Jump to content


Sprint Eagle - Marko



1599 replies to this topic

#781 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 May 2015 - 04:35

Moram da pohvalim pedantnost u radu, svaka ti cast! Sklapanje blokova si odradio odlicno, bas kao da sam bio pored kada si radio. Ta Malossi radilica djeluje kvalitetno, nadam se da ce te sluziti bolje nego prosla. :)
Znaci sada planiras da smiris setup sa Trek-om?

#782 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 May 2015 - 08:04

vidiš koja je razlika u powerband-u između c16 i c20 na tom grafiku

#783 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 May 2015 - 19:21

Ima jos jedna caka zasto je to napravljeno tako. Nije isto 18ks na 11k rpm i 18ks na 13k rpm. Nije isto jer ni svi cilindri nemaju isti radni opseg, i naravno, nije isto za krajnju brzinu. Zamisli koja je razlika u kranjoj kad imas 2k rpm vise. Svaki spuh ima svoju namenu..

#784 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 25 May 2015 - 23:45

View PostLauda, on 25 May 2015 - 04:35, said:

Moram da pohvalim pedantnost u radu, svaka ti cast! Sklapanje blokova si odradio odlicno, bas kao da sam bio pored kada si radio. Ta Malossi radilica djeluje kvalitetno, nadam se da ce te sluziti bolje nego prosla. :)
Znaci sada planiras da smiris setup sa Trek-om?

Trudim se da sto bolje opisem i usklikam koliko mogu. Znam koliko to znaci svima, bolje je da se unapred zna. Koliko je samo meni znacilo kad vidim neciju temu gde je sve lepo uradjeno i opisano. Eto, svi znamo kakve su teme koje Mario postavi. Kakav bi tek forum bio kad bi svi tako pedantno radili i posvecivali paznju svakom detalju. Postedecu valjda nekog nekih vecih muka. Nego fali tu dosta bitnih slika koje nisam bas u trenutku mogao da napravim ili jednostavno zaboravim. Nekad mi se i ne hvata telefon prljavim rukama...

Da, planiram za sad da ga smirim malo Trekom. Planiram dosta duzih voznji pa i ne ide bas da bijem po obrtajima u prazno. A i trebam jos svasta nesto da uradim pa dok ne dodje sve na svoje. Fino sam iznenadjen kako Trek radi na ovom cilindru. Nisam bas ocekivao da ovako lepo vuce. Jeste start malo slabiji ali da se i to popraviti. Postoji neka rupa dok ne upadne u rezonancu pa me to zezne ponekad. Ova crvena kriva oko 7k obrtaja... Nemam krivu za racing ovo je sport pro a i AC. Mozda je to sve pomereno ka vecim ciframa nekih 5-10%.

Posted Image
@Mario, @AcaPostar Jasno. Razumem. Mozda je c21 prenapucan za moje potrebe. Mislim, planirano je da jedan skuter napravimo za divljanje kad nam dodje do toga, a drugi za prevoz od tacke A do tacke B. E sad kako je Boka poceo da redovno skuterom ide u skolu, meni preostaje da sa 13k obrtaja idem do trafike ili tako negde kad mi zatreba, a pri tom cekam da se skuter zagreje da bi presao 500-1000metara...

U glavnom, danas sam montirao fabricko kvacilo sa fabrickim oprugicama jer tvrdje nemam. Start je na nekih 3k obrtaja ako lagano dodajem gas, pa do 5k pri naglom zavrtanju gasa. I eto, cini mi se da sa ovim fabrickim imam bolji start nego sa onim s6. Videcu da nabavim tvrdje oprugice. Isto tako sam proverio izlaznos fabrickog kaisa, koji je obrisao sve linije po varijatoru 1mm do kraja.

Montirao sam i centralne nogare kako bih mogao da proverim paljenje na malo vecem broju obrtaja. Evo sta sam dobio. Ler je na nekih 1500rpm a mislim da je isao do 10300rpm. Sad steta sto sam provukao kablove onog s6 multimera kroz ceo skuter pa nisam mogao da ga skinem i stavim u isti kadar sa paljenjem i vidim tacno koliko stepeni pri koliko obrtaja.



#785 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 May 2015 - 23:55

extra! da stvarno bi bio potpuni dozivljaj da imamo i obrtaljku, al ok je i ovako. Jesu li one veće crtice 0 10 20 i 30 stepeni? vidim da se na leru vrti oko 3 crtice pa ode do 4 sto mi govori da je do 2k obrtaja oko 20 stepeni pa lagano pusti na oko 30 i posle ide u retard tamo ka 10 stepni.. Jesi ga zavrtao preko, jel silazi ka 5?

#786 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 26 May 2015 - 00:11

Prva crtica je GMT. Vece su 10,20,30. Na leru pali na 20 pa pri vrlo malom gasu brzo popne na 30 a dalje po nekoj funkciji spusta do 12-15... Nisam ga vrteo preko 10.5k otpasce mi tocak... :D Guma kineska baca na sve strane. Ali spusta sigurno, nisam siguran do koliko samo to tamo na 13k i vise obrtaja.

