonima pa nisam imao potrebe čačkati, mada, trebalo je ipak jer je trošio 5L/100km što je puno za taj setap. Šteta što tada nisam imao Treka, kako bi tek sa njim bilo, mogu samo da predpostavim. Ali bitno je to da sam se vozio skoro 3 meseca svakodnevno, uglavnom punim gasom, i ništa se nije menjalo, išao je odlično. I novi vlasnik me je zvao par puta da mi prenese svoje oduševljenje performansama.
Pored svega toga, sipam ja malo "svojih proverenih" aditiva u ulje, onih za smanjenje trenja, pa i to malo pomaže. PJet to baš oseti jer se podmazuje čistim uljem, skoro kao 4T a ne mešavinom.
Drugi razlog je skraćen period razrade, što meni puno znači, jer nemam živaca da ga kilavim 500km, ovako ja to malo, 100km plafon i onda samo vatra.

#4189 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 August 2015 - 09:40

Koji su to aditivi za smanjenje trenja? Za tako nesto nisam cuo al bi probao jer bi moglo da mi smanji temp i samim tim poveca snagu..

#4190 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 August 2015 - 09:56

View Postbojan681, on 10 August 2015 - 09:40, said:

Koji su to aditivi za smanjenje trenja? Za tako nesto nisam cuo al bi probao jer bi moglo da mi smanji temp i samim tim poveca snagu..
Prvenstveno moja preporuka METABOND, ima i za 2T i za 4T, pa Bardahl... i oni manje efikasni al nije bitno. Metabond je zakon. Sipa se u 2T ulje u kanticu, pa se dobro promućka pre sipanja u skuter ili premix. Metabond sam prvi put sipao u Juga 60, u ulje, posle oko 100km Jugić je podivljao, kucao je cajger km sata u patos. I ne samo ja, i prijatelj Zlaja takođe sipao u Jugića, ista stvar, oba su išla ko nevreme a sve fabrički.

#4191 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 August 2015 - 11:14

Taj metabond koliko % se stavlja i jel moze u svako ulje (mineralno, polu-sint, full-sint)?

Cudi me da tako nesto nisam ranije nasao, to bi mogla biti dobra stvar al nesto mi govori da se ti aditivi vrv vec nalaze u ovim skupljim full sintetik uljima..

#4192 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 August 2015 - 11:43

View Postbojan681, on 10 August 2015 - 11:14, said:

Taj metabond koliko % se stavlja i jel moze u svako ulje (mineralno, polu-sint, full-sint)?

Cudi me da tako nesto nisam ranije nasao, to bi mogla biti dobra stvar al nesto mi govori da se ti aditivi vrv vec nalaze u ovim skupljim full sintetik uljima..
Može u bilo koje ulje. Metabond je previše skup da bi ga proizvođač ulja dodavao, uglavnom oni koriste neke jednostavnije pojedinačne aditive, Metabond je kompleksan. Ako se dobro sećam jedna doza od 2,5dl je oko 40e, al onaj za 4T, neznam pošto je za 2T, treba izguglati uvoznika pa pitati.

#4193 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 August 2015 - 16:48

Uhh, mora biti jeftiniji za 2t.. Za 4t i da das 40e za tih 250ml bar ti traje do sledece zamene ulja a to bi na 2t bilo samo 200-300km

#4194 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 August 2015 - 17:05

Nemam iskustava na 2t. Za 4t smo koristili i metabond i likvimoli. Zakon. Napravi se tanak film kao od plastike (u boji) na zidovima cilidra! Ne mozes da ga ishonujes posle. To se jednom sipa i ostaje stalno u motoru, nije kao aditiv ulju da se koristi pri svakoj zameni ulja.

#4195 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 August 2015 - 20:19

Neznam koja je cena za 2T, moguće da je jeftinije, a i ne ide cela boca na litru, za 4T se sipa 2/3 bočice metabonda na 4l ulja, onu 1/3 sam sasuo u menjač, Kakva mečka, menjač od Jugića išao ko u puter. Piše na pakovanju koliko se sipa.
Što kaže Aca, kad ga jednom uspeš i kad se pohvata na površine gde je trenje, tog trenja skoro više nema, video sam svojim očima na prezentaciji Metabonda na sajmu automobila u BG, tad sam i kupio. To treba sipati i u reduktor, e to je onda posao, kad se smanje gubici u getribi. Ja sam sipao Bardahl al taj je za 4T pa i nije baš sasvim obavio zadatak, al je bolje svakako i neznam dali ostaje film na cilindru. Metabond sigurno ostaje još duuugo na svim pokretnim delovima u motoru, znači i radilica, ležajevi.. i što je najbitnije, štiti od habanja.

#4196 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 August 2015 - 22:06

A jeste culi za ricinusovo ulje?

