Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4401 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 06 September 2015 - 19:47

A sto moraju bas vitonske gumice? Ja kad sam trazio za glavu motora rekli su mi da su vitonske samo otporne na kiseline...

Mogao bi lako naci te silikonske ili u cubiju u ns (oni imaju würth-ove) ili u gumaplastu u ns, oni bas prave oring gumice.
Posted Image

Ne znam dal mi se cini al nekako je visok ler, ne znam jel mora tako na pjetu al ako bi moglo da se podesi na 1600-1700 obrtaja bilo bi mnogo prijatnije za usi..

#4402 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 September 2015 - 20:27

ler kak je je,visi neg na karbu al,kak je tvornicki pidesen,tak mora bit..isto ko i na vecim 4t i.e. masinama.

#4403 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 September 2015 - 20:30

View PostLauda, on 06 September 2015 - 15:29, said:

Velika i teska rabota je taj PJ...Preko 7 mjeseci muke zbog "gluposti" i obicnog komada plastike (grubo receno).
Drago mi je da si konacno ustanovio kvar! Jel ima mozda neki aftermarket TPS da se kupi koji je vec razbusen ili to samo oni manijaci iz HGT-a rade za svoje potrebe?
Ima samo u HGT-u, a to mi je daleko ko kravi klavir. Zato je domaća radinost jedino rešenje.
Nije TPS jedini uzrok, skupilo se svašta tokom tuninga, jbg ne može se ni PJ tunirati bez znoja i krvi, pogotovo što sam samouk, sve što sam naučio za ovih 2 godine je na sopstvenoj koži (i novčaniku) i delom sa neta, al taj deo je 20%. Nema veze, svakim sledećim problemom polažem po jedan ispit, valda će na kraju doći i neko priznanje, da ne kažem diploma. Kad bude PJ radio sa nekim MHRom i izvukao odgovarajuće performanse, tada mogu reći da sam ga diplomirao, za sad sam još uvek student, hehe

@Boki Ler je fabrički podešen na 2k, šta god da radim, ECU će ga korigovati. Ali nije to nikakav problem, PJ i na tih 2k ne zvuči kao da je 2k pošto je zvuk jednoličan i stabilan kao elektromotor ili 4T. A i bolje se odaziva na gas kad kreće sa 2k pa je zato prilično prgav pri kretanju iz mesta.
Gumice ću već nakopati negde kod naših proizvođača.

#4404 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 06 September 2015 - 20:38

Ma da, jasno je. Polako raste i PJ zajednica, a svaki pocetak je tezak. Ja mislim da je u ovih 220 stranica PJ rastavljen na faktrore i da svako ko procita ima osnovno znanje oko masine. Ja samo kao veliki minus za PJ smatram nedostatak nekih aftermarket dijelova kao sto ih recimo ima za minarelli/pia na svakom koraku. Eto npr. taj TPS - svako ko hoce da tjunira PJ skontace kad-tad da je taj TPS "bottleneck" (usko grlo) u masini i da mu treba veci. Valjda ce se i ovi veci proizvodjaci aktivirati malo pa poceti proizvoditi aftermarket palete dijelova. :)

#4405 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 September 2015 - 20:47

premalo je i.e. 50cc skutera po cesti da bi neko radil nešt takvo kae relativno skupo za proizvodnju,sad više pogotovo nebude kad već nisu dok je bil bum sa ditech i pj skuterima prije debelih 10 i više godina..

#4406 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 September 2015 - 20:48

View PostLauda, on 06 September 2015 - 20:38, said:

Ma da, jasno je. Polako raste i PJ zajednica, a svaki pocetak je tezak. Ja mislim da je u ovih 220 stranica PJ rastavljen na faktrore i da svako ko procita ima osnovno znanje oko masine. Ja samo kao veliki minus za PJ smatram nedostatak nekih aftermarket dijelova kao sto ih recimo ima za minarelli/pia na svakom koraku. Eto npr. taj TPS - svako ko hoce da tjunira PJ skontace kad-tad da je taj TPS "bottleneck" (usko grlo) u masini i da mu treba veci. Valjda ce se i ovi veci proizvodjaci aktivirati malo pa poceti proizvoditi aftermarket palete dijelova. :)
Da, potrošeno je jako puno stranica, ali u njima ima stvarno svega što se dešavalo tokom exploatacje i tuniranja, skoro pa su sve cake provaljene i opisane, no moglo bi se sve to sažeti u mnogo manje stranica da bude kao pregledna literatura iz koje se lakše može naučiti, i to po poglavljima. Nedostaju tu još precizna merenja tajminga ubrizgavanja i varnice, ali i to će doći na red, prvo da se PJ sasvim savlada i pokaže zavidne performanse uz prilično malu potrošnju. Jedna od dobrih strana PJ je ta što je, kako god bio natuniran, ipak sasvim pitom i upotrebljiv za svakodnevnicu, a prgav i brz kad se odvrne gas, jer mu je obrtni moment visoko raspoloživ od niskih obrtaja, a na kraju se i razvrti u visoke. Najbitnije mi je što sam dokazao da portmapa cilindra ima itekako uticaj na performanse PJ, iako samo vazduh prolazi od kućišta radilice do kompresionog prostora. Naravno, sve mora biti usklađeno i prilagođeno, i vazduh i količina ubrizganog benzina, onoliko koliko cilindar traži.

