Jump to content


DR Evo 70 Minareli AC



15 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 June 2013 - 11:24

DR je Italijanski brend koji radi proizvodnju cilindara i pakuje ih sa Asso klipovima.. U ovim manjim serijama koje smo viđali , a i na ponudama nalaze se uglavnom gusani (liveni) cilindri, sport kategorije sa radnim zapreminama od 70cc-a.. evo slika i analize jednog AC modela za minareli blokove




Posted Image

Posted Image Posted Image


Posted Image Posted Image


Posted Image Posted Image



Posted Image



evo i portmape, na prvi pogled se repoznaju kulturno izvedeni prelivni i pažnja kod oblika izduvnog kanala, pravilo je uvek bilo da veliki kanali moraju biti što bolje zaobljeni zbog oscilacijaklipnih prstenova..


Posted Image



u samim analizama vidimo skladnu podešenost pritisaka na sve tri sekcije, usisa, preliva i rezonancije... u tri analize sa C parametrom (visina ivice klipa od ivice cilindra kada je on u GMT) vidimo da je na 0,5mm visini C parametra cilindar najbolje raspoloživ na 6800 rpm-a i da na 168 PSI pritiscima ovde isporučuje 12,2 KS , teoretskih , što je u praksi za oko 25% manje

Posted Image



na 1mm visini C parametra imamo istu snagu 12,2 KS na 7700 rpm-a sa nešto nižim pristiscima od 147 PSI-ja

Posted Image



dok se na 1,5mm visine C parametra javlja takođe skladno sa 12,3KS , sada već na 8600 rpm-a i manjim pritiscima reda veličina 132
PSI

Posted Image



evo i testova koje je SA izradio u praksi sa nekoliko različitih auspuha

Posted Image



Zaključujemo da je ovo ok cilindar za grad i da će isporučiti tih 9 KS-a u praksi dosta dugo i kvalitetno, za pristupačnu cenu proizvoda koja je na nemačkim shop-ovima oko 90e za AC varijante...

#2 Petko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 posts
  • MestoObrenovac
  • VozimKeeway matrix,Gilera DNA

Posted 20 June 2013 - 17:46

12.3ks na 8600rpm,jer si to dobio samo pomocu parametra cilindra,bez auspuha?

#3 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 20 June 2013 - 17:55

to je bez auspuha, na tim obrtajima bi cilindar trebao biti najjaci.

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 June 2013 - 00:08

to je teoretska snaga sa idealnim periferijama... program ne zna koji si ti auspuh napakovao i karburator, on računa teoretsku snagu na osnovu pritisaka i radne zapremine... zato piše gore da se to umanjuje za 25-30%... razna trenja, gubitci na prenosu, pad pritiska usled zagrevanja materijala i širenja cilindra preko mere itd...

uostalom nije to ni bitno, već je bitno da se iz ovih analiza zaključi koji je koncept kanala u pitanju... dakle u najboljem slučaju 8600 rpm-a.. a ista se snaga dobija i na 6800 rpm-a..

sad niko neće tvrditi da ovaj cilindar ne radi na 10000 ili 11000 obrtaja... samo on nije za te obrtaje projektovan, i koncept kanala u njemu na tim obrtajima već ne donosi dovoljno pritiska da bi se postigla odgovarajuća snaga... to je tih teoretskih 12,2 odnosno u praksi 9 KS-a...

na primer, DR će sa trekom i odgovarajućim prenosom, da naprži DR-a sa Nardom..., u startu a najverovatnije i u krajnjoj brzini...

#5 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 21 June 2013 - 09:08

Naravno kad Trek ima sirok powerband, a TP Nardo je projektiran za puno vise okretaje od ovih 8600

#6 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 21 June 2013 - 14:41

View Postmrgood, on 21 June 2013 - 09:08, said:

Naravno kad Trek ima sirok powerband, a TP Nardo je projektiran za puno vise okretaje od ovih 8600

nije samo širok powerband u pitanju, Trek ima ciljnu rezonancu upravo onu na kojima ovaj DR daje najveću snagu...Na 11.000 rpm ovaj DR već nije kod kuće...

#7 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 21 June 2013 - 17:53

Bas tako ko sto Pita kaze-kad ga zavrtis 11-12000 snaga strasno pada,pa je to samo bespotrebno rasipanje goriva bez pravog ucinka i snage ...pogledajte grafove u FAQ bilo kod cilindra....
Zato se kod sklapanja setupa pazi da svi tuning delovi budu kolko-tolko kompatibilni jer se tako postizu najbolje performase....npr.- dzaba ti C21 na base kitu tipa gus cilindra -TP tophy,DR,malossi ,polini...

