Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4681 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 January 2016 - 19:27

Mislim da bi to "zbunilo" ECU jer on očekuje tačan broj impulsa u jednom ciklusu tj okretaju radilice. Jedino štift na magnetu u advance bi možda pomogao ali i poturpijati ugao izduva na veći, tj da se pre otvara. Ali... ECU ubrizgava istu količinu goriva bez obzira na rezonancu, nije kao sa karbom, pa bi tako efekat izostao. Ali i pored toga rezonanca malo utiče samim tim što vraća deo gasova nazad u cilindar i tako podiže pritisak pri sabijanju smese. Zato mi podizanjem pritiska benzina dobijemo efekat veće snage, jer rezona praktično dodaje vazduha (sad upitno je sa kojom koncentracijom kiseonika) pa treba i malo više benzina, što će reći da rezonanca bez dodatnog goriva može da izazove siromašnu smesu i nedaj bože neko lepljenje klipa.

To je moje mišljenje, rezona traži malo više goriva nego SC08 ili stock auspuh. Zato nam naliva svećicu na nižim obrtajima tj van rezonance, prebogata smesa, koja izaziva i troksanje. Najbolje bi bilo kad bi mogli ostaviti stock količinu benzina van rezonance a povećati u rezonanci. Jedino neki ECU za autogas bi tu mogao pomoći umesto Malossi elektronike.

#4682 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 27 January 2016 - 19:50

Ajde bas cu baciti malo oko posto imam jedan magnet za djubre jer mu fali komadic magneta iznutra, na njemu bi mogao neki experiment odraditi :)


Za autogas je moguce, posto decki rade i programiranja ecua, medjutim sumnjam da bi se isplatilo.


Malo je problem kod PJ pumpa goriva koja ima mali protok sto moze predstavljati ogranicavajuci faktor u isporuci benzina, ali "nagovoriti ecu" nek zapocne malo ranije ubrizgavanje mozda bi doneslo neke interesantne rezultate ili fail.

U tebe je izduv podignut za 1mm? Sad si se vec navikao, a jesi imao vise prostora za podici pritisak nakon toga?



Inace moj 70ccm agregat nema troksanja, radi za medalju. Od kajle sam odustao, kad sam vidio kako przi svijecicu, a sa dodavanjem goriva dolazi to nestabilnog rada, onda sam odustao.

Edited by dajteh, 27 January 2016 - 19:53.


#4683 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 January 2016 - 20:07

Dok je bio stock Malossi nije bilo potrebno više od 7,8 bara i radio je savršeno pravilno, ali čim je radila turpija stvari su se promenile, treba više goriva-pritiska ali ne preko 8 bara, eventualno 8,2 i tu je kraj, sve preko toga pravi probleme.
Što se tiče ECU od autogasa nisam mislio da menjam momenat ubrizgavanja već da taj okida dizne tj benzinsku diznu. Tako bih mogao podesiti manje goriva do npr 6k rpm a preko toga doziram tajming po volji bez diranja pritiska.

#4684 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 February 2016 - 01:55

Ne znam jesam li ti pokazao sta sam napravio sa teflonskom cijevkom :)




A evo ti i jedan jako dobar servisni manual za air diznu, trebati ce ti sigurno, uz literaturu se ipak lakse i sa voljom gura, a pogotovo kada imas jasno definirane metode.
Posto je air dizna od iznimne vaznosti za rad PJ agregata ovdje ces vjerujem naci i neke nove stvari, osim mjerenja otpora dizne imas definirane vrijednosti prema metalnom kucistu, zatim pomak vertikalnog dijela osovine koji nigdje jos nije definiran!!(ako nista drugo daje na znanje da se moze izmjeriti), kako ocistiti rasprsivac, provjera ispravnosti propustanja dizne.
http://www.marinemec...ctortesting.PDF






Uspio sam i izbunariti malu gumicu benziske dizne
http://injector-reha...sch-O-Ring.html

http://www.aliexpres...2491824211.html

I veliku
http://injector-reha...ler-O-Ring.html

http://www.alibaba.c...0262996371.html

Komplet
http://www.ebay.com/...A-/131390807535


I ovdje ces saznati gdje se jos koriste "nase" dizne
http://airinjectors....ecialtools.html

Edited by dajteh, 13 February 2016 - 02:00.


#4685 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 13 February 2016 - 07:27

Odlično idemo sad u nabavku, Gogi moras imati po koji komplet u rezervi

#4686 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 February 2016 - 09:05

Odlican manual Dajteh, secam se da sam davno gledao, mercury koristi istu pi-dzej tehnologiju na svojim v6 2t marine motorima.

Mario, slazem se, mora se napraviti izvesna zaliha za dalji rad.

