Jump to content


Sprint MaxX 50


59 replies to this topic

#21 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 November 2014 - 00:39

View PostMarkoNG, on 10 November 2014 - 14:42, said:

@AcaPostar ja sam jos uvek pocetnik u ovome tako da sve sto ne znam ja pitam vas koji imate vise iskustva, naravno tu se javljaju i greske ali to je normalno B)

Naruceno danas :

1.MF set dizni 75-98
2.Bullet hrom

Sutra slike montaze, za pocetak planiram da glavnu diznu 80, iglu na sredini pa cemo videti. Pozdrav
Ne brini nista, u ovoj nauci i tate (mario, pita, cvele) su bili pocetnici. Ovo je pravo mesto da saznas i naucis bukvalno sve, samo ako imas volje i strpljenje. Kapiram da ne mozes sve od jednom procitati. I ja sam pocetnik. Ja sam naprimer, celo leto listao forum i citao razne teme o skuterima drugih clanova (kao sto je tvoja) i tek od skora postao clan. Sigurno ima puno stvari koje ce te buniti, slobodno pitaj pa ce neko izneti svoje iskustvo ili podrobnije objasniti teoriju.

Drago mi je da stizu dizne, to ce biti tvoj prvi korak ka finom stelovanju, sto ce ti koristiti u daljem tuningu svog ljubimca :)

Da bi prokomentarisao auspuh, osvrnucu se na neke osnove tuninga da bih ti kasnije bilo lakse da se snadjes i razumes bilo cije misljenje. Postoje tri uopstene klasifikacije stepena tunuga skutera. Svaka od tih klasa je merilo jacine agregata, odnosno stepen modifikacija, najvise na samom agregatu, ali i istalim delovima (karburator, auspuh, prenos, kocnice itd) pa tako postoje:
1. base ili sport 2. Midrace 3. Highend
Svaki vid modifikacije trazi da svi delovi budu ukomponovani za svaku od gore navedenih kategorija. Npr ne moze se voziti mali (serijski) karburator na highend cilindrima ili stavljati race auspuh na serijsku termo grupu. Moze, ali jednostavno nije projektovano za to pa ili ce performanse biti lose ili ce doci do neke vrste havarije ili kratkog radnog veka komponenti ili samog agregata. Ovo je veoma skup hobi, zato savetujem da se u buduce dobro i informises pre bilo kakve nabavke.
Tvoja termo grupa se klasifikuje kao base kit ili blagi sport. Uz takve kitove preporucljivo je voziti karburator serijski ili od 17,5mm, auspuh serijski ili base sport itd. Auspuh koji si narucio je base rezonantni auspuh domace proizvodnje (kopija proverene firme tehnigas) sto je ok i tebi u ovom slucaju vrsi posao. Postoji citav spektar auspuha od base do midrace koji novi kostaju od 100 do 200e ili polovnih oko 100e a daju mnogo bolje rezultate uz base kit ali se mogu kasnije koristiti i na ostrijim mid race cilindrima, za sta bulet realno nije preporucljiv, pa se naravno isplati u startu dati malko vise novca za njih. Isto to vazi i za druge komponente.
Sto bi rekli, kol'ko para tol'ko muzike.
Pitaj sve sto te muci, ide hladno vreme pa cemo vise i srafiti i diskutovati.

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#22 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 11 November 2014 - 17:50

Stigle dizne i bullet
Posted Image
Evo kako to izgleda
Posted Image
Sto se tice karburatora iglu sam vratio na sredinu i stavio diznu 82? Lulicu airboxa sam danas premerio sublerom i njen precnik je 15mm a kada se ona skine precnik rupe je 20mm? Sta dalje ? Da ponovim da je kit u razradi predjeno je 100km do sada, zato sto je vreme uzas

#23 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 November 2014 - 18:24

Lepo izgleda, svidja mi se hrom. Diznu si samo onako usrfio, nisi porobao? Novu svecu si isto usrafio?

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#24 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 11 November 2014 - 19:48

Diznu usrafio kao i svecicu, probao malo po ulici radi i ide normalno cini mi se da je prevelika dizna za otvor od 15mm na airboxu mozda i gresim nisam vozio duze

