Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#1 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 June 2013 - 04:16

Pozdrav drustvo. Kupio sam ovu lepoticu, apriliju sr50R factory, 2007godiste, sa Piadjo masinom, injection. Posto sam imao NRG-a koji je isao ko budala, aprilija me razocarala totalno, iako ima identicnu masinu, osim sto je sa ubrizgavanjem. Slabo ubrzava, a max brzina 75km/h, uzas, moj bivsi Falcon 2t je isao bolje. Probao sam menjati opruge na kvacilu, posto je kretala sa mesta vec na 4000o/min i medjuubrzanje drzi na 7000, posle se nekako dotetura na 9000 i neide vise od 75km/h. Sa tvrdjim oprugama sam je naterao da krece na 6000 i sad lakse dogura na 9000 linearno ali sa starim Piadjovim kvacilom i remenicom, nema vise one rupe na sredini. Standard rolnice su 5,3g, iste kao u mom NRG-u. No i pored toga ubrzanje je jadno kao i krajnja brzina koja se nije promenila. Dali je moguce da je prenos u reduktoru mnogo kraci od NRG-jevog? Napominjem da je cilindar-klip ok, kompresija je odlicna, pali lepo, radi smireno, ali ne ide! Ova verzija je sa analognim obrtomerom i displejom. Stavili smo i rezonu Laser x pro sa rolnicama 4,7g i opet isto, niti vuce niti ide brze. Vratio sam standard auspuh. Ako neko ima NRG-jev fabricki auspuh SC08 ili SC22 neka mi javi, 08 sam imao na NRG-u i prezadovoljan sam bio, pa bih probao na apriliji, naravno kupio bi komplet sa lulom. Pomagajte, ubicu se od muke. Posted Image

Attached Files



#2 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 02 June 2013 - 11:13

Nisam siguran ali ja mislim da ditechi ne idu tako dobro kao verzije sa karburatorima, ali ih odlikuje mala potrošnja!! Treba se poigrati sa prenosom, kombinacija mekše i tvrđe centralne opruge sa lakšim i težim rolnicama pa naći idealnu kombinaciju...

#3 Mikac93

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,554 posts
  • MestoSombor
  • VozimSprint Exactly

Posted 02 June 2013 - 12:18

I Falcon je otisao?

#4 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 02 June 2013 - 12:23

Trebao si da jednostavno pitas OVDE: - da li kupiti di-tech ?? I gomila nas bi ti rekla-jok brate ,begaj od njega :D
U klasi 50cc i na ovim nasim prostorima-karburator je svetinja :rolleyes: A nrg-a si napravio za 10-ku i prodao....e ..jbg...

#5 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 June 2013 - 00:46

View PostMikac93, on 02 June 2013 - 12:18, said:

I Falcon je otisao?
Naravno, pre NRG-a. Taman njih dva za apriliju

#6 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 June 2013 - 00:48

View Postcvele, on 02 June 2013 - 12:23, said:

Trebao si da jednostavno pitas OVDE: - da li kupiti di-tech ?? I gomila nas bi ti rekla-jok brate ,begaj od njega :D
U klasi 50cc i na ovim nasim prostorima-karburator je svetinja :D A nrg-a si napravio za 10-ku i prodao....e ..jbg...
Ali kad je prelepa, nisam mogao da odolim, a ima PIAGGIO mashinu.. da tu si u pravu, NRG je bio stvarno sa puno ljubavi i upornosti skockan da ide kao mlaznjak, (uz nesebicnu pomoc glavnog majstora Ivana F.-CICE) sad mi je pomalo zao, ali nebih kupio apriliju da na njoj nije Piadjo mashina. Prelepa je, veoma sofisticirana, sportski look, tabla savrsena sa analognim obrtomerom i digitalnim ostatkom. Mislio sam da ce ici barem kao NRG ako ne i bolje ali sam se presao. No nikad nije kasno, ako budem uporan kao sa mc3 ima da ide i ona, samo me zanima dali su zupcanici u starijim pjadjo masinama isti kao u ovoj novoj koja je pozajmljena od NRG Power zadnje generacije, ili se razlikuju po bilo cemu?

