Dobro, u principu svako od nas pribavlja delove shodno mogucnostima te i ovaj kit za svakodnevnu upotrebu ce vrsiti posao, ali moras da budes svestan da shodno ceni nisu samo performanse u pitanju vec i kvalitet koriscenih materijala kao i zavrsna obrada sto se odrazava na pouzdanost i dugovecnost. Ne mozes ocekivati neke extra performanse, bice poboljsanja u odnosu na 50ccm ali racunaj i da ce trajati duplo krace od renomiranih marki, sto znaci umesto 20hiljada km sa base sport kitom od jacih marki ovde ce biti slucaj 10 do 15hiljada max. Naravno karike pa i klip ces bar jednom zameniti za to vreme.
E sad, pitanje je da li si uzeo i glavu uz kit, i kada si montirao, kolika je bila razlika u visini izmedju cela klipa i gornje ivice cilindra? Na serijskom cilindru je verovatno (ako nemas tacne mere ili nisi slikao) bila veoma mala razlika mereno u desetim delovima milimetra. Aftermarket kitovi kao ovaj se prave u varijantama da mozes da zadrzis standardnu glavu cilindra a ona je precnika komore priblizno precniku standardog klipa sto je oko 40mm. Proizvodjac kita u tom slucaju pravi cilindar vislji (ili u kitu dolaze odstojnici u vidu debljih i tanjih dihtunga) i klip ne izlazi do ivice cilindra da bi dobili odgovarajucu zapreminu unutar samog cilindra. Ako je u pitanju kit koji prati i odgovarajuca glava cilindra ( precnik komore priblizno precniku klipa 47mm) klip bi trbalo da bude do same ivice cilindra kao sto si video kod serijske masine. Strasno je bitno da se te stvari ukomponuju zbog dobijanja pravilnog stepena kompresije jer moze doci do ozbiljne havarije. U svakom slucaju, sve ovo su samo smernice, ovo je veoma egzaktna nauka i svaki 100deo milimetra znaci puno tako da bez preciznog merenja nema ni proracuna a ni ispravnog rada i performansi. Savetujem da prelistas teme "tehnicki kutak".
Bosna u toplotnoj vrednosti 75 nije svecica koja je predvidjena za tvoj agrgat, moze da posluzi u uslovima hladnog vremena i bez pojacanog opterecenja masine. Kao sto je Mario napisao, vazdusno hladjeni agregati traze toplotnu vrednost ngk 9, kada je hladnije vreme mozes se posluziti i ngk8
I sama svecica zavisi od stepena tuninga, pa ce tako veci stepen kompresije ili auspuh predvidjen za vislje obrtaje i vecu snagu traziti jos hladniju svecicu. U tabeli imas primer vodecih svetskih proizvodjaca. Gore su toplije, na nize idu hladnije svecice. Sto se tice bosne 75 ona je u rangu ngk 7 i imas i bosnu 95 koja je u rangu ngk 9. Ovo je samo neka smernica za toplotnu vrednost, prilikom kupovine moras odabrati svecicu sa tacnim oznakama za svoju masinu ( tip navoja, tip prikljucka itd). Treba voditi racuna da se pojavilo dosta kopija bosna i ngk svecica na trzistu pa savetujem nabavku iz inostranstva.
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba