Jump to content


Sprint MaxX 50


59 replies to this topic

#1 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 08 November 2014 - 16:17

Evo drugari da predstavim i ja moju masinku, u pitanju je kao sto naslov kaze Sprint MaxX 50 2t 2010 godiste po meni jedan on najlepsih "kineza". Sto se masine tice stavio sam pre par dana kineski kit od 70ccm jos je u razradi,pumpa za ulje ugasena, ostalo sve serijala. Evo par slika sa danasnje voznjice:

Posted Image
Posted Image
Posted Image

vrlo lagano
Posted Image

za sta sluzi ova sisica i da li treba da je zatvorim???
Posted Image

u karbu glavna dizna 75, iglica na prvom zarezu od dole, evo je slika svecice, pa da vidimo da li da stavljam vecu diznu ili da smanjim otvor na air box-u i naravno da mi kazete kako da to odradim :)
Posted Image
e da svecica je Bosna F 75 mozda treba druga

Svi saveti su dobrodosli pa da vidimo sta bi ste vi sledece radili na ovoj "azdaji" :D

Edited by MarkoNG, 08 November 2014 - 16:20.


#2 Patak

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimYamaha Aerox

Posted 08 November 2014 - 22:09

Bosna F75 je ekvivalent NGK 6, stavi hladniju neku, NGK 8 ili 9. Tako bih ja uradio, sacekaj da se jave pametniji od mene :D
Nemoj da stelujes smesu ako si u periodu razrade, pusti neka bude malo deblja smesa, ispostuj razradu kako treba i bice sve ok. Ako si stavio neki Kit, promeni auspuh obavezno, jer sa fabrickim auspuhom to nema smisla, bolje da si stavio samo auspuh ali bez kita...ali sad sta je tu je.
Srecno! :)

#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 November 2014 - 22:26

Veoma lep kinez, sa boka strasno podseca na runnera:)
Nisam do sada imao iskustva sa kinezima, predpostavljam da je u pitanju mina blok u vazdusnoj (ac) izvedbi. Generalno bilo bi dobro ako znas da navedes tacno koji je agregat u pitanju kao i koji je karburator, auspuh itd. U odokativnom pomaganju (nagadjanju) ti niko ne moze tacno navesti koja dizna ide. To je kombinacija koju gledamo po boji svecice a uslov je glatka i tecna voznja na svim otklonima rucice gasa. Naravno, zavisi od puno faktora (spoljna temp, otvorenost i protocnost airboxa, polozaja igle, velicine drugih dizni, polozaja plovka, stepena kompresije, tipa auspuha) ali generalno se trba posvetiti posle razrade kita i na spoljnoj temperaturi preko 20°. Za pocetak nemamo informaciju koliko je otvoren airbox u odnosu na serijski i da li su postojale neke blokade ili redukcije na samom karbu ili boxu. Posto si naveo da razradjujes kit, bilo bi dobro da postavis airbox u serijsko stanje i nastelujes smeshu malo bogatije dok traje razrada. Nazalost slike su veoma male i losa je rezolucija pa ne mogu sa sigurnoscu da tvrdim, mislim da je sisica na karbu mesto gde se upumpava ulje u motor ali me malo buni velicina sisice. Ako si demontirao pumpu i pravis sam mesavinu bilo bi dobro da zatvoris tu malu rupicu, nije nista strasno ali ces mnogo lakse kasnije nastelovati karb, jer tu vuce neki mali deo vazduha. Sto se tice toplotne vrednosti svecice, prvo daj nam informacije o bloku, zatim o kitu i da li je glava od serije ili je nova sa kitom. Dosta neujednaceno i bledunjavo deluje centar i po izgledu bih rekao da si je uslikao posle neke laganije voznjice. Ukazuje na siromasnu smeshu, sto ne bi odgovaralo rezimu razrade ali mi je slika toliko mala i mutna da nemogu da budem siguran.
Za pocetak sa toplotnom vrednoscu neces imati problem jer je napolju hladno, nasteluj karb da ti bude glatka i tecna voznja na malim i srednjom otklonima rucice gasa a glavnu diznu mozes povecati jer ga na punom gasu sada i ne treba voziti. U razradi pravi jacu mesavinu (3-4%) i polako. Kao drugo, cim malo zahladni imaces vremena da se vise posvetis forumu, sve sto si se zapitao ima vec na forumu podrobno objasnjeno i slikovito prikazano. U svakom slucaju na pravom si mestu i slobodno pitaj sve oko cega imas nedoumica.
Cekamo priblizniji info i bolju sliku svecice. Samo polako i srecno :D