#4687 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 February 2016 - 09:16

Aca sto nisi prije pomenuo, mnogo bi valjalo :D Ima ih i u americkim autima..

#4688 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 February 2016 - 09:31

Ja mislim da sam pisao gogyu negde sa pocetka teme, jer sam citao na netu da su ranih 2000ih mercury-johnson otkupili patent od aprilije ili tako nesto, al nismo mogli da nadjemo nikakav site za reparacije ili tuning marine motora. Svaka cast, vredi kopati po netu :)


#4689 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 February 2016 - 12:22

Hvala dajteh, dobro je znati gde se može nabaviti.
Kojom metodom si iseckao teflon?

#4690 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 February 2016 - 12:27

Uzeo drvenu glatku promjera 8mm cjevku i na to nabio teflon da bude ispeglan i da se moze staviti u strug. Odnesao strugaru da ga nasjecka. Primjerci se ponasaju odlicno. Iako postoji mala razlika u boji smjese izmedju originala i ovog, ali radi posao kao sto si i sam rekao B)

#4691 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 February 2016 - 12:46

Odlično, trebao bi i ja posetiti mog strugara da naseckam desetak komada za rezervu. Jedan taj komad i sad stoji u mašini i radi posao odlično... P P P da gremlini ne čuju :D

#4692 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 February 2016 - 15:12

Komacno danas pristojan lep dan, nije hladno, pa sam resio da probudim SRku iz zimskog sna. Iako stoji vec dugo a da nije ni pipnuta, zabrinuo sam se hoce li Varta imati zivota da zavergla. I za divno cudo, ne bas onako zustro kako zna, ali je uspela da pokrene uspavani PJ i masina se javila. Ostavio sam je na dvoristu da se zagreje na radnu temperaturu, bezina ima jedva na dnu rezervoara, plafon deci, taman do benzinske pumpe.

Krecem kroz dvoriste, startuje lepo, prohladno vreme pa se kvacilo malo stislo, taman da krece na oko 5k, polecemo... do kapije. Luna i Maxx u zbunu, zadnji put su jesenas cucali pored zadnjeg tocka dok su još bili bebači, ali kad je bila ugasena, sad je za njih ovo nesto sasvim novo, drze se na propisnom odstojanju od nepoznatog objekta koji brunda.

Po izlasku na ulicu naravno odvrcem pun gas, jedva sam docekao, grabi mala lepo dok se nije popela na 9,5k i tu stala, troksa li troksa, prekida, gledam u manometar a on jedva preko 7 bara. kad pustim gas ode na 8. Koji je sad gremlin usao u air kompresor, jbmlimu sve redom? Ajd nema veze, stanem na pumpu, naspem full do cepa 6,5L Lukoilovog Ecto95, racunam da cu doliti Metabonda Megalene aditiv za sistem ubrizgavanja pa ce oktani skociti.
Vracam se kuci, manometar samara, te 7 te 8,5 bara u zavisnosti koliko sam odvrnuo gas. Ne razumem ove nove fore, ko je ovde lud? Letos je pod punim gasom lepo drzao 8 bara a sad padne skoro na 7 sto nema bas logike. Pogledao sam i mehanicki manometar na cediljki, i on pokazuje ista odstupanja. Valda se air kompresor ocedio pa mu treba malo vremena da ga ulje okupa.

Sipao sam malo vecu dozu Metabonda, nek procisti zimske gremline iz sistema ubrizgavanja, ostavio da radi jedno pola sata na leru, temperatura stoji ko zavarena na prvom podeljku posle polja C, tako stoji i u sred leta, to je ok.
Usledila je test voznja na ulici, manometar jos uvek divlja, ali cini mi se malo manje, valda ce se ustaliti. Malo bolje radi, i sto je zanimljivo, kako sad pali na cvoger po tasteru za start, uvek je verglala barem 1-2 sekunde. Vratio se u dvoriste, opet na nogare, kresnem i polako dodajem gas da vidim kada pocinje da pada pritisak. Vec na 5k kazaljka je malo ispod 8 bara, na 8k je na 7,5b a na 11k je na 7bara. To nikako ne valja, moram proveriti zadihtovanost air sistema, negde garant pusta po malo ali dovoljno da obori pritisak na visokim obrtajima kada air dizna puni cilindar maksimalno.
Kako god, srce je zaigralo sa prvim taktovima PJ cvaje, samo da vreme posluzi pa da malo uzivam na 2 tocka.

#4693 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 February 2016 - 17:56

Bice da neka gumica popusta pritisak. Test sapunicom za prvu ruku, spoj casice, spoj kucista injektora i glave, spoj crijeva sa fitinzima.


