Jump to content


Pia Free ( poshtarski shporet )



1014 replies to this topic

#41 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 November 2014 - 00:06

Kako li tek "odrzava" pente kad je ovo skarabudzio, mogu da zamislim. Prvo napije musterije pa im proda veslo, jer zna dokle ce dogurati sa pentom. :)

#42 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 November 2014 - 01:36

View Postgoggyso, on 02 November 2014 - 00:06, said:

Kako li tek "odrzava" pente kad je ovo skarabudzio, mogu da zamislim. Prvo napije musterije pa im proda veslo, jer zna dokle ce dogurati sa pentom. :)
:) :) car si.. vidi ima on pricu da isprati sve, nakupio par fora da malo poveca snagu i odma je veliki tuner.. a za pente bolje da i ne znam kako odrzava.. vise mi se svidja kao domacin, komsija, dobar covek..

#43 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 November 2014 - 13:02

Kao sto sam vec napisao tog dana kada sam ostao bez skutra zbog majstor Saletove greske, dobio sam ponudu za 2000 din prc kopija dell pvha 17.5 i kit f47 malo vozen, sto sam i prihvatio. Dodje sale oko 22h i donese 2 kutije. Posted ImagePosted Image

Obe komponente su bile na frikanu onog deckica, nabavljene na kp za malo para pa je majstor sale vrsio neslavno tunirnje. Posto je lepio, a karburator nije mogao da se nasteluje, sve je pronaslo novog vlasnika. Sve ovo pisem u nadi da ce MLADI TUNERI procitati. Vec sam pisao o prici sa weberom 12om, ovde cu se posvetiti prc kopiji della. Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#44 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 November 2014 - 13:24

Prilikom upoznavanja i rastavljanja uporedjivao sam ga sa serijskim weber 12om iako slicnih kocepta, veoma razlicitiPosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image
Na posalednje dve slike se vidi problem koji je prouzrokovao gusenje i posnu odnosno siromsnu smesu sto je vodilo ka tezem paljenju, nemogucnosti da se nasteluje pravilan rad i neminovnom lepljenju klipa. Posted ImagePosted Image
Cilindar nije preziveo veca ostecenja, ali po samom izgledu mozemo zakljuciti veoma los kvalitet izavrsnu obraduPosted ImagePosted ImagePosted Image

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#45 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 November 2014 - 13:43

Sto nas vraca na ono staro pitanje koliko su zapravo delovi iz People Republic of China jeftine? Ako uzmemo primer ovog kita koji se moze naci nov ispod 3000din po sistemu plug & play, vidimo da se proizvodjaci nisu bas potrudili u zavrsnoj obradi i sta vise, neminovno je da cilindar a i klip moraju proci zavrsnu obradu i detaljan pregled od strane poznavaoca pre ugradnje.
Svari kao pesak iz kalupa stvrdnjen i ispecen zajedno sa gusom mogu se naci u svim prelivnim a i izduvnom kanalu, sto je nedopustivo. Dalje, bez da komentarisemo sam kvalitet materijala i njegovu dugovecnost, bilo da je u pitanju gusani cilindar ili aluminijumski klip, pa cak i sam karburator, proizvodjac se cak nije udostojio da odstrani opiljke posle busenja. Nasao sam ih u svim vodovima u karburatoru, vodjicama bolcne u klipu, samom dosedu cilindra, rupama za brezone na izduvu. Naravno ni sam cilindar nije doteran posle honovanja, ostale su ostre i nejednake ivice na svim kanalima pa sam uradio port mapu samo da docaram nepreciznost i lose stanje.Posted Image
Ovo je nazalost neko vozio, proslo je kroz ruke tzv majstora. Znamo da se vecina stvari moze popraviti pa sam ja odlucio da doteram prc dell, ali da se vratimo na pocetak posta. Da li je ovo stvarno jeftino? Hvala bogu, forum ima znanje i moze da pomogne svakom mladom tuneru koji se upusti u sredjivanje slicnih stvari, ali toplo preporucujem da se svako dobro zapita sta dobija kupovinom jeftinih prc komponenti..

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

Edited by AcaPostar, 02 November 2014 - 14:03.


