Za gumice nemas brige, probao sam ih na stolu i drzao pod povisenim pritiskom (10bara) i nema propusta, kasnije je ugradjena u motor koji radi, a majstor koji radi ima iskustva sa takvim stvarima. Sasvim mu je jasno sta gumica trpi, i tu ne moze ona vodovodna.
Sto se tice reglera, jel znas da ima jos jedna vrsta, zapravo kuciste mu je samo drugacije, laksi je i ima tanja i ostrija pera, zasto su ga redizajnirali nemam pojma, ali njega najcesce susrecem i nikad nisam naisao na crknut, gledajuci na cca 30 skutera PJ.
Ditech ima drugaciji regler sa DC i AC izlazom.
Za karb ne bih htio da te lozim, najbolje ti je da sam odlucis, a otvara ti se mogucnost probe i povratka na staro, koje je po meni, iako losije po performansama bolja opcija.
Ako si odlucio ici do kraja i traziti granice, moras se pomiriti sa situacijama da ce skuter danas juriti, a naredih dana ce stajati dok se budzi za jos bolje rezultate. I tu nema odustajanja i gubljenja volje, u protivnom se nadje optimum s ciljem da se sto duze vozas, i na taj nacin cuvas energiju koju ces s voljom pretvoriti u rad ako se nesto pokvari
Kod mene se trenutno vozaju 3 purejeta, 2 vec dugo ferceraju i sa njima je bilo par problema dok se nisu kocke poslozile u glavi, i treci je nrg 70 kao vrhunac i on fercera bez greske vec preko 2000km.
Runner ima 32600km
Nrg 50 ima 25800km
Nrg 70 ima 9200km
Sta mislite kolika je vjerojatnost kvara kad imas 3 komada u pogonu?
S druge strane, bratu sam ustupio posljednju seriju runnera sp50, i vec mu je dopizdilo sta ovaj duplo vise trosi, ide malo bolje, ali sad mu je bitno da su troskovi odrzavanja sto manji sto se tice goriva, a i ulja. To je vise psiholoski efekt nego da su to neke besne pare, ali covjeka veseli, pogotovo dok se skoluje. Doduse kad zbrojim sve kilometre tu se dolazi do brojki koje postaju ozbiljnije.
Tako da runner sp50 karb ide ladno u prodaju, a cilj je iskorijeniti karb
I sad da se vratim na PJ, posto imam one 2 mape ecua koje se razlikuju po performansama, po mojim mjerenjima na 50ccm jedna mapa trosi 2.5-2.6l, a druga 2.9l na 100km. To je gradski maksimum, sta bi bilo da se vozi lagano, to nisam uspio izmjeriti jer to moze samo pocetnik, posto je spora voznja riskantna. Stavio sam slabiju mapu u nrg 50 i brat je prezadovoljan iako slabije ide, kad je tocka A do B u pitanju, idealno
I osvrt na moj prvi susret sa purejetom. Prvi puta nisam ni znao da ima razlike, gilera ko gilera, medjutim rad motora je ugladjeniji, zvuk neki glup, smrad iz auspuha neprijatan i cudan.
Kasnije sam cuo glasine kako jedan vise u servisu nego na cesti, drugi svakih 450km stane pa u servis i tako, zakljucio sam da to ne valja, iako nisam mogao dobiti nista konkretno, sve nesto XY ZZZ, nejasno.
I eto ti 2008 godine kad je moj prijatelj uzeo piaggio nrg mc3 purejet, 2003 godiste sa 7000km.
A joj sta si uzeo kazem... i nakon pocetnog pesimizma, neka bude sta bude. I tako skuter serijala, malo mi puno okretaja ima kao da je glasan, pa smo probali teze rolice, medjutim narandzaste original su original.
Probam ja kako to ide, cini se zivahan motoric, ali slabije ide, 80-85 po satu, realno 70kmh na ravnom. Najgora navika je bila sto sam koci motorom prilikom pustanja gasa, postane naporno.
Moj aerox 70 base je tog nrga odvaljivao sa dvojicom kako god okrenes.
Medjutim, sta sam ja sve odradio, a sta je on, e to je vec suludo, prepoznati ce te se sami ko vozi 70. Medjutim ja sam i presao mnogo km oko 50 000km za vrijeme ovog nrga.
On je promjenio nekoliko svijecica, 1 set guma, remen, par zarulja prednjeg svjetla, staklo retrovizora i pred kraj pumpu goriva, uspio je nakucati 23 000km, kada je pukla radilica i to u leru (onako ravno kod semeringa variomata, klasika). Vjerojatno od cimanja posto je volio stisnuti zadnju kocnicu u voznji, pa dodati gas. Skuter je trosio 2.5-2.6l i to me je oduvijek fasciniralo, a i za ulje.
Tada je skuter prodan i moj susret sa PJ zavrsava.
U medjuvremenu mi je postalo bitno da sto duze ide, da sto manje trazi.
I ubodem zipa 4T, ako nece taj, koji ce? O 50ccm skuterima pricam.
Malo, smjesno, neozbiljno, to su prvi dojmovi. Medjutim jedno ljeto je bilo dovoljno, PRESPORO hoce da me zgaze, obilaze sa svih strana, hoce se tuci na sred autoputa sta smetam, iako idem po skoro po ogranicenju. Falilo je ubrzanje i malo konacne brzine, barem 70 po gpsu ali ne nakon 5km.
