Jump to content


Izrada varijabilnog CDI-ja

cdi

147 replies to this topic

#101 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 07 March 2018 - 20:49

View PostDepe, on 07 March 2018 - 19:40, said:

Brljavi kad si povezao na motor. Veliki je problem koliko sam citao zastita od smetnji koje pravi varnica na svecici. Kako si pomerio paljenje na magnetu na ranije da bi elektronika mogla uopste da radi.
piagio krece sa negativnim, pa ako povezes na negativni onda krece sa 40 nesto stepeni, ali mozes pomeriti magnet gde oces, ili uzmes od runera 180 pickup sa 2 izvoda pa kako okreces pocinje sa negativnom ili pozitivnom. vozio sam free sa njim al brljavi, problem je sto posle sinusa ima jedna smetnja sto ga okine pa zato brljavi


Sent from my GT-I9301I using Tapatalk



#102 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 07 March 2018 - 21:51

Moze to sto si rekao da se koristi pocetak nailaska pruge za okidanje pikapa koja je negativna. Tako elektronika ima mogucnost da regulise ugao ali ce isto da okine i na silazak pikapa sa pruge magneta kada je pozitivan signal ali to nije ni bitno jer je kondezator vec ispraznjen pa nema varnice a i da je ima nebi smetala, u tom slucaju jedino ne mozes da smanjis ugao paljenja ispod 16 stepeni. Ovo sve pod uslovom da nisi vrsio nikakve izmene na elektronici varijabilnog paljenja koja je na sajtu.
Kako mozes pomeriti magnet gde hoces jedino da izvadis kajlu.

Edited by Depe, 07 March 2018 - 21:53.


#103 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 March 2018 - 21:54

Ja cenim da ovaj excel ne radi racunicu ispravno. Nesto mi je mutno tu. Proveravam upravo.

#104 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 07 March 2018 - 22:10

View PostDepe, on 07 March 2018 - 21:51, said:

Moze to sto si rekao da se koristi pocetak nailaska pruge za okidanje pikapa koja je negativna. Tako elektronika ima mogucnost da regulise ugao ali ce isto da okine i na silazak pikapa sa pruge magneta kada je pozitivan signal ali to nije ni bitno jer je kondezator vec ispraznjen pa nema varnice a i da je ima nebi smetala, u tom slucaju jedino ne mozes da smanjis ugao paljenja ispod 16 stepeni. Ovo sve pod uslovom da nisi vrsio nikakve izmene na elektronici varijabilnog paljenja koja je na sajtu.
Kako mozes pomeriti magnet gde hoces jedino da izvadis kajlu.
pa 2 mogucnosti ima sema, pozitivan ili negativan pocetak, stavis tranzistore ili ne, stoji to lepo na sajtu. pise isto da pik prati samo pozitivan signal. al kako gledam na skopu, posle negativnopozitivnog blizu pojavi sum pozitivan to ga jebe koliko ja skontam, mada sam probao da stavim pickup i cdi sa runera 180 i isto brljavi, izgleda da je nesto drugacije reseno sto jos nisam otkrio

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk



#105 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 07 March 2018 - 22:24

Zbog tih smetnji sam i resio da izbacim pikap i da sa halom pravim signal za okidanje. Ja moj jos nisam probao na motoru samo na stolu experimentalno.

#106 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 07 March 2018 - 22:35

View PostDepe, on 07 March 2018 - 22:24, said:

Zbog tih smetnji sam i resio da izbacim pikap i da sa halom pravim signal za okidanje. Ja moj jos nisam probao na motoru samo na stolu experimentalno.
pa imam hall, al nisam hteo da prepravjam, cekam sta ce neko da uradi :)

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk



#107 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 21 April 2019 - 00:46

Ajmo ponovo. Nije reseno ovo pitanje a mislim da su uslovi idealni za varijabilni cdi koji ima mogucnost paljenja i gasenja blokade...

Skoro sam vratio fabricko paljenje i onaj plavi kineski "racing" cdi i zato sada mogu da se peglam oko ovog. Sa onim MVT inner rotorom nisam mogao jer nema pickup i radi drugacije.

Izradio sam verziju 7.9 koju je trenutno autor sa https://transmic.net...di-16f628-v7-9/ postavio kao paid verziju. Ima i free koja radi 20ak paljenja cini mi se...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Da ne smaram mnogo a i onako nemam puno slika situacija je sledeca:



Programirao sam mapu paljenja

Posted Image

Posted Image

Opet ista prica kao i do sada sa starim verzijama. Deo kola koji ide sa pickupa u mikrokontroler je za verzije pozitivno-negativnog izgleda signala.