Edited by goggyso, 26 January 2015 - 12:07.


#7 Mikac93

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,554 posts
  • MestoSombor
  • VozimSprint Exactly

Posted 03 June 2013 - 01:00

Aj stavite neke slike nje...

#8 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 June 2013 - 01:15

Drustvo, s obzirom da smo svi svesni da ovi injection skuteri ne idu bas najbolje, evo ja sam spreman da se zrtvujem sa mojom aprilijom (fizicki, psihicki i naravno finansijski). Veoma mi je stalo da ova lepotica poleti. Uz vasu pomoc i bogato znanje i iskustvo nameravam da probam sve zivo a da ne skidam EFI i stavljam karb, znaci da konacno probijemo tu barijeru i da nateramo ajnspric da ide ko sa karbom, naravno uz manju potrosnju, to je cilj. Za pocetak promenio sam set kvacila, stavio stari NRG-FREE sa tvrdjim oprugama i vec sam dobio linearno ubrzavanje bez one rupe kada padaju obrtaji. Vuce nesto bolje ali nedovoljno. Uskoro stavljam dobro poznati auspuh piadjov SC08 kakav sam imao na mom NRG-u i bio prezadovoljan, sa njim je malac vukao ludacki, kretao s mesta pri 6000, i odmah zakucavao na 9000 i ni makac dalje ali nije ni trebalo jer je ispaljivao kazaljku km sata kao da je obrtomer, znaci iz mesta pa do punih 90km/h samnom od 100kg mu je trebalo ne vise od 300-400 metara. Ako bolje sagledamo situaciju to je upravo dobitna kombinacija za ajnspric masine jer je svaka blokirana, barem tako radi aprilija. Znaci ako se sve slozi kao na NRG mc3, a najveci problem je reduktor, i ako je moguce ubaciti zupcanike iz mc3 ili mc2 u ovaj novi blok onda je to skoro pa resen problem. Ako neko zna koji su prenosni odnosi na mc3 i na novom NRG (mc4) Power, ili apriliji, svejedno, neka napise. Kada bih bio siguran da mogu staviti te zupcanike odmah bi se bacio na nabavku. Javite mi sve sto znate pa da probam. Pozzzz

Edited by goggyso, 26 January 2015 - 12:12.


#9 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 June 2013 - 01:16

View PostMikac93, on 03 June 2013 - 01:00, said:

Aj stavite neke slike nje...
Ma imas ih na netu koliko volis, moja je siva kao na gornjoj slici. Kucas u google aprilia sr50 factory i eto slika. Moja je sa tablom sa analognim obrtomerom, a ima ih i bez obrtomera umesto koga je analogni km sat

Edited by goggyso, 03 June 2013 - 01:25.


#10 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 June 2013 - 01:43

View PostPita, on 02 June 2013 - 11:13, said:

Nisam siguran ali ja mislim da ditechi ne idu tako dobro kao verzije sa karburatorima, ali ih odlikuje mala potrošnja!! Treba se poigrati sa prenosom, kombinacija mekše i tvrđe centralne opruge sa lakšim i težim rolnicama pa naći idealnu kombinaciju...
Hvala ti na podrsci, vec sam se time pozabavio ali bez rezultata, prosto imam osecaj da je prilicno skracen prenos u reduktoru. Kada bih bio siguran da pasu zupcanici od NRG mc3 nabavio bi neke polovne da probam.

#11 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 June 2013 - 13:50

Jel moguće da niko nema iskustva sa reduktorom Piadja? Barem podaci o prenosnim odnosima starijih i novijih Piaggio agregata?

