Jump to content


CPI Oliver city



  • This topic is locked This topic is locked
463 replies to this topic

#41 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 17 February 2011 - 13:59

View PostPita, on 17 February 2011 - 10:19, said:

ja sam shvatio sve, a trebalo bi da ste i vi...Uglavnom, raspisali smo se Dragane a tebi samo ostaje da turiš prenos i vidiš na čemu si...

Otprilike tako mu dodje - teoriju smo razjasnili ali treba jos preci sa reci na dela. U to ime krenuo sam da trazim lezajeve pa bih vezano za tu temu postavio par pitanja (jer sam u nedoumici). Opredelio sam se za lezajeve u C4 toleranciji sa poliamidnim kavezom, ali me zbunjuje neke od oznaka iz kataloga. Da se podsetimo na njih (katalog Lageros iz Cro):

- 2Z ležaj zatvoren sa obje strane, metalnom zaštitom
- Z ležaj zatvoren samo s jedne strane, metalnom zaštitom
- 2RS ležaj zatvoren sa obje strane, gumenom zaštitom
- RS ležaj zatvoren samo s jedne strane, gumenom zaštitom
- TN9 ležaj u kojemu kuglice drži poliamidni kavez, mogu biti i otvoreni i zatvoreni
- C3 unutrašnja tolerancija veća od normalne
- C4 unutrašnja tolerancija veća od C3
- N označava da na vanjskom prstenu ležaja ima utor za seger osigurač
- NR označava da na vanjskom prstenu ležaja ima i utor i seger osigurač

.... nailazio sam i na druge oznake...

Kada otvorim npr. katalog firme Optima iz NS za zadat tip lezaja 6204 pojavljuje se aktuelna ponuda:

2716. LEŽAJ 6204 2RS C3 FAG 20X47X14
2717. LEŽAJ 6204 2RS C3 FG KOYO 20X47X14
2718. LEŽAJ 6204 2RS FAG 20X47X14
2719. LEŽAJ 6204 2RS FG KOYO 20X47X14
2720. LEŽAJ 6204 2Z C3 FAG 20X47X14
2721. LEŽAJ 6204 2Z C3 FG KOYO 20X47X14
2722. LEŽAJ 6204 2Z C4 FAG 20X47X14
2723. LEŽAJ 6204 2Z FAG 20X47X14
2724. LEŽAJ 6204 2Z FG KOYO
2725. LEŽAJ 6204 C3 FAG
2726. LEŽAJ 6204 C4 FG KOYO
2727. LEŽAJ 6204 FAG
2728. LEŽAJ 6204 KOYO
2729. LEŽAJ 6204 MA C3 FAG
2730. LEŽAJ 6204 NR C3 KOYO
2731. LEŽAJ 6204 TB P6 C3 FAG
2732. LEŽAJ 6204 TB P63 FAG
2733. LEŽAJ 6204 TVH C3 FAG
2734. LEŽAJ 6204 TVH FAG

Ono sto me malo zbunjuje su te dodatne oznake (skracenice)koje idu uz oznaku lezaja - RS i TN9. Ako sam dobro razumeo, trebao bih da gledam lezaj sa poliamidnim kavezom, a pise da oni mogu biti otvoreni i zatvoreni http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/huh.png Sta to znaci onda, koju oznaku treba da gledam, TN9? Rekao bih da ni jedan od ovih iz Optime nije "taj"...
Mislim da je ovo ono sto trazim, ali bih vas molio da potvrdite:
http://www.shop.moto...&productId=2850

I jos nesto, kada se prisetim tekstova o montazi lagera na radilicu, pravilo je da se otvoreni deo lezaja okrece prema bloku (zbog podmazivanja) a, samim tim, zatvoreni prema polutkama. I to me zbunjuje, jer ispada da su ovi (neki) lezajevi polu-otvoreni :blink: :rolleyes:

#42 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 17 February 2011 - 14:07

Ovaj sa linka je poliamidni i da on se tako montira...zatvorena strana prema radilici a otvorena prema bloku.

#43 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 17 February 2011 - 15:20

View PostDragan NS, on 17 February 2011 - 13:59, said:

Mislim da je ovo ono sto trazim, ali bih vas molio da potvrdite:
http://www.shop.moto...&productId=2850
I jos nesto, kada se prisetim tekstova o montazi lagera na radilicu, pravilo je da se otvoreni deo lezaja okrece prema bloku (zbog podmazivanja) a, samim tim, zatvoreni prema polutkama. I to me zbunjuje, jer ispada da su ovi (neki) lezajevi polu-otvoreni http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/huh.png :blink:
Bas taj ti treba :rolleyes: i ono crveno je ispravna montaza jer ima vrlo malo mesta izmedju lezaja i polutke pa je podmazivanje prepusteno kanalima koji vode do otvorene strane lezaja...Kod mene su TN9 c3 poluotvoreni....

#44 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 17 February 2011 - 18:14

nije to baš zatovreno, već kod poliamidnih kaveza imaš onu plastiku koja nosi kuglice, tj. poliamid, koji je nešto veći sa jedne strane, takoreći zatvoreniji, a otvoreniji sa druge, ali je svakako prozračan, tebi trebaju otvoreni ležajevi da smeša može da prodire kroz kuglice i venac... Ako se opredeliš za poliamidne onda se smanjuje rizik da ukoliko se kavez raspadne ošteti cilindar, sve ostalo je isto...

mogu i zatvoreni samo se košuljice skidaju ručno sa nekim malim šilom pre montaže...

u svakom slučaju ja sam sada u apriliu stavio koyo 6204C4 poliamidne iz Optime a pre njih sam stavio FAG 6204C4 zatvorene pa sam skidao košuljice.. ista je tolerancija C4 u oba slučaja...

#45 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 18 February 2011 - 12:56

Tnx narode na odgovorima! Verovatno cu uzeti onaj C4 SKF iz Motobike-ovog kataloga, kad vec budem narucivao TD. Treba jos semeringe da nadjem u potrebnoj dimenziji, pa ako imate neku ideju gde da trazim one sto mogu da izdrze preko 120 c*. Da li mozda neko zna kakve (cije) semeringa pakuje Athena u komplet sa 6204 TN9/C4 lezajem koji su u Motobike-ovom katalogu pod br. P400130444001? Ne bih imao nista protiv da "jednim udarcem ubijem dve muve" jer sam malo kratak sa vremenom.

#46 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 18 February 2011 - 13:30

Ako ne nađeš Corteco semeringe stavi koje nadješ, semerinzi se kasnije daju zameniti bez otvaranja masine, mada i ovi RMS koji se nude drze vodu. Nemas ti tu neke velike tempereture osim trenja, tu nema expanzije a i blok se sam po sebi hladi ventivarom ili ako je izbuseno deklo, tako da ako je samo temperatura u pitanje,po meni slobodno mozes staviti koje nadješ.

#47 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 14 May 2011 - 14:00

Pozdrav, drugari, nije me bilo jedno vreme iako svaki dan odvojim bar pola sata da procitam sta je aktuelno na 4rumu. Pisao sam o novim delovima koje sam nabavio, a u medjuvremenu su stigli i SKF 6204 TN9/C4 lezajevi sa Corteco semerinzima. Nisam nesto imao vremena da trazim pa sam uzeo ovaj S6 komplet, svestan da je cena malo jaca. Stigli su i davno naruceni federi kvacila (mozda nece trebati ali nema veze).

