Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4841 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2016 - 10:38

Evo da dopišem iskustva sa donorskom AC pumpom, radi korektno, bez ikakvih anomalija, sad je SRka daleko pouzdanija, vozim je svaki dan na posao i nazad, pa po gradu po potrebi, i uspput osluškujem i pamtim sve eventualne promene u ponašanju.
Od svih moram da izdvojim jedan detalj koji mi je zapao za oko, a to ranije nikad nisam imao: Tokom vožnje na pola ili punim gasom, primećujem variranje pritiska na manometru na tabli, u jednom momentu mašina vuče sasvim prihvatljivo iako je pritisak standardan sa stock regulatorom, znači oko 7,5 bara, i onda u jednom momentu, na pravcu pod punim gasom iznenada opadnu malo obrtaji, bukvalno kao da sam malo popustio gas, a nisam, pogledam u manometar i imam šta da vidim, pokazuje preko 8 bara. Nije to do regulatora, da jeste, mašina bi podivljala a ne smanjila obrtaje, kao što je radila sa onim prerađenim regulatorom na štelovanje, ovde je obrnuto, pada snaga.
Zabrinut novim dešavanjem, sednem, uz kaficu, pa upalim veliki mozak na turbo, analiziram sve moguće varijante zašto bi se to dešavalo... i konačno dođem do jedinog mogućeg uzroka, AIR dizne. Da pojasnim: air kompresor napumpava pritisak vazduha bukvalno za svaki ciklus ubrizgavanja pojedinačno, a Air dizna ga prazni-oslobađa u svakom ciklusu ubrizgavanjem smese benzina i vazduha iz benz. dizne i air kompresora. Ako izostane poneki ciklus ubrizgavanja, prethodnim ciklusom se zadržava nepotrošen vazduh pod pritiskom, a znamo da taj vazduh deluje i na regulator pritiska kontrirajući na membranu i tako podiže pritisak. Ne postoji drugi način da mi radni pritisak skoči skoro za 1 bar osim da Air dizna omaši po koji ciklus. Razlog prekida rada air dizne može biti električne ili mehaničke prirode, u mom slučaju sumnjam na električni. Loš spoj konektora i dizne, ili loš spoj na nekom drugom štekeru..
Postoji mogućnost i mehaničkog tipa, tj zapinjanja kotve ventila unutar air dizne, ali sumnjam da je to u pitanju. Uskoro ću imati i jednu donorsku air diznu sa SR2 koja mi deluje potpuno korektno, pa ću probati sa njom.

#4842 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 June 2016 - 11:42

Ja sam jednom imao problema sa losim kontaktom na zelenoj dizni, spoj je bio los na uticnici. Rezultat je da se skuter ponekad ugasi, ali samo na leru i kad ga spust s nogare.


A uticnica zelene dizne je vise izlozena vibracijama posto plava ima sikonsku gumicu i bolji polozaj.

Sto se tice spojeva, najcesce je to spoj sa osiguracima i tu bude svakakvih prekida.

#4843 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2016 - 13:13

Sredio sam kućište osigurača i čak kupio nove kvalitetne, teško se ubadaju tako da mogu da eliminišem grešku u tom delu. I ranije mi je bio sumnjiv šteker air dizne, nekako se lako nabode na diznu, a trebalo bi teže, isto se dešava i sa štekerom na davaču temperature, prelako mi to upada, bilo koji šteker treba da pruža optpor pri uštekavanju-ištekavanju, ovo kao da je sve već razglavljeno. Šteker zelene benzinske sam zamenio, paše od auta, imao sam viška novih kad sam ugrađivao autogas u Astru.
Imam ponudu za novu instalaciju kompletnu 30e al nedaju mi se pare za to, gde je još sav posao oko zamene...

#4844 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 June 2016 - 13:19

Vidi unutra jel u stekeru cisto, ima li tragova varenja i na pinovima od dizne.

Onaj od temperature je nebitan, moze i bez njega, moze i bez tpsa.

#4845 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2016 - 13:26

Teško se to vidi jer je pristup užasan, tek kad se poskidaju plastike. Svakako ću uskoro skidati termogrupu, vreme je da se nabaci PRC naturpijani, a onda menjam i air diznu i komplet kućište sa zelenom od SR dvojke. jedino što će mi faliti je dodatni pritisak, moram iskopati koji je regulator kompatibilan od nekog auta a da je bar 2,8 bara do 3.