#12 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 06 June 2013 - 00:29

Nemojte ditecha spominjat, ovo je purejet :D
Nije smanjen prenos u odnosu na ostale skutere sa piaggio agregatom, tj. isti je kao i kod Sr50R.
Netreba ti ni auspuh drugi, đabe pare bacat,ali ako baš hoćeš, uzmeš zx ili tako nešto slično, pošto je puno para, a malo muzike.
Neznam kakva je situacija sa purejet auspusima, ali na ditech(npr.zx-u) je grana puno dulja nego za karb verziju, i osjeti se dok se stavi naspram serijskog,a radi na dosta niskim okretajima, vjerujem da je slina stvar i na PJ, ali opet dolazi u pitanje isplativost te investicije.
Problem kod I.E. mašina je u tome da ECU zaustavlja dotok goriva kad se pusti gas i općenito nema rasipanja smjese ko kod karb skutera, pa naravno nema koristi neke od rezonantnog auspuha.

Prošlo ljeto je prijatelj imao na servisu Factory, bacili smo utrku(Ja na ditechu sa zx-om i polini variom, frend na Factory-u, samo zx), u startu sam ga malo ostavio, ali na krajnoj mi je pobjego podosta.
Ja sam ulovio skoro 85 po gps-u(dosta jak vjetar u leđa), a Factory je došo do rekorda od 94 ili 95 km/h (jer se zabilježi max brzina na tabli jel), a to je vjerujem blizu 90 po gps-u.

Što se tiče problema, ja bih na tvojem mjestu napravio prvo neki redovni servis:
Filter zraka promjenio/očistio, skinuo čašicu od injectora, te očistio emulziju, novu svjećicu(ako je stara dobra,netreba), pogledao prijenos u kakvom je stanju(posebno remen i centralnu oprugu), te zamjenio ono šta je potrebno.
Rolice bih stavio nešto sitno lakše od originalnih, nekih 5,0-5,1 g, tek tolko da dobije stotinjak okretaja(uvijek su serijske rolice malko preteške) ili uložio u neki bolji variomat(multivar ili hi-speed).
Taj skuter bi trebao ić 85 po tom satu bez frke ako je sve u redu s njim :)

Edited by Grale, 06 June 2013 - 00:35.


#13 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 06 June 2013 - 01:24

Cim to nije na karburator, ja to nikad ne bi uzeo. Poznati problem purejet skutera na ovim nasim prostorima su cesti kvarovi, a sve zbog lose kvalitete goriva ovdje kod nas. Znam covjeka koji je doveo purejet skuter ovdje u HR dok je bio na godisnjem. Skuter se stalno kvario, trokirao i slicno. Na kraju godisnjeg ga je prevezao u Njemacku i tamo je motor radio sasvim normalno bez ikakvih problema.

#14 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 06 June 2013 - 01:44

Koji auto voziš onda?Yugo?
Bezveze, priče o gorivu su za malu djecu, ja neznam kak to možete više pušit.
Točim najjeftiniji i najjobičniji 95 na koji naiđem, i ko bi reko, nikakvih problema sa skuterom(cca 26000 km).
Problem kod tih skutera sa direktinim ubrizgavanjem(znači injecotr u glavi laički) je kompresor, koji vuče ulje iz bloka, koje dok se pomješa sa vlagom nastaje emulzija. Ali to se jednostavno riješi petominutnim čišćenjem čašice injectora s vremena na vrijeme.
Ili skupljom varijantom koju ima lenko, koju može on objasnit detaljnije pošto ja nemam iskustva s njom(separator vlage).

#15 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 06 June 2013 - 09:19

Vozim Skodu Feliciu sa duplim fergazerom, nikakvi injektori ni bakraci... Ja ne znam da li je to tako sa purejet skuterima, samo prenosim stvari koje sam citao, jer na MS forumu se ljudi konstantno zale na kvarove.

