Jump to content


Kako promeniti primarni prenos KYMCO



7 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 January 2011 - 18:23

Postoje dve garniture zupčanika sa kojima se može prenos produžiti, to su Primar i Sekundar. U obe varijante ide jedan par. Primar je garnitura od dva zupčanika koji se uzubljuju, a ime dobija od hijerarhije prenosa.

-Primar ili primarni prenos, je prvi prenos jer se ovde radi o osovini na koju nailazi kvačilo i remenica za kaiš, pa prvi prenosi moment sa motora koji preko kaiša remenica i kvačila na osovinu sa svojim malim zupčanikom koji ima manje zuba, i njegov par veliki prenosni zupčanik koji se nalazi na jednoj posebnoj osovini a na kojoj je i jedan sekundarni mali prenosni.

-Sekundar ili sekundarni prenos je opet par zupčanika koji se sastoji od jednog malog prenosnika, maločas spomenutog i osovine na koju se montira zadnji točak na kojoj se nalazi jedan veliki zupčanik. Obe varijante su izmenjive u zavisnosti od proizvođača i tipa skutera odnosno bloka koji vozite..

Prenosi se na motoru još od davnina menjaju da bi se dobilo na većoj krajnjoj brzini. Uglavnom se rade kada motor ima dovoljno snage da izvuče duži prenos, ili kada u našem slučaju nema dovoljno prenosa na varijatoru, odnosno obrtaja na motoru, pa nam je potrebno da dobijemo još koji kilometar.. Svi prenosi su rađeni tipski, ja koristim ovde prenos marke Stage 6 koji je rađen za Kymco blokove, a za druge postoje drugačiji i kupuju se namenski. Dužina prenosa koju otkriva računa se prema obrascu, gde dominira prenosni odnos.. U mom slučaju je Primar 15/41 i on rezultuje 20% duži prenos od fabričkog.

Prikazaću vam slikovito kako to kod mene izgleda..

Poskidana je dekna, kvačilo, varijator i auspuh. Nailazi skidanje točka, ovde je 24 ključ kod mene polugom produžen jer je preterano stegnuto, a vazdušni pištolj ne vredi, matica je sa osiguračima od vibracija. Dakle polugom pa polako, a da pritom neko sedi na skuteru i drži kočnicu pritisnutu...

Posted Image


Sledi ispuštanje ulja iz prenosa, odvrtanjem oba šrafa, treba malo sačekati, ako ulje nije ugrejano...

Posted Image


Sledi skidanje kočionih pakni, prvo jednu izmaknete iz ležišta i na kraju silaze obe...

Posted Image


Nakon što sam odvrnuo šrafove sa druge strane gde je kvačilo, nema slike, menjač dolazi na operacioni sto. Na slici je obeležena pripadnost zupčanika.

Posted Image


Skida se veliki Sekundar zupčanik koji se u mom slučaju sada ne menja

Posted Image


I vadi prenosna osovina koja ne sebi ima dve skale zubaca. Odnosno veliki primarni i mali sekundarni..

Posted Image

U mom slučaju se menja cela osovina gde se razlikuje veliki primarni zupčanik, mali sekundarni ostaje isti, odnosno na ovoj osovini se nalazi identičan fabričkom... primetićemo zupci na originalnim kymco zupčanicima su kosi tj. hipoidni dok je novi primar sa ravnim zubcima, jedino mali sekundarni koji se uzubljuje u veliki sekundar ima isto kose zubce zbog kompatibilnosti.. To će kasnije razultovati zviždanjem primara na većim brzinama...

levo originalni Kymco desno Stage 6

Posted Image


Ubačen veliki primar 2 komplet sa osovinom i malim sekundarom, Stage 6

Posted Image


Vraćen sekundar i odstojna platna

Posted Image


Sada sledi zamena primara 1, odnosno dela koji je sa osovinom na koju dolazi kvačilo sa sve remenicima i zvono...

Posted Image


Blagim kucanjem pokušavam da oslobodim osovinu, probao sam preko drveta i ne mrda, ostaje opcija na metal lagano. Ovaj deo je po meni veoma opasan jer ukoliko sklizne čekić može da strada navoj za maticu zvona, sa druge strane ležaj trpi udarce preko osovine po unutrašnjem delu.. Izbora ovde na žalost nisam imao.. Nadam se da će krenuti osovina napolje...

Posted Image


Super uspeo sam ali sa sve ležajem zajedno, eto komplikacija na koju nisam računao, dakle treba skinuti ležaj sa osovine...

Posted Image


Evo koliko se razlikuju osovine primara 1, ležaj je još na staroj

Posted Image


Nađoh alat za skidanje ležajeva i raznih čaura u radionici. Najjednostavnije je bilo maticu-osovinu alata stegnuti u mengele, a tri kljove pribiti uz unutrašnji deo ležaja. Ovde treba paziti nikako ne čupati kljovama po spoljnom delu ležaja..