#46 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 November 2014 - 13:59

Najpre sam detalnjo rasklopio karburator i proucio ga. Nemam original dell 17,5 sa el sauhom, koji se inace montira na neke serije frija i koji je standardni karb za vecinu lc modela, pa sam ga uporedjivao sa std weberom. Posted ImagePosted Image
Sam karburator je kao sto sam rekao dosta grube zavrsne obrade, hrapav u unutrasnjem delu, pun opiljaka od busenja kanala za vazduh i za gorivo, neobelezenih dizni. Vidi se na slici gore da koncepcija rada sauha nije ista i da prc dell ima profilisanu cevcicu na mestu dizne za sauh. Kalibracijom ostalih dizni dosao sam do sledecih vrednosti. Ler 35, glavna 72, na slici se vidi razlika u klipicima, duzi je od webera, iako su iste kosine na webberu pise 5 a na prc kopiji 40.


Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#47 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 November 2014 - 14:59

Dalje, posle poliranja, kalibracije, lepljenja lulice za vakuum koja se razlokala i detaljnog ciscenja, kroz razna stelovanja dolazim do neke pocetne varijante sa glavnom diznom 80. Airbox je vec na prethodnom weberu bio iskasapljen iznutra sa std filterom i povecanim otvorom na ulazu boxa. Posted ImagePosted Image
U celu pricu se umesala cudna pojava koja se javljala prilikom svakog odvrtanja gasa. Iako u pocetku misleci da sam siromasan na igli, podizao sam standardnu iglu, nekada mi se desavalo (ali redje) da trokira na igli. Misleci da je u pitanju spon skinuo sam karb i kerenuo u ponovno ciscenje a u medjuvremenu naostrio 2 rezervne igle iz seta priblizno a7 i w9. Posted ImagePosted ImagePosted Image
Stavi sam prvo ostriju, zamisljenu w9 na sredinu i imao sam malo tecniju voznju ali opet sa svakim dodavanjem gasa razlicitu situaciju, nekad na trenutak zastane kao da mu fali goriva nekad zabrboce kao da ima viska, u celom spektru obrtaja.. problem je postao izrazeniji kada je motor poceo cudno da se ponasa na pravcu prilikom prelaska preko sitnih neravnina a pri konststnom otklonu pola rucice gasa zarad dobijanja informacije o boji svecice. Posumnjao sam na plovak, a kako nema ni jednu oznaku, merenjem i uporedjivanjem sa weberovim na kome pise 4,5g ja sam ga u samom startu i postavio kao da je weberov. Skinem, povecam malo odstojanje jer mi se cinilo da preliva, medjutim ista svar se desava. A onda mi sine da to nije jedina stvar koja ima vertikalno pomeranje i da moze da landara.
Braca kinezi mogu da prave mostove al da naprave iglu koja fest staje u dosed i pritom da naprave plasticni dosed sa duzom vodjicom to jok..Posted Image
Levo je weberov nosac igle desni kineska kopija della. Igla ima lufta bar 3 ili 4 desete, a vodjica je plitka kao sto se vidi na slici pa igla landara i udara o zidove atomizera, verovatno zapusi protok neke od rupica ili samo uspori smesu, sto je dovoljno. Zamenim, resen problem. Ali sada cinimi se glavna dizna prevelika. 50 puta sam taj dan skidao karburator, a hladno, smrzo sam se. I napravim pcetnicku gresku, srecom bez posledica. Onako kao mrzi me opet da ga skidam preskocim 3 broja i usrafim diznu 72, motor sad vec leti al mi se cini nekako mrsaviji na zadnjem milimeru punog gasa pa posle jedno kilometar ipo ustanovim da se to ponavlja i sva sreca stanem da skinem svecicu Posted Image
Shvatim odmah da sam se spasao lepljenja u zadnjoj sekundi i najverivatnije sti sam se vozio malo vise na igli nego na punom gasu a ona je malo nastrugana. Posle dugtrajnog setovanja i provere trenutni setup glasi ovako:

Glavna dizna 76
Ler 35
Igla priblizno w9
Sraf smese 1,1/4 kruga
Karb blago poliran na ulazu
Airbox pia free bez restriktora
pravougaonog otvora 17x38mm
Filter std