#16 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 June 2013 - 01:34

View PostGrale, on 06 June 2013 - 00:29, said:

Nemojte ditecha spominjat, ovo je purejet :ziveli:
Nije smanjen prenos u odnosu na ostale skutere sa piaggio agregatom, tj. isti je kao i kod Sr50R.
Netreba ti ni auspuh drugi, đabe pare bacat,ali ako baš hoćeš, uzmeš zx ili tako nešto slično, pošto je puno para, a malo muzike.
Neznam kakva je situacija sa purejet auspusima, ali na ditech(npr.zx-u) je grana puno dulja nego za karb verziju, i osjeti se dok se stavi naspram serijskog,a radi na dosta niskim okretajima, vjerujem da je slina stvar i na PJ, ali opet dolazi u pitanje isplativost te investicije.
Problem kod I.E. mašina je u tome da ECU zaustavlja dotok goriva kad se pusti gas i općenito nema rasipanja smjese ko kod karb skutera, pa naravno nema koristi neke od rezonantnog auspuha.

Prošlo ljeto je prijatelj imao na servisu Factory, bacili smo utrku(Ja na ditechu sa zx-om i polini variom, frend na Factory-u, samo zx), u startu sam ga malo ostavio, ali na krajnoj mi je pobjego podosta.
Ja sam ulovio skoro 85 po gps-u(dosta jak vjetar u leđa), a Factory je došo do rekorda od 94 ili 95 km/h (jer se zabilježi max brzina na tabli jel), a to je vjerujem blizu 90 po gps-u.

Što se tiče problema, ja bih na tvojem mjestu napravio prvo neki redovni servis:
Filter zraka promjenio/očistio, skinuo čašicu od injectora, te očistio emulziju, novu svjećicu(ako je stara dobra,netreba), pogledao prijenos u kakvom je stanju(posebno remen i centralnu oprugu), te zamjenio ono šta je potrebno.
Rolice bih stavio nešto sitno lakše od originalnih, nekih 5,0-5,1 g, tek tolko da dobije stotinjak okretaja(uvijek su serijske rolice malko preteške) ili uložio u neki bolji variomat(multivar ili hi-speed).
Taj skuter bi trebao ić 85 po tom satu bez frke ako je sve u redu s njim :rolleyes:
Hvala na objasnjenju, bitno mi je da su zupcanici isti kao na starijim Piaggio masinama da to nemoram menjati. Masina radi sasvim korektno, pali bez greske, prima gas momentalno, ali nema one siline na startu kao sa NRG mc3 kog sam imao do nedavno. Rastavio sam sve zivo na CVT-u, rolnice su trenutno 5,3gr, centralna opruga je vracena fabricka jer je tvrdja od zelene koju sam imao, kais mi deluje ok mada imam utisak kao da je masan, prosto klizi kroz prste umesto da je malo hrapav, moguce da proklizava jer masina sad krece sa 6000 o/min i vristi na 8000 a kao da stoji, bukvalno kao da nesto proklizava. Nagura ona i malo preko 9000 kad se zaleti. Auspuh je fabricki i predpostavljam da katalizator dodatno pravi problem, zato sam nabavio SC08 originalni Piadjov isti kakav sam imao na mom NRG-u sa kojim je mali isao ko nenormalan. Cim ga sredim (ocistim i ofarbam) montiracu ga na apriliju pa cu videti ima li vajde, trebalo bi. Vec sam posumnjao da prenosni odnos u reduktoru nije isti kao kod starijih masina, ali ako ti kazes da je isto onda necu dirati. Filter za vazduh je proveren, cist je. Dali je problem ako se sipa malo ulja u benzin? Dali to moze da naskodi ubrizgavanju, tj da poremeti rad sistema?
Cim stavim ovaj sc08 auspuh javljam rezultate.

#17 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 07 June 2013 - 03:10

Naravno da je problem ako se sipa ulje u tank benzina, nemoj ni pomišljat to radit.
Ako se ne varam, taj auspuh nebi trebao imat katalizator, pa to neka te ne brine.
To možeš lako saznat, samo pogledaj dal ima spojeno na njega crijevo iz one kutijice koja se nalazi iznad poklopca magneta(to služi za dovođenje zraka katalizatoru, tako nešto).

Jesi mjerio remen?
Ako je serijski remen, ja bih ga već ispod 17,5 mm širine mjenjao.
Ako nikad nije mjenjat, tj. tvornički je gore još uvijek, zamjeni ga jer su ga godine prešle(ista stvar i sa gumama, od stajanja gube svojstva).
Nisam uhvatio koja je kilometraža, tako da neznam šta da kažem više.