Posted Image


Pošto je za prihvat kljova na raspolaganju samo oko 1mm, morao sam dobro stegnuti rukama i sve zajedno zarotirati da ne bi slučajno preskočila koja kljova u deo gde su kuglice

Posted Image


Nije bilo mnogo problema, uglavnom je fora da se posle jedno dva napinjanja i rotiranja pola kruga malo vrati natrag 1/4 kruga i malo dotegnu rukama kljove, tako je na mestu ležaja bilo sve više i više mesta i opasnost je prošla

Posted Image


Sledi vraćanje ležaja na Stage 6, primar 1, istom procedurom, obrnutog smera

Posted Image


Evo postavljanje je gotovo, na slici su dva primara ležaj je već na novoj osovini

Posted Image


Sledi popuna prašobrana silikonskog semeringa sa malo litijumske masti

Posted Image


E sad treba vratiti osovinu sa sve ležajem natrag u kućište menjača, ovaj metod mi se odmah nije svideo , tako da NISAM lupao po osovini

Posted Image

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 January 2011 - 18:24

Nađosmo alat sa kojim ćemo ležaj ukucati po spoljnom zidu, svrsi je poslužio jedan stari ležaj malo većeg kalibra ili neka čaura ove veličine, i stari cev ključ, ahh nekad je vanadium bio jak....

Posted Image

Posted Image


Sledi kucanje natrag do promene tona, to je znak da je ležaj u kućištu menjača do kraja ušao

Posted Image


Famozni alat na slici

Posted Image


Primar je na svome mestu

Posted Image


Sledi mazanje kućišta i zaprivača litijumskom masti, ja ovakve delove uvek mažem na obe nalezne površine..

Posted Image

Posted Image


Sledi zatvaranje kućista

Posted Image


Da bi zupčanici legli na svoje mesto odnosno uzubili se kako valja potrebno je malo rukom zarotirati obe osovine

Posted Image


Opet kucanje, potrebno je oko 3-5 mm nakucati , po kućištu isključivo preko drveta ili gumenim čekićem, kućište je lako leglo na svoje mesto

Posted Image


Na red dolaze šrafovi, koje treba ravnomerno stezati unakrst, da ne bi kojim slučajem došlo do deformacije

Posted Image

Posted Image


Ovo već nije deo prenosa, međutim smatram za shodno da iznesem redosled operacija. Dakle pakne pre montaže natrag treba doterati malo sa brusnim papirom, ja sam koristio 250 gradaciju....

Posted Image

Posted Image


Isto i kućište doboš kočnice u točku sa 250 brusnim papirom očistiti od rđe i doterati je blago na grubo. Ne treba ovde skidati materijal ovo su više operacije čišćenja i optimizacije kočionih površina

Posted Image


Pakne treba vratiti na mesto istim redosledom, prvo jednu polutku na mesto, opruge su povezane unapred, i na kraju drugu polutku nategnuti

Posted Image


Na redu je punjenje menjača uljem. Kod mene ide SAE 90 hipoidno stavljam jer ima kosih zubaca. Količina 1,2 dl koristim veliki šrpic sa montiranim crevom od akumulatora ili goriva ono plastično

Posted Image


I punjenje guranjem šprica o pod...

Posted Image


Posao je završen, primar ugrađen, uljem menjač napunjen, točak stegnut auspuh montiran... Sledi montaža kvačila, zvona i varijatora sa kaišem. Obavezno je ponovno podešavanje jer je prenos drugačiji, rolnice koje smo koristili će se drugačije ponašati

Posted Image

#3 nntom

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 48 posts
  • MestoBeograd
  • Vozimljuta Aprilia Sportcity 200

Posted 16 February 2011 - 15:45

Odlicna foto storija! I kako sada ide motorin? Zvuci mi mnogo 20 %...

#4 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 16 February 2011 - 17:18

Hehe čika Tomo nisi u toku, taj motorin neće preko 130 sa 130kg vozačem. Imao sam priliku letos da ga probam u Novom Sadu, na 500m puni do 94, dalje ja nisam smeo!http://svet-skutera.rs/forum/public/style_emoticons/default/laugh.png

#5 nntom

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 48 posts
  • MestoBeograd
  • Vozimljuta Aprilia Sportcity 200

Posted 19 February 2011 - 14:05

Ako sam ja dobro razumeo, za isti broj obrtaja tocak se okrene vise puta? Znaci gubi na snazi. E sad, ako je nesto radjeno na masini, onda mi je jasno zasto je stavljen taj novi odnos jer upravo zbog masine koja je upgrejdovana ima snage za ovakav odnos u diferencijalu...

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 February 2011 - 22:11

sprega obrtaja motora i okretanja točka je prvenstveno zavisna od varijatora i položaja remena u njemu, on je taj koji menja prenos, kako motor isporučuje više i više snage, prenosni odnos se menja na duže... ovaj primarni prenos je finalna redukcija, u ovom slučaju produžena, pa ako u motoru ima snage da istera remen do kraja i sa dužim zupčanicima onda ceo posao vredi para.. u serijskoj varijanti je prenos podešen ekvivalentno snazi motora, pa ceo ovaj posao neće uroditi plodom, jer variomat neće izbaciti remen do krajnje tačke.. a start se svakako gubi, tako da nema potrebe ovo ugrađivati.....

#7 vladeue

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 64 posts
  • VozimJM STAR

Posted 29 July 2011 - 09:28

e aj mi samo reci koje si ulje stavio u prenos da zamenim ovo moje mozda ga i ema nisam proveravo

#8 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 29 July 2011 - 23:07

Stavi obično hipoidno SAE 80-90W





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users