#8 Petko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 posts
  • MestoObrenovac
  • VozimKeeway matrix,Gilera DNA

Posted 22 June 2013 - 02:49

Pa meni ide sasvim dobro,cak bolje nego matrix sto je isao,samo se pitam koliko je tacna ta teorija o snazi cilindra,posto se u vecem broju slucaja teorija i praxa ne poklapaju

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 June 2013 - 09:21

View PostMario, on 21 June 2013 - 00:08, said:

to je teoretska snaga sa idealnim periferijama... program ne zna koji si ti auspuh napakovao i karburator, on računa teoretsku snagu na osnovu pritisaka i radne zapremine... zato piše gore da se to umanjuje za 25-30%... razna trenja, gubitci na prenosu, pad pritiska usled zagrevanja materijala i širenja cilindra preko mere itd...

uostalom nije to ni bitno, već je bitno da se iz ovih analiza zaključi koji je koncept kanala u pitanju... dakle u najboljem slučaju 8600 rpm-a.. a ista se snaga dobija i na 6800 rpm-a..

sad niko neće tvrditi da ovaj cilindar ne radi na 10000 ili 11000 obrtaja... samo on nije za te obrtaje projektovan, i koncept kanala u njemu na tim obrtajima već ne donosi dovoljno pritiska da bi se postigla odgovarajuća snaga... to je tih teoretskih 12,2 odnosno u praksi 9 KS-a...

na primer, DR će sa trekom i odgovarajućim prenosom, da naprži DR-a sa Nardom..., u startu a najverovatnije i u krajnjoj brzini...

reci mi Petko jer nisi pročitao ili nisi razumeo ?

#10 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 22 June 2013 - 10:15

Pa zato turpijanjem kita se moze promeniti situacija pa ce i sa nardom dobro ici.... :respect:

#11 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 22 June 2013 - 16:27

Vjerojatno je razlika u okretajima kod ac i lc, ali lc(piaggio konkretno) sa Yasuni R-om, napere isti dr.evo sa zxr-om.
Ali je i potrošnja veća, i trajnost sitno skraćena.
U praksi, auspusi tipa zx® su idealni za dr cilindar, dugotrajno kao i serijski cilindar uz dobro uštelan karburator, i puno više momenta.

Btw. svaka čast na opširnom opisu cilindra, popraćenim slikama i grafovima, te raznoraznim proračunima.
Milina je čitati ovakve teme :respect:

#12 Petko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 posts
  • MestoObrenovac
  • VozimKeeway matrix,Gilera DNA

Posted 23 June 2013 - 00:15

Aaa,procitao sam,nego kad sam pisao gledao sam Pitin i Cveletov post,znaci mogao bi da udenem nekog treka

#13 milosh_sp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 posts
  • MestoStara Pazova
  • VozimAprilia Sportcity 50 2t

Posted 24 June 2013 - 01:09

Ovde se ja uklapam u pricu, taman predstoji stelovanje prenosa, koliko sam razumeo Trek i DR odlicna kombinacija, samo treba ubosti 8600rpm-a i ima da se vozi 100 godina :)

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 June 2013 - 12:06

pa zavisi od C parametra raspon ciljnih obrtaja je od 6800 do 8600 ... dakle koliko ide klip do gornje ivice...

e sad nije to toliko bitno koliko centralna rezonanca auspuha,... dakle ti imaš najbolju iskoristivost cilindra na obrtajima koje je sw proračunao, ali motor će najbolje raditi tamo gde usstvari auspuh ima centralnu rezonancu.. pa je to potrebno testirati i proveriti...

#15 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 25 June 2013 - 21:40

Zakljucite sami koliko C parametar utice na sam koncept kanala ...teorija i praksa bi trebalo da se poklapaju , ali do nepoklapanja moze da dodje zbog povratnog uticaja nekog promenjenog parametra na ostale parametre...eto koliko C parametar utice na pritiske i na obrtaje na kojima je motor najbolji...prema tome treba traziti rezonu koja ce najbolje obavljati posao u projektovanim obrtajima...ispada da bi taj TREK sasvim lepo obavljao posao u sirokom spektru obrtaja, sto znaci raspoloziv momenat i dobro povlacenje u svakom trenutku ...dobro kazu Pita i Cvele - ne bacati pare na skupe auspuhe koji nisu kompatibilni sa cilindrom ...dobicemo mi i sa njim obrtaje , sigurno preko 10 000 i vise , ali grafikoni kazu da je slabije punjenje cilindra i losije iskoriscenje efekta rezonance sto rezultuje padom snage bas kad su otpori najveci , pa onda kazemo motor vristi , puca od snage ( a , u stvari puca od obrtaja ) a snaga je manja nego kad malo popustimo gas i dovedemo ga u projektovane obrtaje ...e , onda je tu na delu sprega prenosa , karburatora , auspuha ...cim se nesto malo promeni , povratno utice na sve ostalo , ma igranka do zore ...da nije toga , da je sve jednostavno , bilo bi nam dosadno...

Ovako, svacija iskustva su dobrodosla , da sto manje lutamo i da se sto manje rasipa para na nepotrebno da bi izbegli razocarenja i sacuvali zivce...bilo bi dobro da za sto vise cilindara imamo portmape i da se propuste kroz kalkulator da bi njihovim medjusobnim poredjenjem znali sta od njih mozemo da ocekujemo, a od Maria ocekujem da kad se budemo videli neka objasnjenja u vezi kalkulatora , to je najbolje uzivo to se mora svariti do kraja , to je znanje za ceo zivot...

Jos nesto bi samo dodao , previsoki obrtaji, oni za koje termogrupa nije projektovana i uskladjena sa periferijalima , osim nepotrebnog rasipanja goriva i pada snage , dovodi do toplotnog preopterecenja klipa cilindra i glave ( cele tremogrupe ) sa svim negativnim posledicama toga u vidu pojacanog habanja svih delova a, samim tim i skracenja njihovog trajanja...prema tome, ne trazimo od termogrupe vise od onoga sto ona moze da ostvari i za cega je predvidjena...

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 May 2014 - 10:58

DR EVO = 6,3 ccm

Posted Image


Klip čelo 50,3-48,3= 2mm
Zaptivač ispod glave 48 x0,5mm





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users