Jump to content


aprilia sr50R factory Pure Jet (DiTech)

Prezentacija iz mog ugla

20 replies to this topic

#1 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 July 2013 - 03:33

Kupio sam ovu lepoticu, apriliju SR50 R factory, 2007godiste, sa Piadjo masinom, injection iliti Ditech, ili PureJet kako vec sve nazive koriste ovi iz Piaggio grupe (+ aprilia I Gilera). Hladjenje vodeno.
Posto sam imao NRG-a koji je isao ko budala, ova serijala aprilija me razocarala totalno, iako ima identicnu masinu, osim sto je sa ubrizgavanjem. Slabo ubrzava, a max brzina 75km/h, uzas, moj bivsi Falcon 2t je isao bolje. Ali prvo o samom skuteru na prvi pogled. Da je prelepa nema potrebe naglasavati, da je iz 21 veka takodje, vidi se cim se pogleda kontrolna tabla. Ali da ne bude zabune, postoje dve vrste table, naoko iste ali sasvim razlicite. Jedna je ova kao na mom skuteru gde je analogni obrtomer a pored displej sa digitalnim km. satom, pokazivacem kolicine goriva I temperature motora u obliku blago krivog niza kockica sa adekvatnim oznakama, na vrhu displeja je digitalni sat a ispod km sata ukupna predjena kilometraza, zatim ispod privremena ili kako jos zovu tu resetujucu predjenu kilometrazu, zatim majveca postignuta brzina, I na kraju ukupno vreme trajanja voznje. I sve to za dva vozaca posebno. Lepo nema sta. Zatim pritiskom na dugme dzojstika pojavi se “MENU” gde se nalaze dodatna podesavanja, kako jezika, sata… tako I dijagnostike izmedju ostalog. I na moje veliko iznenadjenje, jedan od prikaza je I digitalni voltmeter koji pokazuje napon na instalaciji. Sve to nocu svetli crveno. Drugi tip table nema obrtomer vec je na njegovom mestu analogni km sat do 80km/h. Opet desno displej ali mnogo siromasniji, samo osnovno, temp., tank, km, digitalni casovnik. Postoji I tu dijagnostika u zavisnosti od tipa motora. Da ne detaljisem previse, vidi se na slikama.
Tockovi su 13-tice sa gumama 130/60/13 I oba imaju disk kocnice, fi190mm mada u uputstvu za upotrebu sam nasao sliku sa dobosom nazad. Neko ce sad (kao sto sam I ja na pocetku) pomisliti kako su to mali diskovi koji ne ulivaju poverenje ali nakon prvog jaceg stiska rucica kocnice sam shvatio da sam u zabludi, koci neverovatno dobro, cak ponekad I previse.
Rezervoar za gorivo je 6,5L I nalazi se nazad ispod sedista. E ali rezervoar za 2T ulje nije tamo, nigde ga ne nadjoh. Opet listam uputstvo I nadjem da je posuda za ulje I druga za antifriz napred ispod maske. Kakvo razocarenje, jer treba skinuti jedan deo maske da se dodje do svega toga. Nakon pokusaja, uspesnog (dva serafa) lako se prilazi cepovima ovih posuda. Sto se tice antifriza, to ce trebati jednom u par godina ako nigde ne curi, a ulje, oko 1,5L rezervoar je vise nego dovoljan za celu sezonu jer I.E. masine trose 1,5% mesavine. Znaci prvi servis nakon zime, sve se proveri I dolije I do sledece sezone se ne dira. Sijalice u farovima su H8 12v/35W, desni far je kratko, levi dugo svetlo. Akumulator je 9Ah. Kljuc za paljenje je kodiran!!!
Sediste, jedno od razocarenja na ovom skuteru je iz dva dela ali na zajednickom nosacu, otkljucava se na levoj donjoj strani napred kod kolena vozaca. Ispod njega je sasvim dovoljan gepek u koji stane integralka kaciga. Tvrdo je, ravno, malo I klizavo, jer je presvuceno nekim (poliranim valda) glatkim materijalom, pa pri jacem kocenju se lako sleti sa njega ako se vozac nogama ne odupre. Sledece je vreme cekanja nakon davanja kontakta, da sva ta skalamerija odradi svoj deo rituala, pa tek onda dugme za start. Sreca pa nakon starta mashina pocne da prede kao mace, po zvuku bi covek pomislio da je 4T. Ali kad se opali po gasu odmah daa do znanja da je 2T. Na kraju, stenderi za suvozaca, ili kako se jos zovu, su od plastike I lako se polome ako suvozac stane na njih punom tezinom. Treba dobro paziti na taj detalj jer jedan komad kosta 15e.
Jos malo lepih stvari: Sa tehnicke strane i narocito ponasanja na putu sve pohvale od mene. Ovo je jedini skuter sa kojim se usudim da zalegnem u krivinu, ona prosto izaziva vozaca, i odradjuje to besprekorno. Mozda ima veze i to koje su gume.
I na kraju slag na torti: Potrosnja verzije Ditech po fabrici je 2-2,5L/100km I tvrdim da je tacna, osim u mom slucaju lakog tjuninga (prckanja po prenosu I auspuhu) gde sam sa 6L pod teskom torturom punim gasom uglavnom po gradu presao 200km, znaci 3L/100km sto je fantasticno u odnosu na dobijene performanse (91km/h). Fabricko stanje je sledece: krece s mesta pri oko 4000o/min, ubrzanje je prosecno a max brzina oko 75km/h bez mehanickih blokada. Postoji I elektronska, na 10.000o/min u ECU koju je tesko skinuti, za to treba maher sa odgovarajucim softverom I “alatom” za pristup kontrolnoj jedinici (ECU). Prvo sto treba da se promeni je auspuh (za one kojima fabricke performance ne odgovaraju) I u skladu s njim opruge na kvacilu I rolnice. Treba da krece sa 6000o/min minimalno, da bi bio zadovoljavajuci start. Ne postoji precizan recept, svaki skuter je prica za sebe I to je igra bez granica.
U svakom slucaju, ako se malo poradi na prepravci sedista, mogu reci da je ovo skuter za respekt, bez obzira dali je I.E. ili karburator verzija, toplo je preporucujem. Vise detalja na mojoj temi.
Attached File  24561_0_8_3_sr 50 r factory_Image credits - Aprilia.jpg   84.9K   14 downloads

