Jump to content


Big Bore Typhoon projekat

Typhoon Malossi 172

51 replies to this topic

#1 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 26 December 2013 - 14:54

Pozdrav svima na forumu. Prvo sam predstavio sebe, pa je red i da predstavim svoju makinu. Buduci da sam dugo bio na kod.gazda.srećka.šoića, nemojte zameriti sto je ovo moje predstavljanje u velikoj meri copy/paste sa tog foruma. Malo cu samo da preradim topic tako da bude up to date sa svim sto je do sada radjeno.

Skuter koji je u pitanju je Piaggio Typhoon 125cc 2T 1999 godiste. Buduci da ne vidim da je iko predstavio ovaj skuter na forumu (osim one devojke sa jednim Typhoon 50cc) prvo ce biti par reci o samom modelu a kasnije ce biti reci o mom konkretnom primerku.

Dakle Piaggio je jos davne 1995 godine izbacio Typhoona koji je pravljen do 2009-te, a u 2010-oj ga je zamenio aktuelni Typhoon mk2 koji po meni vise nema tu dusu, niti mocni 2t agregat koga je zamenio 4-taktni u 125 verziji. Inace, Typhoon se prodavao i pod Gilera brandom tako da nije cudo sto se na gomili aftermarket parts sajtova ovaj skuter moze pronaci pod Gilerinim imenom. Sto se Typhoon-a mk1 tice, Piaggio-u je ciljna grupa bila mladja populacija koja je od jednostavnog skutera trazila nesto malo vise po pitanju okretnosti po gradu i performansi. Skuter je isao u 3 verzije: 50, 80 i 125cc i svi su bili 2-taktni, danas vec dokazani Air Cooled agregati. Vec od 50cc, kada se skinu blokade i stavi rezona, mogle su se osetiti solidne performanse koje su isle ispred dobrog dela konkurencije a o 80 i 125 verzijama da ne pricamo. Inace, koga zanima, Typhoon 125 ima identican agregat kao naprimer Skipper. Bukvalno nema razlike. Jedna od interesantnih stavki su bile 120/90 -10 gume ili poznate “balonke” koje su ucinile da Typhoon bude nezamenljiv po gradskim ulicama punim rupa i ivicnjaka. Iako se mnogima te gume ne dopadaju, meni su se pokazale kao perfektan kompromis izmedju voznosti sa jedne strane i rupetina sa druge. U svakom slucaju, Typhoon-u “na sraf” pasuju 13 inca felne od Piaggio NRG mk2, pa ko voli nizi profil nek izvoli. Voznost ili cikilistika ovog malog motorica je neverovatna. Moze da bude vrlo okretan po malim ulicicama ili kad se provlacite izmedju gomile automobila na semaforu zato sto ima dimenzije jednog malog skutera od 50cc i dopada mi se sto pri ostrim skretanjima imate utisak kao da vas guvernal sam prati sto nije cest slucaj na drugim skuterima, a kada izadjete na otvoreni put, Typhoon prilicno lepo drzi traku i dobro podnosi brzine od 100 km/h, pa i vise. Doduse, to je ipak mali, lagan skut pa se na vecim brzinama ne ponasa bas najbolje. Sto se brzinomera tice, na 125 verziji skoro uopste ne laze sto je cudo kada pricamo o skuterima. Na 100 km/h laze 2 do 3 km. Iako je malih dimenzija, vozacka pozicija je prilicno udobna (barem meni, a ja imam 105 kg) a ako se vozac malo pomeri unapred, ima sasvim solidno mesta i za krupnijeg suvozaca, opet napominjem, kada se uzme u obzir velicina skutera. Ispod sedista ima solidan gepek tako da bez problema staje jedna full face kaciga doduse ne preteranih dimenzija posto moja xxl kaciga kaci sa strane gde su kopce za vizir. Uz kacigu mogu stati i jos po neke sitnice. Ostalo je sve standardno za jedan skuter posto, kao sto sam vec rekao Piaggio-u je akcenat bio na jednostavnosti i funkcionalnosti, pa ne ocekujte od ovog skutera da ima neke fansy dzidzabidze. Jos jedna od stvari koje su predmet polemike je Typhoon-ov dizajn. Sve je manje-vise standardno osim prednje maske koja se ravno spusta od guvernala do prednjeg tocka a ujedno ima i funkciju prednjeg blatobrana. Na sred prednje maske se nalazi far u obliku pravougaonika. E sad, nekome ovo ruzno izgleda a nekome ne. Ja spadam u ovu drugu grupu jer volim opicen, avangardni dizajn koji ne lici ni na sta drugo na ulici, a Typhoon pruza bas to.
Sve gore navedeno potvrdjuje umesnost Italijanskih dizajnera a potvrdu kvaliteta i dizajna daje i podatak da je Typhoon jedan od najprodavanijih skutera ikada pogotovu u zemljama gde su skuteri cesto masovnije prevozno sredstvo od automobila. Ako skoro budete isli u Grcku na more, pogledajte malo ima li Typhoona. Iznenadicete se koliko…