Posted Image

Iz snimka se vidi da na leru radi kao sto bi trebalo ali sa povecanjem broja obrtaja naglo raste ugao predpaljenja, toliko da ovo ne valja nista. Sutra cu da prepravim kolo i prilagodim za negativno-pozitivni signal kao sto bi kod mene i trebalo da bude pa cemo videti sta se desava. Mada bih mogao da jednostavno zamenim zice koje idu sa pickupa. Posto imam dve zice, plavo-belu(ide sa pickupa u cdi) i zeleno-belu(ide na gnd ili -) njihovom rokadom na osciloskopu ocitavam suprotan signal.

Posted Image

A evo i tog kola zaduzenog za inverziju signala u simulatoru

Posted Image

Edited by MaRk0, 21 April 2019 - 00:47.


#108 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 June 2019 - 23:34

Nista ljudi. Ovo ne radi kako god da se okrene. Makar ne u mom slucaju. Na leru radi ali kad se doda gas pocne da skace paljenje nasumicno. Cak sam mislio da program ne valja pa sam pisao drugi za koji se ispostavilo da isto radi(na leru ok ali nece gore nikako).

Druga stvar, ne radi preko 10k rpm kada se poveze kao standardni cdi gde pickup direktno okida tiristor. Tu sam izmenjao originalnu semu po ugledu na onaj plavi kineski("New Racing CDI") koji radi i preko 13k rpm. Imao sam jedan crknuti, pa sam ga rasturio da se dokopam seme ali sam pri rasturanju okrnjio deo glavnog kondenzatora na kojem pisu informacije te ne znam tacno koliki je. Tu sam koristio 1uF jer druge velicine nemam. Isto tako sve diode koje sam koristio su klasicne 1n4007 jer nemam druge "brze" a ne znam ni koji je ekvivalent ovim SMD RS1M.

Dakle, ovaj CDI
Posted Image

Raskopan i izvadjen
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Ovako to izgleda na semi.
Posted Image
i da napomenem da neke komponente na ovoj semi ne odgovaraju originalnim jer ih nemam u programu pa sam ubacivao slicne.
Sad ce me i kinezi tuziti za plagijanje... gotov sam :rip___:

Edited by MaRk0, 07 June 2019 - 23:39.


#109 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 09 June 2019 - 13:27

M7 je SMD znaka za 1N4007.

Evo ti karekteristika za RS1M https://www.onsemi.c...eral/RS1M-D.PDF
1000V /1A / 500 ns..
https://www.digikey....FSCT-ND/2053161
Mogu se poručiti u Sprintu u NS, direktno iz Digikey-a.

A za kopiranje ne brini. oni kopiraju čitav svet, pa što ne bi i mi malo.. ;)
Ima jedan Ruja na YT, taj ih razbija sa kopiranjem sitne elektronike :mmhappy3:

Edited by sigmaal, 09 June 2019 - 13:29.


#110 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 June 2019 - 17:56

Taj plavi je kod mene savr[eno radio dve - tri godine , dok nije počeo da zajebava i ja vratio stari , yamahin nelimitirani ...poručiću ponovo taj plavi ...varijabilni je ,a jeftin je ...

#111 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 10 June 2019 - 19:42

View PostALIEN SM, on 10 June 2019 - 17:56, said:

Taj plavi je kod mene savr[eno radio dve - tri godine , dok nije počeo da zajebava i ja vratio stari , yamahin nelimitirani ...poručiću ponovo taj plavi ...varijabilni je ,a jeftin je ...
Kako se pokazao na mašini i kojoj? Ima efekta na ubrzanje i na ob. momenat?

#112 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 26 June 2019 - 00:45

Ja ovaj plavi koristim odkad mi je crkao fabricki tako da ne mogu da napravim poredjenje. Bitno mi je da radi dosta visoko. Vrteo sam ga do 13k rpm a za preko toga ne znam.

Po svemu sudeci nikako nije varijabilni jer stroboskopom kada gledam stoji zakucan u isto mesto. Mada se po semi vidi da je bas prost i ne postoji nista osim dela za filtriranje signala sa pickupa koji ide na gate tiristora.

