Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

  • This topic is locked This topic is locked
5065 replies to this topic

#4501 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 October 2015 - 01:26

Uzeo sam je zato što paše i na Master 500, a prvo ću je uvrnuti na Prc zamorče kad stigne od Maria, tu će trebati proverena original svećica.

#4502 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 17 October 2015 - 10:12

Najzad stgla i zamrla ganc iz londona

#4503 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 October 2015 - 11:11

Dok sam testirao dizne i setup sa 70ccm odlucio sam namjerno zaliti i unistiti svijecicu.
To sam napravio iz razloga jer do sada nikad nisam unistio svijecicu na motoru koji je bio ispravan, u smislu da je zalijem i gotovo.

Stavio sam svu elektroniku na max. i krenuo sa dizanjem pritiska. Pritisak sam digao toliko da je pumpa pocela cviliti od opterecenja, a naknadnim mjerenjem tih istih komponenti na stolu, ispalo je da sam imao preko 10 bara ubrizganog benzina.
I svijecica nije crkla?

E onda sam se odlucio na radikalniju metodu i stavio sam neispravno kuciste injektora koje onako bezveze naliva gorivo mimo dizne, i to sam stavio u full stock postavci na nrgu 50, znaci samo nalivanje bez dodatnih elektronika i vecih pritisaka.
E tu je zalilo svijecicu u 5 sec i vise nije palila, to je zapravo ocekivani rezultat i zato nisam ni pokusavao na 70ccm probati.

Ovdje se namece zakljucak kako nalivanje zapravo pravi problem zalivanja i probijanja svijecica, sto i jest glavni problem.



I ima jedna stvar na koju cu dobro obratiti paznju iduci put, djeluje mi kao placebo efekt, kad stavim novu svijecicu nakon stare koja je ispravna u PJ agregat, kao da ima vise momenta i snage, i malo brzi odziv na gas. Desilo mi se 2x, treci put cu pazljivo pratiti.

Edited by dajteh, 17 October 2015 - 11:12.


#4504 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 October 2015 - 13:33

View Postdajteh, on 17 October 2015 - 11:11, said:

Dok sam testirao dizne i setup sa 70ccm odlucio sam namjerno zaliti i unistiti svijecicu.
To sam napravio iz razloga jer do sada nikad nisam unistio svijecicu na motoru koji je bio ispravan, u smislu da je zalijem i gotovo.

Stavio sam svu elektroniku na max. i krenuo sa dizanjem pritiska. Pritisak sam digao toliko da je pumpa pocela cviliti od opterecenja, a naknadnim mjerenjem tih istih komponenti na stolu, ispalo je da sam imao preko 10 bara ubrizganog benzina.
I svijecica nije crkla?

E onda sam se odlucio na radikalniju metodu i stavio sam neispravno kuciste injektora koje onako bezveze naliva gorivo mimo dizne, i to sam stavio u full stock postavci na nrgu 50, znaci samo nalivanje bez dodatnih elektronika i vecih pritisaka.
E tu je zalilo svijecicu u 5 sec i vise nije palila, to je zapravo ocekivani rezultat i zato nisam ni pokusavao na 70ccm probati.

Ovdje se namece zakljucak kako nalivanje zapravo pravi problem zalivanja i probijanja svijecica, sto i jest glavni problem.



I ima jedna stvar na koju cu dobro obratiti paznju iduci put, djeluje mi kao placebo efekt, kad stavim novu svijecicu nakon stare koja je ispravna u PJ agregat, kao da ima vise momenta i snage, i malo brzi odziv na gas. Desilo mi se 2x, treci put cu pazljivo pratiti.


Evo konačno glas razuma! To je ipak presudno za Gogy-a i kompletan tuning srke od prvog dana, jer se gogi vodi računicom da ne valja previse pritiska goriva i da niti jedan rezonantni spuh ne radi na purejetu, isto tako i svećice a sve je zapravo do neispravnog injektora. Nazalost, kompletan rad i svi zaključci o dosadasnjem tuniranju padaju u vodu dok se ne nabavi ispravna dizna.