E sad malo konkretnije o mom primerku…
Kupljen je pocetkom prosle sezone u Jagodini u potpuno stock varijanti bez ikakvih aftermarket delova. Spolja je izgledao fino s time sto su mu bile nabudzene neke chobanske alu patosnice koje su odma letele sa njega. Evo slika iz trenutka kupovine:
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Po probi nije bio bas sjajan, solidno je ubrzavao i u nedostaku pravca nisam mogao da postignem vecu brzinu od 80 km/h. Recimo da je isao kao fino nasvirana 50-ica. Kada sam ga probao kuci shvatio sam da nema trika da ga nateram preko 90 km/h po satu, sto je naravno znacilo da zasucem rukave i proverim sta sve tu nije kako treba. E onda je nastao jedan ruzan period u toku mog druzenja sa Tajfunkom. U motoru je dosta toga otislo krivicom prethodnog vlasnika i majmuncina kojima je on davao taj skuter na servis. Kasnijom analizom stanja unutar dekle je utvrdjeno da su somovi rasklopili masinu pa verovatno nisu znali da je sastave kako treba pa su ga upalili i sve im se razletelo unutra. Mislim da im je ceo prenos bukvalno eksplodirao posto je na dosta mesta unutar dekle bilo izgrebanih i oguljenih delova. Rezultat: razglavljena radilica, raspao ventivar koji su posle nesto varili boze me sacuvaj, samleveni zupcanici osovine primara i jos sto sta. Promenjena je radilica i svi lezajevi, nabavljen ventivar, napravljena i zacementirana osovina primara posto istu nisam mogao nigde da nadjem, kao i sve ostale gluposti koje nisu bile po PS-u. Posto je Typhoon bio uvezen iz Nemacke a tamo imaju stroge regulative za 2t motore, imao je i slepo crevo na auspuhu koje je otfikareno. Evo iz slika kada se sve to radilo:
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Posle toga je skut isao mnogo lepse. Ubrzavao je malo bolje i do 80 je stizao brzo a krajnja je posle dosta zaleta bila izmedju 97 i 102 km/h po satu sto znaci realnih 95 do 99. To je bilo vec solidno mada ne onoliko koliko bi trebalo. Merenjem kompresije je utvrdjeno da su verovarno karike popustile jer je kompresija bila oko 7.5. Tu sam izvukao zakljucak da treba nesto da se uradi po pitanju cilindra i klipa ali je vec bio skoro kraj sezone pa sam odlucio da preko zime skupim kintu i pocetkom sledece (odnosno prosle) sezone sredim stvari onako kako ja zelim. Tada sam i malko picnuo skut u smislu poliranja i ciscenja pa je na oko bio ok. Evo i slika:


Posted Image
Posted Image

Onda sam nabavio OEM auspuh od Runnera 180 bez katalizatora posto je ovaj moj sa katalizatorom i cinilo mi se da ga gusi. Posto je vizuelno bio ruznjikav sa dosta korozije, bacio sam se na sredjivanje in a kraju ga montirao na sqt. Evo slika kad sam ga budzio:


Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

E onda je dosla zima, pa se stekala kinta, pa je naleteo popust u Malossiju, pa sam lepo nabavio Malossi Aluminium cylinder kit i to onaj kompletni sa sve glavom, Multivar 2000 sa belom centralnom za kvacilo, Malossi set sportskih oprugica za serijsko kvacilo i komplet glavnih dizni za karb. Bio sam srecan ko malo dete kad je to stiglo. Evo slika i klipa sa “unboxinga”:


