Born to Win, je jedan od slogana cilindra koji na svakom pakovanju dela ponosno nosi Italijansku zastavu. MHR (Malossi Hyper Racing) je ogranak velike Malossi kompanije u Bologni (Italija), koji proizvodi uglavnom specijalne komponente za trke.
Kako su godine prolazile njihov inžinjerski tim je usavršavao svoj proizvod, pa je tako prvo bio MHR Racing, do kraja 2006-te MHR Team odnosno T6, i nakon toga MHR Team2 ili T7 gde je usavršavanje usledilo po pitanju prelivnih kanala, kako se nazire iz imena T7 (sedam transfera). Ranijih godina su imali samo 50 i 70cc ponude, da bi kasnije krenuli Big Bore projekat sa klipom promera 50mm iz kojeg su se izrodili 77cc i 86cc projekti u zavisnosti da li se montira sa klasičnom radilicom koja ima 39,2mm hod ili sa stroker radilicom koja ima 44mm hod. U ponudi su još i neki MHR Cross modeli, za koje nisam toliko upućen, kao i MHR Team replica, kako ime govori umireni cilindri za svaki dan slabije mid race kategorije....
Moj primerak o kome je ovde reč je MHR Team2 77cc , evo i njegove marketinške fotografije..
Kao što se na slici vidi sve ovo dolazi sa njim u kompletu, cilindar je sa modular glavom i proizvođač daje kraće brezone, jer se ona steže direktno, i matice se nalaze unutar poklopca glave, praktično u vodi, nekolicina zaptivača različitih debljina, od 0,05mm do 0,5mm onaj žuti je 5/100 debljine, igličasti ležaj MHR za koji oni garantuju pouzdanost rada ovog cilindra, i komplet silikonskih zaptivki kao i armirani klingerit za izduv. Ono što je možda najvažnije je debela knjižica u kojoj je sve postupno objašnjeno i naglašeno na šta se mora obratiti pažnja kod sklapanja, prvog paljenja, razrade...
evo i ostalih slika
Klip je sive boje, vidi se da je kaljen nakon obrade, međutim nema teflonske košuljice, a i zakrivljenje čela klipa je prisutno, konstruktori verovatno znaju zašto je to tako, za razliku od sličnih proizvoda drugih brendova, na drugoj slici je modular glava, za nju postoji ponuda u Kiesler-u kako sam video u tri verzije sa različitim squish band-om kao i zapreminom, te je vlasniku data mogućnost da cilindar više ili niže pomera, odnosno podešava stepen kompresije prema zapremini glave koju aplicira za različite staze i uslove vožnje...
i najzad portmapa, postovaću vam originalnu iz knjige sa merama, i svoju na osnovu koje smo radili analizu
iz koje proizilazi da je ovaj cilindar najspremniji na 13900 rpm-a, sa C=0,1mm parametrom jer se jedino tako dobija traženi squish od 0,50mm koji sam merio gore na slici, usklađenim pritiscima od 182 PSI-ja na kojima isporučuje celih 29,9 HP-a
ako pogledamo pritisak na transferima uvidećemo da je on 142 PSI-ja što i nije tako jak razrok u odnosu na izduv i rezonanciju, a to su dobili upravo povećanjem površina transfera, i jasno je da je otuda nastao projekat T7.. MHR nije pakovao klip sa ravnim čelom već je odlio cilindar sa sedam kanala, koji ako se dobro zagledamo u nizu predstavljaju jedan skoro neprekidan koncept.. jasno postaje i zašto je due+ projekat težio ka 3+3 transfera, i očigledno je da više snage može da se dobije, ali da se ne gubi toliko na linearnosti isporuke..
ono što mene konkretno boli u ovom projektu je da se sastav karike na klipu nalazi tačno gore, i da prelazi preko centralnog boost kanala. verovatno je ranijih godina taj sastav prelazio po stubu između nekada dva boost-a, pa naknadno klip nije reprojektovan, dok sa druge strane, i nema baš mnogo prostora gde bi on mogao prolaziti.. stoga je proizvođač dodatno naveo da se ivice sastava ručno bruse pod uglom od 45 stepeni kako ne bi zapinjali o ivicu početka i kraja kanala...
evo još dve slike iz manual-a gde se nalaze neki od podataka
na prvom vidimo da je cilindar najspremniji na 13800 rpm-a i da tu isporučuje 26CV (Cavali Vapore 1 CV = 0,9863 hp) što u prevodu znači 25,64 BHP-a na vretenu radilice, a gde smo mi iz kalkulatora ako oduzmemo gubitke dobili 24,91 BHP i 100 rpm-a višlje, dakle greške su minimalne. Uglovi u tablici 196/130,5 su očigledno greška, analizer a može i kalkulator uglova da nam kaže da je na ovim merama 192/127
na drugom vidimo da koja je zapremina kompresionog prostora (glava pleksi minus zakrivljenje klipa u GMT), planirani stepen kompresije, potreban squish, uglove izduva i transfera, kao i minimalno neophodni zazor na kariki... vrednost početne tačke podešavanja MHR inner rotor paljenja, i još mnoštvo podataka ukoliko se setup pakuje sa MHR komponentama do kraja...
ono što je meni interesantno je test ovog cilindra, sa tri auspuha i to Zelena= MHR Team, Crvena Roost Sprint HR, i plava Yasuni C21...
sa kojeg očitavamo da Team2-77 cilindar najbolje radi u spektru od 13200 - 13600 rpm-a na kojima isporučuje 17,5kW tačnije 23,5 HP-a na točku..
mogu vam preneti svoja lična iskustva, neophodno je ispratiti ga sa inner rotor paljenjem, karburatorom promera 28-32mm, dobrim auspuhom sa širokim power bandom, i kvalitetnim prenosom.. u mom slučaju sa ovim Roost sprint HR auspuhom i Mikuni TMX 30 karburatorom ume ozbiljno da ugrize.. na žalost nisam imao prilike da ga premerim na nekom od dino valjaka, biće prilike i za to ...
živeli
1
3 replies to this topic
#1
Posted 31 July 2014 - 12:43
#2
Posted 31 July 2014 - 12:53
Zverka.
#3
Posted 31 July 2014 - 13:32
Rekao bih.. UBICA!!
#4
Posted 22 June 2017 - 10:47
novi momenti su usledili i nova epoha analiza, merenja, shvatanja....
Team2 koncept koji je malossi izbacio kao naslednika Team1 cilindra sa dva boost-a u mnogome menja postavke balansa kanala boost-a, transfera i izduvnog po pritiscima i po rezlutatu.
aux boost-i ne samo površinom već i uglom uprskavanja donose promene, moja greška je što sam i njih tretirao kao 65 stepeni vertikalnog uprskavanja, a zapravo su svega 15-20 stepeni, što vidimo na slikama
tako da uz minimalne korekcije i horizontalnog ulga imamo zamalo spregu svih pritisaka na 180 PSI
Team2 koncept koji je malossi izbacio kao naslednika Team1 cilindra sa dva boost-a u mnogome menja postavke balansa kanala boost-a, transfera i izduvnog po pritiscima i po rezlutatu.
aux boost-i ne samo površinom već i uglom uprskavanja donose promene, moja greška je što sam i njih tretirao kao 65 stepeni vertikalnog uprskavanja, a zapravo su svega 15-20 stepeni, što vidimo na slikama
tako da uz minimalne korekcije i horizontalnog ulga imamo zamalo spregu svih pritisaka na 180 PSI
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users