Jednostavno kad si na malom, u ljudima se cesto javlja potreba da te zgaze jer iritiras kao insekt.
Na tog zipa sam slozio 6 auto svirena da se najebem keve majmunima, i bilo je skoro problema. Svirene su skidale ptice, odmah srcani, a oni u zakucanim autima su skakali ne znajuci odakle mu toliko auta trubi kad krene na mene bez zmigavca.
Ipak sam odvalio s njim 450km u jednom danu veoma teskog terena ISAO NA MORE , udoban je za medalju.
Jedino za sta je taj zip bio meni odlican je, za blanjanje, lijepo na travu, gas do kraja, i ko balerina saram terenom.
Jbg moras negdje lijecit stres od voznje na cesti i slaviti pobjedu da si prezivio danasnji dan.
Meni je trosio 3-3.5l.
Nakon toga sam ga prodao i bazirao se na piaggio 50 karb agregatu. Ovo je vec normala, pokusao smanjiti potrosnju i dobio 3.5l pod uvjetom da ne dodajem gas do kraja. To mi je dopizdilo brzo pa sam nataknuo ZX gore i dobio 5l sto me je nerviralo, nesto je se skinulo pa je 4.5 bio konacan rezultat.
I u medjuvremenu mi uletava purejet, nisam nikad gubio nadu da je to ono kako drugi pricaju, iz razloga sto mi nitko nije znao obrazloziti probleme.
Ali njega sam odmah preradio na karb jer nisam imao dosta toga da bih osposobio purejeta. Sa karbom sam bio jako zadovoljan posto sam to razumio, a i pohvatao sam neke stvari oko purejeta.
Nakon toga uletava moj sadasnji primjerak runnera, gdje sam imao srece i kombinacijom dijelova uspjesno osposobio kvar. Tada sam napokon bio na konju i nasao se, medjutim nakon par stotina km stade mi pumpa.
E tad sam poceo da rovim, kopam, bunarim, i tako nabasao na gogijevu srku, gledam jbt ovaj nesto i budzi znaci bice od toga nesto. Regam se na forum i pratim sa zanimanjem, u medjuvremenu kako nesto saznam pitam i gogija medjutim kako to inace biva, covjek meni fino objasni, ali opet nisam 100% shvatio jer fali osobno iskustvo, pa opet, pa onda jos malo pratis kako sta, zasto i onda stvari krenu sjedati, sve brze kako sam neprekidno u tome. Znam da bi dugo nije bilo jasno koliki je realan tlak na pumpi, gogy meni kaze dobro, ali meni nije bilo jasno kako on zbraja tlakove, odnosno gdje. E kad je konacno sjelo da PJ zna i zbrajati, znaci on samo zbraja ustede, a karb oduzima pare iz novcanika i dijeli ih sa rasturenim dijelovima, onda mi je ta matematika postala veoma draga!
Da se razumijemo, nemojte podcjenjivati Gogija jer ovo sta je on odradio ja mu skidam kapu, to je veoma tezak put i karb je kamilica, POGOTOVO kad imas samo svoj skuter bez rezervnih dijelova, to je onda nemoguce sloziti, osim ako imas zivce, volju i treba poznavati sve.
Ja sam ih nauzimao jer je bilo takvo vrijeme, ljudi su pogubili zivce i pare sa neuspjesnim popravcima, neadekvatnim majstorima za ovaj agregat i na koncu ga sretno utopili jednoj budali koja ih je svjesno uzimala, a to bih mogao biti ja.
Kad imas lager, sve je puno lakse i brze, tako da treba shvatiti da je mnogo teze kad si sam.
Navesti cu samo primjer, imas Purejet skuter, nakon uspjesne dijagnoze kvara, koja zna biti malo zajebana (toliko da prodas skuter), dolazis do zakljucka da treba promjeniti recimo air kompresor.
Ti nemas drugog, nov tesko da dolazi u obzir jer je oko 130€, i trazis polovan. Nadjes ga 200km od sebe, zoves covjeka jel to taj, jel dobar.
- Ma sve za 10 kaze on.
Koliko para?
- 60€ plus dostava
Jel sve u redu sa njim?
- Jest, bio na motoru dok nije "crkla dizna"
U redu uzimam.
Dodje kompresor, ti sav sretan i sa osmjehom slijedi pazljiva montaza uz prethodno ciscenje dosjeda i podmazivanje kompresora.
Palis skuter, NISTA.
palis, palis palis, jedva da se javi i poslje toga nikako.
E sad je zalio svijecicu i ona je CRKLA, ode oko 10€ za pocetak.
ALI STA DALJE?
Jedan od scenarija (opet treba pravilna dijagnostika) koji moze biti je sljedeci:
Rastavljanjem kompresora se utvrdilo da je ostao bez podmazivanja, klip, karike, cilindar imaju riseve.
Kompresor vise ne moze nabiti 5 bara!!!
Zoves ljut covjeka, sta si mi ovo prodao??
- Pa kompresor je ispravan, meni je "injektor crkao"
Ti se lomis da mu objasnis, a on ce:
- Meni je majstor rekao da je kompresor "ispravan" i povrat me ne zanima.
I sta sad, 10€ je svijecica + 60€ kompresor + 5€ dostava.
Dalje zakljucite sami kako to islo...
Nije lako uci u taj svijet, ali nije niti nemoguce. Ulaznica moze biti skupa, jeftina ili profitabilna.
Edited by dajteh, 17 November 2015 - 11:38.