Posted Image
Posted Image




Takodje sam prosle zime pazario i nove Conti Twist iz Motoboxa. Razmisljao sam o nekoliko proizvodjaca i modela guma ali je na kraju pao izbor na ove jer sam ih dobio po ubedljivo najboljoj ceni. Posto jos nije pocela sezona a i felne su bile u onoj ruznoj sivoj boji, nije bilo razloga da se ne bacim na posao i doteram tockove. Prvo su slova na Continental-kama isle u zutu boju:


Posted Image

Zatim sam poskidao tockove:
Posted Image

Matirao ih:
Posted Image

Ofarbao:
Posted Image

I montirao gume:
Posted Image

Na kraju je sela i reflektujuca zuta folija i krajnji rezultat je bio fenomenalan:
Posted Image
Posted Image

Evo i na skutu:
Posted Image
Posted Image


Onda je doslo prolece odnosno pocetak sezone pa sam od prvih lepsih dana u Martu par puta imao prilike da provozam makinu. U medjuvremenu sam poskidao sve nalepnice sa skutera posto mi se kao prvo ne svidjaju, a kao drugo u planu je bilo farbanje skutera pa bi ih svejedno skidao. Evo slika bez nalepnica:


Posted Image
Posted Image

I hvala bogu dosle su temperature od 20 stepeni pa je samim tim doslo i vreme za montazu kit-a, multivara i ostalog. Mogao sam to i ranije ali sam namerno cekao 20 stepeni zbog stelovanja karba. Da sam sve uradio na 5 stepeni i ustelovao posle bih morao da radim stel ispocetka. Jesam zbog toga dobro iskrizirao ali se isplatilo.
Mnogi su me savetovali da celu pricu uradim sam, ali nisam hteo da rizikujem da nesto pohebem i zalepim nov klip pa sam u pomoc pozvao legendu Nikolu sa Karaburme. Decko je ranije vozio trke, a danas ima servis u kome on i momci rade sve od Vespe do R1. Evo i slicice rasklopljenog agregata na radnom stolu:


Posted Image

Bas je u toku slikanja bila montaza Multivara a kit i bela centralna i crvene oprugice kvacila su vec bili montirani. Kad smo vec kod Multivara 2000, moram da napomenem da moze da nastane zbrka kod montaze na Typhoona. Poklopac rolnica koji se postavlja ka radilici je nazubljen ali kad ga postavite na mesto primeticete da naleze tacno na deo radilice koji nije nazubljen. Totalni zbun. Ako stavite manju podlosku, primeticete da ceo varijator ide preduboko i kaci blok, a ako stavite deblju podlosku onda varijator ide previse ka dekli pa nemoze ni bendix da se uzubi na mesto. Na kraju je problem resen sam od sebe kada smo malo pazljivije procitali uputstvo za montazu koje kaze da poklopac i treba da ide na nenazubljeni deo radilice. Jedini razlog zasto je poklopac nazubljen je zbog kompatibilnosti sa drugim modelima skutera na koje moze da se montira.
Da ste videli kez na mom licu kada sam cuo kako 172cc Malossi “GROKCE” u Typhoon-u.
U tom trenutku su nabavljeni i neki sitni delovi za styling:distance zadnjeg amorta, novi retrovizori posto su se stari raspali i beli poklopci migavaca.

Posted Image

Onda sam se neko vreme ustezao zbog razrade, i kada je prosla razrada uzivao sam kao nikada do tada. Typhoon sa ovim setupom ide kao beshtija. Pocetak prosle sezone sam stvarno bio na 7-mom nebu. Stalno sam se vozikao, a ljudima su na semaforima padale vilice na patos, jer Typhoon izgleda kao 50-ica i onda niko ne ocekuje da ih iskidam na startu. Nazalost, to nije dugo potrajalo jer je krmacha ubila radilicu. Buduci da mi se nije davalo 450 evra za novu Malossi radilicu, trazio sam alternativu. Nasao sam je u vidu Top Racing radilice sa punim polutkama koju proizvodi kompanija Jasil, ista fabrika koja pravi Doppler radilice. Oni su iz Portugala tako da je Evropski proizvodjac u pitanju (nisu zutaci). Evo linka: http://jasil.com/ing/produtos.php?marca=10&grupo=4&descricao=maxiscooter&familia=25&adaptavel=9517&tipo_filtro=6
Inace izmedju Doppler i Top Racing radilice nema nikakve razlike osim u mat finisu zavrsne obrade.
Radilica je stavljena, naravno sa novim SKF lezajevima i krmacha ponovo polete. Evo i snimka, samo imajte u vidu da nisam smeo prve 2-3 sekunde za zavrnem skroz gas da ne bih pao i takodje imajte u vidu da imam 105 kila:

Edited by francuz69, 26 December 2013 - 15:06.


#2 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 26 December 2013 - 15:02

Nastavak:
Na kraju je palo i malokice stylinga.
Palo je farbanje, stavljanje distancera, skidanje rostilja pozadi, potkresivanje blatobrana i jos stosta.
Prvo sam poskidao sve plastike:

Posted Image

Posted Image

Evo ga golisavi tajfunko:
Posted Image

E onda je krenuo svima nam mrski posao - smirglanje. Ovo je rezultat posle suve smigle:
Posted Image

Posted Image

Pa onda posle vodene:
Posted Image

I plastike su bile spremne za dalji rad. Onda sam naspricao plastik prajmer a odmah za njim i filler:
Posted Image

Onda opet smirglanje da bi se izvukli risevi i ujednacila povrsina:
Posted Image

Buduci da sam na raspolaganju imao komsijin kompresor odluka je pala na metallic bazu i lak. Nisam hteo da idem u akril vec sam odlucio da uradim sve kako treba po ps-u.
Evo slike posle dva sloja metallic baze. Koriscena je Piaggio kataloska metallic crna sa sivim plavim i ljubicastim zrncima. Takvu boju mozete videti na novijim Beverly-ma:
Posted Image

A onda i tri sloja laka. Prvi i drugi sloj tanko, a na kraju debeo treci sloj. Sija se ko pasije mudo:
Posted Image

E sad, bazu sam prskao u supi i bilo je sve ok, ali posto u supi nemam svetlo a sunce mi je zaslo iza kuce, onda sam morao da lakiram napolju. Sve sam se nadao da nece vetar da me zaj**be ali, kao sto to obicno po Marfiju biva, vetar me jeste zaj**bo. Na par mesta imam sitne izbocinice, ali dobro... sta je tu je.
Sve u svemu, buduci da sam prvi put u zivoru radio sa kompresorom, te da je pistolj bio neki najjeftiniji koji ne moze bog zna kako da se usteluje, a pritom sam lakirao napolju, ja sam skroz zadovoljan rezultatom.
Smirgle, baza, lak, harter i razredjivac su me izasli jedva preko 30 evra, a da sam ovo dao lakireru da uradi ne bi me izaslo ispod 100 sigurno posto je bilo bas puuuno da se smirgla a lakireri to papreno naplate.

Na kraju sam stavio narandzaste sijalice za migavce i bele poklopce migavaca. Evo kako skuter trenutno izgleda:
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Malo sam se poigrao i sa Carbon folijom. Nisam hteo da preteram, samo sam hteo da razbijem monotoniju na prednjem delu posto je malo prazan. Rezultat je meni ok:

<p>

Posted Image
Posted Image



To je to zasad, u planu je jos da se stavi neka rezona, tipa neki Jolly, PM x59 ili nesto slicno, kao i da se stavi veci karb 24, 25 ili mozda cak i 28. Predlozeno mi je od vise ljudi da stavim i duzi prenos ali mislim da je to krajnje nepotrebno na ovoj masini. Maximalna mu je oko 130-135 km/h a to je i vise od onoga sto sam ocekivao. Jedino mi je bilo bitno da do 100-ke dodjem ocas posla a to sam dobio.
Na kraju, evo i snimka voznje. Snimak ne deluje bog zna kako posto kao prvo kao sto sam vec rekao imam 105 kila, kao drugo GoPro mi je bio nezgodno uglavljen izmedju glave i kacige posto nisam imao helmet mount kit tako da sam vecinu vremena vozio iskrivljen i kao trece vozeno je po Kosutnjaku, tako da, ko zna stazu, svestan je po kojoj uzbrdici je vozeno i koliko je nagib zahtevan za skuter.
Aj uzdravlje:

Edited by francuz69, 26 December 2013 - 15:11.