Razlikuje se od ove... Znaci, od prilike na 10k+ obrtaja je negde 12* paljenje. Sad vise manje izgleda i stoboskop malo brljavi na tim obrtajima.

Posted Image

#787 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 26 May 2015 - 09:40

skini remen pa probaj i posnimaj sa sve obrtajima

#788 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 26 May 2015 - 20:06

MVT DD23, Diagram RJ34-6

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Grafik izveden sa snimka. Moguce su sitne greske...

Posted Image

Snimak do 12300rpm



Posted Image

Edited by MaRk0, 26 May 2015 - 20:14.


#789 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 May 2015 - 21:08

Hvala i još jednom svaka čast !

#790 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 26 May 2015 - 22:30

Odlicno Marko, neumoran si...

#791 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 May 2015 - 00:14

Ja se cudio zasto Trek radi tako dobro. Pa paljenje mu napuca pritisak od pocetka do 9000 obrtaja zbog veceg ugla predpaljenja a kasnije od 10k zakasni paljenje taman toliko da poveca temperaturu izduvnih gasova, ubrza rezonanciju izduvnih gasova i produzi powerband za koji obrtaj na gore. Jesam li ok skontao ovo?

#792 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 27 May 2015 - 10:56

moraš sad malo da lažiraš te uglove, da umiriš potrošnju... vozio sam i ja T6 na Selettri pa sam varao da mi klip ne dobije po nosu

#793 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 May 2015 - 11:04

Marko kakav trek, ako budes prisustvovao sledecem skupu ne da ces nakaciti c21 neg ces razmisljati i o c30... :D Evo ti goggy za primer, na pocetku skupa prica oce da vraca na serijalu da trosi 2l a cim video kolko mu fali za jacu kategoriju odma kupuje jos jedan malossi sport i razmislja sta dalje da turpija.. :D

Voleo bi da vidim tvog eagle-a na nekom od narednih skupova, da vidim kako si ga ustelovao i koliko nam se motori razlikuju od onih koje smo nekada imali.. :)

#794 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 29 May 2015 - 00:55

View PostMario, on 27 May 2015 - 10:56, said:

moraš sad malo da lažiraš te uglove, da umiriš potrošnju... vozio sam i ja T6 na Selettri pa sam varao da mi klip ne dobije po nosu

Nisam razumeo. U kom smislu da laziram uglove? Mogu samo ovu krivu paljenja da podizem i spustam tj. da pomeram stator ulevo ili udesno... I pitanje, da li moze od prevelikog ugla predpaljenja da ode iglicasti u velikoj?

View Postbojan681, on 27 May 2015 - 11:04, said:

Marko kakav trek, ako budes prisustvovao sledecem skupu ne da ces nakaciti c21 neg ces razmisljati i o c30... :D Evo ti goggy za primer, na pocetku skupa prica oce da vraca na serijalu da trosi 2l a cim video kolko mu fali za jacu kategoriju odma kupuje jos jedan malossi sport i razmislja sta dalje da turpija.. :D

Voleo bi da vidim tvog eagle-a na nekom od narednih skupova, da vidim kako si ga ustelovao i koliko nam se motori razlikuju od onih koje smo nekada imali.. :)

Veruj mi voleo bih i ja da dodjem, ali je problem. Suvise mi je daleko... Jedino kombijem nekim nas 3-4 da dolazimo. A sto se setupa tice, trek je samo za ovih mesec-dva. :) A lepo ide veruj mi. Pogotovu kad prebaci 9k obrtaja. Ubacio sam fabricko kvacilo i tacno se oseti da mu trebaju samo tvrdje oprugice. Necu da pakujem c21 dok ne budem siguran da sve radi kako treba.

#795 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 29 May 2015 - 09:04

na to sam mislio da pomeriš celu krivu na ranije.. sad gledam grafikon nije tako loš ugao na 11k...

ovamo kada je fiksno pomereno na 17 ili 19 pa ljudi ulaze u 11000 bude čak i gore od tvoje situacije..

sve jedno , mislim da je mene nervirao taj nemiran rad na leru, ne sećam se već šta sam dobio u špicu...

#796 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 04 June 2015 - 03:51

TIMING SPECIFICATIONS: Engine timing is directly related to the compression of the engine. The higher the compression, the less advance (as in advance of the piston’s arrival at top dead center or highest position) can be used for the timing position. To get more bottom end, advance the timing from the recommended range. Since the exhaust pipe, carburetor, cylinder porting, and cylinder head design are all tied to the amount of heat that an engine makes, they must be taken into consideration when setting the engine’s timing. It’s all about heat that is generated in the engine’s combustion chamber. An engine burning a specific fuel can only tolerate a certain amount of heat, and all of the above mentioned factors are related to this heat. Since the ignition timing and its effect on that heat are directly related to the engine’s longevity, it is critical that you get it right. Too much and you toast the engine, too little and you are giving up horsepower. Gasoline and alcohol (methanol) have different figures due to their burn characteristics. Generally, alcohol burns slower than gasoline and needs more heat. This can be accomplished in one of two ways - advance the timing or up the compression. You still can only have so much heat for the engine to operate. The following timing specifications are offered only as a starting point guideline!

