Top Performance DUE+ 70 Minareli LC
Mario
29 Jul 2014
Evo jednog retkog i skupog cilindra koji je zahvaljujem Damir-u (Beogradski Phantom), došao u moje ruke na analizu. Znamo već dosta dugo za ovaj Italijanski podvig, i kad god neko spomene klip sa jednom karikom u GUS-anom cilindru odmah se svi pozivamo na tp due+. Istina je da je ovaj proizvod možda jedinstven zbog toga na tržištu, kao i što je on možda jedini uz koji prodaju specijalno top ulje, sa kojim bi trebalo ovaj setup voziti.


Klip za TOP Due+ cilindre proizvodi Asso Werke, dolazi u jednoj dimenziji za minareli u 47mm promeru sa bolcnom 10mm i za Piaggio 47,6mm sa 12mm bolcnom.. Ovo je primerak za Minareli, po unutrašnjosti klipa prepoznaćemo AW kalup, isti kao i za malossi cilindre, sa tom razlikom da dolazi sa jednim klipnim prstenom, kao i premazom na po celom obodu klipa..

prepoznaćemo dugačke dosede za bolcnu, te je moguće upotrebiti i igličasti ležaj standardnih dimenzija koji se neće preterano šetati u dosedu

dolazi sa jednom karikom, hromiranom debljine 1,5mm

visine čela klipa 50,3-48.4 = 1,9mm

razmaka ivice klipa do sredine bolcne 31,1 - 5 = 26.1mm

evo slike cilindra

Zapazićemo inovaciju konstruktora gde se po prvi put pojavljuju po tri para prelivnih kanala, dakle ovde imamo primarni, sekundarni i tertiarni preliv, kao i dva boost-a. Povećanjem površine preliva dovodi se veći pritisak na prelivnim kanalima i cilindar postaje bogatiji obrtnim momentom, širi i raspoloživiji u rezonanci..

evo slika portova


ovde je i portmapa

sa koje nam Analizer kazuje da je ovo cilindar koji isporučuje 20,1 KS, na usklađenim pritiscima po svim osnovama od 190 PSI-ja i to na 10100 obrtaja, kada mu je visina C=1,5mm.. Ovu visinu sam mogao samo da predpostavim merenjem otiska do koje je išla karika i upoređivanjem sa drugim klipovima na kojoj visini se nalazi karika, a koji nisu due+, pa se ograđujem od verodostojnosti analize...

Zapazićemo da izduvni kanal ima širinu od svega 61% promera, ali i visinu kojom definiše ugao od 200 stepeni. Sada postaje jasno da su konstruktori ovoga puta uskladili izduvni kanal prema površini preliva, jer je ima u izobilju, da bi cilindar radio na 10k obrtaja.. U protivnom bi ovaj cilindar mogao da se ponese i na 12 -13k bez problema, gde bi isporučio snagu kao ostali HE cilindri.. Međutim ne smemo da zaboravimo da se radi ipak o GUS-u koji nema taj koeficijent hlađenja bez obzira što je LC, i da je ovakav koncept odličan za ulične trke i kratka ubrzanja... Mnogo više vredi imati cilindar usklađen i jak na realnim obrtajima nego koncept koji je u razroku na 13-14k, a da za njega ne možemo da ispratimo ostale periferije...
evo i glave , premeriću koja je zapremina, mada nam to ne znači ništa ukoliko ne znamo zakrivljenje čela originalnog klipa.. ajd u nekim narednim kalkulacijama je ok, kada se radi postavka za neki drugi tip klipa, ali ne znamo kako je to fabrika predvidela

evo i analize iz Scooter Attack kataloga

Interesantan proizvod, usklađeni pritisci, što je zaista retkost za 70cc-a da bude sinhronizovan na 20KS-a po teoriji, iz kojih možemo očekivati oko 16,5KS-a na vretenu radilice, odnosno 13.75KS na točku...


Klip za TOP Due+ cilindre proizvodi Asso Werke, dolazi u jednoj dimenziji za minareli u 47mm promeru sa bolcnom 10mm i za Piaggio 47,6mm sa 12mm bolcnom.. Ovo je primerak za Minareli, po unutrašnjosti klipa prepoznaćemo AW kalup, isti kao i za malossi cilindre, sa tom razlikom da dolazi sa jednim klipnim prstenom, kao i premazom na po celom obodu klipa..



prepoznaćemo dugačke dosede za bolcnu, te je moguće upotrebiti i igličasti ležaj standardnih dimenzija koji se neće preterano šetati u dosedu



dolazi sa jednom karikom, hromiranom debljine 1,5mm


visine čela klipa 50,3-48.4 = 1,9mm



razmaka ivice klipa do sredine bolcne 31,1 - 5 = 26.1mm

evo slike cilindra



Zapazićemo inovaciju konstruktora gde se po prvi put pojavljuju po tri para prelivnih kanala, dakle ovde imamo primarni, sekundarni i tertiarni preliv, kao i dva boost-a. Povećanjem površine preliva dovodi se veći pritisak na prelivnim kanalima i cilindar postaje bogatiji obrtnim momentom, širi i raspoloživiji u rezonanci..


evo slika portova






ovde je i portmapa

sa koje nam Analizer kazuje da je ovo cilindar koji isporučuje 20,1 KS, na usklađenim pritiscima po svim osnovama od 190 PSI-ja i to na 10100 obrtaja, kada mu je visina C=1,5mm.. Ovu visinu sam mogao samo da predpostavim merenjem otiska do koje je išla karika i upoređivanjem sa drugim klipovima na kojoj visini se nalazi karika, a koji nisu due+, pa se ograđujem od verodostojnosti analize...