Posted Image

S obzirom da se Atenin TD jos uvek ocekuje da stigne (poslednja informacija je da stize krajem Maja), odlucio sam da krenem u slaganje bez obzira na to sto ce prenos moci da se nasteluje kako Bog zapoveda tek kad tork stigne. Uporedo sa sazrevanjem gore navedene odluke, primetio sam poslenjih nedelja da motor za koju nijansu slabije vuce i da se cuje neko zveckanje iz masine. Sa gubitkom snage poceo je (opet) da se primecuje pad obrtaja zbog nelinearnog td. Podseticu vas da, onomad, posle lepljenja nisam nista menjao tj. ostao je isti klip i karike pa mi je prvo palo na pamet da je vreme da se i to resi. I dok sam se tako kanio da pozovem Vladu75 (za novije clanove Vlada75 mi je slagao nove tuning delove i stelovao skuter), pre neki dan raspalim maksimalnu na pravcu iza tunela na Miseluku i jednog momenta skuter kao da je stucnuo par puta. Okrenem ga na kraju pravca, i da se napravim vazan pred prisutnima, zavrnem opet pun gas. Skuter je do tada uvek lepo punio na punom gasu, ali tada je poceo da se vuuuuceeee kao prebijena raga. I onda kao da probije, pa povuce u obrtaje ali nije to vise bilo kao pre... Tesio sam sebe da je svecica, prljavstina u dovodu goriva, karburatoru, filteru, da vuce fals....ali mi je stalno na pameti bila ona misao "jednom kad zalepi - pitanje je samo vremena kada ce opet isto" http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sFun_banghead2.gif
Da ne davim vise juce, predvece, odoh kod Vlade i uz diskretnu kolicinu inspiracije http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/motocanaglia_beer.gif pocne kupusanje CPI-ja. I....,naravno, da je opet malo lepio. Cilindru nista, a na klipu se vide tragovi sa jedne strane, gde je karika dobila svoje (oseti se pod noktom). Inace, boja cela klipa ok, svecica savrsena, uljna sljaka sve normalno....??? Nzm, verovatno ta uljna pumpa na kinezima ne moze da isprati obrtaje kada se oni priblize 10 k??? Mozda je i karb kumovao (16mm) jer se vazdusare hlade i preko goriva??? Bilo kako bilo, investiciji je pridodat i novi klip, a uljna pumpa ce definitivno - http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1zdravo.gif .

Posto sam dovoljno iskukao da predjem na lepse teme: u prethodnim postovima sam naveo setup koji ce biti na motoru pa ako imate jos neki savet, sugestiju i predlog u vezi sa tim na sta obratiti paznju prilikom slaganja i stelovanja - :D
Inace, skuter vozim i svakodnevno do posla i po gradu, a volim i da ga povremeno izduvam na maksimali. Znaci, hteo bih i pare i jare (a to uglavnom "nece da moze", znam,znam,)
- ono sto znam je da se necu odreci airbox-a jer vidim da se forumasi listom odricu pecurki zbog buke (koja bi i mene nervirala), pa sam mislio da se uz onu veliku rupu na airboxu doda jos koja manja, ili da se ta zatvori i izbuse vise manjih sto bi u zbiru dalo vise vazduha a da motor ne bude prebucan.
- da li neko ima neki savet u vezi sa kompresijom, skvisom itd. na tu temu, jer se stavlja nova HPC radilica pa to mozda ima nekog uticaja na napred navedeno (ili nema?). Uz S6 Sport se dobija nekoliko alu dihtunga razlicitih debljina, do sada je bio onaj srednji ispod cilindra a skvis nije meren - ono kao OK je. Da li se zanemarivanjem ovoga moze napraviti neka steta ili se samo nece izvuci max performanse?
- da li da predjem na NGK "devetku" tokom leta (do sada sam vozio na "osmici")?

- da li da cackam nesto oko struje npr. promenim bobinu za onu Naraku kao sto je Cvele stavio? Vredi li pomerati paljenje, ili je to zezanje a efekat neznatan na ovom setupu?

Pozdrav!

PS: malocas mi je Vlada javio da je popustio semering kod varijatora i da je tu vukao fals, tako da je to konacna dijagnoza gubitka snage (mada se vidi i da je, u medjuvremenu, malo lepuckao :D )

#48 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 14 May 2011 - 17:13

[quote]- ono sto znam je da se necu odreci airbox-a jer vidim da se forumasi listom odricu pecurki zbog buke (koja bi i mene nervirala), pa sam mislio da se uz onu veliku rupu na airboxu doda jos koja manja, ili da se ta zatvori i izbuse vise manjih sto bi u zbiru dalo vise vazduha a da motor ne bude prebucan. [/quote]
Pametno-par rupa[cevi obavezne] je sasvim ok ali da zbir njihovih povrsina bude jednak povrsini jedne rupe ok 21-22mm...doduse to ne mora da bude tako, mozes ti i ko Milper da otvoris i vece ...

[quote]- da li neko ima neki savet u vezi sa kompresijom, skvisom itd. na tu temu, jer se stavlja nova HPC radilica pa to mozda ima nekog uticaja na napred navedeno (ili nema?). Uz S6 Sport se dobija nekoliko alu dihtunga razlicitih debljina, do sada je bio onaj srednji ispod cilindra a skvis nije meren - ono kao OK je. Da li se zanemarivanjem ovoga moze napraviti neka steta ili se samo nece izvuci max performanse?[/quote]
Sqwish oko 1.2-1.3mm je optimalan za AC S6 sport ..Radio Mariov kalkulator a i on sam je premerio zapreminu glave...ti alu dihtunzi mi se uopste ne dopadaju pa sam za ispod cilindra radio od klingerita...meksi su i bolje dihtuju....dok je dole bio jedan bakreni ceo blok mi je bio zas**** uljem iz goriva a sve stegnuto po PS-u...
[quote]- da li da predjem na NGK "devetku" tokom leta (do sada sam vozio na "osmici")?[/quote]
Obavezno...

[quote]- da li da cackam nesto oko struje npr. promenim bobinu za onu Naraku kao sto je Cvele stavio? Vredi li pomerati paljenje, ili je to zezanje a efekat neznatan na ovom setupu?[/quote]
Moze i ne mora...al bi bilo pozeljno :D Ipak daje stabilniju varnicu pod vecim obrtajima i vecom temperaturom... Paljenje-obavezno Setup nam je idealan za takve prerade...

#49 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 14 May 2011 - 23:44

[quote name='Dragan NS' timestamp='1305378030' post='9325']
- ono sto znam je da se necu odreci airbox-a jer vidim da se forumasi listom odricu pecurki zbog buke (koja bi i mene nervirala), pa sam mislio da se uz onu veliku rupu na airboxu doda jos koja manja, ili da se ta zatvori i izbuse vise manjih sto bi u zbiru dalo vise vazduha a da motor ne bude prebucan. [/quote]

vazduha nikad dosta, tako da nemoj da se opterećuješ koliku ćeš rupu bušiti na airboxu sve dok to ispratiš sa isto toliko goriva!!!

[quote name='Dragan NS' timestamp='1305378030' post='9325']
- da li neko ima neki savet u vezi sa kompresijom, skvisom itd. na tu temu, jer se stavlja nova HPC radilica pa to mozda ima nekog uticaja na napred navedeno (ili nema?). Uz S6 Sport se dobija nekoliko alu dihtunga razlicitih debljina, do sada je bio onaj srednji ispod cilindra a skvis nije meren - ono kao OK je. Da li se zanemarivanjem ovoga moze napraviti neka steta ili se samo nece izvuci max performanse?
[/quote]

obavezno podesiti skviš na nekih 0,8-1mm..to nikako zanemariti..nema štete u slučaju velikog skviša ali isto tako nema performansi!

[quote name='Dragan NS' timestamp='1305378030' post='9325']
- da li da predjem na NGK "devetku" tokom leta (do sada sam vozio na "osmici")?
[/quote]

ne bi bilo loše...9tka je za toplije dane

[quote name='Dragan NS' timestamp='1305378030' post='9325']
- da li da cackam nesto oko struje npr. promenim bobinu za onu Naraku kao sto je Cvele stavio? Vredi li pomerati paljenje, ili je to zezanje a efekat neznatan na ovom setupu?
[/quote]

paljenje obavezno jer poboljšanje performansi je više nego uočljivo!

#50 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 15 May 2011 - 11:38

Cvele, Pita,

hvala na brzim i konkretnim odgovorima!!!!
Ove moje bliznakinje su nedavno prohodale i kao da imaju "cvaju" u guzicama - jurcaju po ceo dan a ja i zena samo nad njima i oko njih. Kada dodje vece samo se skljokamo u krevet... Ne stizem da budem aktivniji na 4rumu, ali uredno pratim sta se desava i sve vase projekte (ne samo vas dvojice nego i ostalih).

Cvele, do sada sam vozio bez lulice na airbox-u:

Posted Image

Koja je uloga tih cevcica koje spominjes za rupe, jel glume neki "usisnik"?
Jel si ovakvu bobinu stavio:
http://shop.motobike.../prod_2518.html
Sutra bih trebao da idem po klip pa me zanima koja je tacno dimenzija i sta mislite koji tip da trazim. Vlada kaze da je sada tip B (dao mi ga je Steva MB kada sam kupovao kit jer je origigi bio sa 10 bolcnom pa mi nije odgovarao) , pa sam u nedoumici da li da opet uzmem B ili (mozda) C? Cilindar je potpuno (barem naoko) sacuvan. Btw. mislio sam da opet uzmem Meteor jer mi se cini najdostupnijim, ali otvoren sam i za druge predloge.

#51 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 16 May 2011 - 07:05

B i C klipovi se razlikuju u dimenzijama, za koju stotu, tako da je najbolje da premeris cilinder subitorom i nadjes odgovarajucu meru. Predpostavljam da ovako kitovan nije puno presao, te bi verovatno B opet odgovarao, ali ponavljam, najbolje je premeriti

#52 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 16 May 2011 - 07:30

View PostBlack Adder, on 16 May 2011 - 07:05, said:

B i C klipovi se razlikuju u dimenzijama, za koju stotu, tako da je najbolje da premeris cilinder subitorom i nadjes odgovarajucu meru. Predpostavljam da ovako kitovan nije puno presao, te bi verovatno B opet odgovarao, ali ponavljam, najbolje je premeriti

Tnx, Blacky! Presao je nesto preko 2000 km, ali sto kazes najbolje je premeriti.

#53 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 16 May 2011 - 09:28

View PostDragan NS, on 15 May 2011 - 11:38, said:

Cvele, do sada sam vozio bez lulice na airbox-u:

Posted Image

Koja je uloga tih cevcica koje spominjes za rupe, jel glume neki "usisnik"?
Jel si ovakvu bobinu stavio:
http://shop.motobike.../prod_2518.html

Ma moze i tako al je cev ipak usmerivac i regulise tacan protok vazduha + manje je buke....cak je i malossi radio te cevcice za preradu airboxa...
Posted Image
Al zasto ih kupovati kad se to lako improvizuje...:) Cak sam na jednom forumu naso i neke formule o povezanosti rezonacije karba i airboxa...al to vec spada u visoke nauke za nas obicne....:)

Bobinu sam uzo ovu ...
http://shop.motobike.../prod_2517.html
i mislim da je i kod tebe takva al proveri...
I malo oko sqwisha- ne treba preterivati i lako ga je premeriti-1.2-1.3 je optimalan za tvoj s6 ....

#54 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 16 May 2011 - 09:44

ne treba ti B i C tip klipa, jer je to originalni novi cilindar, i u njemu treba da je klip tipa A..

ako je u njemu bio tip B onda je on 1/100 mm veći pa nije čudo što je zalepio...

podsetimo se, ti voziči Stage6 sport pro cilindar koji je nov iz kutije u meri 47,60mm

klip Athena sa jednom karikom tip A koji treba farbika da isporuči sa timi cilindrom je u najširem delu 47,55mm

klip Athena tip B je 47,56 -47,57

klip Athena tip C je 47,57 -47,58

klip Athena tip D je 47,58 -47,59 i ovaj već fizički zapinje u novom cilindru ne može u idealno čistom stadijumu da se progura a se ne zaglavi... (probao ...Madness Matrix)


dakle Nikasil košuljica se neće potrošiti za jednu stotu milimetra do nekih 10000km zavisi od filtera i načina vožnje... NIKAKVOG smisla nema da voziš klip koji je širi...

i mora naravno Athena klip sa jednom karikom , ne može Meteor, ni po strukturi ni po dilataciji, neće biti ni perofrmanse ni funckionalnosti...

#55 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 16 May 2011 - 11:20

Tnx, momci!!!!!! Vise nego korisne informacije http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sm225kx5.gif
I bilo mi je cudno da je klip B na novom cilindru, ako je Vlada dobro video - da ne gresim dusu. Bilo kako bilo, uljna pumpa ide napolje da vise ne razmisljam. Dakle, skvis da bude 1,2-1,3? Trebace mi onda i ovaj komplet dihtunga:
http://shop.motobike.../prod_7889.html
Danas ce mi Zoksi poslati iglu W9 i pilot diznu 45 (uz karb se dobija 50), pa cim stane ova kisa sledi nastavak radova.