#3 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 December 2013 - 17:27

Dobrodošao!
Svaka čast za mašinu, podseća me na mog NRG-a, a čini mi se i da bi, kad bi našao, takav blok mogao nakačiti na apriliju.

#4 Mikac93

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,554 posts
  • MestoSombor
  • VozimSprint Exactly

Posted 26 December 2013 - 21:27

Odlicno predstavljanje,svaka cast za skuter,samo mislim da si pogresio u izboru boje,po slikama lepse izgleda plav,al ajd... I kazi mi jesi felne pre farbanja presao prajmerom pa spricgitom ili si samo farbom radio?

#5 Stefan p

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,132 posts
  • MestoLopare,Republika Srpska
  • VozimSprint Exactly

Posted 26 December 2013 - 21:31

Svaka cast na projektu!Ide Typhoon za sve pare :D

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 26 December 2013 - 22:09

pročitao sam te ponovo, mada morm biti iskren čitao sam te na org-u pre možda godinu dana i baš sam Piti komentarisao da imaš odličnu mašinu na maloj karoseriji i da bi čudo moglo da se dobije od nje za neke trke.. naravno pročitao sam i onu salatu u temi od poznatog nam već racera, pa mi je tačno žao bilo celog tvog truda...

eto pošto sam ponekad samo reader, rećiću ti ovde svoje utiske.. vrlo si fino to sklopio i odličan je taj malossi bb 172cc, nekako je taj zlatna sredina sa svojim konceptom kanala, pa se može koristiti i za klasičan auspuh, a već sasvim solidno radi na nekom rezonantnom.. iskren a budem nisam očekivao da će razbiti radilicu, ne znam koji ste kopresioni odnos ostavili sklapanjem, ima li nekog zadatog squish-a ili se zna koji se stepen očekuje... u svakom slučaju može biti i da je fabrička radilica bila već načeta, pa je nova termogrupa samo dokusurila...

što se farbanja tiče, vidi se da poznaješ materiju, sad koliko si uspešan bio to ti bolje znaš, ja zavidim ljudima koji se upuste u taj posao, veoma je zahtevan i sve greške se vide,a skoro ih je nemoguće popraviti... voleo bi i sebi da odradim neko fabranje, pa ću možda biti i bogatiji iskustvom tog tipa...

prenosa ti naravno ne fali, dosta je tih 135, ne ideš na Boneville, mada ima kapaciteta u snazi za još brzine, koja nije neophodna... kada budeš prešao na neki rezonantni auspuh, onda ćeš imati još malo više obrtaja, pa će i setovanje prenosa biti neophodno ponovo odraditi, jer će se pogubiti malo elastičnost, a dobiti nešto u maksimali, i naravno u snazi na ciljnim obrtajima...

imao sam prilike da kupim taj skr 125, to je veoma sličan projekat ovom što ti imaš, ali na kraju nije ispalo kako sam očekivao, pa nisam ni kupio...

ok, pratim projekat i učestvujem u diskusiji... živeli

#7 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 December 2013 - 00:47

Svaka čast na odrađenom poslu oko Tajfuna!! :) Vrlo lepo si ti njega doterao...a Malossi 172cc vuče za sve novce, koliko vidim na snimku opasno dobro ide...Što se tiče radilice biće da je stara dotrajala pre nego je Malossi razbio..

Plastike si skroz korektno ofarbao, ja sam isto prošle sezone prvi put farbao i znam kako je kad farbaš u šupi ili u garaži ili napolju na vetru gde ti se svaka žgadija koja ima krila zaleti u svežu farbu i zalepi....ne može farbanje da se odradi perfekt u takvim uslovima ali ko malo zamuži na te stvari ok bude!!