Da bi mogao da se vrti preko 10k glavni kondenzator mora da bude manji od 1uF. To sam i u praksi proverio tako sto sam redno vezao dva od 1uF i na taj nacin dobio 0.5(videti kako se racuna) pa sad vrti lepo. Znaci resio sam taj problem koji se tice glavnog dela CDI-a. Treba gore na semi ispraviti... Na ovom linku ima nesto o programabilnom CDI-u ovakvog tipa koji pokusavam da osposobim za ove nase motorcice sa jednim pickupom. https://www.sportdev...on/ignition.htm Tu stoji:
  • Typical values for the capacitor are 0.5u, 1u and 2u farad. But capacitor value may be critical because it should match with the power of alternator to enable to charge itself at maximum rpm. If capacitor is too large it may not charge enough at high rpm. And if capacitor is too small, spark energy can be lower.
  • Excesive advance may cause the capacitor charge will be not enought to make spark, and the engine will fail at high rpm. In this case the only solution is to make the capacitor start to change before by moving the coils several degrees in the oposite way to the magnets motion.
To je bilo problem kada povezem cdi da radi kao klasicni analogni. Vidim da je kondenzator sa kog nisam uspeo da procitam vrednost izgleda 0.68uF 400V a ne 1uF kao sto sam mislio.

Znaci ovaj sa transmic-a svira malo pilicima za ovaj njegov sto je satro testirao do 30000rpm. Mozda na stolu u idealnim uslovima.

Bas sam dosta isprepravljao njegov originalni dizajn. Dodao sam filtraciju pickup signala, ulaz u MK mi je sada drugi pin koji koristi CCP-modul, glavni deo CDI-a oko kondenzatora i tiristora sam uradio po ugledu na kineski plavi, igrao sam se i zezao, cak sam napisao svoj program. CDI radi na leru i malom gasu te gadja odlicno ugao paljenja ali cim zavrnem gas ode varnica mnogo pre gmt. Cilj mi je da zakucam ugao paljenja na 12* pre GMT pri bilo kojem broju obrtaja. Tako cu lako proveriti stroboskopom da li uvek racuna dobro. To hocu iz razloga sto moj program stalno radi proracun za svaki obrtaj i ne izvlaci ugao iz vec skladistenih podataka. Taj nacin trosi resurse ali daje mogucnost da se kriva paljenja zada polinomnom funkcijom preko koje se racuna ugao.

Sledeci put vezujem osciloskop na ulaz i na izlaz pa cu ubaciti ovde screenshotove. Moram da snimim i koji klip.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Sad je i Flickr ogranicio broj uploadovanih fotki. Verujem da ce uskoro da ukinu free naloge i onda odose moje slike u djavola. :P

#113 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 26 June 2019 - 06:11

Tako je kapacitet kondenzatora je u vezi sa frekvencijom ciklusa, te ukoliko je većeg kapaciteta onda na većim obrtajima ne stiže da se napuni. Isto tako ukoliko je premali onda ne može da izda dovoljno veliku struju da okine jaka i stabilna varnica. Sad ovaj kompromis ide do granica da se stavlja veći a brži, npr MKT ili stiroflex vrste, pa tu može da se dobije nešto bolji rezultat..

Ili recimo u paralelnoj vezi više manjih, tu imaš u zbiru traženi kapacitet ali i veću mogućnost punjenja pojedinačno svakog.. Takođe je bitan i provodnik od VN namotaja, dužina-debljina itd..

#114 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 04 July 2019 - 23:55

CDI na stolu radi odlicno i bez greske. Povezan samo na napajanje i pickup, koji aktiviram odsecenim metalnim diskom pritegnutim na dremel. Znaci nema punjenja kondenzatora, nema fluktuacije napona od strane napajanja, nema bobine ni varnice. testiram samo mikrokontroler, program i pratim signale sa pickupa(zuta linija) i izlaz iz mk koji ide na gejt tiristora(crvena).

Posted Image
Posted Image

A onda isto to na skuteru u praksi. Pali i radi super na leru ali cim dodam gas, obrtaji odu preko 2700rpm i pocnu signali da divljaju. Probao sam da udaljim-priblizim pickup, ista prica. Kao da pickup hvata magnetno polje iz sredine rotora. Prepoznaju se 4 para polova na zutoj liniji od kojih je jedan ispod izbocine na rotoru(magnetu) pa se tek nadzire od ovog ekg-a. Dok plavi signal(gejt tiristora) umesto da bude pravilna cetvrtka, najverovatnije usled varnice, pretvara u obrnutu ledenicu.

