Jump to content


Kiwi Hurri



  • This topic is locked This topic is locked
459 replies to this topic

#41 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 05 August 2013 - 12:21

http://motobikeshop...._PC1426000.aspx

kurs je kod nas oko 114, dakle 29e je cena kod nas

#42 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 05 August 2013 - 12:40

Cek nismo se dobro razumili :janpi: Ja sam govorio za cijenu kita (cilindar klip karike) kada sam kupovao ..

Sad sam nasao klip sa karikama 15e Izgleda da je kod vas skuplje

Edited by StariCojek, 05 August 2013 - 12:53.


#43 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 05 August 2013 - 12:56

aha da da razumem.... ok

#44 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 07 August 2013 - 14:14

Bas me nesto krenulo ... podjem rasklapat blok (da stavim diht masu prosli put nisam dobro stavio) i krenem da odvrcem maticu magneta , odvrnem , i kasnije da okrenem radilicu klip udari od ivicu bloka i pukne mu jedan dio .. ajd i nije to neki problem svejedno trebam naruciti klip i karike .. al me koliko toliko iznerviralo ... posto sam citao u nekom prirucniku o tuniranju tomosa ,sjecam se da je bilo nesto o skracivanju 'suknjice' cilindra .. eh sad dali se ovaj klip moze i dalje iskoristiti i za sta sluzi onaj 'prozor' sa suprotne strane od izduva ?

na slici oznaceno crvenom linijom kuda je pukao klip

Posted Image

Sad sam se cuo sa prodavacem ovaj klip od 30 KM radi se o kineskom klipu .. Meteor klip je 35e .. Kinesko mi se ne uzima .. moze li se voziti sa ovakvim klipom :D dok ne skupim sta novca za bolji klip?

Ima jedan servis blizu mene tu sam planirao uzeti karike ako se bude moglo vozit sa ovakvim klipom

Edited by StariCojek, 07 August 2013 - 14:21.


#45 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 07 August 2013 - 20:29

Ja sa takvim klipom ne bi ni pomislio da vozim...skupljaj pare i kupi meteor...

#46 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 07 August 2013 - 21:18

pitao me stari prije nego sto sam poceo rasklapat skut .. do kad mislim zavrsiti .. reko do iduce sezone .. izgleda da sam naslutio :D

#47 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 07 August 2013 - 22:10

ja sam pisao o tom skraćivanju suknjice u tom tomos priručniku... ali to se radi svega 1-2mm i iz razloga što je tamo klipno regulisan usis, pa tim skraćivanjem pomeraš ugao otvorenosti usisnog kanala..

ovde toga nema, ako je tako kako si obeležio, mnogo je to puklo, bacaj taj klip u smeće i kupuj drugi...

#48 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 18 August 2013 - 00:56

(imam problema sa postavljanjem slikama u post ,u temi ce trenutno biti linkovi )

Napravila se kratka pauza pa evo ponovo na posao .. krenem raspremat garazu jer zadnji put kad mi je puko klip sam samo zatvorio vrata i to je to .. uspio izdrzat 10 dana ..
pa da se malo raspisem..

evo prvo slika klipa koju sam ostao duzan

https://www.dropbox....ll-IMG_8394.JPG

Posteno a ? :sad: (koja je uloga ovog 'prozorcica' sto je meni pukao cisto me zanima? )
Nasao sam nekog navodno majstora blizu mene pa cekam da mi javi dali ima ovakav klip .. ako ne bude moram pljunut jos 35e...
......idemo dalje


Lagano kako sam raspremao garazu nadjem na dva spreja (stari nesto za auto koristio i ostavio) crveni i crni pa se bacim na 'sredjivanje' zardjalog zvona kvacila .. na ovom crvenom pisalo kao za vece temperature ali dali ce podjneti temp. kad se zagrije kvacilo .. boga pitaj .. kako god .. isto mi dal boja opala il mi onako hrdjavo viri van