Držiš ga vrlo urednim što mi se dopada...Koliko je težak ovaj skut, mora da oće na zadnji samo tako? i koliko troši sa ovakvim setupom??
Kao što kaže Mario izuzetno je interesantan 2T cilindar od 172cc na ovako maloj i laganoj karoseriji...

#8 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 27 December 2013 - 12:50

Hvala na lepim recima ljudi. Moram da priznam Mariu i Piti da mi prija da vidim vase komentare posle 100 godina tako da se radujem nastavku druzenja. Heh, Mario, sta da ti kazem za Gagija. Super je on momak i ja ga gotivim (barem ovako forumaski, posto licno nisam imao prilike da ga upoznam) ali u koju se temu on umesa, ta tema postaje hvalospev za Crnu Udovicu! Ima li ga ovde na forumu? Na shojitjevom forumu ga nema od kako je tapnuo Runnera.
Sto se Tajfunka tice, nismo pomerali kompresiju od stock-a koji je ja mislim 12:01. Radilica je sigurno bila naceta. Napisao sam da sam malo vremena posle kupovine morao dosta toga da menjam pa i radilicu. Tada je uzeta polovna koja je bila dobra, ali bog te pita koliko je vec presla, tako da je bilo pitanje momenta kada ce ova kompresija da ju ubije.
Sto se tice farbanja, uopste nije toliko komplikovano ali postoji gomila preduslova kojih MORAS da se pridrzavas inace ode mas u propas. Preduslovi tipa, cista prostorija bez promaje i prasine, ciste ruke, malo bolji kompresor koji moze u kontinuitetu bar 5 minuta da drzi stabilan pritisak i malo kvalitetniji pistolj koji moze dobro da se usteluje. Ja sam ovo farbanje radio sa onim najmanjim Einhell-ovim kompresorom od 7000 dindzi sa njegovim pistoljem i mogu vam reci da sam se namucio. Ne drzi pritisak vise od 30 sekundi, a pistolj ili ne izbacuje nista ili pljuje na sve strane. Ne mozes ga ustelovati, nema trika. Malo sam se raspitivao i dobar kompresor bi se mogao naci vec od cifre od oko 150 jura, a solidan pistolj oko 50.
Mikac, felne nisam prelazio prajmerom. Ako malo bolje pogledas temu videces da sam ih matirao sa Smirdex-om (ista stvar kao gruba strana kuhinjskog sundjera). Buduci da je povrsina bila dobra i ravna bez riseva, bilo ju je potrebno samo matirati, nije se doslo do aluminiuma, pa samim tim nije ni bilo potrebe za alu prajmer. Farbano je Dupli Color sprejem za alu felne koji u sebi ima i alu prajmer i lak tako da nista osim 3 prelaza sa tim sprejem nije bilo potrebno.
Pita, skuter je tezak oko 90 kila i baca na zadnji ko blesav. Kada zustrije krecem moram obavezno da se nagnem preko kormana inace odoh na zadnji. Kada sam ga prvi put probao posle ugradnje kit-a, umalo sam poginuo. Trosi 6l.

Evo i pitanja za vas. Sta mislite, koji carb i auspuh da ide na ovaj setup? Po Malossiju bi trebao da ide DellOrto PHBL 25, a neki mi savetuju da ostanem na Mikuniju samo vecem od ovog koji trenutno imam. Za auspuh sam razmisljao o JollyMoto ili PM x59 ali je veliki problem naci ih ovde kod nas.

#9 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 27 December 2013 - 14:14

Scoot ti sa punim pravom nosi ime Tajfun :) A oko karba i auspuha nema razmisljanja- DellOrto PHBL 25 + PM x59 -pun pogodak ;) Nema tu mnogo filozofije,dovoljno je pratiti projekte "komsija" sa MS-a [ onih koji ZNAJU ] i to je dobitna kombinacija...
A sve moze da se nabavi,samo spremi pare :P

Usput proprati lika koji je specijalizovao tuning big bore gilera...10k + 90mph...


#10 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 27 December 2013 - 16:07

Pa to i ja nesto kontam. Aj za taj Dell i nije problem, naci ce se, ali za 59-ku je vec malo frka. Gledao bih da nadjem polovan a to je bash problem. Pratim oglase na MS posto jedino tamo ljudi rade BB i trguju polovnim delovima za iste ali nikako da naleti neki 59. Svi ga cuvaju za sebe. Ovde nema nista po tom pitanju.

