Jump to content


Gilera Runner 70 Purejet


1826 replies to this topic

#841 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 23:09

Za pocetak bi ja vratio kajlu na standard, u svakom slucaju ce se smanjiti temperatura ispusnih plinova. Potraziti cu neki jeftini EGT mjerac posto serijski auspuh ima M8 navoj sa sondu.


http://www.ngk-spark...echinfo/qa/q15/


Opet ostaje pitanje zasto se to desava na serijali?
A treba mi jos kilometara da utvrdim kako se ponasa svijecica koja nije isturena na 50ccm.

Edited by dajteh, 06 October 2015 - 23:10.


#842 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 October 2015 - 23:20

Kod nas ovde ima da se kupe. Zaista jedna od najboljih koju sam probao.

#843 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 23:30

Trenutno sam nasao ponudu na ebayu direktno iz Slovacke za nekih 15€ sa dostavom. Sutra cu okrenuti brojeve nekih uvoznika pa ako bude uzeti cu je, jer ne znam ni sam koju svijecicu da uzmem, a da je "hladnija", vjerojatno onu Denso U31ETR sto malossi preporucuje ima je za 9€
Posto si je ti imao rado bi je uzeo.

A reci mi jesi li ikada imao problema sa tom famoznom ground elektrodom na svom purejetu? Evo meni je vec treca na trecoj masini koja vec jako trpi.

Edited by dajteh, 06 October 2015 - 23:32.


#844 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 07 October 2015 - 00:13

Jos jedan nrg mc3 :D



#845 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 October 2015 - 00:17

Samo na Denserki se topila, na NGK CPR8E nije, bar ne nešto primetno. ZMR nije poživela dovoljno dugo pa neznam dali bi se topila.
Evo uslikao sam Denserku, Brisk i NGK dvokraku. I ta dvokraka CR8EK radi dobro.
Attached File  2015-10-06 23.27.16.jpg   2.14MB   11 downloadsAttached File  2015-10-06 23.26.48.jpg   1.99MB   12 downloads

Denserka se vidi kako su se ćoškovi bočne elektrode otopili.

#846 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 October 2015 - 00:26

View Postdajteh, on 07 October 2015 - 00:13, said:

Jos jedan nrg mc3 :D
Kakva je to dekla prenosa i airbox, to do sada nisam video.

#847 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 07 October 2015 - 00:28

Hvala ti gogy na slikama, vidi se jako lijepo. A denserka je pocela lagano da izdaje vidi se da je naceta.

Svidja mi se ova 4 kraka brisk, bas je izbacena i ako otopi te 4 elektrode onda ce istopiti i klip.

Ova sa 2 elektrode je uvucena i po iskustvima bi mogla raditi neke poteskoce iako je malossijeva takva denso 31.

Ja sam do sada imao samo izbacene, tu desno 24, cpr8e i orginal champion pa nemam iskustva sa upustenim svijecicama.

To na slici je mala adzaja, okacio sam gore za probu 150ccm 2t, jaci je od PJa priznajem :D

Edited by dajteh, 07 October 2015 - 00:30.


#848 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 October 2015 - 00:38

Kad pogledaš bolje tu dvokraku, videćeš gde je položaj varnice, visoko na vrhu bočnih elektroda, a to je jedino bitno. Dobro sam razmotrio pre nego što sam je uzeo, i nisam se pokajao, radi posao sasvim normalno, ne trokira na leru. Skoro isto kao na Brisk četvorokrakoj.
Attached File  2015-10-06 23.48.40.jpg   2.69MB   8 downloadsAttached File  2015-10-06 23.46.04.jpg   2.28MB   9 downloadsAttached File  2015-10-06 23.54.55.jpg   2.65MB   7 downloads

Au 150ccm na malenom NRGu, pa to je projektil, ako se ne izvrne na startu, hehe

#849 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 07 October 2015 - 00:53

Sad mi je jasno zasto si uzeo toliko svijecica, tesko se odluciti. Ova sa 2 bocne elektrode ima jos jako dugu centralnu, ta mora da je predvidjena za mnogo km, a i jest to sto kazes dosta visoka varnica.

#850 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 October 2015 - 01:29

Ovaj video mi je zanimljiv za ovu Brisk Iridium.


#851 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 07 October 2015 - 15:06

Kajla uklonjena, situacija sa svijecicom je bolja.

Malo se osjeti slabije razvrtavanje, ali i dalje odlicno ide. Ne znam jel zbog kisnog vremena ili sta, ali malko vise ikretaja u ubrzanju.

Jedino sto na 50 lagano pukne na ispuh, ponekad samo. Znaci moram mu jos malo smanjiti pritisak goriva.
Ja zadovoljan ako ovako ostane.

Evo nakon 4km punog gasa
Posted Image

Edited by dajteh, 07 October 2015 - 15:07.


#852 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 08 October 2015 - 18:59

Test gumice dizne na jednom sumnjivom rezervnom kucistu, vidi se da je gumica krivo nalegla.

Situacija na 2.5 bara
Posted Image

Situacija na 3 i vise bara NALIVANJE
Posted Image

Znaci benzin prolazi okolo dizne pored gumice i nekontrolirano naliva medjuprostor u koji smije samo dolaziti benzin iz sredista dizne.

Kako ovo utjece na rad motora preostaje da vidim, mislim da tesko pali i trazi gasa, u leru ne radi stabilno, i trosi mnogo. To je radio jedan nrg, ali mislim da je bilo jos nesto u pitanju.


Gogy ako te ovaj problem muci, skini kuciste i gledaj jel sve suvo, zatim izvadi svijecicu i pokreni anlaser neka komprsor digne pritisak, prethodno prstom zacepi ovaj izlaz, i ako naliva odmah ces osjetiti mokro pod prstom. Prethodno treba istekati zelenu diznu.

Edited by dajteh, 08 October 2015 - 19:08.


#853 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2015 - 12:05

Par novosti:

Stigla Brisk svijecica, placena 15€, sad mi je visak jer sam odustao od maksimalnih performansi, al eto kad sam je vec uzeo nek se nadje.
Posted Image

Posted Image


Razlog je vrlo jednostavan, zbog 10% boljih performansi moram mnogo riskirati, a skuter ide malo bolje uz istu konacnu brzinu tako da 3° kajla mi nije isplativa zbog sljedecih razloga:
- treba skoro maksimalan pritisak goriva, sa 9bar na 10bar
- pumpa, odnosno klipnjaca vise trpi, tokom testiranja i jos jaceg pritiska je cvilila sto ukazuje na pretjerani pritisak, kasnije sam izmjerio da sam premasivao 10 bar i isao malo preko 11ba. Tokom testiranja na stolu sam osjetio sta znaci samo 1 bar tamo poslje 8.
- vise trosi
- trazi hladniju i bolju svijecicu, a ja imam u rezervi mnogo standardnih
-opcenito gumice, kuciste vise trpi zbog veceg pritiska
- sam klip vise trpi

Plus je da malo bolje ide u startu i medjuubrzanju, ali krajnja nije veca. I plus je sto ima brzu reakciju na gas, jedno pola sekunde.

Tako da sam se spustio na optimum i ipak nisam iskoristio 100% performanse, slozen je bas onako kako mi odgovara nek sto manje mislim. Razmisljao sam da zakrenem paljenje za 1, 2°, ali ne zelim se opterecivati s tim zbog nesto vecih performansi. Ipak mi je bitno da sto duze traje, sto manje trazi, i kad se vec moze, da dobro i ide, za grada se ubilo.
Od daljnjih testiranja u vidu povecanja performansi nista, neke predvidjene dijelove nisam niti probao jer sam predvidio kuda to sve vodi, tako da igram na sigurnu kartu i povlacim se na vrijeme.




Testirane su i nove gumice koje sam dao napraviti, korektno rade svoj posao i drze preko 10 bara pritiska.
Testirao sam sva kucista sa injektorima, regulatore pritiska, gumice, plave dizne. Tako da imam mnogo toga 100% ispravnog.

Evo test zelene dizne koja baca gorivo, ova je ispravna
Posted Image

A ova je jedina od 19 dizni koja ne baca iglu, vec malo rasprsuje Posted Image



Potrosio sam 3 dana na ispitivanja i provjere sistema, zakljucak je da sistem ubrizgavanja radi vec 12, uskoro ce 13 godina korektno, i da je jako pouzdan.

Testovi plavih i zelenih dizni zajednoPosted Image


Ocisceno, testirano, popravljeno, ispravno 100%Posted Image

Posted Image

Zakljucak bi bio da purejet moze parirati karb verziji sa istim auspuhom, ali ako na karb ide Yasuni R, ipak je karb jaci.
U svemu ostalom PJ je meni bolji, samo ga treba znati odrzavati, uostalom treba svaki stroj, zar ne?

Edited by dajteh, 13 October 2015 - 12:14.


#854 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 October 2015 - 12:46

Što se tiče te Brisk svećice, ostavi je za leto, kad budu paklene temperature, ta Brisk ne ferma ništa, samo radi pa radi, a na jesen i proleće može i Denserka ili NGK CPR8E, dok je vreme normalnih temperatura. Zato sam i ja izvadio tu četvorokraku, a vratio dvokraku.
Što se tiče dizni, benzinska i kod mene baca igličasti mlaz, ali u glavi iz air dizne je kod tebe mnooogo bolje raspršivanje, kod mene se vide pojedinačni mlazevi u korenu a kod tebe je sve magla i to je idealno. Jbg sad neznam šta da radim, ta air dizna je bila na čišćenju al eto, nije idealna, verovatno me i to zeza, a nemam više nijednu ispravnu, plava propušta i bez struje a crvena ona oprljena ima 1,1 om pa je ECU prijavi kao neispravnu.

#855 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2015 - 13:30

Mene ti te temperature ne fermaju, a bome i one izbacene ili uvucene svijecice. Za sad testiran uvucenu na drugom nrgu i ima 600km bez najmanje greske.
Vidjet cemo kako ce proci uvucena svijecica, ali mogu slobodno da kazem da su one mit, izbacene 100%, za uvuceni model cemo vidjeti dokle ce dogurati.

Moras imati maglu inace ti troksanje ne gine :)

Edited by dajteh, 13 October 2015 - 13:42.


#856 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2015 - 14:16

Svjetla se pocela sama od sebe paliti, odnosno kontakt je ukljucen sam od sebe na nekih 7V.
Posted Image


Sta se desava meni je vec jasno, pocela je izgarati/probijati i druga malossijeva elektronika...

Za sad motor radi dobro, dokle ce pitanje je. Jedino sta mogu da ucinim je ugradnja releja na stalni +, tako da nista ne bude pod naponom dok je skut ugasen.

Djubre





#857 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 October 2015 - 14:51

Kako to, ja takvih problema nisam imao, ne mogu prednja svetla da se pale dok se mašina ne zavrti, imaš negde dodir naizmenične i jednosmerne pa ti zato svetli i naravno može da crkne sve što se napaja jednosmernom, počev od ECU pa Malossi tc elektronika, a i ac pumpa nije imuna. Neće Malossijeva elektronika sama od sebe krepati, al ako utrči ac napon vrlo moguće. Rešavaj to prvo dok se nije sve spušilo. Vidi možda je i regler propalio pa spaja jednosmernu iz acu i dolaz naizmenične sa anker ploče, tu postoji i opasnost spaljivanja namotaja anker ploče. Šta je sa osiguračem? on bi trebao odreagovati. Prtobaj tada kada ti svetla rade na ugašenu mašinu odspojiti regler, ako se ugase to je.

#858 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2015 - 16:50

Probavao sam na runneru prije, kad istekas malossi tc onda je sve ok. Mislim da je cak nesto cvrljilo iz njega, i grijao se naravno.

Nema pravila kad ce se napraviti spoj, nekad za 10min poslje gasenja, nekad 20min, ali kad se upali ne gasi se.

2 skutera, 2 instalacije, 2 malossi elektronike. Prije nikad takvo sto da sam vidio.
Prva elektronika je izgorila iznutra, a ova ce izgleda isto tako.

Posto u malossi elektroniku ima jedinu direktnu vezu sa zelenom diznom, a zelena dizna je uvijek pod naponom, i kad je ugasen skuter (plava takodjer, bobina isto, i ecu ima stalno napajanje).


Nakon sto je crkla na runneru, problem se vise nikada nije desio, a sva elektrika je ostala ista, i nista se drugo nije pokvarilo.

#859 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 October 2015 - 23:53

To nema nikakve logike jer Malossi TC elektronika apsolutno nema dodirne tačke sa svetlima, jedino što dobija napajanje + i - jednosmernog napona sa akumulatora i ulaz-izlaz ka zelenoj dizni, air dizna dobija napajanje direktno iz ECU. Kako to strujno kolo, bilo koje, može da upali svetla? Ja bih ipak proverio instalaciju. Kada se na NRGu pale prednja svetla, odmah po startu mašine ili ima neku zadršku? Kod mene na SRki ECU pali rele koje pali prednje svetlo, tek sekund-dva nakon što mašina upali, a ako se ugasi mašina na bilo koji način, prednje svetlo ostaje da svetli još 5-6 sekundi i onda ga ECU ugasi.

#860 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 October 2015 - 00:37

Nisam znao da su napredovali malo na novoj srki oko svjetala, interesantno. A tu zadrsku sam sebi radio na runneru, medjutim kineski xenon razbacuje okolo brdo smetnji tako da je poblesavila brzo :)

Kazes nema dodirne tocke? Kako da nema, zeleni injektor je stalno pod naponom, sto odmah znaci da je i malossi elektronika pod naponom. A onda propusta napon na masu i eto gorucih problema. Kao da propusta neka od dioda unutra na masu.. To sam pokusao prosli puta otkriti medjutim docekalo me zgariste unutra.

Cim je istekam problema vise nema :)

Da bi se upalila svjetla, potrebno je dovesti + direktno sa akumulatora na zicu koja ima 12V poslje kontakta. Jer njemu su svjetla također preko akumulatora.

Edited by dajteh, 14 October 2015 - 00:40.






26 user(s) are reading this topic

0 members, 26 guests, 0 anonymous users