Jump to content


Gilera Runner 50 - Floyd



141 replies to this topic

#81 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 14 August 2015 - 11:28

Hvala na savjetima,sad mi je malo jasnije.. Nego,koja je uloga centralne opruge,i recimo,koja je razlika između bijele i žute?

#82 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 August 2015 - 12:31

Uloga centralne opruge je da u pocetnom polozaju drzi remen na odredjenoj visini na remenicama prilikom kretanja, a druga isto toliko vazna uloga je da spusta remen prilikom ubrzavanja. Mekse opruge brze upuste remen pa prilikom ubrzanja dodje do pada obrtaja a tvrdje duze drze remen vislje na startu i sporije popustaju pa obrtaji motora kroz ubrzanje mogu i da preterano rastu. Prema savkom setupu (snazi cilindra) se postavlja adekvatna tvrdoca centralne opruge. Kod malossija to ide po bojama od najmekse bele do najtvrdje crne, ali za razliku od drugih proizvodjaca malossi uz boje svojih opruga daje i specifikaciju u precniku, duzini, tvrdoci i broju obrtaja na kojim ta opruga krece da deluje.

Najmeksa Bela: 3,3k (na tim obrtajima krece da se sabija), +10% (toliko je tvrdja od serijske), 110mm (ukupna duzina) 3,9mm (precnik zice)

Zuta 4,9k , +30 %, 90mm, 4,0mm

Imas jos zelenu, ljubicastu, crvenu, plavu, i

Najtvrdju Crnu - 6k, +114%, 90mm, 4,3mm

Za svaki setup ide odredjena opruga jer treba prema snazi motora i tezini vozaca odrediti koja ce biti dobra da uvek drzi iste obrtaje celom duzinom ubrzanja.

Kada se prenos ugreje, opruga oslabi pa dodje do pada obrtaja i rupe u ubrzanju.

Za serijske masine ko tvoja (oko 6-7ks) zuta opruga je dobar izbor.

#83 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 14 August 2015 - 14:10

Aha,gledam sad sa multivarom dolazi u paketu bijela opruga, pa cu prvo probati s njom i sa starim kvacilom,skidao sam to na brzinu pa mi se mozda samo ucinilo da je lose,slikat cu kad budem rastavljao pa postaviti ovdje da vidis.
Zanima me jos jedna stvar,kako da napravim neku jednostavnu blokadu da mi skuter ne prelazi 45kmh,treba mi samo za tehnicki pregled,imam elektronsku ali s njom ide i do 60 prema satu tako da s njom ne mogu proci..

#84 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 August 2015 - 14:13

Za serijsku masinu je ok malossi bijela centralna.

Jedino sto ne znam da li za pia agregate ima bijela centralna i ako ima da li je u rangu sa bijelom oprugom za minarelli po tvrdoci.

#85 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 14 August 2015 - 14:33

Ima Malossi bijela za Pia, ali je meksa od serijske..

#86 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 27 September 2015 - 22:10

Evo nekih slika skutera i video ubrzanja s Yasuniem.
www.youtube.com/watch?v=OmxQ8NzA5qA&feature=youtu.be

Posted Image

Posted Image

Sa starijim bratom,VXROM :)
Posted Image

Posted Image

Trebao bi ovih dana naručit Multivar novi,pa me zanima jel ona bijela centralna i one rolice što se dobiju uz njega valjaju za taj setup(Yasuni+Multić) ili bi trebalo neke druge staviti,pitam jer ne znam a i da nebi dva put naručivao. Koje su dimenzije originalnog remena,pošto ću i njega uzet a vidim da ima više dimenzija na SC pa da ne naručim krivi.
I koja je razlika između ova dva multivara,umjesto u cijeni,i koji da uzmem?
http://www.scooter-c...RIEB_VARIOMATIK

http://www.scooter-c...RIEB_VARIOMATIK

#87 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 September 2015 - 23:54

Razlika je u tome sto su oni na sc-u pogresili pa su naveli da su oba za modele od 2000 godine..
A zapravo je za tvoj model onaj od 65eur, odnosno koji nosi rolnice 19x15,5..
Malossi daje gramazu rolni koja ce biti zadovoljavajuca za serijalu ili base kit uz rezonantni auspuh. Moguce da ce ti odgovarati ili ces morati da uzmes jos malo lakse za odredjeni spuh (ja na slici ne vidim najbolje, predpostavljam da je yasR), ali svakako je to individualna stvar i ne moze ti niko reci napamet, moras sam da probas i odlucis.
Bela centralna je odlicno spregnuta sa multivarom za tvoj setup (ta koju daju u setu), ali je malko meksa od serijske i trajace 1 dobru sezonu, pre nego popusti i osetis pad performansi (ubrzanje).
Svakako bi valjalo podesiti kvacilo da malo kasnije hvata, oko 5-5500 rpm, pa ako to do sada nisi uradio, poruci i tvrdje (deblje) oprugice kvacila. Serijske su debljine 1,5mm recimo da ce ti trebati 1,7 ili 1,8mm debljine