#4846 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 June 2016 - 13:33

E to ces malo teze izbunariti, ja sam natrcao na jednog takvog PRC i nikad vise, bio je no name.

Ali imas na ebayu za 12USD nov koji daje 4.5 bara sto je idealno bez malossi elektronike. Toliko isporucuje polini.

#4847 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2016 - 14:19

A taj no name, piše li negde za koje vozilo je, brend, tip, bilo šta?
Nebih skidao Malossi elektroniku, samo malo još da dignem pritisak i to mi je taman.

#4848 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 June 2016 - 15:15

Ama bas nista, znas kakvi su kinezi. Ovome je utrcalo sasvim slucajno, ni on ne zna odakle.

Ja se vise ne vracam na malossi elektroniku, samo mi sranja radi, ovo je vec druga kojoj probija napon na masu pa mi izbaci jedno 8V i onda ne mogu kontakt iskljuciti.

#4849 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2016 - 17:08

Šta se dešava sa Malossi elektronikom? Nisam te razumeo.

#4850 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 June 2016 - 17:41

Ne znam jel se sjecas, kad iskljucim motor ostaju mi svijetliti i radiri svi potrosaci preko kontakta, ali slabo jer ima 8V na instalaciji. Dakle malossi elektronika ima proboj napona kada je pokusavam iskljcuciti

Prva malossi elektronika mi je tako izgorila, a ova se neda, ali ponekad radi taj prblem. Resetiram preko osiguraca.

#4851 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2016 - 23:58

Da, to se meni desilo par puta da skinem kontakt a tabla i dalje radi, mada se mašina ugasi, čak je jednom prilikom upalila sva 4 žmigavca. Ali sad skoro se nije dešavalo. Ponekad kad se desi, pomogne kill switch, kad njega prebacim sve se pogasi.

#4852 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 24 June 2016 - 07:37

Meni ne pomaze nista osim vadjenja osiguraca, cak sam ugradio relej na ecu instalaciju tako da nista nije pod naponom, i opet imam problem jer je tih 8V dovoljno da relej ne iskljuci.

Ostane mi raditi pumpa goriva, onako jedva, sva svjetla i tako.
Nevjerojatno koji parazit, kad sam to skinuo nikad vise nista.

#4853 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 June 2016 - 09:13

Elem, juče popodne sam se malo provozao SRkom van grada, tura 20+20km, da vidim gde smo, vreme je bilo pakleno preko 35°C, a znam da PJ to voli. Ispočetka se mučila, jedva je nagurala 90kmh i sa saginjanjem, ali kako su kilometri prolazili mašina se budila, pa je pred Bezdanom (mesto pre Korlatoša) počela da kezi zube, na moje opšte oduševljenje, digicajger se dovukao na 100kmh!!! pri tačno 10k rpm, a ECU je FX onaj stock neodblokirani. Šteta što nije bio nakačen FY šta bi tek tada bilo.. pritisak je i dalje standardan, 7,5 bara, a treba mi bar 8 za dobre performanse. Situacija je i dalje veoma čudna, na nižim otklonima gasa i dalje je prisutno pucanje na auspuh, ali kad se odvrne, radi normalno. Što je toplije njoj više odgovara, rekao bih siromašna smesa.

Attached File  2016-06-25 09.49.40.jpg   2.11MB   16 downloads Attached File  2016-06-25 09.51.24.jpg   1.61MB   16 downloads

U toku vožnje primetio sam malo čudno ponašanje prednjice, nekako trakcija nije na nivou, upravljanje nije onako precizno kao što je svojstveno ovoj maloj zujalici, pa sam na korlatošu malo pogledao i konstatujem da mi je prednja guma mekana. Tražio sam neki ekser ili tako nešto u gumi, jer zašto bi ispustila ali nisam ništa našao, možda ventil pušta, videćemo... ali svakako je to uzrok nepreciznosti pri upravljanju.