Inace .. kvacilo sam kupio za 10e od frajera kojem je to stajalo u garazi par godina pa je i malo uhvatilo hrdje.. al nije mi to bitno bilo .. bitno je da je 107mm (sa rox-a)

Nemam sliku prije pocetka ikakvih radova al evo kako je sve islo (prva slika je vec kad je pola rdje skinuto)
https://www.dropbox....rf/q801yaiXyu#/
https://www.dropbox....WW/IMG_8402.JPG
https://www.dropbox....lO/IMG_8405.JPG
https://www.dropbox....Dl/IMG_8409.JPG
https://www.dropbox....Ay/IMG_8416.JPG
https://www.dropbox....aH/IMG_8421.JPG


Eh zvono sredjeno , jos da sredim deklo da se bar ovo malo truda vidi kroz njeg .. na deklu su vec bili otvori za hladjenje naprijed kod varia i nazad kod zvona
(stara slika)
https://www.dropbox....ll-IMG_8417.JPG

Ali. zvono se nije vidilo pa sam morao prosiriti otvor dole i rezultat nije los>>
https://www.dropbox....iu/IMG_8422.JPG

Taman pomislim vrijeme se vratiti raspremanju kad naleti drugar koji je inace lakirer i pocnemo pricu o farbanju dekla ... prvobitna zamisao mi je bila poliranje , al kad skontam koje muke cu imati.. dam mu crni sprej i udri !
https://www.dropbox....ll-IMG_8423.JPG

https://www.dropbox....ll-IMG_8426.JPG

poprilicno dobro uradjeno s obzirom koliko smo imali 'alata' sad se zvono jos vise istice pored ove crne boje dekla ... pokusat cu sutra da uslikam :)
Pitanje : Kurblu sam ostavio ne ofarbanu ... htio sam cuti vasa iskustva ? Dali je neko farbao i dali se boja izlize vremenom ? (zbog gazenja i sl :))

pitanje za modove : Jel problem sto ovdje stavljam slike trebam novu temu otvorit ? Mislim da je ovde ok jer vec ima i pitanja i rasprava pa .. Ako je mozete preba

Edited by cvele, 18 August 2013 - 01:03.


#49 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 August 2013 - 10:57

evo prebacio sa ti temu u projekte 70cc, što se slika tiče, limit na forumu je 100MB po korisniku, ja ću videti ovih dana da to povećamo, a ti molim umanji slike pre nego što ih postavljaš, na forumu je sasvim dovoljno imati 800x600 ili 1024x768 veličine, sve preko toga se ne vidi a samo mestga zauzima....

inače dekla je odlično ispala, meni se viđa kako ste izrezali, ono za farbu na zvonu će videti, ako ne preživi, naćićeš neko drugo rešenje...

#50 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 18 August 2013 - 13:57

Hvala :)
Na zvonu mi je bilo bitno skinuti samo onu hrdju koja se bila uhvatila po njemu (tacnije po djelu koji sam ofarbao) .. ali kada sam ugledao sprej .. sto ne probati :P ... a za ove otvore na deklu sam se pravo namucio .. sve je skidano turpijom koja je cini mi se skoro ista ko ona na noktarici , za ovo prosirivanje mi je trebalo dobrih 20-30min .. cvele i njegov biax su mi 100x pali na pamet :( mozda ivice nisu bas najbolje odradjene ali sta je tu je

sto se tice slika bio sam ih upload na dropbox kao i sad i stavljao preko img-a i resizeovao da bi ljepse izgledalo ali .. tek kad sam krenuo postati vidim kao ne mogu resize-ovat (a ruzno bi bilo stavit slike one velicine u temu) ...a na fotoaparatu imam 640x480 pa 1600x1200 i jos neki ostali veci formati , vjerujem da ce 640x480 odgovarati posto sam nesto lijen ovih dana pa mi se neda sliku po sliku resize-ovat :P

Edited by StariCojek, 18 August 2013 - 13:57.