#25 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 November 2014 - 20:27

da, da zato i pitam. ostavi lulicu airboxa kako i jeste serijski dok razradjujes kit. Sada sa pravom toplotnom vrednoscu svecice i bogatijom smesom neces imati problem da zariba ili zalepi. Kada je sugavo vreme mozes da ga pustis da radi u mestu 15 do 20 min pa ga ugasi da se ohladi 15 min. kada ga budes vozio, pusti da se ugreje da iskljuci sauh pa u voznji od 30, 40kmh na kratko zavrni pun gas. interesuje te da vidis odziv na gas, ne da ga pustis da razvrce obrtaje duze vreme. Ona prva sekunda je bitna, Muuu znaci da mu fali goriva sto kod tebe nebi trebalo da se desi, a ono Brrr (dubljeg zvuka) znaci da ima vise goriva pa kad proguta on ce da poleti.. Sve to uporedjujes sa onom glatkom voznjom na serijkom setupu, pa ako mislis da moze da se vozi zadrzi takvu bogatijiju smesu dok traje razrada. ako ipak smatras da je to mnogo trokiranja i da se muci slobodno smanjuj za po broj glavnu diznu. Sada dok razradjujes kit ne mozes potpuno da nastelujes karb, zato sto se on steluje na svim otklonima gasa a ne ide da ga sad vozis 1km na punom gasu pa da gledas boju svece i prema njoj srafis diznu. Sada te samo interesuje da nije previse zamascena (zivo gorivo po obodu navoja) svecica pa moze da te zeza pri paljenju. Zato smo i vratili iglu na sredinu, jer ces najvise na njoj i da se vozis.
Znaci probaj da li ima previse trokiranja, ako treba smanji diznu, imas i fino stelovanje smese na sraficu na karbu i budi strpljiv bar jos 200 do 300km. Ako imas vremena i mogucnosti mozes i da napravis neku turu na otvorenom putu gde bi mogao da ga vozis pri konstantnoj brzini, sto je idealno za razradu a mnogo skracuje vreme :D

#26 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 11 November 2014 - 20:57

@AcaPostar probao sam malo pre ima dobar odziv na gas kad zavrnes na sekund on poleti, videcu ako me posluzi vreme da napravim duzu turu pa cu onda znati da li da smanjujem diznu

#27 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 November 2014 - 21:05

ok onda samo :D i uzivancija! zaboravio sam da kazem sto se tice tog hroma ja nemam puno iskustva sto se tice odrzavanja, verujem da ce neko da se javi ko poznaje tematiku. Znam da lakirani auspusi moraju da prodju period sinterovanja da se ne bi kasnije lak ljustio i metal promenio boju.. Stvarno ne znam kako je sa hromom.

sto se tice karba i svega vezanog a trebace ti, ima cak u temi i tutorijal o rastavljanju stelovanju prc mikuni 16mm:

http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/

Edited by AcaPostar, 11 November 2014 - 21:06.


#28 Patak

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimYamaha Aerox

Posted 12 November 2014 - 00:49

Jako lep skuter. Samo skini blatobran i taj nosac tablice, jako kvare izgled :D
Sto ti je Aca vec rekao, namesti karb da smesa ne bude siromasna, nemas vajde od finog stelovanja dok ne zavrsis razradu. Znam kako je, i ja sam jedva cekao da zavrsim to pa da mogu da vatrim skuter :)
Samo nemoj voziti non stop na istim obrtajima, na istom otklonu gasa. Zavrni ga na 1 sekund, pa drzi pola gasa, pa ga spusti na vrlo mali gas, pa polako dodavaj. Nemoj iz mesta zavrtati pun gas, nemoj ga terati u obrtaje dok se klip i karike ne "srode" sa cilindrom.
Ovo ti je sada najbitniji deo, i ako ga odradis kako treba bice duzi vek termogrupe. Potrudi se da odvozas sto duze i obrati paznju da je tesko stelovati smesu na novoj svecici. Mora da bude neka polovna, ali ne neka ugazena. Taman dok uradis razradu, na svecici ce se uhvatiti talog, i moci ces da nastelujes karb kako treba.
Ako mozes, stavi neke teze rolnice, da ne leti previse u obrtaje, i to je sva mudrost.
Srecno! :)

#29 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 12 November 2014 - 17:40

@PsyDuck imam u planu brate da skinem nosac tablice i blatobran, i zmigavce da odradim u sklopu stop svetla led trakicama kad vec ima te fake migavce :)

E sad pitanje vozio sam se danas i ipak trokira na malom gasu ( 20-30kmh) nije mnogo ali menja zvuk u radu kao da dobije vise goriva pa to svari i tako u krug zzzzzzzzzzz brrrrrrrrr zzzzzzzzz brrrrrrrrr :) i jos nesto kad pustim gas treba mu vremena dok opadnu obrtaju? Dizna 82, igla na sredini, airbox lulica 15mm

#30 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 12 November 2014 - 17:51

Uciti ,uciti i samo uciti :) ...sta mislis sto ovaj topic ima 60000 pregleda....tu su se i najaci usrali i sahranili kitove ...
http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/

Quote

i jos nesto kad pustim gas treba mu vremena dok opadnu obrtaju?