Predpostavimo da ovo nije najidealniji setup jer je ovih dana u beogradu bilo oko 3° celzijusa jutarnja temperatura i da je karb stelovan po hladnom vremenu. Kineski elektro cok radi korektno i karb se ponasa normalno u voznji. Nemam trenutno obrtomer i nisam merio krajnju, samo mogu odokativno da kazem da su performanse zavidno skocile, pre svega osecaj i vreme ubrzanja. Sto se tice potrosnje a to je ono najbitnije u proteklih 6 dana sam imao 2 merenja i prelazio sa jednim rezervoarom (3,6lit) 116km i 123km. Ja sam prezadovoljan, to znaci da je prosek 3,1l/100km. Naravno ovo nije pravi konacni pokazatelj. Koliko ce se smanjiti na toplijem vremenu i koliko cu ga ja vise odvrtati kad se naviknem, mericu pa cemo videti. Za sada trosi manje nego std weber 12 a pruza mnogo bolje ubrzanje.

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

Edited by AcaPostar, 02 November 2014 - 15:20.


#48 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 05 November 2014 - 10:43

Jel to potrosnja na 50 ili 70cc?ja sam imao iskustva sa tim prc karburatorima tipa motoforce i bgm i uvek su mi plovci pravili problem.od neke nekvalitetne plastike su pa ih benzin olaksa i uvek sam ostajao bez goriva u loncetu pa sam pribegao metodama ubacivanja plovka i iglisastog ventila od dell-12 ili 17,5.desavalo se da ugradim taj prc nov i posle 1000 km maximum pocinju problemi sa plovkom.daj boze da to tebe obidje

Послато са GT-S6500D користећи Тапаток 2

Edited by Plamenni, 05 November 2014 - 10:45.


#49 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 05 November 2014 - 11:00

samo igličastog od dell-a koji je za 1mm kraći, plovak ko plovak radi posao... i meni je nestajalo goriva na punom gasu, a podešavanje nivoa je skoro nemoguće, plastika na plovku ne može dovoljno da se pokrivi...

evo Krsta ovde
http://forum.pyrothe...5220#entry15220

i Rade ovde, mada mislim da je on samo slike preneo ovde, problemi kroz postove su se zadržali na starom forumu, pre 2011
http://forum.pyrothe...p__952#entry952

#50 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 November 2014 - 13:22

Sad ste me istripovali obojca :) Frikan je 50 cc totalno serijski sem Sc08 ngk 8 i rolnica 6.5g. Nisam imao tih problema sa plovkom, jeste malo cudna plastika i nema obelezene gramaze ali ima metalni limic tako da se moze stelovati. Imam u rezervnom setu duzi iglicasti za 1mm i imam od webera iglicasti i plovak koji je identican po dimenzijama. Videcemo sta ce pokazati ova kopija della. Danas sam ostao bez goriva posle predjenih 102km. Znaci popela se na 3.5l/100. Verovatno kako je otoplilo pa i vise nije klizavo, nisam ni bio nezan na gasu. Ako zadrzim ovako otvoren airbox verovatno ce traziti broj manje glavnu diznu i ngk 9 kada napolju bude oko 20°c pa cu tek onda znati pravo stanje stvari.

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#51 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 09 November 2014 - 01:56

Ne tripujemo te to se desavalo sa tim prc karbovima bar meni.ako se dokopas nekog dellorta 12 prebaci plovak i iglicasti ventil i miran si,i naravno sve ostale delove koji pasuju na taj prc dell i onda dobijes hibrida:D

Послато са GT-S6500D користећи Тапаток 2

#52 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 November 2014 - 10:19

Ma jasno Boki, ja to "istripovali" vise onako retoricki :) Jos uvek radi ok. U sredu sam uvrnuo broj manje diznu (74) i prestrlovao ga, vratio ngk 9 i ponasa se bolje zato sto je toplije. Sada mi je igla malo preostra, najvise izrazeno pri radu pod sauhom. Probacu danas i sa onom kao a7 i sa serijskom. Potrosnja za ova tri dana (presao 109km sa punim rezerv. 3.6l do cepa) je 3.3l/100km. Mislim da je ovo i najrealnije. U svakom slucaju hvala Boki, sta god da saznam novo pisacu. Mario hvala na linkovima, eto toliko tema ima da ovo ranije nisam ni procitao :)

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#53 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 November 2014 - 10:36

kako misliš preoštra, baca mnogo goriva ?

#54 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 November 2014 - 10:52

Da, shvatam da ne pruzam najtacnije izraze, pa mogu da zbunim mladje clanove, izvinjavam se. Igla je trenutno obradjena priblizno dimenzijama w9. Kada sam smanjivao glavnu diznu za jedan broj, prestelovao sam karb (srafic smese jer je trazio malo bogatije 1 i 1/5kruga od zatvorenog) i dobio odlican rad na svim otklonima rucice sem na pocetnom do 1/4, blago se oseti da ima vise goriva ( dublji priguseni zvuk brbotanja odnosno trokiranja) a jos je izrazenije dok je agregat hladan odnosno radi pod sauhom. Zato kazem ostra igla, treba deblja i tuplja pa cu prvo probati a7 i kasnije serijsku.

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#55 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 November 2014 - 11:19

jasno, ne možeš se voditi w9 matricom i uopšte tim w oznaka, to su igle za 19 i 21 difuzore koje su za tvoju zgodu predugačke...

za 12 i 17,5 postoji kompletna tablica A serija...

ako si je preterato malo na početku onda konus počinje prerano... naravno da i pilotka igra tu veliku ulogu, pa bi mogao i nju sad smanjivati, mada je jeftinije rešenje izmenjati iglu..

svojevremeno kada sam ja na kymco imao problem, Black adder mi je kupio nekolicijnu igala za Bing u nekoj poljoopskrba prodavnici za neki IMT kultivator, i segere isto, pa sam pravio do mile volje... ako nije komad bio 20 din ili tako nekako ...

#56 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 November 2014 - 11:34

Da da upravu si za tablicu igala. Nazalost, najveci problem je sto ja radim naopako, postavio sam karb prvi put kada je bilo napolju 3° i od tada je temmp skocila za 20. Zbog hladnoce a i protocnog airboxa sam pomislio da trazi w matricu, sto je i radilo do 5°. Sve sam uradio kontra. Sada treba kompletno novi setup pa posle kada zahladi samo promeniti glavnu i postelovati kako i dolikuje po p.s.-u. Dobro je jedino sto se inije toliko odrazilo na potrosnju.

Hvala puno za info o iglama, pitacu Blackya da li ta poljo jos postoji.. za sada imam 1 serijsku, 2 rezervne naostrene na a7 i w9 i neku od webera 12 koja je malo duza od dellovih. Igala kao i dizni nikad dosta..

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

Edited by AcaPostar, 09 November 2014 - 11:39.


#57 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 November 2014 - 21:47

Evo da se javim da ne ispadne da nista nisam radio :D Nije bilo potrebno menjati setup karburatora, probao sam poslednju postavku sa mirnijim iglama i ispeglao sve trzavice na manjim otklonima rucice sa serijskom iglom a kasnije dobio i neka poboljsanja sa iglom A7.

Ostala je dizna 74, sraf smese na 1 i po krug, onaj famozni 1mm kraci iglicasti (cisto iz predostroznosti), pilotka 35, klipic 40, igla A7.

I da zakljucim pricu o prc dellu 17,5, pod uslovom da neko ima zivaca i volje da se malo poigra i dotera ga, sasvim zadovoljavajuca izvedba za nesto ispod 25e.. Sto se tice same potrosnje, da nisam kopao po njemu biaxom i da vozim std airbox, sigurno bi trazio manje goriva, pa bi i potrosnja bila umerenija. Sve u svemu ja prezadovoljan performansama koje pruza na stock termo grupi sa potrosnjom od 3.3l/100km.

#58 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 November 2014 - 18:45

Materijal 12 11 2014 9:30h

Posted Image



Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#59 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 November 2014 - 13:39

Ehh vidim da nije zanimljivo ovih 36kg poste, al samo da znate APETITI rastu! Realno prerasli smo serijalu odavno, treba se posvetiti razvoju nekog kita koji ce pruziti dovoljno torka za svakodnevnu voznjicu i da glumi magare, opet kasnije da bude sposoban brzoj adaptaciji u trkaca kada se za to javi potreba. Naravno da ne pominjem koliko je vazna racunica potrosnje, izmozgati sta kupiti, da iskoristim postojece komponente a da ne bacim previse para kasnije..
Zamisao je taj x kit voziti na serijskoj radilici sa ovim 17,5 karbom i sa ovim stocksport auspuhom u svakodnevnoj voznji a da ima dovoljan potencijal da se kasnije ukomponuje sa npr yasR ili tp nardom i 19mm karbom sto ce ga pretvoriti ozbiljnog sprintasa za neku posebnu priliku. Jasno je da 2 setup ne moze da pruzi gusani cilindar i da je u ac varijanti aluminijum mama svih racunica.