#56 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 09 June 2011 - 14:42

Da malo podignem temu - novi delovi su, konacno na motoru: novi klip sa karikama, S6 HPC radilica sa SKF c4 lezajevima, dellorto karburator 21 mm, Athena torque driver, S6 sekundar (17%) i federcici kvacila iz Malossi sport pakovanja, rolice 5,1 gr. Takodje, izbacena je i uljna pumpa, a za ulje sam se opredelio za Motul Scooter Expert polusintetiku. Sto se karburatora tice, Vlada se opredelio da ostane fabricki setup tj. dizna 92 i W7 igla, pilotku je stavio broj manju (45 umesto 50). Montiran je i rucni sauh, onako kako ga je Pita postavio na deklu. Svecica je NGK BR9 HS a squish je 1,1 mm. Ostao je samo jos fabricki usis sa origigi lamelicama, ako ne racunam i fabricku "struju".
Motor lepo ide kada "probije" i udje u rezonancu, tako da se produzenje prenosa gotovo ne oseti. Kako obrtaju rastu tako on sve bolje radi, oseti se da mu prija vise goriva. I zvuk je postao malo dublji vrv zbog veceg venturija. Tork drzi obrtaje tako da nema vise one rupe tj. pada obrtaja. Ako sam dobro razumeo Vladu, kroz ubrzanje drzi 9300 a na kraju prevrti do 10300. Nisam isprobavao krajnju ali imam utisak da ce dobiti desetak km "u plusu".
Ali ima nesto sto malo kvari ceo utisak: radi se o problemu koji je bio prisutan jos od proslog stelovanja (kada mi je prvi put zalepio, ako neko prati temu) a koji se manifestuje u neodlucnom startu kada se motor malo ugreje. Malocas sam napisao probije i bas to mi ne nakako najadekvatiniji izraz. Prosli put smo mislili da su oprugice premekane (bele - najmekse sport) pa da zbog toba kvacilo uhvati prerano, ali sada su stavljene najtvrdje (zute) iz sport pakovanja a problem gotovo da je isti. Rolice su 5,1 gr, te je prenos trazio (prethodno 4,4 gr). Centralna je S6 medium, kao i pre. Vlada misli da je u pitanju remen koji se oglindzavi kada se ugreje prenos, pa je dobrano izbusio deklu - i sa cela i odnazad. Ruku na srce, ne cini mi se da se problem smanjio.Voleo bih da se i on nadoveze jer se navozao na skuteru dok je stelovao, pa bi bolje opisao. Kada skuter stoji petnaestak minuta, pa se ponovo pokrene, te neodlucnosti u startu nema, ali cim se ugreje pocne da brljavi.
Ne znam sta da kazem, voleo bih da imam kevlar pa da probamo i potvrdimo (ili iskljucimo) sumnju :) Nema sanse da vise eksperimentisem novim delovima, dosta je bilo bez obzira sto, kako Cvele kaze, merak nema cenu. Btw. sadasnji remen je nabavljen pre godinu dana i presao je oko 3 hiljade (Malossi X special). Naoko izgleda k'o nov. Da li je mozda prevelik? Njegove dimenzije su, ako dobro pamtim, - 804x17,5 mm. Mislim da se potrosio na 17 mm, ako to nesto znaci u ovom kontekstu.
Danas sam se malo provozao, iako izbegavam da se vozim posto je jos uvek Vladin TD na motoru i mogu da ponovim da je gore navedeni problem bas izrazen. Racimo, kada vozim na visim obrtajima pa usporim, treba mu dosta vremena dok ponovo ne povuce. Jos ako je uzbrdica ili duva vetar..... Nesto razmisljam: da nisu ipak preteske rolice? Ne sumnjam da se Vlada potrudio oko stelovanja ali moram da priznam da me nacin kako radi motor podseca na vreme kada sam vozio NextR sa 5,5 gr. rolicama pa sam presao na 5 gr., i motor se preporodio. Mozda je to samo na delu jogunasta Replica, pa se mora ici „sitnim koracima“ od 0,10 gr, a nas dvojica to jos nismo ukapirali? Ili je u pitanju nesto trece???

Kada budem stigao napravicu slike i snimak ubrzanja, jer "jedna slika vredi vise...."!

Sta kazete, any comments?

