E sad idem na ono meni najbitnije, logovanje podataka. Mikrokontroleri poseduju razne mogućnosti za povezivanje na eksterne uredjaje, od kojih je najvažnija serijska veza. U suštini da ne bi gnjavio, Mikrokontroler sve podatke koje prikupi steam-uje preko USARTA u vidu stringova razdvojenih razmakom. Ove podatke koje stream-uje moguce je USB-om ili Bluetoothom poslati na mobilni ili racunar. USB veza postiže 7 semplova u sekundi za razliku od bluetooth modula koji je spor i radi semplovanje jednom u sekundi. Cekam da mi stignu brzi BT moduli pa cu probati sa njima jer ovi koje imam su bluetooth low energy slabi i predvidjeni za rad sa baterijama. U svakom slučaju neki od BT modula ide u kutijicu instrumenta a za USB modul ću izvesti kontakte pa će se on posebno kačiti na instrument po potrebi sa sve usb kablom. Jos da napomenem da obe konekcije mogu da rade istovremeno.
Prepoznaćete BT na plavom pcb-u a usb na crvenom.
Strana koja prima podatke odnosno PC, tablet ili mobilni treba da ima instaliranu serial usb ili bluetooth terminal aplikaciju kojom se vrši povezivanje na instrument. Aplikacija te podatke prikazuje a po potrebi i snima u tekstualni dokument. Kao najbolju za ovaj projekat sam našao
https://play.google....al_usb_terminal ili
https://play.google....etooth_terminal za android i
https://www.compupha...are_termite.htm za PC.
Dalje ostaje da se ove brojke izvuku iz .txt dokumenta i kopiraju u excel gde isti generiše grafik po želji... Evo jednog primera, naravno potrebno je poznavanje ms excela... Vreme je u milisekundama.
Najbolje bi bilo da se upoznam sa OBD2 sistemom za dijagnostiku. Na tu temu ima brdo aplikacija za android, pa kad bi uspeo da se povežem na neku od njih i prikazujem informacije u realnom vremenu to bi bio vrh. Problem je što je taj protokol drugačiji i mnogo komplikovan, a ja više memorije za program u MK nemam. Tako da je to to što se funkcija tiče.
A što se skutera tiče nisam odavno pisao na tu temu... Valjda je to i dobro.
Vozi se sa vremena na vreme, dobio je bele LED farove, novu vodenu pumpu bez četkica... Pisaću detaljnije o tome kad stignem. Strah me je samo kilometraže, dosta je prešao bez zamene klipa a karika je jednom menjana mislim pre 8000km. Ide i dalje kao lud još po ovom vremenu... Klipa za ovaj moj cilindar mislim da nije nikad ni bilo niti će biti na lageru u Scooter-attacku. Možda da ga potražim pod piaggio grupu. Ne znam kakve su dimenzije klipa za S6 racing mk2 piaggio meni treba sa 12mm bolcnom a problem je što mi treba onaj B-tip a ja nalazim samo A i C. Zamenio bih komplet klip, igličasti, gumice na glavi, semeringe i udri bar još 20000km.
Edited by MaRk0, 16 February 2018 - 01:53.