#4197 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 August 2015 - 22:21

View Postdajteh, on 10 August 2015 - 22:06, said:

A jeste culi za ricinusovo ulje?
U kom smislu ? :)

#4198 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 August 2015 - 23:31

Ja sam ga nekad davno koristio da pravim mešavinu, dobro je radio posao, osim mirisa iz auspuha, hehe

#4199 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 August 2015 - 23:35

Našao sam... ovde imate sve, od brda proizvoda do objašnjenja, i cenovnik.
http://metabond.rs/proizvodi.htm

METABOND
Tehnologija podmazivanja na vrhunskom nivou
Uvoznik: HOLIDIS EXPORT-IMPORT DOO
- Novi Sad -
Jerneja Kopitara 17-SRB
Tel.: 021 / 636 5133 ; 063 / 50 20 40 ;
www.metabond.rs
email :info@metabond.rs

METABOND


ECO


OPLEMENJIVAČ METALNIH POVRŠINA


METABOND ECO je proizvod nove generacije

nanotehnoloških oplemenjivača metalnih površina bez

prisustva pepela. Namenjen je za benzinske i dizel motore

putničkih i lakih dostavnih vozila uz uvažavanje preporuka

proizvođača vozila za izbor kvaliteta motornog ulja.

Izuzetne rezultate postiže u povećanju snage i izdržljivosti

motora, pri čemu smanjuje trenje habajućih površina,
jačajući stabilnost samom motornom ulju odnosno
poboljšava podmazivanje. Tokom rada, motor iz energije
koja se stvara prilikom sagorevanja goriva,
25% troši na savladavanje raznih trenja.


Metabond Eco ove gubitke trenja smanjuje za 60%.

Glavni efekat Metabonda je u hemijskoj doradi metalnih površina u kontaktu (oplemenjivanju), pri čemu stvara
idealne uslove za formiranje uljnog filma koji smanjuje habanje motora i troškove održavanja. Ovaj oplemenjivač metalnih površina bez sadržaja pepela sa dodatkom nano čestice polimer-keramike, i uz dodatak takvih hemijskih elemenata koje molekularno utiču i jačaju stabilnost samom motornom ulju, bitno se unapređuje podmazivanje uz značajno poboljšanje performansi motora.
Putem motornog ulja, nano čestice polimer-keramike ispuručuju se do cilindara, klipova, klipnih prstenova, ležajeva, zupčanika, odnosno do svih metalnih površina u međusobnom kontaktu, ugrađuju se u površinu i svojim svojstvima smanjuju trenje i rešavaju eventualne probleme curenja ulja. Značajno smanjuju emisiju štetnih gasova i potrošnju ulja. Polimer keramika ima veliki značaj u savremenoj tehnologiji podmazivanja.
Smanjuje grubost i neravnine metalnih površina izloženih trenju često ispod 1 mikrona, te se veći mikroelementi zbog uglađenosti ovakvih površina ne zadržavaju na njima. Filteri ulja obično filtriraju čestice 15 do 25 mikrona, dok super fini filteri 1 do 3 mikrona, tako da su Metabond Eco nano polimer-keramički elementi slobodni da sa uljem putuju kroz motor bez problema
. Može da se upotrebljava kod običnih i super finih filtera ulja. Prilikom pritiska između dve metalne površine Metabond Eco hemijski reaguje. Rezultat je novi kvalitet sa izuzetno tvrdom i glatkom površinom otpornom na štetu koja nastaje usled trenja, čak i pod ekstremnim opterećenjima. Novonastala idealna površina za podmazivanje uljem omogućava lakše kretanje delova koji su u međusobnom kontaktu, poboljšavajući performanse motora ili se pojavljuje značajna ušteda goriva.
Značajno smanjeno trenje i buka motora odmah je primetna. Stalna upotreba garantuje trostruki radni vek elemenata koji su izloženi ovom oplemenjivaču metalnih površina. Metabond Eco elimiše probleme trenja i lupanja prilikom hladnog starta, jer kratkoročno stvara zaštitni efekat usled nedovoljno ili potpunog nedostatka ulja. Može da se upotrebljava sa svim sintetičkim i mineralnim baznim uljima za podmazivanje. Ulja u sistemima za podmazivanje tretirani Metabond Eco proizvodom, usled idealnih uslova rada duže zadržavaju svoju sposobnost podmaz
ivanja, čineći da se interval promene ulja produžava, čime se smanjuje štetan uticaj na životnu sredinu.

Primena :
Namenjen je za nove, razrađene i polovne benzinske i dizel motore putničkih i lakih dostavnih vozila. Upotrebljavajući proizvod Metabond Eco, pretpostavlja se da je izbor motornog ulja po preporukama proizvođača vozila.
Doziranje :
Izvršiti promenu motornog ulja i filtera ulja, zagrejati motor i u vruć motor sipati sadržaj ambalaže. Pre sipanja ambalažu malo zagrejati (staviti na radijator ili 2/3 ambalaže staviti u vruću vodu na 1 min.). Ne sme se potopiti cela ambalaža u vrućoj vodi.
Ambalažu pre sipanja dobro promućkati. Posle sipanja motor treba da radi 15 minuta. Pakovanje od 250 ml je dovoljna za tretman ulja od 4 do 8 lit. Ukoliko želimo da uživamo u svim navedenim prednostima ovog proizvoda, moramo ga koristiti
pri svakom menjanju motornog ulja.

Zabranjeno je sipati u menjače i diferencijale.
Pakovanje :250 ml

#4200 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 August 2015 - 01:08

Prave stvari. Nisam ni znao da imaju tako sirok asortiman. Zacackala me je ova mast koja trpi visoke temperature i pritisak. Ja sam probao metabond m i metabond h. Samo reci hvale!





49 user(s) are reading this topic

0 members, 49 guests, 0 anonymous users