#2 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 July 2013 - 03:52

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#3 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 July 2013 - 04:10



#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 July 2013 - 09:56

svaka čast

#5 DRAGANCE

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • Mestobeograd
  • Vozimbaotian 50 RS limited edition

Posted 16 July 2013 - 11:23

prelepa je :D

#6 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 July 2013 - 14:27

Trenutno po mom ukusu ubedljivo najlepsi i najsofisticiraniji skuter na trzistu. Hvala Piadju na fantasticnoj mashini posudjenoj apriliji, jer u serijali vec ide lepo, a sa malo dobre volje i nesto para za rolnice i opruge (ko zeli i auspuh, sasvim korektan je Piadjov SC08) lako se dobije veoma startan i brz skuter uz minimalnu mogucu potrosnju. Da ne spominjem da je u kombinaciji sa vodenim hladjenjem prosto nepoderiva, ne mari za spoljnju temperaturu, bilo hladno ili pakleno vruce, ide pa ide pod punim gasom bez brige i problema, dokle god treba, dok ima goriva ili vozac ne utrne. Moj savet je da svi koji zele dobar skuter bez razmisljanja kupe bilo koji iz Piaggio grupe, naravno sa LC termogrupom.

#7 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 30 July 2013 - 00:56

Moram i ovo da kažem: Stara aprilia SR50 replica i ova nova apsolutno veze nemaju, kao da nisu iz iste kuće. Vozio sam staru jer je ima moj prijatelj, pa još je "napumpana" na 125ccm (2T) a jedno vreme i više, neznam tačno koliko, valda 175. Menjan ceo blok... pa je vratio na 125. Stabilnost, kočnice, uopšte osećaj vožnje se totalno razlikuju. Nova je apsolutno ceo vek ispred stare, svaka čast Italijanima, baš su se potrudili u svim segmentima, i dizajn i vozne karakteristike. Ko nije probao ovu novu, toplo mu preporučujem, koja god bila, karb ili PJ. neka proba ako može pa nek donese svoj sud. U ovaj model vredi ulagati, polazna osnova je fantastična, uz neke sitne izmene (sedište). Bićete ponosni vlasnik kakav god da je setap, a naročito ako se uloži truda (i para) u KIT. Ako se želi standardan skuter odličnih performansi a male potrošnje bolja je PureJet verzija, a ko hoće više neka izabere karb. verziju pa nek tjuninguje dok ima volje i para.