#11 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 07 March 2014 - 15:18

Evo i novih delova, odnosno polovnih, ali u super stanju. Prosle sezone je poceo da mi zuji diferencijal, pa sam predpostavio da je onaj pravljeni primar ili odradio svoje, ili nagrizao zupcanik tako da je doslo vreme za zamenu. Nabavio sam polovan diferencijal koji je u odlicnom stanju. Bio je malo prljav pa sam se bacio na posao i ocistio ga.
Osim toga bilo je u planu da se stavi veci karb, ne iz potrebe, vec iz zelje da sve bude setovano kako valja.
Razmisljao sam neko vreme sta da stavim i dobijao razne savete. U opticaju je bilo svasta ali je na kraju izbor pao na ono sto Malossi zapoveda za ovaj setup a to je Dellorto PHBL 25 BD. U tom izboru mi je najvise pomoglo nekoliko ljudi sa ovog foruma i na tome im se ovom prilikom zahvaljujem. Na Malossi-evom sajtu je oko 180 evra i sa popustom bi me izasao negde oko 160. Toliko bi otprilike bio i na Racing Planetu ali mi se desilo da mi je natrcao na MS-u jedan polovan ali jedva koriscen, kao nov za 50 evra. i pala je trgovina...
Sada ostaje da se to ovih dana poslaze na masinu. Dva dela su mi jos ostala da bi setup bio 100% kompletan. To su Malossi Kevlar Belt i neka rezona. Posle dugog razmisljanja izbor je pao na PM X-tech 59 ali ne original vec kopija Kucelj-a iz HR. Kazu da je finalna obrada Kucelja daleko bolja od originala a cena vise nego duplo manja. Treba samo da se prikupi jos kinte posto sam zasad presusio.
Evo slika diferencijala:
Posted Image Posted Image Posted Image
Ovakav je bio pre ciscenja:
Posted Image
A evo i karba:
Posted Image Posted Image Posted Image

#12 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 07 March 2014 - 19:27

pretpostavljam da je karb od marka iz krizevaca :D
a kucelj replika pm 59 se isto da nac ako se potrazi :)
kak je napisano vec,bice to tsunami a ne typhoon :)

jedino neznam kolka je razlika u snazi izmedju 172cc ac i lc verzije...

#13 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 07 March 2014 - 19:31

Vido sam oglas za ovaj karb i nekako znao da si ga uzo :D sad jos PM .....

#14 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 07 March 2014 - 22:46

Jeste, Marko mi ga je prodao. Znam da ce i PM da natrci samo je pitanje po kojoj ceni. Kucelja sam kontaktirao i trazi 1500 kuna sto je 200 evra. Ako bi naleteo dobar polovan u po cene...

#15 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 17 March 2014 - 15:34

Zasad sto se PM-a tice prica je stornirana. Ipak cu jos neko vreme da vozim na Runnerovom auspuhu. U medjuvremenu stigao i Kevlar:
Posted Image

#16 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 11 April 2014 - 13:46

Spakovano sve na masinu, Dell, diferencijal i Kevlar. Ide mnooogo lepo. Ide Bolje sa Dell-om 25 nego sa Mikunijem 20 sto je bilo i za ocekivati a sto se potrosnje tice tek cemo da vidimo. Pasce par dana laganog testiranja pa cu od ponedeljka da napisem utiske malo detaljnije. Ako uspem da nadjem neki GoPro bice i snimak ubrzanja posto sa telefonom nema apsolutno nikakve sanse da snimim. Ako je ranije bez problema bacao na zadnji, sada je kick toliko jak da je problem krenuti na dva tocka.

#17 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 23 May 2014 - 09:00

Max potrosnja konstantno pun gas je 7l. Kada se normalno vozi sa povremenim zavrtanjem potrosnja ista kao sa Mikunijem. 5.5 - 6l.

#18 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 23 May 2014 - 10:29

to je odlična potrošnja zarad snage koju imaš ispod dupeta...

#19 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 23 May 2014 - 11:31

I ja mislim...