Pri povratku, uveče oko 21:30 situacija se promenila, mašina je opet postala mrzovoljna, mrkla noć usput, prednje svetlo na visini zadatka kao i obično, lepo osvetljava put i kratko i dugo, ali digicajger ni ne pomišlja da premaši 90kmh sa nosom u tabli, presavio sam se ko peškir ali džaba, fali čorbe, hladnije je.
Pošto sam vozio sa letnjom verzijom kacige (biciklistička), osluškivao sam zvukove i primećujem oštar metalni zvuk nalik zveketanju ali vrlo ujednačen, bez obzira dali je pun gas ili pušten pred krivinu, što mi ne liči na karike, a taj zvuk nestane u momentu skidanja kontakta, što ukazuje na zvuk air dizne, ona stalno radi, bio pun gas ili pušten pri usporavanju, benzinska ne radi kada mašina koči bez gasa, a i tada zvekeće. Sve sam bliži zaključku da je air dizna mehanički na izdisaju, ne sme da se čuje uopšte a ona zvekeće tako da nadglasava i mašinu i auspuh. Sreća pa imam donorsku sa dvojke, montiraću je kad budem menjao termogrupu, onaj PRC naturpijani.
Za sada toliko, vidimo se danas u Čoki.

#4854 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 June 2016 - 09:27

A mozda da prvo montiras tu drugu air diznu i rijesis taj konstantan problem pucanja? Kad se to rijesi, bice lakse montirati PRC cilindar. Ovako samo zabuna moze da se unese i vise nepoznatih da se stvori.

Sent from my C5503 using Tapatalk



#4855 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 June 2016 - 09:46

daj ti samo poderi njega pun gas da se svi gremlini spale na visokoj temperaturi....

mora da bude sve ok ... :)

#4856 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 June 2016 - 12:49

Samo ti njega odrzavaj na +90kmh i da vidis kako ce da ide :D

#4857 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 June 2016 - 21:49

Pa pa ra pa pa pa ra bzzuuuuum :)

Ovako se odprilike moze opisati osecaj voznje pj faktorija :)

Druzili smo se malo (malo vise) na ovonedeljnom skupu u opstini Čoka, moja malenkost i gospo(aprilija)djica...

Ima jos malko nepravilnog rada na nekim sitnim otklonima, recimo prvi milimetar rucice gasa ili nekada drugi, ume da povrati ili zatroksa.. vozanje na 5 na sat izgleda kao na nekoj ozbiljnoj trkackoj babrogi, malo ides unapred malo zastuca pa bradom dodirnes korman, non stop drzim isti otklon gasa a idem napred nazad. Onaj osecaj kad znas da ispod sedista spava zver.

Kvacilo je teenutno malo rastelovano za moj ukus, Nije linerano podeseno i fali udarac, a vidi se da ima potencijal ohoho...

Desava se da ugrize, recimo na 5- 5500 pa sekundu motor ostane na tim obrtajima da bi naglo nakon toga usledilo silovito ubrzanje na 9500rpm. Kako god, oprugice su pretvrde za ovu konstalaciju, i ako sam izprve pomislo da je do centralne, medjutim koliko god je malterirao po 35+ c vrucinstini, obrtaji kroz ubrzanje ne opadaju ni za 100 obrtaja. Ili je remen ne podesen ili su ove oprugice pretvrde. Nije to toliko lose, samo malko fali linearnosti.

Agregat puni lepo, na zavrtanje rucice bez pardona vrti 9,5rpm i non stop vuce. Malo smp se vozali u koloni, malo sam odsrafljivao gas, uspeo sam da oslusnem sve sto ne cujem inace na nekom video snimku.

Prvo, trenutna postavka (cilindar i tps18mm pritisak 7,5-7,6bar) tacno daju odredjenu vrsnu snagu i to se tacno oseti na krajnjim obrtajima. Na ravnom delu puta, uz normalno uspravno sedenje, srka ide 88 po njenom cageru, a na zaleganje i 2km pravca na tabli je pisalo 99kmh. 9500 obrtaja drzi do 90kmh gde pocinju polako da skacu obrtaji, recimo da je 9700 nekih 94-95 i onda imamo situaciju da 1km/h polako raste a obrtaji opadaju, na 99kmh vrate se na 9500. Tu je kraj, toliko snage trenutno ima, znak da je variomat isterao remen do kraja, i onaj poslednji mikron.

Drugo, po mom iskustvu, definitivno fali goriva, uvece kad je zahladnelo, Mario nije uspeo da prebaci 90 po tabli. Na svako prvo paljenje, oseti se manjak goriva dok se ne ugreje... dakle, ima ovde jos prostora da ovi preraste u zmaja. Ozbiljnog zmaja.

Ja sam generalno zadovoljan trenutnim setupom, voziv i raspoloziv, veselo skakuce na svaku komandu! Samo za pozeleti!