#57 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 June 2011 - 21:28

isto ili slično se ponaša replika na MF racing cilindru sa 19 karb-om, ispod 9000 je truba krene da rezonira ali je vrlo slabašna, a preko 9000 je ok, činilo mi se najbolja na 9600, i u krajnjoj i sa primarom prevrti do 10300 i tu je kraj,, to je cena uskog powerband-a, i zato se ti auspusi jako teško šteluju i vrlo brzo prodaju za sitne pare...

u čemu je tajna, .. setovanje prenosa može da otpočne tek kada je karburator do detalja poštelovan... međutim kod replike je problem da pre rezonance preliva gorivo, da bi kasnije bilo dobro ili da okrenemo priču drugačije ako je dobro poštelovan na početku ume da bude mršav kasnije...

kažu ljudi treba je držati uvek u rezonanci... da to je i meni jasno, ali to bira vozača, i ne želi svako da mu se motor uvek dernja.. ja konkretno imam neki drugi moto kada setujem prenos.. meni je fora da motor kreće sa ulaskom u rezonancu a da pri punom odvrtanju gasa bude u centru.. sad ko nema torque tu postoji dodatna gimnastika, ko ima mašala...

međutim za dobar start je potrebno remen pustiti u dno variomata, i popustiti kvačilo što je više moguće, da bude centrifugalna sila dovoljna da zalepi pakne dok je remen još u najnižem prenosnom odnosu.. opet rolnice treba pogoditi, koliko ? u 0,1g replika ne prašta 0,2g greške bar ne na mojoj telesnoj težini...

ali je pre svega bitno namestiti da mašina bude u konac spremna na svim otklonima ručice...

ovakvo setovanje i mene smori po 10-ak dana.. svedoci su mi black, cvele i pita... jednostavno mora da je sve pod konac.. ili može ali da se dernja kako odvrneš gas, pa ako malo prevrti ili ne poteže punom parom, nije važno samo nek se dernja,.. po meni to nije posao...

#58 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 10 June 2011 - 12:28

Tnx, Mario! ;)
Juce sam otisao do Vlade da mu vratim torque i da mu se pozalim na rad skutera. Torque nismo skidali jer Athena ne isporucuje i semeringe (sto je bzvz) a ja ih nisam imao kod sebe, niti mi je to bilo moguce da resavam u narednih mesec dana (letovanje, moj sluzbeni put, Vladin sluzbeni put) pa smo se na kraju dogovorili da vratimo na CPI njegov TD (nedavno nabavljen), a da mu ja dam moj neraspakovani.
Sto se prenosa tice, stavljene su rolice 4,60 gr koje je Vlada imao kod sebe i sa njima se skuter preporodio u odnosu na prethodno stanje. Sada je situacija otprilike onakva kako je Mario napisao u zavrsnom delu svog prethodnog posta: dernja se ali i ideeee, uz blago prevrtavanje itd.. Nemam bas neke opsirne impresije jer sam se vratio kuci direktno ali "ko nebo i zemlja". Sada bi vrv trebalo ici po 0,10 gr nagore, a mozda bi se karb mogao za koju nijansu dostelovati jer mi se cini kao da ima jos malo "knedlicu" na srednjem gasu. Vlada kaze da je probao sa W9 ali da preliva. Ne znam da li smo se zajebucnuli za kvacilo jer smo ga jos nategnuli tegicima??? To sam ja trazio jer sam mislio da cu dobiti start iz vecih obrtaja a nisam kontao ovo sto Mario kaze da ce sada da krene iz druge jer ce lakse rolice da izguraju remen pre kvacila (ako sam dobro razumeo). Znaci, trebalo bi ga, kontra uradjenog, popustati? Jos nesto: remen je sada tacno 16 mm - jel zreo za zamenu (jbg. mislim da je 804x17,5)?
Uh, bas je smor ovo stelovanje.... Ja sam sada vise u fazonu "vozaca" nego "mehanicara" jer nemam mnogo slobodnog vremena pa mi ga je zao potrositi na stelovanje umesto na uzivanje u voznji. http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sad.png

#59 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 10 June 2011 - 12:48

sve kako si shvatio stoji... inače taj karb lepo radi sa w7, jer ima jak atomizer, možda w9 ali u nekom MHR cilindru....

#60 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 11 June 2011 - 11:35

Sad kad imas linearni torque,stel auspuha pa i kompletnog prenosa je mnogo laksi. Trazice ti replica i 0.10 gr da je idealno ubodes i slobodno radi kombinacije rolnica...Bitno da nema vise ispadanja iz rezonacije i oscilacije obrtaja zbog dva ugla na polutci ....http://svet-skutera.rs/forum/public/style_emoticons/default/thumbup.gif
Sve ostalo se nasteluje u hodu...http://svet-skutera.rs/forum/public/style_emoticons/default/1oda.gif





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users