#4505 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 October 2015 - 14:23

Heh, Aco, u vreme kad sam ubio ZMRku injektori su radili savršeno, nije bilo ni trokiranja ni zalivanja, a i potrošnja direktno ukazuje na stanje ajšprica. Ako počne da troši preko 3L/100km to je znak da negde curka, tj jedino gde može da curka a da se spolja ne vidi je mali O ring zelene dizne. Bez obzira na to, iz mog iskustva, sve preko 8,5 bara neće izazvati nepravilan rad u smislu trokiranja već pad performansi, jer je smesa prebogata, razumljivo, kao i sa karbom. Ovo nalivanje je počelo tokom ove sezone, a samo se ZMR izula al ranije tokom experimenata sa pritiskom, ostale svećke, CPR8E, Denso i Brisk su nastavile da rade, sa manjim problemima, ali bar nisu probile. Znači ZMR radi najbolje što se tiče performansi ali ima granicu koja se ne sme preći, inače doviđenja.

Što se tiče rezonantnih auspuha na PJ, nisam rekao da nijedan ne radi već da ne daje isti efekat kao sa karbom, PJ ide i bez rezonancije, a rezona auspuh mu samo malo pomogne na višim obrtajima i malo ga oslabi na početnim, od lera do nekih 5-6k, ali ništa alarmantno, samo se oseti taj pomeraj opsega powerbanda ka višem broju obrtaja. I SC08 hoće da se vrti na 10k ali ne tako živahno kao ZXR, a opet od starta mnogo je jača mašina sa SC08 nego sa ZXRom sve do 9k kada ZXR počinje da prednjači u snazi. Zato je jako bitno kakva je termogrupa, ako je stock, bolje radi SC08, ako je malo ili više (saznaćemo uskoro) naturpijana, ZXR počinje da opravdava svoje postojanje, ali se start mora podići na preko 5k, inače kreće dosta slabije nego sa SCom koji to ispegla i kad je turpija u pitanju. Zaista je na vagi odluka kako je najisplativije što se tiče performansi od starta do krajnjih obrtaja. Eh, kad bih mogao spojiti u jedan, SC08 i ZX-R, to bi bilo neprikosnoveno, al ne može.

#4506 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 October 2015 - 00:02

View PostMario, on 17 October 2015 - 10:12, said:

Najzad stgla i zamrla ganc iz londona
Nadam se da ova neće biti "zamrla" ko prethodna, deluje malo kvalitetnije urađena od one, ali ništa drastično.

#4507 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 18 October 2015 - 00:11

ako ides na performanse onda nemoras ni razmisljati nego sa rezonom vozit,jos ako te jebe to trokiranje normalno da mu treba da proguta to i krene.

#4508 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 October 2015 - 00:18

View Poststeeef, on 18 October 2015 - 00:11, said:

ako ides na performanse onda nemoras ni razmisljati nego sa rezonom vozit,jos ako te jebe to trokiranje normalno da mu treba da proguta to i krene.
Trokira zbog curkanja goriva, ali mnogo više trokira sa ZXRom nego sa SC08. Rešiću to kućište dizni kad budem skidao mašinu zbog montaže PRC zamorčeta posle turpije do krajnjih granica.

#4509 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 18 October 2015 - 00:20

da,o tom problemu govorim..vise smeta zxru nego sc08

#4510 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 October 2015 - 00:34

Toliko puta sam rašrafio plastike zbog experimentisanja da sad oni šrafići po obodu zadnjih bočnih plastika više ne drže, razvalile se rupe u plastici, pa sam malo povukao ručnu, ide nekako i ovako, sledeći put kad budem rastavljao, sve će biti doterano u tip-top stanje, da ne šarafam opet x puta. Neznam kako da to rešim a da ne uvrćem neke deblje i ružne šerafe, moraću nešto smisliti.

#4511 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 18 October 2015 - 12:30

zagrijat i stisnut

#4512 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 October 2015 - 12:48

Ajd probaću, hvala na savetu.