#51 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 August 2013 - 16:19

biće dovoljno

#52 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 18 August 2013 - 18:20

Ok ... ovdje cu stavljat ono najbitnije slike , dok ostale mozete pronac na dropboxu https://www.dropbox....rf/q801yaiXyu#/ :P

I pitanje.. dali bi mi karb 17.5 znacio nesto na ovom setupu ? eventualno neki bolji spuh (trebao ove godine ici al pisi propalo) i produzenje prenosa za 25-30%
?

#53 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 18 August 2013 - 20:26

Ne možeš očekivati neko drastično povećanje snage stavljanjem 17.5mm karburatora, al da će biti razlike biće...Najviše bi osetio kad bi sve te stvari upario, znači veći karburator uz jači auspuh i produženje prenosa do 15% (sve preko toga mislim da ne bi valjalo)...

Najbitnije od svega je da stavljene komponente dobro ušteluješ jer tu se krije snaga...

#54 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 19 August 2013 - 13:55

naravno ne ocekujem sad da mi se skuter preporodi zbog malo veceg karba ali eto nek se promjeni... mozda i neka 19ka legne .. razlika u cijeni (polovnih) je 5-10e .. a bog zna sta sta sve moze doc na masinu :P

Razgovarao sam sa Mariom u vezi analize ovog meteora pa evo port mape

prva do sad valjda ce biti ok i odgovarat
https://www.dropbox....portmapa2.jpg?m


nezz dali je bilo potrebno ove otvore kod 'suknjice' cilindra ali eto odradio sam i njih

malo sam se iznenadio kada sam izmjerio c parametar jer iznosi 1,8mm bez dihtunga , sa dihtungom je to vjerovatno 2mm .. na cilindru se vidi da 2mm od vrha nije 'ispoliran' tj da klip nije isao do kraja... gledao sam neke analize gdje se uzima da je c 0.35 i sl..
sta je rec ? da ga isturpijam dole malo :P ?
Mario ako nije problem molio bih te da probas sa drugim velicinama kod parametra c :)

ps ako ti ova uredjena port mapa ne odgovara imas ovde orginalnu bez ikakvih prepravki https://www.dropbox..../portmapa.jpg?m (ova ispod )

#55 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 19 August 2013 - 20:19

Kad stavis glavu onda izmeri sqwish...kod AC cilindara je on malo veci nego na LC,primer malossi gusa-1.8mm....doteraj ga na oko 1.5mm i bice odlicno.Ako treba stavi najtanji moguci dihtung izmedju cilindra i bloka...

#56 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 20 August 2013 - 00:34

trebat ce ovde puno turpijanja da bih dobio 1,5 squish jer mi je ovde c bez dihtunga 1,8 znaci 1,8+ 0,2 dihtunga + prostor do glave ... ps dali bi ona diht masa (siva neka :angry: ) mogla dole izmedju cilindra i bloka ? i ako budem turpijao , da idem turpijat sa bloka ili ?

#57 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 20 August 2013 - 01:41

vidi Cvele je na strugu skinuo od vrha cilindra oko 1mm, ali sačekaj da uradim te analize pa ćemo videti na čemu si,...
malo strpljenja samo, taj posao radim u firmi kod kuće mi je samo maleni netbook... a godišnji upravo koristim,,..

#58 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 20 August 2013 - 12:09

hvala tebi sto si ikako pristao da radis analizu :angry: nije problem cekam ;)

#59 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 20 August 2013 - 19:58

Pocnem kopkat po papirima i naletim na jedan crtez jednog zamisljenog 'projekta' (propalog kao i svaki drugi ) pa evo da podjelm sa vama

Dozvolite mi da vam predstavim Elektricni sporet na drva ! salim se ,elektro variator... (u daljnjem tekstu E-VAR) :angry:
Evo stara skica skenirana https://www.dropbox....463qmk/evar.jpg (opet link ,sta da se radi )

