Posto sam imao NRG-a koji je isao ko budala, ova serijala aprilija me razocarala totalno, iako ima identicnu masinu, osim sto je sa ubrizgavanjem. Slabo ubrzava, a max brzina 75km/h, uzas, moj bivsi Falcon 2t je isao bolje. Ali prvo o samom skuteru na prvi pogled. Da je prelepa nema potrebe naglasavati, da je iz 21 veka takodje, vidi se cim se pogleda kontrolna tabla. Ali da ne bude zabune, postoje dve vrste table, naoko iste ali sasvim razlicite. Jedna je ova kao na mom skuteru gde je analogni obrtomer a pored displej sa digitalnim km. satom, pokazivacem kolicine goriva I temperature motora u obliku blago krivog niza kockica sa adekvatnim oznakama, na vrhu displeja je digitalni sat a ispod km sata ukupna predjena kilometraza, zatim ispod privremena ili kako jos zovu tu resetujucu predjenu kilometrazu, zatim majveca postignuta brzina, I na kraju ukupno vreme trajanja voznje. I sve to za dva vozaca posebno. Lepo nema sta. Zatim pritiskom na dugme dzojstika pojavi se “MENU” gde se nalaze dodatna podesavanja, kako jezika, sata… tako I dijagnostike izmedju ostalog. I na moje veliko iznenadjenje, jedan od prikaza je I digitalni voltmeter koji pokazuje napon na instalaciji. Sve to nocu svetli crveno. Drugi tip table nema obrtomer vec je na njegovom mestu analogni km sat do 80km/h. Opet desno displej ali mnogo siromasniji, samo osnovno, temp., tank, km, digitalni casovnik. Postoji I tu dijagnostika u zavisnosti od tipa motora. Da ne detaljisem previse, vidi se na slikama.
Tockovi su 13-tice sa gumama 130/60/13 I oba imaju disk kocnice, fi190mm mada u uputstvu za upotrebu sam nasao sliku sa dobosom nazad. Neko ce sad (kao sto sam I ja na pocetku) pomisliti kako su to mali diskovi koji ne ulivaju poverenje ali nakon prvog jaceg stiska rucica kocnice sam shvatio da sam u zabludi, koci neverovatno dobro, cak ponekad I previse.
Rezervoar za gorivo je 6,5L I nalazi se nazad ispod sedista. E ali rezervoar za 2T ulje nije tamo, nigde ga ne nadjoh. Opet listam uputstvo I nadjem da je posuda za ulje I druga za antifriz napred ispod maske. Kakvo razocarenje, jer treba skinuti jedan deo maske da se dodje do svega toga. Nakon pokusaja, uspesnog (dva serafa) lako se prilazi cepovima ovih posuda. Sto se tice antifriza, to ce trebati jednom u par godina ako nigde ne curi, a ulje, oko 1,5L rezervoar je vise nego dovoljan za celu sezonu jer I.E. masine trose 1,5% mesavine. Znaci prvi servis nakon zime, sve se proveri I dolije I do sledece sezone se ne dira. Sijalice u farovima su H8 12v/35W, desni far je kratko, levi dugo svetlo. Akumulator je 9Ah. Kljuc za paljenje je kodiran!!!
Sediste, jedno od razocarenja na ovom skuteru je iz dva dela ali na zajednickom nosacu, otkljucava se na levoj donjoj strani napred kod kolena vozaca. Ispod njega je sasvim dovoljan gepek u koji stane integralka kaciga. Tvrdo je, ravno, malo I klizavo, jer je presvuceno nekim (poliranim valda) glatkim materijalom, pa pri jacem kocenju se lako sleti sa njega ako se vozac nogama ne odupre. Sledece je vreme cekanja nakon davanja kontakta, da sva ta skalamerija odradi svoj deo rituala, pa tek onda dugme za start. Sreca pa nakon starta mashina pocne da prede kao mace, po zvuku bi covek pomislio da je 4T. Ali kad se opali po gasu odmah daa do znanja da je 2T. Na kraju, stenderi za suvozaca, ili kako se jos zovu, su od plastike I lako se polome ako suvozac stane na njih punom tezinom. Treba dobro paziti na taj detalj jer jedan komad kosta 15e.
Jos malo lepih stvari: Sa tehnicke strane i narocito ponasanja na putu sve pohvale od mene. Ovo je jedini skuter sa kojim se usudim da zalegnem u krivinu, ona prosto izaziva vozaca, i odradjuje to besprekorno. Mozda ima veze i to koje su gume.
I na kraju slag na torti: Potrosnja verzije Ditech po fabrici je 2-2,5L/100km I tvrdim da je tacna, osim u mom slucaju lakog tjuninga (prckanja po prenosu I auspuhu) gde sam sa 6L pod teskom torturom punim gasom uglavnom po gradu presao 200km, znaci 3L/100km sto je fantasticno u odnosu na dobijene performanse (91km/h). Fabricko stanje je sledece: krece s mesta pri oko 4000o/min, ubrzanje je prosecno a max brzina oko 75km/h bez mehanickih blokada. Postoji I elektronska, na 10.000o/min u ECU koju je tesko skinuti, za to treba maher sa odgovarajucim softverom I “alatom” za pristup kontrolnoj jedinici (ECU). Prvo sto treba da se promeni je auspuh (za one kojima fabricke performance ne odgovaraju) I u skladu s njim opruge na kvacilu I rolnice. Treba da krece sa 6000o/min minimalno, da bi bio zadovoljavajuci start. Ne postoji precizan recept, svaki skuter je prica za sebe I to je igra bez granica.
U svakom slucaju, ako se malo poradi na prepravci sedista, mogu reci da je ovo skuter za respekt, bez obzira dali je I.E. ili karburator verzija, toplo je preporucujem. Vise detalja na mojoj temi.