Posted Image
Posted Image

I tako, popizditis na sve strane. Sutra mi stizu optokapleri pa cu probati da izolujem mikrokontroler od tiristora a treba propratiti i ulaz u mikrokontroler posle filtera pickup signala. Odradio sam i hall senzor pickup ali njega ne mogu da koristim jer sam izprepravljao cdi pa sad ne odgovara za njega. Ako ne uradim nista idem na hall senzor ali tu treba zalepiti mali magnetic na rotor negde kod izbocine a to ce da mi zezne balans pa da bude veselo.

#115 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 05 July 2019 - 12:20

Vidi, radio sam industrijsku elektroniku u uslovima žešćih EMI, RFI.
Probali smo i neke Analog Dev. razdvojne signalne transformatore, kao vrh tehnologija, filtracije. čuda. I šizovi i iglice su se uvek provlačile!
Najčešće smo imali "polivanje" preko mase!

Kao najbolje rešenje se pokazalo "optokaplerisanje" i ulaza i izlaza MCU. Mada i to nije 100% garant, da ćeš rešiti problem.

Pre neki dan sam sa drugarom merio na APN-i šta dobijam na ulazu ovakve šeme: https://svet-skutera...post__p__147390
Znači na ulazu opt.kap. stoji strujni generator koji tera diodu. On je po definiciji nisko impedansni, znači znatno manje osetljiv na EMI! Ali..

Merili smo sa dig. skopom Siglent 2x250MHz, znači ozbiljna hard. sprava. I da vidiš šizova! Smetnje od svećice su lepo vidne ( samo sonda + kuka u vazduhu ) na 15-ak cm od cilindra! Pri tom koristim svećicu sa rezistorom.

A kad zakačiš da meriš, vide se "igle" trajanja 500ns, amplitude +/- 3-4V i to u predelu kormana, gde mi je PCB strujnog gen.
Pustiću ti slike ekrana kad mi pošalje, ide sad na more, pa ne znam hoće li stići poslati.

Mogu ti reći na osnovu iskustva, da je ovo u odnosu na industriju, tvrd orah. Još je i Tesla pisao da je energija u visokim naponima.

Moj ti je savet :
- galvansko odvajanje kompletnih I/O MCU
- maksimalna filtracija MCU napajanja po svim frekvencijama (korišćenje tor. zavojnica, razni tipovi kond.)
- Hal senzor koristiti samo magnetno oklopljen
- koaksijalni vod (RG174, RG225 ili sl.) od senzora do MCU
- PCB uradi u RF tehnici sa velikom masom. Poželjno dvostrana masa sa dosta sitnih provodnih rupA
- oklopiti limom MCU PCB

Edited by sigmaal, 05 July 2019 - 12:32.


#116 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 12 July 2019 - 01:04

Ovaj induktivni pickup senzor je krs teski. Mozda ga iskoristim kao antenu za radio na kolima jer bi tu imao dobru ulogu. Raskacio sam ga i na njegovo mesto ubacio hall senzor. U pitanju je U18 http://www.utc-ic.co...31125747992.pdf

Na poledjinu senzora sam zalepio jedan mali magnetic da mi drzi izlaz na visokom(+5V) a drugi odmah do izbocine na magnetu(rotoru) i to do nadolazece ivice, tako da su magnetici jedan drugom okrenuti istim polovima. Kada rotor prodje magneticem pored senzora on spusti njegov izlaz na nulu(gnd) i bas u trenutku kada ode(na pocetku izbocine) ovaj drugi iza vrati na +5V i javlja se uzlazna ivica koju registruje mikrokontroler. Znaci taj prelaz sa 0 na 5 se nalazi na 72* pre GMT i to je vazno za proracun koji radi MCU.



Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Pickup je sada marke DURAC :D

Poizbacivao sam sve stare filtere sa PCB-a i direktno na ulazni pin MCU-a vezao izlaz sa senzora koji je pull-upovan na +5V 47k otpornikom. Ulazni pin je 10nF kondenzatorom vezan za masu. Koristio sam shieldovan usb kabli od starog misa da povezem senzor i pcb. Znaci +5V GND i OUT idu sa senzora kroz zasticen kabli pravo do plocice(na slici je privremeno zakacen krokodilkicama).


