Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4441 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 15:13

Aca nije vazduh kada vrti u prazno, juce kad je vrtila u prazno nije izasao ma niti najmanji baloncic, 100% je odzracena bila. Znaci ima jos nesto, ja bih rekao da je zastekao ovaj lijevi INLET ORIFICE i onda klip nabija nazad u pumpu benzin bez pritiska na izlazu. I kada kompresorom duvnem kroz INLET onda cesto proradi pumpa.

A pazi, ako bi se montirao umjesto INLETA externi nepovratni, onda bi pumpa vracala gorivo nazad u kuciste pumpe, i desilo bi se upravo ovo sta se desi kada pumpa utihne. Znaci treba staviti drugi ventil umjesto INLETA a to je nemoguce jer je prostor ogranicen samo za takav tip.

Sta mislite?

#4442 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 15:21

Objasnio sam gore. Potpuno je svejedno koji i kakav ventil će sprečiti na ulasku da se gorivo vraća u dovodno crevo, kao i na izlazu, svejedno je, samo da ono što izađe ka kućištu dizni se više ne može vratiti u pumpu. Mehanička prosta stvar.

Aco, nema potrebe regulisati pritisak same pumpe, bitno je da je sposobna napraviti 10 bara, a svakako postoji regulator pritiska u kućištu dizni koji to reguliše na potrebnu vrednost. Nema ni ova pumpa u sebi regulator, ali ima tzv. DEAD END ventil, tj sigurnosni, da se ne ošteti pumpa u slučaju začepljenja izlaza, i on je podešen na malo preko 10 bara. U tom slučaju je sasvim dovoljno dva externa ventila i sve je rešeno. Jedino što me brine je sama inertnost, tj brzina, sposobnost ventila da isprate broj ciklusa otvaranja u zadatom vremenu. Taj podatak nemam, znači samo se experimentom može utvrditi.

Još jedan detalj koji sam zaboravio napomenuti: Spojna creva između pumpe i ext. ventila moraju biti nestišljiva, tj ne smeju se širiti niti skupljati, što nam govori da treba da je recimo bakarna cev ili bar armirano crevo sa spoljašnjim metalnim plaštom.

#4443 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 15:34

View Postgoggyso, on 16 September 2015 - 15:12, said:

Kad klipić krene u gornju tačku, povlači gorivo, a jedino odakle može je sa ulaza

Jesi mislio reci u donju?

Imam pumpu kojoj ne radi izlazni nepovratni i bez problema nagura 10 bara, ali se ne sjecam da li ispravno radi sigurnosni ventil kada je nateram preko 10, samo za razliku od 100% ispravnih ona ne zadrzi pritisak prilikom iskopcavanja, ali radi perfektno kad se upali.

Znaci moglo bi se pojednostavniti za experiment, ovaj ulazni ventil je najpotrebniji, koji opet mora da izdrzi pritisak minimalno 7.5 bara koliko pumpa druka u normalnom radu. Za potrebe tuninga malo preko 8 bara.

Aca da li znas za jos kakvu klipnu pumpu jer kod ovih motora samo takva dolazi u obzir posto je sposobna nagurati visok pritisak uz malu potrosnju struje, a ima i mali protok.

Edited by dajteh, 16 September 2015 - 15:36.


#4444 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 15:36

Kad kažem u gornju, mislim kada se klip kreće dalje od ventila, a u donju kad im se približi. Gledam pumpu tako da su priključci creva dole a kućište sa motorićem gore.
Ulazni je presudan, izlazni može i da propušta kada nema potrošnje, tj kad je sistem voda goriva zatvoren, u tom slučaju je benzin zarobljen pa ne može da se vrati u pumpu jer je tečnost nestišljiva, ali ako se desi da klipić može da povuče sa izlaza, tu sve staje.
Ali ako nakon stajanja pritisak opadne, to je znak da oba ventila ne rade 100%, pa koliko propuštaju toliko brzo i pada pritisak. Prosto, da bi pritisak pao, benzin mora negde da ode, ili pored O ring gumice zelene dizne ili nazad ka rezervaru... ili je bušno crevo, hehe

#4445 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 15:48

Ok to je sada razumljivo. Po ovom presjeku ispada da pumpa radi u svim polozajima. A ja se pitam zasto meni vec 2. put pumpa proradi nakon sto prestane nabijati pritisak, kada je stavim u polozaj kao na prvoj slici, ali obrnuto tako da su vodovi prema gore. Znaci klip sabija benzin prema nebu. Ako je udaram i treskam u polozaju dok je pod kutem onda pomalo se javi ali nista. Cim je uspravim bez lupanja ona proradi i radi stabilno.
Kakve mu sad to ima veze??