#4694 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 February 2016 - 17:47

Rešio sam da odnesem ono prvo sedište što je stiglo sa SRkom, malo oštećeno sa strane, na tapaciranje. Objasnim majstoru šta sam naumio, da skine tanji sloj tog beton sunđera ali sedlasto i da doda 3cm mekšeg sunđera, pa od novog skaja skroji presvlaku. Odneo sam mu vrlo fin i mekan na dodir skaj, osećaj sličan koži. Sutradan zove majstor da je gotovo, ja odem po sedište kad vidim da je gore proštepao na romboide, što ja nisam tražio, on je nešto pogrešno razumeo al ajd, bitno je da bude udobno.

Attached File  2016-02-20 16.27.41.jpg   1.69MB   32 downloads

Ne sviđa mi se taj retro fazon, hteo sam da bude ravno bez štepova, ovako baš ne doliči jednom modernom "svemirskom" skuteru, prosto odudara. Danas sam našao vremena da ga namontiram, bilo je tu šerafanja, ima šerafa kilo sa svih strana, i dva sakrivena u ladicu, jedva sam ih odvrnuo koliko je tesno.
Kad sam konačno namontirao, odmah sam video da je sedlasti deo na pogrešnom mestu, previše nisko, trebalo je da bude gore pri vrhu a ne ispod sredine. Ajd na oko i nije tako strašno, ali čim sam seo, položaj sedenja je sada mnogo bliže volanu, što mi takođe ne odgovara, imam utisak da će mi kolena smetati pri skretanju.

Attached File  2016-02-24 16.13.06.jpg   1.54MB   33 downloads

Tako se i desilo, prva probna vožnja je pokazala da sam bar 10cm bliže prednjici, ali jeste mnogo udobnije. Ipak će da se vrati majstoru na korekcije, sve zajedno nije to ono što sam hteo.

#4695 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2016 - 18:04

Ne izgleda uopste lose, sta vise, meni se izgled svidja, ali svakako je dosta pomereno teziste u napred i jasno je da ce ti smetati. Bilo bi dobro kada bi mogao da zadrzis poziciju sedenja sto vise ka suvozacevom sedistu, a da vozacko sediste ima blagi uspon u napred, zbog poznatih situacija na kocenju :)

#4696 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 February 2016 - 18:11

Meni bas izgleda ok, a ti savovi mogu malo pomoci u situacijama kada pedu sklizne pri naglom kocenju :)
Makar ces imati udobno sjediste za razliku od betona, kada nadjes pravi polozaj sjedenja.

#4697 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 February 2016 - 18:38

ne valja kad sediš previše napred i meni smeta to udaranje o volan... što se tiče romboida ukusi su različiti, iskreno ne izgleda ni meni loše, al biće kako ti kažeš sve jedno.

#4698 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 24 February 2016 - 19:51

Obavezno sedlo prema nazad, ovo je za nekoga ko ima 140cm.

#4699 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 February 2016 - 19:57

View Postdajteh, on 24 February 2016 - 19:51, said:

Obavezno sedlo prema nazad, ovo je za nekoga ko ima 140cm.
Da da, ja na zipu sedim na suvozacevom delu :)

Secam se kada sam probao apriliju kod gogya, dosta je visoka pozicija sedenja i podnice su relativno visoke, ne bas kao u aeroxa ali dovoljno da ako se micnes malo napred, kolena nemaju gde. Pritom, za razliku od sr2 gde i postoji mali uspon prednjeg sedista, ovde na sr3 je ravno i klizi. A gogy je bio u pravu da je njegovo sediste nenormalno tvrdo, tu razliku smo utvrdili na skupu u Sremskoj Mitrovici kada smo probali srku karb 2010godiste od kolege Zaxx-a.

#4700 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 February 2016 - 20:42

Ma da, Zaxx-ovo je prilično mekše, valda su u apriliji skontali ili dobili gomilu pritužbi.
Džaba sve dobre karakteristike, performanse, ciklistika.. kad je sedište ko daska, ravno i tvrdo. Zato moram to da rešim da bude savršeno za sedenje, i pozicija i udobnost. Ajd prvi mačići se u vodu bacaju, sledeći put će majstor prvo predamnom iskrojiti sunđer da ja vidim i istestiram pre navlake, može se to lako uraditi, sad sam skontao da ladica u sedištu nije fiksirana za nosač na šarkama već za samo sedište, tako mogu na brzinu skinuti sedište, pa kad ga prekroji prišrafim bez ladice i probam, pa kad to bude to, onda završni radovi, presvlaka od skaja. Sve mora biti savršeno. Još kad bih ga mogao malo spustiti, bar koji cm... ili da stanjim mnogo više taj fabrički sunđer i nabacim deblji mekani, možda bi to bilo pravo rešenje...





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users