Posted Image

Posle igranke sa programom, kasno uvece, povezem na skuter i upalim. :D Zavrnem gas a on ode sa noge, htede motor da padne preko mene. Gledam stroboskopom sve je odlicno. Zakucan na 12* pre gmt, kao fabrika ali ovaj put preko mikrokontrolera kojem mi je ponestalo ROM-a pa sad moram da jurim neki sa vise memorije jer treba tu jos dodati i formule za izracunavanje pomeranja paljenja.

Napokon da proradi kako treba. Evo i svecke posle danasnje krace voznje.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Moracu da improvizujem i da izbacim varijator i remen kako bih proverio strobom na visokim obrtajima. Ne ide da ubijem setup igrarijom oko paljenja.

@sigmaal hvala na savetima.

Edited by MaRk0, 12 July 2019 - 01:06.


#117 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 12 July 2019 - 09:19

Nema na čemu kolega! Probao sam skinuti taj datasheet ali prijavljuje mi da je sajt hakovan i da ima malware-a..
Taj 47k pull-up mi je malo tanušan, ne znam koliko može da sink-uje senzor. Ja tu idem uvek na gornju granicu da to bude "tvrdi" pull-up( 1~2k2), zbog smetnji.
Durac :mmrofl: oklop ti je samo elektrostatički ekran, jer se to pravi od belog lima, koji nema magnetna svojstva. Al se zato sočno lemi ;) . Pocinkovani lim za oluke je neko priručno rešenje a najbolje od trafo lima.
Dobra je praksa i fizički odvojiti MCU PCB od izvora smetnji. Znači najdalje što može od svećke. Intenzitet indukovanog EMI polja pada po zakonu 1/r².

Mada, kako uvek kažem, najbolje je rešenje ono koje dobro radi u praksi. Makar bilo i štap-kanap.

A "salonskih" inženjera kod nas (model filozof - sve najbolje znam - a ništa praktično nisam napravio - al' zato umem najbolje da k*njam), ima more.
Da ne pričam o tome, da uopšteno malo ima onih koji nešto pametno prave u Srbiji, a većina sedi po kafanama .
Zato mi se sviđa tvoj entuzijazam i marljivost, takvim ljudima ću uvek pomoći!

Edited by sigmaal, 12 July 2019 - 09:20.


#118 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 12 July 2019 - 21:34

Koji antivirus prijavljuje maleware? Ovaj moj nista...

Evo drugog https://www.sparkfun...l-US1881EUA.pdf

Senzor je keva a na strani 8 ima lepo objasnjeno kako izvesti u uslovima jakih EMI.

#119 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 12 July 2019 - 22:04

Svaka cast Marko! Koliko samo zivaca, volje i motivacije je potrebno da pored svih tih silnih problema nastavis do kraja.
Jedina stvar koja tu potencijalno moze da zeza je taj zalepljeni magnetic na rotoru. Nekako mi se cini da bi mogao lako da otpadne na vecim obrtajima ili da unese vibracije na radilicu?

#120 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 12 July 2019 - 22:55

U svakom slucaju moram da se presaltam na bolji mikrokontroler. Em mi fali memorije da bi mogao uopste da variram paljenje, em mi treba jos jedan ccp modul na koji bih povezao jos jedan senzor koji ce da ide sa korpe kvacila i broji impulse za blokadu brzine na 45mk/h. Blokada obrtaja je vec tu i radi samo ako se ubode jumper na PCB a broj obrtaja preko kojih ne baca varnicu sam vec upisao u kod. Ja bih to izveo preko bluetooth-a. Npr. posaljem broj od 5000 do 20000 sa nekim prefiksom i MCU to snimi u eeprom i cita pri svakom davanju kontakta. Modul bluetootha nije skup ali ima fiskulture u programu. Isto bi bilo i sa blokadom brzine. Posaljem "ukljuci limit" i on ne ide preko...

@Lauda Pa jeste u pravu si. Magnetic sam zalepio super lepkom i drzao je danas do 10k obrtaja ali nije to sigurno. Morao bi tu bar neki jaci epoxi da radi. A za balans mogu da sastruzem materijala sa te strane koliko je tezak magnetic, ili da dodam sa suprotne ali je on toliko mali i lak da prosto nema potrebe. Mada bi trebalo da nabavim preciznu vagicu zbog silnih rolnica kojima ne znam tezinu, pa mozda i izmerim...

Posted Image





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users