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#4 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 November 2014 - 23:06

Edit: uspeo sam da otvorim slike u vecoj rezoluciji, svecica je previse svetla u predelu centralne i negativne elektrode. Ovakva ili malo kafenija bi trebala da bude na punom gasu posle 1km. S'odzirom da razradjujes kit predpostavimo da je ovo uslikano posle voznje na igli odnosno 1/4 do 3/4 rucice gasa. Oprez ovo je veoma siromasna smesha! Ako si povecavao protok na airboxu trebalo bi ga vratiti na stadard, iglu bi trbalo podici, odnosno na 1 zub nize od sredine, pa kada je motor zagrejan posvetiti se srafu smese. Glavna dizna bi trebalo veca, zavisno od igle. Najbolje bi bilo krenuti od gl diz 80 sa iglom na sredini pa probati i smanjivati gl diznu dok ne dobijes okrugao rad i normaln odaziv na rucici. Kada testiras, nemoj ga razvrtvati i ganjati preko 3/4 otklona rucice, sada ti je bitno da ide tecno a dadobijes tamniju boju svecice.

Sto se tice sisice, video sam da definitivno nema veze sa uljnom pumpom, predpostavljam da je u pitanju vod za grejanje karba vodom kod nekih modela pa ne bi trebalo da ima nikakvog uticaja na rad, odnosno na smesu vazduha i mesavine.

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 November 2014 - 11:06

da pozdravim i tvoj projekat, videćeš da je bolje imati temu, pa sve probleme rešavati kroz nju nego kroz pm...

maxx je kopija jetforce peugeot-a, klasičan kineski 2T blok je na njemu koji je kopija minareli-ja i sve odgovara od ostalih kineza, sa manjim razlikama

što se tiče boje svećice, dok razrađuješ teži ka malo tamnijim nijansama,... za AC mašine ide NGK8 u fabričkoj postavci, ili NGK9 ako je malo agresivniji kit...

i to je sad pitanje koji je kit stavljen, sa kojom glavom... ima li nekh slika....?

edit: pogledao sam i ja veliku sliku, originalni je karburaotr, priključak za ulje je majstor blokirao tako što je stegao odsečeno crevo žicom , to je po sredini... ovo veliko ne moraš dirati, to mi liči na prelivnik , jer je samo jedan...

#6 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 09 November 2014 - 12:44

Kao sto je Mario reko u pitanju je klasican kineski blok kopija minarellija, sto se tice airbox-a nisam pravio nove rupe sve je standard cak sam i smanjio lulicu nekom improvizacijom sa selnicom na 14 mm bila je 16mm, zato sto mi je siromasna smesa treba biti jos tamnija a ovo je boja na laganoj voznji oko 30kmh

View PostMario, on 09 November 2014 - 11:06, said:

da pozdravim i tvoj projekat, videćeš da je bolje imati temu, pa sve probleme rešavati kroz nju nego kroz pm...

maxx je kopija jetforce peugeot-a, klasičan kineski 2T blok je na njemu koji je kopija minareli-ja i sve odgovara od ostalih kineza, sa manjim razlikama

što se tiče boje svećice, dok razrađuješ teži ka malo tamnijim nijansama,... za AC mašine ide NGK8 u fabričkoj postavci, ili NGK9 ako je malo agresivniji kit...