Pa da pojasnim kako sam zamislio nekad da ovo radi .. na slici vidimo variator koji za razliku od drugih nema rolnice i katolu vec stalni magnet (u variatoru u obliku prstena) i stator sa elektro magnetom (postavljen po ivici statora) ...i kontroler koji ce mjeriti broj obrtaja i odredjivati jacinu elektro magneta

da biste shvatili princip treba znati da se istopolna magnetna polja odbijaju(sjeverni i sjeverni / juzni i juzni ) a razlicita teze da se spoje (sjeverni i juzni i obrnuto) [nek se nadje u slucaju da je neko bio bolestan kada se ovo radilo iz fizike ]

Zamisljeni princip rada :
Elektro magnet je okrenut sjevernim polom prema magnetima a magneti sjevernim polom prema namotajima .. (isti polovi na oba) Kada je motor na leru (1/2k obrtaja) u elektromagnetu nema napona , kada se obrtaji dignu , kontroler to registruje i daje napon na elektromagnet i tu se stvara magnetno polje koje odbija magnet i variator te se tako remen dize...

Kontroler bi mogao biti arduino modul koji je isprogramiran da se recimo na 7000 obrtaja kreira odredjeni napon u namotajima (stvara se magnetno polje koje bi odbilo variator tako da se remen pocne izbacivati do drugog stepena i dalje...

Prednosti e-vara
- Nema potrosnih dijelova (samo magnet koliko znam nakon nekog vremena izgubi svoje osobine ali nesto neznatno ? )
- Nema teze rolnice za vecu krajnju / lakse za start jer bi kontroler bilo moguce reprogramirati tako da bi se moglo podesiti da 'prvi stepen' ide do 8000 obrtaja pa tek 'prebacuje' u drugi i slicno
- Nema nerviranja sa rolnicama

Mane e-vara
- Nije jos napravljen ;)


Eto to je to , priznajem trebalo bi vremena da se sve razradi da bude perfektrno (pocevsi od programa za kontroler) ali na kraju vjerujem da bi bio preokret sto se tice variomata ...

Eh sad .. jedno pitanje za ove sto malo bolje poznaju masine .. Dali bi ovi magneti mogli nastetiti radu motora s obzirom da se sve to nalazi relativno blizu radilice i sl ? a i magnetna polja su tu , dali bi moglo to uticati na paljenje ?

Nadam se da nece nista utjecati.. cekam odgovore pa bih ove godine mozda i poceo sa radom .. idem u Masinsku Tehnicku skolu pa bi mogao sve organizovati fino, profesori su uvjek tu za pomoc u projektima (prosle godine smo napravili repliku RoboCleanera na inteliboard platformi) , a tu su i cnc masine pa bi se mozda moglo i od nule poceti, takodje ima par momaka u skoli koji su na TI sa programiranjem pa bi i tu nesto skontali :D

PS : Izvinite zbog skice stara je , slabo je nacrtano , prebacio sam se na Linux pa ne mogu instalirat catiu da uradim 3d model sa prikazom rada

Edited by StariCojek, 20 August 2013 - 19:59.


#60 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 21 August 2013 - 01:14

Posto sam elektrotehnicar, vjerujem da ne bi utjecalo na namotaje magneta, a ako ipak da, onda ne znacajno. Ipak su namotaji magneta po obodu i ako i djeluju na osovinu radilice, onda je to minimalno i mislim da ovaj tvoj varijator ne bi prenosio neko magnetno polje na drugu stranu do namotaja magneta i da to ne bi utjecalo na normalan rad namotaja i proizvodnju struje. Ovaj elektro varijator je vrlo zanimljiva ideja i mislim da bi to funkconiralo. Jest da zahtjeva malo programiranja, ali nema veze. Medjutim, posto je svaki skuter drukciji taj e-var bi mora biti drukcije isprogramiran za svaki skuter posebno, jednako kao sto ni svaki skuter nema jednake tezine rolica (osim serijskih iste marke).
Edit: bilo bi dobro kada bi se sa njim (ako jednom zazivi) u prodaji davao i neki upravljacki program tako da svatko moze isprogramirati kako ce mu raditi ovisno o njegovom skuteru.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users