#4513 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 October 2015 - 11:53

Ovih dana nisam ni pipnuo SRku, vreme monsunsko, kiša naliva ko Nijagara, 15tak dana stoji, nisam je ni pogledao, pa se setio da bi trebalo da je bar upalim da malo radi na leru, da dopuni akumulator. Ajd, ključ u bravu, kontakt, javi se displej, ac pumpa zuji, pritisak kreće od nekih 4 bara, znači air kompresor još i drži nekako al je ac pumpa ispustila pritisak na nulu. Dobro ajd, 15tak dana stajanja pa je za oprostiti, ali je pumpa brzo nadrukala 7 bara, kresnem, radi, 8 bara drži... i to radi sasvim pristojno, očekivao sam nemiran rad, troksanje... radila oko pola sata na dvorištu, osim toplog vazduha koji se pretvara u paru, ništa drugo se ne vidi iz auspuha. Pomislim, nije se valda namestilo, kako to da ne dimi, ne naliva. Par puta je cimnem na gasu, ona se veselo odaziva, hehe valda je "napunila baterije na odmoru" pa sad radi lepo, mirno, stabilno, za ne poverovati, uvek se čulo da bar jedan takt omaši od 100, al sad ne. A možda je to i zbog spoljnje temperature od 10tak stepeni, pa joj prija malo bogatija smesa, ne buni se. Kako god, za sad ništa ne diram, ionako je ne vozim, sačekaće PRC cilindar da dođe sa operacije turpija od Maria, onda opet šerafanje, a pošto je već zima na pragu, imaće vremena da se lagano urađuje na leru, uz povremeno lako turiranje, da ne bude da sam u startu sahranio kineza, :D treba da bude sve po PSu pre početka maltretiranja. Samo da tada vreme bude bar sunčano iznad nule. A onda će uslediti trenutak istine, konačno ćemo znati koliko turpija utiče na rad i performanse PJta, a biće nabrijan na maximalu, razumnu naravno.

#4514 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 October 2015 - 15:34

Svaka cast na trudu i volji, a i hrabrosti u experimentiranju. Imas od mene nove gumice za diznu tako da ces eliminirati potencijalni problem :)

#4515 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 October 2015 - 15:53

Nadam se da je to jedini problem i da će, nakon zamene gumica, nestati. Sve ostalo ćemo lako, tj mnogo lakše i opuštenije.
Odužiću ti se Teflonom za air diznu.

#4516 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 23 October 2015 - 21:53

View Postdajteh, on 23 October 2015 - 15:34, said:

Svaka cast na trudu i volji, a i hrabrosti u experimentiranju. Imas od mene nove gumice za diznu tako da ces eliminirati potencijalni problem :)

odma mu pošalji i ispravni zračni injektor ;)

#4517 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 October 2015 - 21:56

Ma odlicno i svi zadovoljni :D

Jesi provjeravao kako rasprsuje plava dizna? Mnogo ih rasprsuje drugacije od idealnog (uski kut).

Moze biti i zbog toga da motor vise troksa jer ih ima koje vise rasprsuju po svijecici.


@steef izbunariti cemo nesto, ako obeca da ce purejeta natjerati na 3 sec do 100 :D

Edited by dajteh, 23 October 2015 - 22:02.


#4518 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 23 October 2015 - 22:15

u servisu kad sam jednog radil,plavi injektor rasprsival je normalno osim na jednoj tocki di je lagano kapalo i skuter nije radil dobro..cim malo brlja odma zalije svjecicu i eto trokiranja

#4519 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 October 2015 - 22:28

Definitivno, kad ti brlja gorivo iz kucista dizne vec je problem, a kamoli kad plavi samo nalije, umjesto da fino rasprsi kroz 8 mikrona smjesu.
Ta smjesa kad se pusti u otvoren prostor, dosta dugo ostaje u zraku, zato koristim masku dok to isprobavam.

Provjerio sam svoja 2 bivsa plava koji su nastradali zbog koristenog teflona, samo kuciste je malo skureno, i rade savrseno, a ne mogu da se pozalim da sam imao ikakvih problema sa svijecicama glede troksanja i tako to.

Preostaje mi usporediti ove sirokokutne i uske plave injektore, tu mora biti neke razlike... a ima ih koji pisaju i po svijecici, mogu misliti scenarij "svijecice traju 300km, purejet je sranje" :D

Edited by dajteh, 23 October 2015 - 22:30.


#4520 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 23 October 2015 - 22:43

mada da curi u prostor medju injektorima,kad tad mora procurit van tog prostora i slinit po glavi





12 user(s) are reading this topic

0 members, 12 guests, 0 anonymous users