Posted Image

Posted Image

Timing the PVL ignition to your engine requires the use of a dial indicator type timing gauge to measure the position of the piston. By aligning the marks on both the rotor and the stator, and measuring the position of the piston before top dead center (BTDC), you will be able to set the timing to the needs of your engine. The timed interval between ignition and when the piston reaches TDC in a cylinder is expressed in degrees of flywheel (crankshaft) rotation. Because the spark is always fired before the piston reaches TDC, the timing is considered “advanced”. The greater the number of degrees before TDC the spark is fired, the more advanced the ignition timing is for that cylinder. When the number of degrees at which the spark is fired is reduced, the timing has been “retarded”. It should be noted that even though the timing in a cylinder may have been retarded, the spark is still being fired before TDC and is still considered advanced, just not as much.


Izvor: http://www.pentonrac...nstructions.pdf
http://www.pentonrac...ignitions.shtml

Ovo sam nesto nakopao na netu. Koliko sam ja razumeo sve ovo, ja sam proslu radilicu spucao samo zato sto sam paljenje oterao u 40*+ pre GMT. Secam se da nisam mogao da nateram motor preko 12k obrtaja, pa sam umesto da trazim problem u karburatoru ili prenosu, ja pametan rotirao stator do kraja u levo bez provere paljenja stroboskopom... Time sam dobio obrtaje 14k+ ali sam u delu u kome kriva ide u najveci advance (od 2000 do 6000rpm) imao toliko preuranjeno paljenje (jbg skoro 45*) da je nesto moralo da se desi. Ok, motor je preletao te obrtaje ali uz onaj grizgavi zvuk. Zamisljam ovu krivu paljenja pomerenu za 10-15* na gore.

Posted Image


Koje mogu da budu posledice prevelikog predpaljenja?

View PostMario, on 27 May 2015 - 10:56, said:

moraš sad malo da lažiraš te uglove, da umiriš potrošnju... vozio sam i ja T6 na Selettri pa sam varao da mi klip ne dobije po nosu

Verovatno si na to dobijanje po nosu mislio? A ono pomeranje krive na ranije, mislis da je spustim blize GMT (da retardiram paljenje odnosno pomerim stator u desno?

#797 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 June 2015 - 09:09

naravno, ako se voziš u nižem spektru obrtaja, onda je bolje malo lažirati sa statorom u retard, unapred isprogramiranu krivu...

ja sam ubio jedan T6 klip, ali sam imao problema sa napajanjem goriva u paru, mada iskreno mislim da je prevelika temperatura uradila svoje

dobar je ovaj tekst što si nakopao

#798 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2015 - 02:46

Bojane. Kako si resio ono gusenje motora pri naglom zavrtanju gasa? Planiram uskoro da ubacim yasuni pa da imam neki orjentir. Jesi li ga pojacao na glavnoj a spustio na igli ili kako? Treba mi putokaz, makar okvirno...

#799 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 June 2015 - 10:04

Nikako haha.. :D Jednostavno kad ubodes sve otklone da bude super svecka moraces jos malo da se poigras sraficem za ekstra vazduh..

#800 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 12 June 2015 - 02:01

Nabacio sam danas c21 i stavio lakse rolnice. Provozao krug a ono trokira na punom gasu ubi boga, jos nece preko 10k obrtaja tj, ne radi, mulo, gore od treka. Mrdnem paljenje malo levo malo desno ono jos gore. Vratim paljenje na default i pomislim se da probam onako bez airboxa. Kako sam upalio i dodao gas tako je motor poludeo. Nije mi sad jasno. Mislio sam da ce yasuni da mi trazi vise goriva od treka na punom gasu a ispada kontra. Opet sam na gljivi. Nema nista od airboxa u kombinaciji sa c21.

Drzite mi palceve da ponovo ne zajebem nesto. Vratio sam fabricki finalni prenos. Ono produzenje od 25% je izgleda previse. Imam odlicnu maksimalnu brzinu ali me ubrzanje zeza pri nizim obrtajima.

E sad, nisam stavio dihtung kad sam sklopio prenos i nesto mi se previse cuje kad rukom okrecem tocak. Takodje osovinica primara koja ulazi u lezaj je malo manjeg promera pa sam da se ne bi vrtelo unutra stavio tanju gumicu da probam da pritisnem osovinicu za unutrasnji prsten lezaja. I opet nisam slikao jer sam bio u zurbi... Moram da nabavim 10ak komada tih dihtunga jer me nervira to sto ih pocepam pri svakom skidanju.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users