I tako razgledajuci mogucnosti sta koji cilindar nudi, a pocetno odusevljen temom Bruna iz Zagreba (Anabelas) potrazih prvo auspuh o kome generalno vrlo malo, odnosno skoro nista ne znamo. Rec je o gianeli rekordu koji u sprezi sa sport gusom (dr evo, tp trophy, malssi sport, polini) pruza zavidne, rekao bih nevervatne rezultate. Tacne podatke ili neke grafikone testova za njega nemamo i nisam uspeo da pronadjem na netu ali iz vidjenog zakljucujem da podize spektar na base lc kitovima na nekih 10k i voziv je u niskom rezimu, i sto je bitnije veoma se lako steluje sa 17,5 karbom (samo povecanje glavne dizne bez gimnastike sa ostalim elementima). Pruza zavidne performanse a zadrzava minimalisticku potrosnju. Uspeo sam da dodjem do coveka iz Zg koji je voljan za saradnju i kod njega gianeli rekord kosta 135e plus troskovi slanja za Bg, sto je dodoatnih 15-20e. U sprezi sa base kitom to je za dr evo 200+e, tp trophy 250+e, malosi 285+e itd. Proklete finansije :(

Spisak delova koje cu morati ove zime osveziti raste, pa je planu sledece. Promena sajle gasa, odavno sam uklonio uljaru pa je vreme da se posvetim sajli iz jednog dela bez zastoja iglavljenja. Treba zameniti brezone cilindra, ovi moji su verovatno originalni, znaci stari 15god i merenjem sam utvrdio da su se isteglili dobrih 7/10mm, da ne pricam sto nemaju svi isti zvuk na lupkanje metalnim predmetom iako su svi pritegnuti u blok kilo kljucem na isti pritezni moment. Ne bih se zezao vise sa njima. Male brezone izduva cu verovatno dobiti uz kit, to je kvalitet koji uvek mora biti ispostovan zbog temperature. Iglicasti male pesnice, jos jedan set vecih dizni (preko 90), lezajeve i semeringe radilice, kajlicu, matice sa obe strane radilice, svecicu iridijum, lezajeve oba tocka...
Sto se tice prenosa u planu je multivar ali realno za njega sada nema parica, drugi put vec odlazem porucivanje stelujucih rolnica... sve nabrojane sitnice brzo nrastu preko 100e sto u zbiru sa kitom i spuhom dodje od 300 do 400...

Najvaznije, u komunikaciji sa Mariom dosli smo do zakljucka da postji kit kome je u dusi da ispostuje sve moje zahteve i to za 100e a jos plus je alu i ima potencijal da postane mnogo ozbiljniji kasnije ako se krene u tom pravcu..

I tako je porucen AIRSAL SPORT ALU :biker_scooter:

Ideja je da u trenutnom nedostatku para, kit priceka gore navedene komponete i da na prolece bude vozen sa 17,5karbom i sc08 spuhom za svaki dan, a kada zatreba za sprint trku dodati uz njega neki polovni (od jasunija pa do narda) ili pazariti nov gianeli rekord ili tehnigas triops..

Meni ostaje da se igram sa onim prc gusom koji jos nisam probao, za njega mi nista posebno ne treba a i onako cu vozikati dok god ne bude bas klizavo...





Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#60 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 15 November 2014 - 14:37

Samo napred, ali mudro izaberi. Tebi treba set za svakodnevnicu, ne za trkanje, znaci Base kit koji ce raditi uz SC08 ili eventualno Trek il ZX, ja dalje od toga nebih isao, jer ce potrosnja otici u nebo, a to ti ne treba. Treba ti pouzdana jaka mazga za svaki dan koja usput nije gladna goriva, i mora da traje......





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users