i to je sad pitanje koji je kit stavljen, sa kojom glavom... ima li nekh slika....?

edit: pogledao sam i ja veliku sliku, originalni je karburaotr, priključak za ulje je majstor blokirao tako što je stegao odsečeno crevo žicom , to je po sredini... ovo veliko ne moraš dirati, to mi liči na prelivnik , jer je samo jedan...
ja sam taj majstor :)
evo ga kit verujem da je neko zesce s**nje ali dobro bice bolje
http://www.kupujempr...lter_id=6000608

#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 November 2014 - 13:51

Dobro, u principu svako od nas pribavlja delove shodno mogucnostima te i ovaj kit za svakodnevnu upotrebu ce vrsiti posao, ali moras da budes svestan da shodno ceni nisu samo performanse u pitanju vec i kvalitet koriscenih materijala kao i zavrsna obrada sto se odrazava na pouzdanost i dugovecnost. Ne mozes ocekivati neke extra performanse, bice poboljsanja u odnosu na 50ccm ali racunaj i da ce trajati duplo krace od renomiranih marki, sto znaci umesto 20hiljada km sa base sport kitom od jacih marki ovde ce biti slucaj 10 do 15hiljada max. Naravno karike pa i klip ces bar jednom zameniti za to vreme.

E sad, pitanje je da li si uzeo i glavu uz kit, i kada si montirao, kolika je bila razlika u visini izmedju cela klipa i gornje ivice cilindra? Na serijskom cilindru je verovatno (ako nemas tacne mere ili nisi slikao) bila veoma mala razlika mereno u desetim delovima milimetra. Aftermarket kitovi kao ovaj se prave u varijantama da mozes da zadrzis standardnu glavu cilindra a ona je precnika komore priblizno precniku standardog klipa sto je oko 40mm. Proizvodjac kita u tom slucaju pravi cilindar vislji (ili u kitu dolaze odstojnici u vidu debljih i tanjih dihtunga) i klip ne izlazi do ivice cilindra da bi dobili odgovarajucu zapreminu unutar samog cilindra. Ako je u pitanju kit koji prati i odgovarajuca glava cilindra ( precnik komore priblizno precniku klipa 47mm) klip bi trbalo da bude do same ivice cilindra kao sto si video kod serijske masine. Strasno je bitno da se te stvari ukomponuju zbog dobijanja pravilnog stepena kompresije jer moze doci do ozbiljne havarije. U svakom slucaju, sve ovo su samo smernice, ovo je veoma egzaktna nauka i svaki 100deo milimetra znaci puno tako da bez preciznog merenja nema ni proracuna a ni ispravnog rada i performansi. Savetujem da prelistas teme "tehnicki kutak".

Bosna u toplotnoj vrednosti 75 nije svecica koja je predvidjena za tvoj agrgat, moze da posluzi u uslovima hladnog vremena i bez pojacanog opterecenja masine. Kao sto je Mario napisao, vazdusno hladjeni agregati traze toplotnu vrednost ngk 9, kada je hladnije vreme mozes se posluziti i ngk8

Posted Image

I sama svecica zavisi od stepena tuninga, pa ce tako veci stepen kompresije ili auspuh predvidjen za vislje obrtaje i vecu snagu traziti jos hladniju svecicu. U tabeli imas primer vodecih svetskih proizvodjaca. Gore su toplije, na nize idu hladnije svecice. Sto se tice bosne 75 ona je u rangu ngk 7 i imas i bosnu 95 koja je u rangu ngk 9. Ovo je samo neka smernica za toplotnu vrednost, prilikom kupovine moras odabrati svecicu sa tacnim oznakama za svoju masinu ( tip navoja, tip prikljucka itd). Treba voditi racuna da se pojavilo dosta kopija bosna i ngk svecica na trzistu pa savetujem nabavku iz inostranstva.





Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#8 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 09 November 2014 - 17:35

Uzecu ovih dana hladniju svecicu videcu koja mi naleti NGK ili bosna. Ovako sto se tice glave ona je fabricka ali uz kit sam dobio metalni dihtung koji je deblji od originala tako da mislim da je squish ok. Da ponovim za karburator glavna dizna je 75 igla na prvom zubu od dole, airbox fabricki nista prepravljano lulica je 16mm. Boju svecice na laganoj voznji oko 30kmh vidite gore, siromasna je smesa, treba mi set dizni m6 gde ih mogu nabaviti da nisu skupe ? Ajmo ljudi neka pljuste saveti :1kokice:

#9 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 09 November 2014 - 17:39

Ja ne bih isao na 6ticu nikako...sto se tice squisha nema tu da mislis,nego trebas da proveris..uzmi tinol zicu za lemljenje,skines svecicu,ubacis zicu i iskrivis je pod 90* ,onda okreces vetnilator lagano da spoljsti klip tu zicicu ili polako zakurblas..kada izvadis premris nonijusom i znas na cemu si...svecicu moras da gledas na svim otklonima gasa..a imas da uzmes po raznim radnjama...

#10 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 November 2014 - 23:00

View PostYooalexandar, on 09 November 2014 - 17:39, said:

Ja ne bih isao na 6ticu nikako...sto se tice squisha nema tu da mislis,nego trebas da proveris..uzmi tinol zicu za lemljenje,skines svecicu,ubacis zicu i iskrivis je pod 90* ,onda okreces vetnilator lagano da spoljsti klip tu zicicu ili polako zakurblas..kada izvadis premris nonijusom i znas na cemu si...svecicu moras da gledas na svim otklonima gasa..a imas da uzmes po raznim radnjama...
@markong
Ovo je jedan od nacina ( najlaksi a da ne demontiras cilindar ) merenja sqisha preko kojeg kasnije racunamo kompresioni odnos, koji bi pre ili kasnije (posle razrade kita) trebalo uraditi.
Naveo si mi preko pm da si uz kit dobio i namontirao sve predvidjene dihtunge i odstojnike koji idu u kitu kada se montira sa serijskom glavom. Proizvodjac kita tako konstruisao i ti si to ispostovao, i to je ok. Svecku potrazi to nije problem za naci. Ponovicu savet posto ne mogu da ti pomognem u nabavci m6 dizni. Trudi se da ga vozis sto manje i samo na igli, odnosno ne vise od pola gasa dok ne pribavis set dizni. Kako ne mozemo napamet znati koja dizna ce biti odgovarajuca, savetujem da pribavis set a ne samo 3 vece dizne kao prvobitnu zamisao, jer kada ga budes stelovao trazice da se igla vrati na sredinu pa ce biti i glavna dizna veca nego prvobitno zamisljena. Generalno setovi se prodaju u rasponu 70 do 88 ili 90 do 108, mada sam negde video i set m6 80 do 100... cene sa ino sajtova variraju ali generalno moguce ih je dobiti ispod 2000rsd za 7-10 dana.

I na kraju, ako si u mogucnosti slikaj sve sto radis na skutu, bitno je da ovakve stvari udju u temu, zato sam te zamolio da preneses post iz pm, vise ljudi ce procitati, svakako ce neko tebi pomoci ali isto tako neko mladji ce ovo kasnije procitati pa ces i ti nekome preneti resenje nekog problema:)


Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 10 November 2014 - 11:45

evo ja ću postaviti jedno vrlo jednostavno pitanje.. za naravno naše članove, ne za vlasnika jer njemu delimo savet da meri squish, pa se od njega to ne očekuje još da zna...

koliki treba da je squish na tom kinezu...?

ima li neko pouzdanu informaciju o tom podatku, kada se PRC pakuje sa stock glavom ?

#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 November 2014 - 14:20

@mario: pitanje uopste nije jednostavno, ja nemam predstavu.