#8 Zobla

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 31 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia SR 50

Posted 04 August 2013 - 07:27

Ne znam sta drugo da kazem nego da je prelepa ! Svaka i tebi cast sto si se poturdio da nam je sto detaljnije docaras :sad:

#9 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 07 August 2013 - 10:57

Evo, i ja sad procit`o sve ...svaka cast goggy...

#10 BaneX

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • MestoZrenjanin
  • VozimKymco Super 9

Posted 08 August 2013 - 19:48

Svaka cast,stvarno! I prelepa je...

Edited by BaneX, 08 August 2013 - 19:48.


#11 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 August 2013 - 14:30

Hvala društvo, mada pohvalite talijane, ja sam samo ponosni vlasnik koji je postojeću lepoticu samo malo doradio da se meni sviđa i da ide onako kako meni paše. Nije tu bogzna šta puno rađeno, promenio sam auspuh, stavio provereno savršen za Pjadjo mašinu a jeftin, malo igranke oko rolnica i opruga, i naravno nešto šminke, ručke su mi prelepe, dugo sam tražio neke koje će biti dostojne ove lepotice a da ne bude kičeraj, i eto nađoh ovu kombinaciju guma-aluminijum koja joj savršeno pristaje. No ovo je samo početak. Već razmišljam o prepravci kontrolne table, lepo izgleda to crveno osvetljenje ali samo na prvi pogled. Kad se noću malo duže vozi, počinje polako da iritira ta jaka crvena boja. Već sam smislio da sve osim kazaljke obrtomera, koja naravno ostaje crvena, bude osvetljeno belim LED-ovkama, ali ne da blješti nego taman da se vidi a ne ubija oči. Nabavio sam jedan mali indikator napona sa RGB LED diodom i ugradiću ga u tablu, ima taman jedno prazno mesto. Iako na displeju postoji digitalni pokazivač napona na akumulatoru i instalaciji, ima smisla samo kad je squt u mestu, u vožnji pri vibracijama je veoma teško pročitati te malene brojke. E tu je dobar taj LED indikator. Ako svetli crvenom bojom znači da ne puni, tj napon je manji od 12,4v, ako svetli zeleno znači da je ok, punjenje radi i napon je u granicama od 12,5 do 14,3V.. ako zasvetli plavo znači da je regler neispravan i da prepunjava, što može izazvati oštećenje mnogo toga što je osetljivo na napon, prvo akumulator, ECU, pumpa za gorivo, slijalice, displej... A pošto se aktivira na kontakt, stalno je pred očima indikacija pa se može na vreme reagovati a ne da se desi kao što je meni da je regler crkao i nije punio pa mi je stao skuter jer se akumulator ispraznio.
Dalje, sedište moram podhitno prepraviti jer je zlo neudobno, tvrdo i klizavo. Naravno xenon u farove uskoro, LED u štopak i osvetljenje tablice, a pod obavezno pravim ponovo ono što sam nekad napravio i ugradio u mog bivšeg Falcona: LED osvetljenje kontakt bravice, bravice za gepek i naravno sam gepek, da noću ne nabadam ko neki slepac oko bravica i pri tom izgrebem plastike i treniram živce. Verujte mi na reč, spaslo me je to. Da malo opišem: napravio sam malu elektronikicu koja reaguje bez ključa u bravi na kratki pritisak leve ručice kočnice, upali LED-ovke koje svetle oko 10sec i postepeno se ugase. Taman dovoljno vremena da u mraku vidim brave, i ako otvaram gepek da uzmem kacigu, da vidim taj gepek i kacigu, i naravno sve ostalo što se zatekne u njemu. Naravno da se može nebrojeno puta pipnuti ručka kočnice i svaki put LED-ovke sijaju 10-tak sekundi. Možda bi to bio dobar biznis :ziveli: Verujem da bi mnogi od vas voleli imati to na svom skuteru, ili ste bar jednom poželeli da vam neko osvetli kontakt bravu u mraku.