#88 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 28 September 2015 - 00:27

Hvala puno na pomoći Aco. YasR je u pitanju. Znači bijela opruga je dobra,rolice imam od 5,8 i 5,3gr već,također i Malossi opruge kvačila crne i bijele. Hoće li one biti dobre?

Posted Image

#89 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 28 September 2015 - 00:31

Imas kod proizvoda na pakovanju, pa se moze sve naci na netu

Posted Image

#90 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 September 2015 - 00:37

Odlicno, mada mislim da uz multivar dolaze standardno 7 ili 7,5 gr jer on je tako koncipran da za iste obrtaje uzima 1 gr teze rolnice od serijskog varimata, posluzice ti i tvoje serijske 6,5gr i te koje imas 5,8 i 5,3 pa mozes da kombinujes i da probas.. oprugice moras da izmeris debljinu, nemoj da preterujes jer sa 2,1mm oprugicama kvacilo hvata na 6500 a to je vec puno i ne treba ti da spalis kavcilo..

Kada dodje multivar i promenis oprugu i ubodes rolnice videces da li treba i koliko da natezes kvacilo :)

Neka ti reference za tvoj spuh budu 10000rpm kroz medjuubrzanje i kvacilo na 5-5500rpm

#91 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 September 2015 - 00:45

Da, najbitnije sam zaboravio, fabricka dimenzija remena je 811x18,5 a razni proizvodjaci razlicito naslovljavaju svoje proizvode pa ces tako naci mitsuboshi i polini 805x18,5 (preporuka) dayco, naraku, piaggio original 811x18,5, athena 814x18,5 malossi 818x18,5 itd..

Iskrena preporuka je za polini i malosi kevlar. Ako ne zelis da izdvojis toliko novca, od obicnih preporucujem mitsuboshi (prva ugradnja do 2004god kod piaggia)..

#92 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 28 September 2015 - 00:55

Lauda - Hvala na informaciji,to nisam znao,a stvarno je korisno! :)
Aco- Uz ovaj vario dolaze 7.2 grama,tako barem piše.
Što se tiče opruga,mislim da mi skuter sad kreće na nekih 5500rpm,moram to provjeriti,ako je tako,najbolje da ništa ne diram?
Puno mi je novaca dati za kevlar remen,tako da sad ostajem na originalnom. Evo ovaj sam mislio uzeti,djeluje mi kao original,a nije skup.
http://www.scooter-c...RIEB_KEILRIEMEN

#93 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 28 September 2015 - 21:41

Evo sad nešto tu još pregledam po temi,vidim da si mi Aco napisao da uzem Malossi special remen.. Da je bolji za multivar od serijskog remena? Vidio sam i u još jednoj temi da pišu da je malossi special dobar remen..Pa ako je stvarno tako onda bi radije uzeo njega nego originalni. I vidio sam još da je jedan nrg ribao zato što je stavljen rezonantni auspuh a nije promjenjena dizna. Ja isto nisam dirao karb,a hvala bogu nisam ni puno vozio motor,možda 5km. Jel mu može šta biti? Paše li dizna sa SHA15/15 na ovaj PHVA 17,5?

Evo speciala,taj bi da uzmem:
http://www.scooter-c...RIEB_KEILRIEMEN


Izvinite što sam dosadan,ali stvarno želim kupiti sve kako treba pa da sam miran,a ne da bacam novce bezveze.

#94 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 September 2015 - 22:02

U svakom slucaju je dobro uzeti malossi. Specijal je malo duzi od serijskog i taman je projektovan za multivar, posto je multi malo veceg precnika od serijskog varimata. Karb se obavezno steluje, sta god da se menja na agregatu. Trebace ti set dizni (70-90) m6 za dell phva/phbn/phbl.
Isto tako valjalo bi nategnuti sajlu uljne pumpe, jer povecavanjem goriva u smesi gubi se procenat ulja koje pumpa pravi.. ako sam mesas ulje u benzin, obavezno sinteticko, 3%, jer sada imas sve uslove da vrtis 10000rpm sto je naspram blokiranih 6500 skoro za trecinu vise..