Sent from my GT-I9192



#4858 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 June 2016 - 22:23

Aco odlična analiza, mada te nisam razumeo ono za linearnost, od kad sam stavio Multivar, prenos se tako ponaša, linearna pia remenica radi svoj posao a Multivar je dopunjuje, pa kako god podesio prenos, uvek se obrtaji dignu na oko 9k i drži tako ko beton kroz ubrzanje, ni mrvu ne varira dok prenos ne završi, onda još malo navata na obrtaje i to je kraj. U pravu si za siromašnu smesu, nakon Mariove turpije po izduvu definitivno traži malo više goriva, idealno je bilo dok je radio štelujući regulator pritiska, gde sam kroz puno proba konstatovao da je idealan pritisak 8,2 bara, tada je stvarno neuporedivo prgavija mašina, razvrti se na kraju i malo preko 10k, tako sam dobio max.106 po satu. Na moju žalost, membrana regulatora se raspala i propišala benzin u air komoru, što je bio uzrok one situacije kad je bila neupotrebljiva. Na žalost drugi štelujući regulator nemam pa je morao rezervni stock na posao kao zamena, tako je pritisak pao na standard 7,5 bara i proizveo dobar pad performansi, ono što je sada i što si vozio. Mario je imao priliku da je provoza prošle godine na moto susretu u Somboru u top formi kad je sve radilo po PS-u, TPS je bio 20mm, komentarisao je tada svoja zapažanja "...tebe se treba čuvati..." heheheee.

Naravno, već drugu sezonu vozim Dr. Pulley nosate rolnice, ja sam prezadovoljan njima, one su mi dale produženu prvu i 6tu brzinu, mada su mrvu lakše nego što bi bilo idealno ali jbg tu nema načina bilo šta menjati jer imam samo jedan komplet tih rolnica. Unutra je Malossi special remen, zelena kratka centralna sa tork slajderom sa kuglicama, i to itekako doprinosi linearnosti, bez njega mašina zapne na oko 80kmh pa tek nakon 3-4 sekunde prokine i nastavi da ubrzava, sada toga nema. Kvačilo S6 je nisko naštelovano jer se konačno namestilo prema zvonu pa bukvalno ugrize i malo ispod 5k i ne pušta ni mrvu, zato malo na startu ima zadršku dok se mašina ne razvrti preko 6k, dalje već ubrzava konstantno jer ZXR već ulazi u rezonancu, pa tako u momentu zakuca na 9+k kroz celo ubrzanje. Trebalo bi još malo nategnuti kvačilo da hvata bar na 5,5k ili 6k, e onda bi mašina preskočila onaj deo gde se nećka kako si opisao na početku. Biće to kad namontiram Polini 3G, ne pada mi na pamet da menjam više oprugice na S6 kvačilu, to je misija za samoubistvo, meni bar.

#4859 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 June 2016 - 22:59

Jasno je sve, a konstatacija lineranost se odnosila prelaz izmedju ugriza kvacila i razvrtavanja masine, ono kad to sve dobijes bez zadrske. Ima tu vise nacina (polozaj remena, tvrdoca oprugica, tvrdoca centralne, tezina rolnica), al svakako cemo se dopisivati i stelovati kad legne 3g. Sve su to finese, mene vise raduje sto je pj puna snage, ne zaboravimo da cupa sa sve produzenjem prenosa :)

Sent from my GT-I9192



#4860 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 June 2016 - 23:14

Aha, ok, ja sam mislio na linearnost tokom ubrzanja ne računajući na tu početnu zadršku za koju je krivo isključivo S6 kvačilo, tj kvačilo je iznenađujuće kvalitetno po pitanju feroda, stvarno kad ugrize više ne pušta zvono, kao da su zavareni međusobno, pa zato kad krene nema ni mrvu proklizavanja gde bi preskočio taj deo obrtaja, bukvalno kao kad se pusti naglo klasično manuelno kvačilo na malim obrtajima, pa se čeka da se mašina razvrti. Može se to rešiti malo tvrđim oprugicama da krene hvatati malo višlje, ali ja nemam dovoljno živaca za to, jednom sam menjao orugice, i rekao nikad više pa kao ide nek ide.
Položaj remena je savršen, štelovao sam platnom do ventivara da remen stoji tik iznad bolcne. Sve ostalo mi se čini prihvatljivim što se prenosa tiče, to je to i bolje nisam uspeo, možda i bi da imam barem još dva seta nosatih rolnica različie težine, u suštini mi treba 7,8g. (jbt stao mi mozak, ove sad u 7,2 ili 7,5g, nebi se setio... krečana) :D





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users