#20 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 16 May 2016 - 11:56

Skoro sam razovarao sa Acom (Postarem) pa mi je napomenuo da bih mogao da ozivim temu. Obzirom da ima nesto novina, pravi je trenutak za to. Osim toga, postoji i jedan problemcic pa nije zgoreg da ga opisem ovde pa da vidim ima li neko neki predlog kako da se dodje do resenja istog.
Tajfun ko tajfun... ide i dalje sjajno, a sto i ne bi kada po sezoni jedva predjem nesto preko 1000 km. I dalje ljudima vilice padaju dole po gradu na semaforima, niko ne moze da veruje da tako mali skuter ide tako dobro. Sto se masine tice setup je isti: Malossi 172, Top Racing radilica, Dell 25 PHBL, Multivar 2000, prepakovano kvacilo, Malossi usisne lamelice, Malossi Kevlar Belt i na kraju bojler od Runnera 180 bez kata.
U medjuvremenu sam se malo zezao i sa crevima za gorivo kao i sa vakuum pumpom rezervoara. Pomenuti su dotrajali pa je pishkilo pomalo goriva te su isti zamenjeni. Creva su stavljena crna gumena a vakuum pumpa uzeta nova oridjidji piaggio.
Malo se radilo na estetici. Stigao je jos prosle godine TNT Typhoon headlight koji nocu osvetljava malo bolje od fabrickog fara, ne najsjajnije ali za moje potrebe sasvim dovoljno, ali zato estetski bolje cuci od fabricke kocke. Buduci da sam jedino mogao da ga nabavim u beloj boji, palo je farbanje u mat crnu kako bi se slozio sa ostatkom skutera.
Posted Image

Kako se po prethodnoj slici da zakljuciti, konacno sam uspeo da nabavim i NRG 13 felne sa 110mm dobosem. Istina je sto kazu da ih je izuzetno tesko naci.
Posted Image
Cimao sam sve dobavljace i otpade po Srbiji i na kraju ih nasao kod nekog lika iz Petrovca na Mlavi. Kad mi je poslao sliku dobosa na koji je naslonjen metar, gde se vidi 110 mm prosto nisam mogao da verujem. Uz felne (sa polovnim gumama u ok stanju za prvu probu) su od istog lika narucena i spicasta ralica kao i rucica gasa posto je ova Tajfunova smece koje ima cm lufta jos od kad sam ga kupio.
Posted Image
Ralica je zasad samo ofarbana u crno u ceka ugradnju koja ce biti ovih dana, rucica takodje.
Elem, vezano za problem... U subotu sam sredio felne - oprao, matirao, ofarbao u crno i stavio ponovo zute reflektujuce trakice. U nedelju sam se poigrao sa montazom i tu sam naleteo na problem za koji nisam bio svestan da moze da se desi. Kada sam se raspitivao da li postoje vece felne koje idu na TPH125 dobio sam informaciju da ove mogu ali niko nije pominjao da mogu da imam problem sa karbom, odnosno kacenjem karba o zadnji tocak. To se upravo i desilo. Pri montazi sam primetio da ne mogu lepo da uglavim tocak jer cese o zadnji blatobran. Rekoh sebi: "ok ovo cemo malo da iskasapimo pa ce da stane. Aj da probam da skinem blatobran pa da vidim samo kako zadnji tocak stoji."
Medjutim kad sam konacno montirao tocak video sam da se karb potpuno naslanja na njega i da tako ne moze da se vozi. Zvao sam ponovo Acu da se konsultujem sa njim i slozili smo se da treba druga prirubnica ili cak i distancer izmedju bloka i prirubnice. Ono sto mene zanima je da li se neko bavio ovom problematikom i da li ima predlog kako ovo resiti? Mozda Steef posto on svakodnevno radi ove BB masine, pa je mozda u nekom trenutku natrcao na ovaj problem... Naravno, saveti svih ostalih su dobrodosli.
Bitno je napomenuti da bih zeleo da zadrzim fabricki airbox. Stvarno ne bih da stavljam pecurku, sto zbog buke, sto zbog drndanja sa stelovanjem karba.
Elem, Evo i par slika koje treba da slikovitije prikazu problem:
Posted Image
Posted Image

Edited by francuz69, 16 May 2016 - 12:05.






5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users