#95 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 28 September 2015 - 22:16

Hvala Aco,ti si car! :)
Onda definitivno tu nema dvojbe,uzimam specijal i gotovo. Karburator ću svakako naštelati,prvo ću uzeti diznu 64 pa ako s njom ne bude dobro kupiti ću set,pošto nisam baš financijski jak,a vidim da su setovi po 20e. Jel ima neko pravilo kad se ta sajla špana,ili samo od oka da zategnem? Ulje je Motul ScooterExpert,nadam se da valja..
Koju maximalnu brzinu bi mogao očekivati sa ovim setupom:
Multivar 2000
Specijal remen
Yasuni R
17,5 PHVA
Red sponge

#96 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 September 2015 - 22:59

Ako ide redsponge i yasR onda definitivno treba prvo uzeti set dizni jer rizikujes da zalepis termogrupu. Em povecavas vazduh protocnijim filterom em oslobadjas snagu i temperaturu gasova jacim auspuhom. Trebala bi ti 10-15br veca dizna, al to se ne zna napamet.

Uljnu pumpu, (shodno velicini promenjene dizne u % i broju obrtaja motora) spanujes, a gledaju se crtice na samoj pumpi, kada se skine deklo. Recimo da se crtice poklapaju kod serijale, a za npr diznu 80 koju ja vozim pumpa je pomerena 2-2,5mm i to dobro radi vec 2500km.. trebalo bi izmeriti potrosnju benzina na 100km i pratiti potrosnju ulja iz rezervoara pa izracunati %.. malo je zeznuto, ali izvodljivo.

Posted Image

Crtice su ti na slici sa leve strane.

Ulje je ok, i nije toliko bitna marka, samo koristi punu sintetiku.

Znaci, sacekaj jos malo, prikupi jos 15e vise i uzmi set dizni (m6 70 do 90) obavezno!

#97 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 September 2015 - 23:02

Kada sve dovedes pod konac i sve bude kako treba, mozes da ocekujes na krajnjoj 10500rpm, a to je po satu oko 100kmh..

Naravno, treba pogledati karike, namestiti britve pod cilindar koji daju dobar C parametar i optimalni stepen kompresije..

http://forum.pyrothe...-piaggio-ac-lc/

#98 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 28 September 2015 - 23:29

Znači ništa bez seta. Sad gledam na SC,nema set da se kupi za Dellorto M6,pa ću se raspitati tu po gradu gdje to mogu nabaviti,pa taman kad stigne Multivar i te sitnice uzimam i taj set.
Ovo za namještanje brtvi to nisam znao,jel to pod obavezno? Gledam ovu temu ništa mi nije jasno,čemu služi to? :)

#99 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 September 2015 - 23:47

Nije obavezno, samo neophodno kada se trazi najveci stepen iskoriscenja za neki cilindar.. posto ti je strano sve to, a dosta je kompleksno da se opise u jednom postu, citaj malo na forumu o C parametru i stepenu kompresije, portmapi i tuningu 2t cilindra, cisto da se malo upoznas, pa ako nekad pozelis da izvuces jos vise iz serijskog cilindra ili nabavis neki 70cc, dobro ce biti da imas neku predstavu..
Svakako savetujem da sada ne diras nista i ne odstupas od serijskih podesenosti po pitanju cilindra, ovo sto planiras je pocetni tunuing i najisplativiji je, jer se sa malo muke i malo para dobije solidno ubrzanje i krajnja brzina a potrosnja ostaje u granicama normale. Postavio sam link teme jer se tamo vidi da LC cilindar (serijski piaggio 50ccm) daje oko 11ks (teorijski) u rasponu od 10000 do 11000obrtaja zavisno od periferija.. recimo da je yasR jedan od najboljih rezonantnih auspuha koji mogu da se upare sa ovim cilindrom i 17,5mm karbom..

#100 Floyd

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 230 posts
  • VozimVX200

Posted 28 September 2015 - 23:53

Onda super,mislio sam da ću to morati napraviti,a kad ne znam onda je bolje da ne diram ništa.
Čitat ću to čim budem imao vremena,danas sam malo gledao neke teme (Base setup) i neke stvari su mi mnogo jasnije..





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users