Edited by goggyso, 13 August 2013 - 14:56.


#12 DBajker

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoZagreb
  • VozimSprint Grizzy 50ccm

Posted 28 August 2013 - 01:02

Drug lijep je motor nema šta al tako je lijepa i cijena jelda ?

#13 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 September 2013 - 13:31

View PostDBajker, on 28 August 2013 - 01:02, said:

Drug lijep je motor nema šta al tako je lijepa i cijena jelda ?
Cena nove je stvarno "lepa", negde oko 2500-2800e. Ali, gde piše da se kupuje nova, za nas smrtnike je dobar i polovnjak, moja je 2007g i platio sam je kad sve saberem 1300e, i ne žalim ni centa. Dovoljno je da je samo pogledam pa da se svaki put iznova zaljubim u nju. A kad je povijam, e tek tu je ljubav na "nivou", sam pogled na tablu sa displejom i velikim obrtomerom, pa i sam oblik plastike oko table i volana.. kao da sam seo na neku ozbiljnu trkalicu. Sve je na svom mestu, kvalitet izrade je svetlosnu godinu daleko od kineza, znam, imao Falcona, novog iz radnje... Ko je kupi voziće je do kraja života.
PS Svakako će biti dobra i onima za svakodnevnu upotrebu, prosto će biti oduševljeni potrošnjom uz odlične performanse za 50ccm pošto je fabrički cilindar već u klasi izmedju sport i midrace. A onima kojima treba više, i tu itekako ima šta da se tjuninguje.

Edited by goggyso, 12 September 2013 - 14:00.


#14 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 14 September 2013 - 19:55

Ok stvarno je aprilija kvalitetno uradjena,znam jer i ja posedujem jednu atlantica od 500cc..Agregat takodje kvalitetan i pouzdan,ali nemojmo preterivati sa svrstavanjem fabrickog 50cc cilindra medju sport i midrace klase (ako mislis na 70cc cilindre). Ipak je jedan 70cc midrace cilindar daleko jaci kao i kvalitetan Sport cilindar u odnosi na fabricki 50cc cilindar!

#15 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 15 September 2013 - 13:42

Verovatno je Goggy mislio na 50cc cilindre.

#16 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 September 2013 - 10:35

Uneo sam podatke fabričkog cilindra (50ccm) u softver, nisam ništa izmišljao, prema port mapi softver je izbacio da je na granici sport-midrace, tj sport ali veoma blizu početka midrace. Ako laže softver ja se izvinjavam. Ali ako uzmemo u obzir da ide 87 po GPS-u sa SC08 koji i nije neki vrh među auspusima, a da pri tom osim rolnica i opruga ništa drugo nije dirano, onda se može reći da je rezultat više nego dobar. Pa piađo je to!!! :ziveli:

Edited by goggyso, 18 September 2013 - 10:37.


#17 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 September 2013 - 10:48

Evo još jednom port mape fabričkog cilindra: са ознаком 5057 CC06 IS-2 40x39,3 izduv je 22mm od vrha, prelivni 30,8 i boost 30,8. Ugao izduva je 184 stepena a prelivni 128, boost 128, posle sam ponovo merio boost jer mi se činilo da nema logike da otvara pre prelivnih. Znači isto je. E sad ako imate volje ubacite u svoj softver da se sračuna, baš me zanima, možda je meni nešto promaklo pa su podaci ispali netačni. Bio bih vam veoma zahvalan. Ako treba još neki podatak tu sam.

Edited by goggyso, 18 September 2013 - 10:54.