Sta mislis koliko utice pritisak goriva koji dolazi slobodnim padom u pumpu.
Jer nije isto ako dovodno crijevo ima 12mm kao na apriliji iz rezervara, a kod gilere svega 5mm.
Opet nije isti pritisak ako je u rezervaru 3l i recimo 12l.
Sjecam se da su se mnogo zalili ako voze na rezervi da ponekad stekce pumpa.
Po mom subjektivnom zakljucku, aprilie se duze voze sa pumpom, a kod gilere i piaggia voli prije zastati. Tako su mi se izjasnili i prijasnji vlasnici tih skutera, a aprilie cesto dolaze sa ispravnim pumpama kad ih uzmem.
Razmisljam da povecam dovodno crijevo od rezervara do pumpe, bar za duplo, misljenja sam da bi se lakse otvarala kuglica ulaznog ventila pod vecim ulaznim pritiskom.

Razmisljam da isprobam neko sredstvo koje bi moglo da malo "presvuce" dosjede i tu kuglicu, pa bi moglo da stabilnije radi i da sve lijepse klizi.

Edited by dajteh, 16 September 2015 - 16:01.


#4446 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 16:00

I to je moguci faktor, ali kad je sve ispravno tada nema neki uticaj. Da na SRki je debelo crevo od rezervara do pumpe,valda su u fabrici uvideli uzrok i problem. Kako je kod tebe tanje crevo,onda je neki reduktor izmedju, nisam primetio da su pumpe razlicite.

#4447 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 16:05

Tako je, moja pretpostavka bi se mogla obistiniti, dovod goriva u pumpu bi mogao biti bolje rijesen na gileri. Evo pogledaj sliku i sve ce ti biti jasno. Ima redukciju i 2 tanka crijeva, jedno ide u mali filter i rezervar, a drugo je odusak i ide na vrh rezervara.
Posted Image

Vidis kako je ukosena tvornicki, kada je zakrenem u lijevo da stoji pod 90 onda proradi bez greske vozi.

Edited by dajteh, 16 September 2015 - 16:06.


#4448 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 16:11

Heh, stvarno su tu zakomplikovali. Moja stoji vertikalno, i nema odušak na tom reduktoru već skroz gore na filteru. jel kod Runnera rezervoar isto kod nogu dole kao na NRG Mc4?

#4449 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 September 2015 - 16:15

Nrg mc4 nema rezervoar u patosnici, ili gresim? Ravan je pod za noge..

#4450 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 September 2015 - 16:16

Dajteh, stvarno ne znam za klipne pumpe, uglavnom sam se igrao sa klasicnim potapajucim automobilskim

#4451 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 16:18

NRG mc4 ima čep za sipanje dole kod nogu, koliko se ja sećam. Mc3 ima gore pod sedištem, pa je, kad je u pitanju PJ slična situacija kao kod SRke.

Attached Files



#4452 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 16:38

U runner ovog na slici je rezervar skroz odatle izmedju nogu pa gore skoro do volana. Tocno ispod grebena kako ima, stane 12l
Kod nrga mc4 je izmedju nogu isto ovako, samo sto ne ide u visinu nego vise u sirinu i ide ispod nogu, stane 7l
Kod novog runnera isto tako samo malo vise u vis, stane 7l
A kod nrga mc3 je pozadi kod zadnje stopke kao u aprilie, stane 7.2l. (ali kod njega je klasicni izlaz iz rezervara kao kod vakum pipe, 5mm cini mi se, sto je vidljivo malo jer zrak stalno bude na samom izlazu iz rezrvara.


U medjuvremenu sam okrenuo 2 broja, momci koji voze aprilie sr2 ditech. Jedan ima 34tkm, a drugi 22tkm. Niti jednome da rikne pumpa. Sad se vec ozbiljno pocinjem zapitivati da je nuzno imati cijev kao u aprilie od rezervara do pumpe, cini mi se da je 12mm unutrasnja rupa.
Pokusati cu obrazloziti zasto je to tako, dok je pumpa nova sve dobro radi i nema neke posebne zahtjeve. A kada s vremenom postane osjetljivija ta kuglica u nepovratnom, njoj bi vise odgovaralo da gorivo dolazi direktnije i brze, pod nesto vecim pritiskom. Nekako tu trazim spas.

A kod nrga me je mucio zrak u crijevima, kroz ta tanka crijeva gorivo jedva da ide i bori se sa zarobljenim zrakom, mislim da bi deblje crijevo to lakse potisnulo vani.


