#1
Posted 20 June 2013 - 11:24
evo i portmape, na prvi pogled se repoznaju kulturno izvedeni prelivni i pažnja kod oblika izduvnog kanala, pravilo je uvek bilo da veliki kanali moraju biti što bolje zaobljeni zbog oscilacijaklipnih prstenova..
u samim analizama vidimo skladnu podešenost pritisaka na sve tri sekcije, usisa, preliva i rezonancije... u tri analize sa C parametrom (visina ivice klipa od ivice cilindra kada je on u GMT) vidimo da je na 0,5mm visini C parametra cilindar najbolje raspoloživ na 6800 rpm-a i da na 168 PSI pritiscima ovde isporučuje 12,2 KS , teoretskih , što je u praksi za oko 25% manje
na 1mm visini C parametra imamo istu snagu 12,2 KS na 7700 rpm-a sa nešto nižim pristiscima od 147 PSI-ja
dok se na 1,5mm visine C parametra javlja takođe skladno sa 12,3KS , sada već na 8600 rpm-a i manjim pritiscima reda veličina 132
PSI
evo i testova koje je SA izradio u praksi sa nekoliko različitih auspuha
Zaključujemo da je ovo ok cilindar za grad i da će isporučiti tih 9 KS-a u praksi dosta dugo i kvalitetno, za pristupačnu cenu proizvoda koja je na nemačkim shop-ovima oko 90e za AC varijante...
#2
Posted 20 June 2013 - 17:46
#3
Posted 20 June 2013 - 17:55
#4
Posted 21 June 2013 - 00:08
uostalom nije to ni bitno, već je bitno da se iz ovih analiza zaključi koji je koncept kanala u pitanju... dakle u najboljem slučaju 8600 rpm-a.. a ista se snaga dobija i na 6800 rpm-a..
sad niko neće tvrditi da ovaj cilindar ne radi na 10000 ili 11000 obrtaja... samo on nije za te obrtaje projektovan, i koncept kanala u njemu na tim obrtajima već ne donosi dovoljno pritiska da bi se postigla odgovarajuća snaga... to je tih teoretskih 12,2 odnosno u praksi 9 KS-a...
na primer, DR će sa trekom i odgovarajućim prenosom, da naprži DR-a sa Nardom..., u startu a najverovatnije i u krajnjoj brzini...
#5
Posted 21 June 2013 - 09:08
#6
Posted 21 June 2013 - 14:41
mrgood, on 21 June 2013 - 09:08, said:
nije samo širok powerband u pitanju, Trek ima ciljnu rezonancu upravo onu na kojima ovaj DR daje najveću snagu...Na 11.000 rpm ovaj DR već nije kod kuće...
#7
Posted 21 June 2013 - 17:53
Zato se kod sklapanja setupa pazi da svi tuning delovi budu kolko-tolko kompatibilni jer se tako postizu najbolje performase....npr.- dzaba ti C21 na base kitu tipa gus cilindra -TP tophy,DR,malossi ,polini...
#8
Posted 22 June 2013 - 02:49
#9
Posted 22 June 2013 - 09:21
Mario, on 21 June 2013 - 00:08, said:
uostalom nije to ni bitno, već je bitno da se iz ovih analiza zaključi koji je koncept kanala u pitanju... dakle u najboljem slučaju 8600 rpm-a.. a ista se snaga dobija i na 6800 rpm-a..
sad niko neće tvrditi da ovaj cilindar ne radi na 10000 ili 11000 obrtaja... samo on nije za te obrtaje projektovan, i koncept kanala u njemu na tim obrtajima već ne donosi dovoljno pritiska da bi se postigla odgovarajuća snaga... to je tih teoretskih 12,2 odnosno u praksi 9 KS-a...
na primer, DR će sa trekom i odgovarajućim prenosom, da naprži DR-a sa Nardom..., u startu a najverovatnije i u krajnjoj brzini...
reci mi Petko jer nisi pročitao ili nisi razumeo ?
#10
Posted 22 June 2013 - 10:15
#11
Posted 22 June 2013 - 16:27
Ali je i potrošnja veća, i trajnost sitno skraćena.
U praksi, auspusi tipa zx® su idealni za dr cilindar, dugotrajno kao i serijski cilindar uz dobro uštelan karburator, i puno više momenta.
Btw. svaka čast na opširnom opisu cilindra, popraćenim slikama i grafovima, te raznoraznim proračunima.
Milina je čitati ovakve teme
#12
Posted 23 June 2013 - 00:15
#13
Posted 24 June 2013 - 01:09
#14
Posted 24 June 2013 - 12:06
e sad nije to toliko bitno koliko centralna rezonanca auspuha,... dakle ti imaš najbolju iskoristivost cilindra na obrtajima koje je sw proračunao, ali motor će najbolje raditi tamo gde usstvari auspuh ima centralnu rezonancu.. pa je to potrebno testirati i proveriti...
#15
Posted 25 June 2013 - 21:40
Ovako, svacija iskustva su dobrodosla , da sto manje lutamo i da se sto manje rasipa para na nepotrebno da bi izbegli razocarenja i sacuvali zivce...bilo bi dobro da za sto vise cilindara imamo portmape i da se propuste kroz kalkulator da bi njihovim medjusobnim poredjenjem znali sta od njih mozemo da ocekujemo, a od Maria ocekujem da kad se budemo videli neka objasnjenja u vezi kalkulatora , to je najbolje uzivo to se mora svariti do kraja , to je znanje za ceo zivot...
Jos nesto bi samo dodao , previsoki obrtaji, oni za koje termogrupa nije projektovana i uskladjena sa periferijalima , osim nepotrebnog rasipanja goriva i pada snage , dovodi do toplotnog preopterecenja klipa cilindra i glave ( cele tremogrupe ) sa svim negativnim posledicama toga u vidu pojacanog habanja svih delova a, samim tim i skracenja njihovog trajanja...prema tome, ne trazimo od termogrupe vise od onoga sto ona moze da ostvari i za cega je predvidjena...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users