Problem je što kod nas ovde nema aftermarket delova za tuning, ali zato HGT ima, i TPS 24mm i HPC radilicu, pa čak i turbo punjač za PJ. Al šta vredi kad su daleko preko bare. Zato, parola snađi se. Neću baš na trke, al da može da čupa sasvim zadovoljavajuće, može. Ček da probam MHR... ili barem Mariovu turpiju do maksimuma koliko se da poturpijati.

#4407 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 September 2015 - 21:09

Koliko ja znam vitonske gumice i semerinzi su uvijek smeđe braon boje. A polini pakuje crne gumice za air injektor i casicu gdje je regulator pritiska.

Mislim da ima nade :)

#4408 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 September 2015 - 00:29

Ma da, bitno je samo da su otporne na benzin, ostalo nije bitno.

#4409 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 September 2015 - 00:46

Pa eto resenja, oringova ima gumenih, silikonskih i vitonskih.

Gumeni su najnizq klasa, do 120 stepeni i otporni na benzin i ulje.

Silikonski su otporni na vece temperature, oko 200-300 stepeni i koriste se kao dihtunzi glave npr gde su vece temp, takodje otporni na benzin i ulje.

Vitonski su najskuplji, po recima prodavca isto sto i silikonski ali su valjda otporni i na kiseline al to nama ne znaci, on si tvrdji od silikona pa se teze habaju i zato cesto dolaze fabricki semerinzi vitonski, itd..

#4410 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 07 September 2015 - 01:04

Nista ja cu se baciti u potragu posto imam nekoliko kucista koja su izgleda rastavljana i orginalne gumice vise ne drze. Pokusati cu naruciti jedan set za probu i odmah staviti polini ventil sa max. pritiskom pa da vidmo hoce li nalivati.


#4411 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 September 2015 - 01:06

Da, slažem se, samo još da nađemo odgovarajuće dimenzije.

#4412 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 07 September 2015 - 19:44

Bio sam danas u potrazi sa gumicama. Prvo sam obisao nekoliko prodavaonica, i jednu najvecu i na zalost nista za gumice injektora.

Medjutim, u razgovoru s jednim mehanicarom, vrlo lako bi pogla pasati gumica koja se dobije uz filter ulja za VW motore 1.9 tdi 74kw PD 2000-2005god. Dobije se jedna tanka i jedna debela, ta debela mozda pase na zelenu diznu. Pokusati cu provjeriti to.

Edited by dajteh, 07 September 2015 - 19:45.


#4413 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 September 2015 - 13:48

Jutros krenem SRkom na posao, bogami baš je friško napolju, zamalo da obučem bajkersku jaknu, pustim mašinu da se bar malo umlači na leru, krenem niz ulicu kad ono reaguje gas do 1/3, preko toga boooo. Koji qrac je sad, juče je lepo radila. Stanem, malo naturiram na mestu, temp se popeo do polja C, fali još jedno polje za normalnu radnu temperatutu, krenem, e sad je već bolje, prima 3/4 gasa al ne i onu zadnju. Ne razumem, po svakoj logici to se ne sme dešavati. Ako uzmemo stock stanje Malossi sport i stock pritisak 7,5 bara + Malossi TC elektr. mašina je tada radila apsolutno isto dali hladna skroz il topla, nije bilo razlike na odzivu. Isto je bilo i u full stock postavci 50ccm. Ispada da je tanak na benzinu, airbox je sa usisnim kljunom koji dovodi topao vazduh iz kadice koji dolazi od hladnjaka, tako su smislili u fabrici. Znači čak i zimi kad je debelo ispod nule, mašina se odazivala na gas odmah po startovanju.
Sad mi se nameće pitanje: dali to mene možda :sexe19jx1: Malossi TC elektronika? Pritisak je 7,8 bara na leru i preko 8 pod gasom, čak i tako treba da ima viška goriva i da se veselije vrti kad je hladno vreme, al ispalo kontra. Ako je pritisak toliki a fali benzina, šta onda radi Malossi TC elektronika? Zabušava?

Neznam kako se ponaša mašina PJ/Ditech koja nema Malossijevu elektroniku već samo povišen pritisak, to bi Grale mogao da mi odgovori, ili dajteh ako je probao voziti po hladnom samo sa povišenim pritiskom.

#4414 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 08 September 2015 - 14:00

Pa vidi, ja sam uz polini kit dobio sam ventil koji povecava pitisak. Da li si ikada probao samo sa vecim pritiskom, bez malossi elektronike?

Sto se tice mojih utisaka oni su bili u pocetku izuzetno dobri. Ali nikada nisam imao situaciju da danas radi ovako sutra onako, ja sam znao gdje moze zabusavati i nosio sam se sa tim. Sad cu ti opisati kako je kod mene bilo kada sam poceo experimentirati sa pritiskom.