Zapazićemo da izduvni kanal ima širinu od svega 61% promera, ali i visinu kojom definiše ugao od 200 stepeni. Sada postaje jasno da su konstruktori ovoga puta uskladili izduvni kanal prema površini preliva, jer je ima u izobilju, da bi cilindar radio na 10k obrtaja.. U protivnom bi ovaj cilindar mogao da se ponese i na 12 -13k bez problema, gde bi isporučio snagu kao ostali HE cilindri.. Međutim ne smemo da zaboravimo da se radi ipak o GUS-u koji nema taj koeficijent hlađenja bez obzira što je LC, i da je ovakav koncept odličan za ulične trke i kratka ubrzanja... Mnogo više vredi imati cilindar usklađen i jak na realnim obrtajima nego koncept koji je u razroku na 13-14k, a da za njega ne možemo da ispratimo ostale periferije...
evo i glave , premeriću koja je zapremina, mada nam to ne znači ništa ukoliko ne znamo zakrivljenje čela originalnog klipa.. ajd u nekim narednim kalkulacijama je ok, kada se radi postavka za neki drugi tip klipa, ali ne znamo kako je to fabrika predvidela


evo i analize iz Scooter Attack kataloga

Interesantan proizvod, usklađeni pritisci, što je zaista retkost za 70cc-a da bude sinhronizovan na 20KS-a po teoriji, iz kojih možemo očekivati oko 16,5KS-a na vretenu radilice, odnosno 13.75KS na točku...
cvele
29 Jul 2014
Da ovi mladji clanovi vide i cuju kao to "prede" kad se dobro slozi...
due+ c16...
due + nardo
due+ c16...
due + nardo
Pita
30 Jul 2014
Interesantan i jedinstven proizvod....gus što znači da se bušiti ukoliko ne daj bože nešto zapne, a opet klip sa jednom karikom što ga praksa obično vezuje za aluminijumske cilindre...
Koncept kanala izuzetan, 3 preliva retko gde viđamo, mogu slobodno reći i nigde...
Izduv zadat sa velikim uglom ali dosta malom površinom kako bi bio niže raspoloživ i uparen sa prelivima....S obzirom da je širina samo 61% pretpostavljam da bi sa širenjem izduva na 70% dobili projektovanih 24-25 konja po softveru ali se postavlja pitanje šta bi gusani cilindar i klip sa jednom karikom tražili na 12-13.000 rpm...
sve je to pogođeno kako bi i trebalo i verujem da je ovo jedan pravi ulični trkač od cilindra u ovakvom stock izdanju!!!!
Koncept kanala izuzetan, 3 preliva retko gde viđamo, mogu slobodno reći i nigde...
Izduv zadat sa velikim uglom ali dosta malom površinom kako bi bio niže raspoloživ i uparen sa prelivima....S obzirom da je širina samo 61% pretpostavljam da bi sa širenjem izduva na 70% dobili projektovanih 24-25 konja po softveru ali se postavlja pitanje šta bi gusani cilindar i klip sa jednom karikom tražili na 12-13.000 rpm...
sve je to pogođeno kako bi i trebalo i verujem da je ovo jedan pravi ulični trkač od cilindra u ovakvom stock izdanju!!!!
goggyso
30 Jul 2014
Ovo ide ko nesvet, savrsena termogrupa, i moze da se spase ako nedaj boze bude neke havarije. Steta sto nemoze na PJet zbog oblika glave.
PS Može, za Pia blok izgleda skroz drzgačije, kao Malossi, samo što nema 6 prelivnih.
PS Može, za Pia blok izgleda skroz drzgačije, kao Malossi, samo što nema 6 prelivnih.
Beogradski Fantom
30 Jul 2014
Skroz ozbiljan cilindar, nisam znao da ima toliko konja, racunao sam, gus kao gus
Jos kad se upari sa nardom, bas lepo povlaci. Zanima me jedino postoji li mogucnost da se unutra upakuje neki drugi klip? Treba proveriti gde je spoj karike.
Послато са HTC One mini 2

Послато са HTC One mini 2
cvele
30 Jul 2014
Probali su momci sa MS-a i te kombinacije sa drugim klipovima [ da bi prosli jeftinije] al nije izaslo bas na dobro...klip za due+ je ipak jedini odgovarajuci zbog same tehhlogije obrade...jes da je skup u pm al jbg dobijas strasno dobar midrace cilindar i odlicne performanse...
Mario
29 Jan 2015
sinisa93
01 Mar 2015
Samo bi da ispravim, sto se tice C parametra... Sa fabrickim dihtungom je 0.4mm, pa su uglovi nesto nizi valjda... Nebi bilo lose ispraviti tamo u analizi ako se ima vremena...