Visak vazduha,sraf za smesu-stel....
Posted Image
ili prevedeno na srpski by Mario :

''aj sad samo odradi podešavanje sa onim šrafom koji ima krstić, taj je za podešavanje smeše

1. sačekaš da se motor malo ugreje
2. malo dodaš ler gas.. veliki šraf sa strane ravan tu oko 2500ob
3. ovrneš mali šraf sa krstićem 3 kruga od skroz zavrnutog
4. krećeš polako za zavrćeš i na jednom mestu će porastiti ler gas (npr na oko 1 - 1,5 krug od kraja)
5. kako nastavljaš sa zavrćanjem, ler gas počinje da opada
6. vrati šraf na mesto gde je ler najvišlji
7. umanji ler sa velikim ravnim šrafom na nivo koji ti odgovara "
Posted Image
ajd na citanje.... :)

#31 Patak

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimYamaha Aerox

Posted 12 November 2014 - 18:11

Kada skuteru treba mnogo vremena da se smiri posle zaustavljanja, kao sto kaze Cvele, ima manjak goriva na leru. koriguj to sraficem za extra vazduh i miran si.

#32 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 12 November 2014 - 20:30

:D

#33 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 13 November 2014 - 19:47

Drugari koje ulje koristite za mesavinu, jeftino a dobro ?

#34 Stefan p

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,132 posts
  • MestoLopare,Republika Srpska
  • VozimSprint Exactly

Posted 13 November 2014 - 19:56

View PostMarkoNG, on 13 November 2014 - 19:47, said:

Drugari koje ulje koristite za mesavinu, jeftino a dobro ?

Kolko para,toliko muzike...Moja preporuka Motul,castroll....

#35 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 November 2014 - 21:58

Tebe sa ovim setupom interesuje iskljucivo polusinteticko ulje, naravno proverenih kvalitetnih marki. Pogledaj temu "extra jeftin dvotaktol" u pod forumu "ulja". Molim te procitaj do kraja. Akcenat je na kvalitetu, usteda sa nekvalitetnim ili neproverenim uljima je zanemarljiva ...

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#36 RuCZ

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • MestoRuma
  • VozimPeugeot Jet Force

Posted 13 November 2014 - 22:06

Ja ne bih štedeo na ulju. Ipak je ono vrlo bitno.

#37 Patak

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimYamaha Aerox

Posted 14 November 2014 - 10:35

Ipone, motul...sve je to dobro ulje. Izbegavaj ona sranja sto se prodaju po pumpama za sitne pare.

#38 MarkoNG

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 31 posts

Posted 14 November 2014 - 18:31

Danas rasturao prenos da vidim u kakvom je stanju:
Posted Image

Evo kako stoji remen, meni se nikako ne svidja kako moze da se koriguje to ?
Posted Image
Posted Image

Skidanje zvona bez alata domacinski jbg probao sam kaisem za skidanje filtera ulja ali je puko, ovako je islo dosta lako
Posted Image
Posted Image

Kada sam to skinuo naiso sam na problem, pusta ulje na semeringu izgleda molim za pomoc kako da to saniram?
Posted Image
Oznake koje pisu su: kok 8 TG 17 35 7 251

Remen
Posted Image
Merio sirinu 17mm da li je za zamenu ? Koj uzeti

Kvacilo tesko ko tuc naravno, merio sam mu "meso" 3mm za zamenu ili ne ?
Posted Image

Variomat evo u kakvom je stanju ?
Posted Image

E da naso sam malossi belu centralnu, MF oprugice kvacila i rolnice malossi 4.2 koje sam davno kupio. Da li stavljati nesto od ovoga i kako ide tvrdoca MF oprugica ako znate ? boje su bela plava crna
Posted Image

#39 Frazier

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 375 posts

Posted 14 November 2014 - 21:09

Opruga bela Malossi je odlicna,jacina joj je 10% i odlicno se ponasa na 50 cc. Oprugice izmeri sublerom i znaces koja je koje jacine,sto su zice deblje to je opruga jaca. ;)
Ja sam na svoj Kymco S9 stavio plave koliko se secam,one su bile srenje jacine i treba im neki 20 km da se malo razrade (to ti kazem da se ne bi razocarao u prvih par kilometra) ali posle se savrseno ponasaju u kombinaciji sa centralnom belom.
E sad sto se tice remena ono je za menjanje,vec je izgubilo ceo milimetar i nesto preko,da te ne bi ostavio negde promeni bolje.
Semering zameni na mestu gde ti curi,jer trosi DOT ulje ako ti nestane pozdravi se sa menjacem.
Kvacilo moze jos ,meni se cini bar. Mozda bi mogao da ga olaksas,pogledaj na forumu neko je to vec radio.Ali to mora neko strucno da odradi da nebi puklo.
Varijator ko varijator izgleda ok,nema tragova ostecenja i paljenja.
Nadam se da sam ti bar malo pomogao.

#40 Frazier

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 375 posts

Posted 14 November 2014 - 21:11

I da bravo za ideju blokiranja tocka prilikom skidanja kvacila. ;)





13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users