Jump to content


Big Bore Typhoon projekat

Typhoon Malossi 172

51 replies to this topic

#21 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 16 May 2016 - 15:34

Hmm, posle celodnevnog mozganja, mozda je najbolje da sam sebi odgovorim na pitanje. Buduci da je problem sa kupovinom i narucivanjem prirubnica na nevidjeno, tj vec sam se jednom zeznuo oko toga, mozda je najbolje da ja lepo sebi napravim metalnu prirubnicu i zavarim na nju cev potrebnog precnika pod potrebnim uglom i to je to. Sto se konekcije sa airboxom tice, nece biti direktna sa fabrickim crevom, vec cu da nadjem negde u auto maloprodaji gumeno ojacano crevo od hladnjaka ili tako necega pa da ga izsavijam i stegnem selnama. Ostaje jos da poskidam sve i uzmem mere pa da se bacim na posao.
Naravno, ako u medjuvremenu neko ima neki predlog slobodno nek ga kaze...

#22 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 16 May 2016 - 20:03

ja sam isto dal radit prirubnicu od inoksa,to ti je najbolja opcija

#23 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 May 2016 - 21:29

U mene originalni Mića 20 je u knap, tako da bi isto bilo da imam Dellorta 25 ili neki veci. Cak mi jedan seraf od 4 na loncetu sa jedne strane pobrusen od blatobrana, a tako je izaslo iz fabrike.

Posto vozis tako malo km ja bi definitivno isao na pecurku, usput ga stavis pod 45 i ima da provrti ovu unikatnu felnu sto si ubo.

Ako pak inzistiras na airboxu, onda onako kako si rekao, ima i fleksibilnih crijeva od karba do boxa.

#24 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 17 May 2016 - 07:34

Steef, video sam sinoc u Dragster temi kako si ga napravio. Tu cu opciju i ja da odradim. Sad ostaje samo da napravim nacrt sa najboljim polozajem.
Mozgam samo da li da prirubnica ide pod istim uglom, tj. povijen na levo ka airboxu ili da je napravim ravnu, paralelnu sa blokom. Cini mi se da je kod tebe takva, paralelna? Ili mi se cini na slici. Ako bude paralelna onda imam vise prostora od karba do airbox-a za flex-crevo tako da ce lepse moci da se uglavi. Samo mi rece Aca da ako je odradim na taj nacin, karb nece stojati vodoravno pa moze da se desi da preliva? Jesi li imao problem sa time?
Reci mi, molim te, koja je debljina ploce od koje si pravio dosed prirubnice? Rekao bih da je nekih 4-5mm? Jel imas mozda neku skicu sa merama?

Dajteh, ipak insistiram. Ne vozim duge rute ali vozim na jutarnjim temeraturama od 10-ak stepeni do letnjih, dnevnih 40 tako da ce od pecurke samo da me boli glava sto se stelovanja tice...

#25 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 May 2016 - 09:08

skicu nemam,to je sve napravljeno odokativnim mjerama hehe..
dole je plocica 5mm i na nju zavarane inox cijev unutarnjeg promjera 30mm..

ako ostajes na airboksu,onda slozi prirubnicu ko i serijska,da stoji u stranu pa da mores imat sto vodoravniji polozaj..
moj je na sredini,iznad kotaca..nije nikad preljeval..mada se more desit ako je orevise okomito postavljen..

#26 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 May 2016 - 10:37

Ja sam za to da se zadrzi sto ravniji polozaj karba jer ce na taj nacin 99% osatati ista postavka pilotke i igle...

Prirubnicu nisam nikada pravio pa ne mogu bas da dam neki info ali imam starih ispucalih od kojih mozes da uzmes mere ili da raseces gumu i iskoristis cetvrtasto postolje kao meru ili mozda distanc...




#27 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 17 May 2016 - 14:41

Hvala na savetima. Ovih dana merim i budzim pa cu postaviti u temi kad zavrsim da vidimo svi na sta ce da lici.
Steef, jel mozes molim te izbliza da slikas kako to izgleda kod tebe na Dragsteru?
I ako moze jos jedna info, kako si povezao metalnu prirubnicu sa karbom. Neko gumeno crevo sa selnama ili?

#28 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 May 2016 - 15:50

budem kad stignem doma,trenutno sam na probi sa vespim ostal bez goriva :D 12 km od kuce haha

da,sa gumenim crijevom sam povezal karb i prirubnicu

#29 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 17 May 2016 - 17:11

Super, daj slike jer one kazu vise od 1000 reci.
Kako bez chorbe? Jel los stel karba ili losa procena vozaca? :)

Super, daj slike jer one kazu vise od 1000 reci.
Kako bez chorbe? Jel los stel karba ili losa procena vozaca? :)

#30 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 May 2016 - 20:01

cajger kaze jedno,ali rezervar drugo :D



Posted Image


eto azdaje

Posted Image

#31 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 18 May 2016 - 09:16

Hvala puno, ziv bio!