#18 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 September 2013 - 10:57

"Namirisao" sam Technigas Trek, prema karakteristikama mislim da bi aprilija itekako išla bolje sa njim nego sa SC08, ali saznaću čim uspem da ga nabavim, nema ga nigde http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/bf1.gif

#19 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 September 2013 - 11:26

Prođe neko vreme, prešlo se kilometara pa je vreme da dodam još iz stečenog iskustva. Prvo negativno: Fabrička centralna nogara mi se apsolutno ne sviđa, kraj na koji se stane prilikom podizanja je obična kriva okrugla gvožđurija debljine odokativno 8mm i jako je neudobna u smislu male površine za veliku silu gaženja, to uslovljava veoma bolnim rezultatom. U obući još kako tako, bos ni slučajno, nema teorije. Da su talijani tu navarili neku pločicu (kao što je bila na Falconu npr) nebi bilo problema. Navlačio sam neke gume od tomosa od kurble ali se vrlo brzo raspadne. Jedino rešenje je navariti parče flaha. Dalje, kupio sam neko polovno sedište koje je novijeg datuma pa je nešto mekše, ne puno, ali ipak mnogo udobnije. Poslužiće dok ne prepravim moje originalno. Sledeća stvar koja sad već počinje jako da me nervira je ono grozno kliktanje u vožnji pod gasom a kad se gas pusti ne čuje se. Nemogu da dokučim ni odakle dolazi pa neznam ni šta da preduzmem. Veoma je glasno, do te mere da me je ponekad prosto sramota kad prolazim gradom, kao da nešto glasno lupa, a performanse su iste, ide sasvim normalno. Taj zvuk me podseća na ono vreme kada smo imali švercovan benzin sa ? oktana, pa kad se u autu da jači gas "zvone ventili" u domaćem žargonu. Dali je moguće da se čuje igličasti u maloj pesnici radilice, ili sama radilica? Što se tiče ležajeva nemaju lufta koliko sam mogao da procenim. Od dobrih stvari naravno potrošnja je smešna u odnosu na performanse, ovih dana sam putujući do posla i nazad vozio relativno lagano, u proseku 50 po gradu, i prosto se iznenadio da sam celu nedelju vozio na rezervi, sve gledajući u rezervar ima li goriva, možda pokazivač laže. Naravno uvek je bilo, odokativno sasvim dovoljno do tačke B, i tako iz dana u dan, sve čekajući kad će nestati. Neznam tačno koliko je to km ali prema iskustvu sa Falconom i NRG-om ovo dođe smešno. Znači fabrika nije slagala kada je napisala 2-2,5L/100km. Sve ostalo na skuteru radi besprekorno, od kočnica, svetala, vešanja, hlađenja...Zanimljivo je to da se radna temperatura veoma brzo podigne iako je sad već hladno ujutro, i može da se vozi bez problema čim radi bar minut na leru.
Jedino akumulator (nova Varta 9Ah) malo pogubi kapacitet ako se ne vozi 2-3 dana pa nešto slabije vergla, sad dali je to do akumulatora ili nešto ipak troši struju i u mirovanju..? Možda tabla nešto troši jer ona crvena lampica za kod stalno trepće, mada mi nije logično. Sve u svemu zadovoljan sam, ali ću biti još više čim nađem Treka i namontiram. (nadam se da me neće razočarati).

Edited by goggyso, 18 September 2013 - 11:28.


#20 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 20 September 2013 - 14:32

Zaboravih veoma bitnu stavku među negativnim iskustvima, SVEĆICA!!! Da mi je upoznati konstruktora pa da mu nabijem nos na glavu cilindra, pa nek on svojom rukom nađe i odvrne svećicu a da se pri tom ne iskasapi ili ne izlomi prste. Sakrili su je skroz dole ispod dizne a iznad izduvne cevi auspuha. Ne vidi se ni iz kog ugla, jedino se može napipati, a i to je problem jer su blizu cevi rama. Standardnim ključem za svećicu nema šanse prići i odvrnuti već sam morao izmišljati kombinaciju nastavaka sa zglobovima, ali sve to tek kad se skine centralna plastika izmedju nogu, pa kadica za sitnice, pa akumulator... Bitno da su kućište dizni za ubrizgavanje stavili na dohvat ruke, kao da će se to dirati svaki dan. Sve je to moglo dole a svećica gore. Predpostavljam da postoji specijalni alat za svećicu koji koriste u servisu, ali ja ga nemam pa moram da se snalazim. E da nije male potrošnje, kako bi to sve letelo dole pa karb, redovna glava, redovna svećica...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users