Sjecam se jos tamo 2005 kada su momci sa gilerama purejet kao moja svako malo prigovarali da nevalja non stop nesto zeza. A dvojica momaka sa aprilijama sr50 su samo vozali i vozali, jedna je danonocno operirala tocno sam upamtio onaj zvuk sa zxom, i sjecam se mnogih prica kada je se neko potrkao sa njim, posto je dugo imao apriliu, izmjenjalo se dosta novih skuterasa i prica (isla je bolje od nrga mc3, ali je zato typhoon 80 oderao s dovjicom). A ovaj drugi sa aprilijom je radio 15km u jednom smjeru i znam da je se hvalio kako malo trosi do posla i nazad, znao je po dnevno i vise od 50km raditi, a 30km je bio minimum, isto ga je vozao jedno 2, 3 godine i rijesio ispravnog.
Dok svi ovi sa gilerama i nrgima nisu se bas proslavili, slabo ih je bilo i kratko se vozalo.
Jos jedna stvar koja bi isla u prilog apriliji je da manje ocuvanih ima nego gilera i nrga, i sam sam svjedok tome, a kada uzmem u obzir 20 aprilia i 20 piaggio/gilera koji su mi prosli kroz ruke, pumpe goriva na aprilijama su bile uglavnom ispravne ili orginalne prva ugradnja. A na gilerama/piaggio sam nasao mnogo crknutih i ono najgore dosta ih je novih uzeto.

Tu sam pretpostavku imao jos 2005 jer je aprilia imala rezervar visoko, i napajala je se (mislim da je to najbitnije) debelim crijevom goriva, za razliku od purejeta. Prednosti tog debljeg su svakako brze izbacivanje i potiskivanje zraka od malog kojeg treba odzracivati po 10min, i utjecaj vece kolicine goriva odnosno povecanog pritiska goriva koji dolazi slobodnim padom u pumpu.


Ono sto mi pada napamet je odraditi kod tokara L prikljucak iz rezervara na 12mm, odnosno jednako kao ulaz u pumpu. I preostaje mi jos nabaviti filter goriva sa tako velikim prikljuckom, cak ga nebi ni stavio ako ne nadjem, iskoristio bi od sr2 diteh onu mrezicu sto dodje na L prikljucak u rezervar koja je finija od obicnih. Na taj nacin mislim da bi ventilic u pumpi bio u jacoj sprezi i gorivo bi brze uticalo u prostor za sabijanje benzina. Mislim da ima nesto u tome, mozda sam i u krivu, ali mogao bi se okladiti da pumpe na apriliji duze vozaju bez ovakvih glupih zastajkivanja.

Edited by dajteh, 16 September 2015 - 16:48.


#4453 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 16:48

U pravu si, zaista je tako. Eto moja je prešla preko 23.000km i još radi, ova rezervna je radila kratko pa zaštopala, neznam od čega je. Možda da ugradiš manju AC pumpu niskog pritiska između rezervara i AC pumpe, mislim da Pežo ima tako nešto al nisam siguran, negde sam to video, ali pumpa benzin do karba, što u suštini nije bitno, važno je da PJ AC pumpu kvalitetno snabdeva gorivom. A može da se spoji na kontakt bravicu direktno.

#4454 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 16:53

Spomenuo si da nrg mc3 ima rezervar skroz gore kod stopke, odnosno isto kao u srke.
Jest u pravu si, ali pogledaj kakvo crijevo mora ici prema pumpi slobodnim padom. I ono najgore, nikako se rijesiti zraka na izlazu iz rezervara, uvijek je prisutan!!

Posted Image


Inace nrg ima neku ludu pumpu vec 1000km, cuje se duplo jace nego ijedna i radi bez greske.

#4455 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 16 September 2015 - 17:45

a da jednostavno onda zmijeniš tu kuglicu kad te tolko pati? :D (da,može se izvaditi i zamijeniti...rađeno i odrađeno)

#4456 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 16 September 2015 - 18:13

btw,nrg ima isti princip dovoda gorova ko i runner,crijevo iz tanka dolazi do razdjelnika na pumpi na koi dolazi jos jedno crijevo i ide na vrh rezervara ko odusak

#4457 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 19:39

Nrg je malo u prednosti sto mu je dno rezervara dosta vise od runnerovog, ali runner nema zraka, nrg ima hehe Uglavnom rade oni solidno, ali bojim se da u nekim situacijama prije pumpa prestane drukati nego kod ditecha.

Mislio sam zamjeniti kuglicu ali nisam nasao nacin niti pokusao da je izvadim, a imam neke pumpe bez onog mesinganog umetka na ulazu pa mi nije bas jasno kako to sve izgleda.

#4458 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 16 September 2015 - 23:51

Posted Image Posted Image

#4459 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 23:55

Super, još da nam pojasniš kako si to uradio. Ja nemam ideju. Odmah bi se prihvatio vađenja ventila i reparacije.

#4460 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 September 2015 - 00:03

Cemu sluzi stetoskop doktore? :)





10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users