#32 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 27 May 2016 - 07:51

Malo sam se igrao juce i prekjuce. Konacno sam sredio prednju kocnicu koja me je nervirala jos od kad sam uzeo Tajfuna. Jedan od nosecih srafova celjusti je bio sa odvaljenom glavom, a zapecen u celjustima pa sam se namucio dok sam ga izvadio i zamenio. Kad sam vec to radio ocistio sam celjust i nasuo novo dot4 ulje. Drukao sam vise od pola sata, otpala mi ruka dok je zgutao svo ulje i otvrdnuo kocnicu.
Izgleda da postoji mala razlika u poziciji diska na tajfunu 125 i nrg-u posto ovaj 13 tocak koji sam stavio napred ne gadja kocnicu po defaultu nego je potrebno izmedju celjusti i viljuske staviti podloske da bi to bilo to. Kad sam sve ovo obavio rezultat je zapanjujuce dobar... Nisam znao da tajfun moze tako dobro da koci sa serijskim 190 mm diskom. Sta bi tek bilo sa nekim oversize???
Stavljena je i rucica gasa sa nrg-a kao i sajla jer su mi ove tph isle na nerve sa glupim zazorom koji su imale.
Ralica stavljena ali ima mali zazor napred. Morace da padnu blage modifikacije i secenje plastika da se upasuje kako bog zapoveda.
Inace, posto mi inox prirubnica jos nije gotova (gotova je ali mora da se iskesira a kraj je meseca :( ), vratio sam Tajfunov zadnji tocak da bih mogao da se vozim. Pritom sam ocistio od stroke sve ono dole oko karba kao i prirubnicu i usisne lamele. Cini mi se da sada lepse prima gas, cudo je sta nagomilana prljavstina moze da uradi. Evo poredjenja tph 10 tocka (120/90-10) sa nrg 13 tockom (130/60-13). Vidi se na slici da iako je na nrg tocku mnogo nizi profil gume, ceo obim je ipak nesto veci:
Posted Image

A evo i slike kvazimodoa sa prednjim 13 i zadnjim 10 tockom, mnogo je smesan:
Posted Image

EDIT: zaboravih da napomenem, mnogo je upravljiviji sa 13 tockom napred. Doduse malo se pogubio na brzom zustrom skretanju sto je i normalno jer je trag gume uzi a duzi, ali mnogo se lepse obara i lepse drzi pravac. Naravno, zbog niskog profila je i tvrdji tako da sad treba vise voditi racuna o rupama. Kolotrazi sada prave nauporedivo manje problema...

Edited by francuz69, 27 May 2016 - 07:58.


#33 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 27 May 2016 - 08:41

View Postfrancuz69, on 27 May 2016 - 07:51, said:

EDIT: zaboravih da napomenem, mnogo je upravljiviji sa 13 tockom napred. Doduse malo se pogubio na brzom zustrom skretanju sto je i normalno jer je trag gume uzi a duzi, ali mnogo se lepse obara i lepse drzi pravac. Naravno, zbog niskog profila je i tvrdji tako da sad treba vise voditi racuna o rupama. Kolotrazi sada prave nauporedivo manje problema...

Upravo kroz to sam prosao sa 12" i 13". Slazem se sa svim sto si naveo.

Ali da imam jaci skuter od 50, 70ccm, bez ikakvog razmisljanja bi isao na 13". Ovako se jos premisljam sta mi je bitnije.


Steta sto nemas 5 rupa na felni da ubacis 220mm disk, taj vec opasno koci kada mu se doda opleteni lajtung, meni je brzo potrgao vilicu na nrgu. A koci isto kao kad udaris u betonski temelj.

A i morao bi ubaciti cizmu od modela sa 220mm diskom da ides na tu opciju, mnogo je tu sitnica.

#34 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 27 May 2016 - 09:01

Inace, kad vec pricamo o prednjoj kocnici, da li je neko probao disk istog precnika ali drugacijeg oblika, kao npr Malossi Whoop brake disc?
Koja je realna i prakticna razlika izmedju njega i serijskog Piaggio? Kosta poprilicno (oko 80 evropskih) ali ne znam da li vredi tih para pa zato pitam.

#35 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 31 May 2016 - 22:34

Ja npr imam pozitivno iskustvo sa diskom NG koji je isto 190mm kao i fabrički ali neuporedivo bolje koči....pretpostavljam da je slična situacija i kod Malossia

#36 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 02 June 2016 - 13:41

Hvala na informaciji.
Elem, malopre preuzeo prirubnicu od inoxa. Napravio ju je covek, svaka mu cast. Ostaje samo da dobro premerim pa da secem kad budem siguran koliko treba da skratim.
Evo i slika:
Posted Image
Posted Image
Btw, sto se tice gumenog dihtunga izmedju bloka i prirubnice, jel mogu to da isecem od bilo kakve gume ili treba da trazim nesto posebno?

#37 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 June 2016 - 14:09

Ako imas dovoljnu visinu, mozes da koristis klasicni zaptivac izmedju bloka i prirubnice, onaj klingeritni ili papirni. Ako ti fali visina, mozes da odseces postolje stare prirubnice i nadodas ga, to je alu oblozen gumom, dosta dobro dihtuje.

Tkodje, ako je ta prirubnica idelno ravna, moguce da i ne treba nikakav dihtung jer seda direktno na piramidu koja je od vitona.

#38 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 02 June 2016 - 14:19

Prirubnica nije bas 100% ravna tako da bih ipak stavio nesto. VIdecu da nadjem klingerit. Ako ipak ne nadjem onda imam onu gumenu prirubnicu sto sam greskom kupio (secas se) pa nju mogu da koljem. Dakle, ne greje se blok na tom mestu cim moze i papirna... Onda mozda isecem i neku gumu.
U svakom slucaju hvala za savet. Kako ti se cini prirubnica Coa?

#39 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 June 2016 - 14:26

Dobra je prirubnica.
Ja bih ipak izbegao gumu,jer je neminovno da ce pobeci malo u stranu, posto se cela skalamerija steze u samo 2 tacke.

Mozes je malo poravnati odozdo, brusni papir na staklo i zivce na ler...

#40 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 02 June 2016 - 20:15

ja sam si napravil dihtung od klingerita,namazal jos sa diht masom za svaki slucaj..





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users