@markong: Generalno ovde igramo na kartu predpostavke da je proizvodjac kita vec iskalkulisao i dostavio uz cilindar potrebne odstojnike ili dihtunge ukoliko je cilindar nepromenjene visine u odnosu na standardni. Ima na trzistu i onih varijanti gde u kitu dolazi cilindar koji je predvidjen da se vozi iskljucivo sa standardnom glavom pa je taj cilindar vislji i opet kupac nema puno izbora i ne moze da pogresi u montazi. Problem i jeste u tome sto uz takve jeftine kitove se ne dobijaju nikakve instrukcije a kamoli osnovni podaci. Nazalost sve vise ljudi se opredeljuje za ovakve vidove tuninga ne svesni koliki posao ih kasnije ceka u proracunu i finom podesavanju komponenti.
I naravno niko ne moze da ima pouzdanu informaciju koliki squish treba da bude i u ovom slucaju, kada ni sam proizvodjac to nije dostavio. Mora se izmeriti cilindar, uraditi port mapa pa videti da li ima mesta izdizanju odozdo, izmeriti klip, litrirati glava, proracunati stepen kompresije sa dobijenim parametrom, provuci sve kroz kalkulator pa onda kroz menjanje visine (parametra c) ustanoviti koliki bi bio idealni squish za ovaj cilindar a sa serijskom glavom. Ozbiljan tuning!
I jos jedan blagi problem se javlja. Braca kinezi malo malo pa isti kit malo drugacije odliju. Nema 2 ista, tako da squish napamet zasigurno niko ne zna. :)

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#13 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 10 November 2014 - 14:42

@AcaPostar ja sam jos uvek pocetnik u ovome tako da sve sto ne znam ja pitam vas koji imate vise iskustva, naravno tu se javljaju i greske ali to je normalno :)

Naruceno danas :

1.MF set dizni 75-98
2.Bullet hrom

Sutra slike montaze, za pocetak planiram da glavnu diznu 80, iglu na sredini pa cemo videti. Pozdrav

Edited by MarkoNG, 10 November 2014 - 14:47.


#14 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 10 November 2014 - 16:02

Kupio hladniju svecicu po vasoj preporuci
Posted Image

#15 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 November 2014 - 16:29

Zasto svjecicu bez otpornika? Jel imas otpornik u lulici ili?

#16 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 10 November 2014 - 16:36

koliko sam razumeo on je stavio taj kit?

#17 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 10 November 2014 - 18:07

View PostLauda, on 10 November 2014 - 16:29, said:

Zasto svjecicu bez otpornika? Jel imas otpornik u lulici ili?
valjda ima brate ne znam uvek kad sam kupovao svecice do sad nikakav otpornik nisam dobijao

#18 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 November 2014 - 18:38

Svjecice sa oznakom BR9HS dolaze sa otpornikom unutar njih, one sa oznakom B9HS dolaze bez otpornika i vecinom se kupuju kada u lulici vec ima otpornik...
Obe svjecice isto rade samo sto sa ovom bez otpornika (i ako nemas otpornika u lulici) mozes imati problema sa elektronikom (zmigavci, itd)

U vecini slucajeva lulica svjecice dolazi bez otpornika...koja oznaka ti je bila na staroj svjecici?

#19 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 10 November 2014 - 20:59

View PostLauda, on 10 November 2014 - 18:38, said:

Svjecice sa oznakom BR9HS dolaze sa otpornikom unutar njih, one sa oznakom B9HS dolaze bez otpornika i vecinom se kupuju kada u lulici vec ima otpornik...
Obe svjecice isto rade samo sto sa ovom bez otpornika (i ako nemas otpornika u lulici) mozes imati problema sa elektronikom (zmigavci, itd)

U vecini slucajeva lulica svjecice dolazi bez otpornika...koja oznaka ti je bila na staroj svjecici?
Bosna F75

#20 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 10 November 2014 - 21:30

Obzirom da na kinezima nema mnogo elektonike u instrument tabli -slobodno moze i svecica bez R....nece nista lose da se desi...





7 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users