EDIT:
Prema ovoj slici bih rekao da nema katalizator, te također da nema ni blokade na auspuhu(koje su vjerojatno prsten na variomatu i ECU).
http://www.easyparts...haust_pipe.html
Ne lijevi mislim, desni je auspuh za karb verziju.

Edited by Grale, 07 June 2013 - 03:15.


#18 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 June 2013 - 23:44

View PostGrale, on 07 June 2013 - 03:10, said:

Naravno da je problem ako se sipa ulje u tank benzina, nemoj ni pomišljat to radit.
Ako se ne varam, taj auspuh nebi trebao imat katalizator, pa to neka te ne brine.
To možeš lako saznat, samo pogledaj dal ima spojeno na njega crijevo iz one kutijice koja se nalazi iznad poklopca magneta(to služi za dovođenje zraka katalizatoru, tako nešto).

Jesi mjerio remen?
Ako je serijski remen, ja bih ga već ispod 17,5 mm širine mjenjao.
Ako nikad nije mjenjat, tj. tvornički je gore još uvijek, zamjeni ga jer su ga godine prešle(ista stvar i sa gumama, od stajanja gube svojstva).
Nisam uhvatio koja je kilometraža, tako da neznam šta da kažem više.

EDIT:
Prema ovoj slici bih rekao da nema katalizator, te također da nema ni blokade na auspuhu(koje su vjerojatno prsten na variomatu i ECU).
http://www.easyparts...haust_pipe.html
Ne lijevi mislim, desni je auspuh za karb verziju.
Ok, necu sipat ulje u benzin, pitam zato jer sam navikao da to radim na NRG-u za svaki slucaj ukoliko uljna pumpa ne radi kako treba, cisto da ne zariba. Nema nikakvih dodatnih cevcica na izduvnoj grani, tj kao da su bile pa je neko zavario. SC08 auspuh nema sigurno katalizator, zato sam ga i nabavio, jos je u fazi sredjivanja pa ga nisam namontirao. Imam utisak da ovaj fabricki auspuh ne daje dobre rezultate, nekako mi je lenj skuter, vrti se na 8000 i treba puno vremena da dogura do 9000. Zasad sam izmerio 75km/h max, mada u snimljenim podacima na displeju stoji 86 koje je postigao prethodni vlasnik. Neznam kako, valda nizbrdo, meni na ravno ne uspeva. Sve sumnje ce otkloniti SC08 uskoro. Pozz

#19 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 June 2013 - 23:49

View PostGrale, on 07 June 2013 - 03:10, said:

Naravno da je problem ako se sipa ulje u tank benzina, nemoj ni pomišljat to radit.
Ako se ne varam, taj auspuh nebi trebao imat katalizator, pa to neka te ne brine.
To možeš lako saznat, samo pogledaj dal ima spojeno na njega crijevo iz one kutijice koja se nalazi iznad poklopca magneta(to služi za dovođenje zraka katalizatoru, tako nešto).

Jesi mjerio remen?
Ako je serijski remen, ja bih ga već ispod 17,5 mm širine mjenjao.
Ako nikad nije mjenjat, tj. tvornički je gore još uvijek, zamjeni ga jer su ga godine prešle(ista stvar i sa gumama, od stajanja gube svojstva).
Nisam uhvatio koja je kilometraža, tako da neznam šta da kažem više.

EDIT:
Prema ovoj slici bih rekao da nema katalizator, te također da nema ni blokade na auspuhu(koje su vjerojatno prsten na variomatu i ECU).
http://www.easyparts...haust_pipe.html
Ne lijevi mislim, desni je auspuh za karb verziju.
Remen je 18,7x805 neki Mitsuboshi, nije standardni Piadjov, neznam koliko je star.

#20 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 07 June 2013 - 23:55

Remen bi trebao da bude 18.5x811 za hyper2pro blok. Proveri kvacilo, po tvom opisu ono proklizava.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users