Prvo sam nabavio polini ventil sto podupire regulator pritiska i stvara u konacnici veci pritisak. Kako sam citao na netu, pokazalo se da na 50ccm nema srece od toga, a i vi ste se cudili. Medjutim meni je motor isao mnogo bolje. Na kraju se ustanovilo da imam ecu koji to podrzava, dok ovaj full odblokirani nece ni cut za veci pritisak odma ostaje bez gasa i hoce pucat.

Sto sam vise dizao pritisak to je vise ler gas bio nemirniji, onako je rondao pomalo oscilirao je ler stalno pomalo, uglavnom nije fino radio, ali nije bilo nikakvih problema osim neugladjenog rada.

I jedini problem koji mi se desavao sa 70% podignutog pritiska je da na polovini gasa i 3/4 ako se duze vozam, i naglo dodam gas, prekine i ostane bez gasa i onda nastavi. To sam naucio i znao sam to izbjeci, polaganim dodavanjem gasa. Inace na full gasu je bio besprijekoran.

I ima jos jedna nevjerojatna stvar koja mi se desila, svijecice koje su pocele troksati, sa podignutim pritiskom su radile savrseno, nije mi jasno kako. Znam da sam ih se navozao i nisam jos nikada uzeo novu iz trgovine.

I odradio sam jedno kuciste injektora na 3 M4 serafa sa maticama, rijeseno zauvijek.
Budem i sebi na runneru to odradio, mozda i jos malo bolje pa cu slikati.

Sto se tice M14 prosirene svijecice za ditecha, motor radi savrseno, a iznalivao sam ga ja mislim da bi crklo 10 ovih M10. Nekako mislim da su manje osjetljive vece svijecice, nadam se da sam u pravu, vidjeti cemo s vremenom.

U godinu ipo dana na runneru nisam imao niti jedan zagonetan kvar, sve sta je crklo, crklo je odmah i nakon popravke je radilo. Koliko me sjecanje sluzi to su 2 pumpe goriva i teflon na plavom injektoru kojeg vise nikada ne stavljam polovnog. Jos ako pumpe potraju ja cu opet poceti zaradjivati pare dok se vozam, za sad je racunica na mojoj strani :D

A sta mislis da se spoje 2 pumpe istovremeno :D

Edited by dajteh, 08 September 2015 - 14:08.


#4415 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 September 2015 - 14:20

Pa nema potrebe da dve pumpe rade paralelno, nezmam kako bi to ECU svario, verovatno bi prijavio kvar pumpe jer bi otpor bio duplo manji. Jedino preko relea pokrenuti drugu, e vidiš, pa to bi bilo super, radna i rezervna pumpa, ha! Jedan prekidač negde na dohvat ruke, pa ako glavna uštopa, prebaciš prekidačom na rezervnu, creva bi se dala paralelisati.
Ovo što sam malopre pisao, nije se dešavalo i ne dešava se kad je toplo napolju, nego sad mi je ovo prvi put da se ovako ponaša. Vozio sam i prošle zime sa šarenim pritiscima i uvek je normalno primala gas. Ima to verovatno veze sa O ringom, ili treba reset Malossi elektronike. Imam osciloskop pa ću sa dve sonde pratiti dužine signala pre i posle TC elektronike, mora biti razlike, ako nema, onda je TC elektronika zveknula.
Što se toga tiče, na 50ccm to nema nikakvog značaja, radiće hladna i sa i bez TC elektronike ili povišenog pritiska, ali kad je 70ccm u pitanju, e tu već nije svejedno, probao sam Malossija bez TCa i samo upali i radi na leru, sa 7,5 bara, ali na već malo davanje gasa se ugasi.

#4416 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 08 September 2015 - 14:31

Ajde vidjeti cemo uskoro 70ccm, imati cu runnera i nrga 50 PJ full ispravni, i nrga 70, za pocetak ce dobiti SC08. Moram uzeti iglicasti, mislim da cu uzeti novi originalni posto mi se neda cekati polinijev koji je 1mm siri.

Ovo za pumpu ozbiljno razmisljam, ali u obliku backup verzije, kad jedna zasteka, palim drugu i nastavljam :D

Edited by dajteh, 08 September 2015 - 14:32.


#4417 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 08 September 2015 - 15:27

Zar nebi trebao ECU da ima neki senzor za temperaturu pa kad je napolju hladnjije da pravi bogatiju smesu a kad je toplije da opet kompenzuje pa pravi siromasniju..

#4418 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 08 September 2015 - 15:38

graletov isto tak radi,sa kitom i malossi ecu..nemiran na leru ko v8 muscle car haha

#4419 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 08 September 2015 - 15:56

Dok je hladan, kasnije se stabilizira.

#4420 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 September 2015 - 15:56

Pa možda i ima, prošle zime je sve radilo savršeno, bilo ispod il preko 0*C, ovo je još jedan pokazatelj da ne štima sistem ubrizgavanja, novi TPS je doneo boljitak u radu al otkud ovo?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users