Tomos D6
#21
Posted 08 January 2015 - 13:11
Svi ovde na forumu delimo istu strast, s tim da se retko ko trka iz raznoraznih razloga...
Ja uopšte ne znam kako si se ti tako našao prozvanim za cilindar a maltene te niko nije ni pitao za isti...na kraju krajeva nije uopšte bitno kako ti je Bata nafrizirao cilindar i mi iz tog friziranja nećemo ništa novo naučiti veruj mi....Imamo toliko nafriziranih cilindara na forumu, odrađenih portmapa itd itd da smo već umnogome sažvakali tu materiju...Naravno čovek se uči dok je živ i ja nikad neću reći za sebe da sve znam a verujem i mnogi drugi na forumu, što dokazuje da niko ovde nije nadobudan i svi smo svesni svog neznanja i svesni svog znanja !!!
Ne znam šta si očekivao od ovog foruma, i da li si očekivao da i ti nešto saznaš od nas ili si samo očekivao da nam ti predočiš neke stvari za koje mi ne znamo..?!.Evo ja npr nikad nisam razmišljao o tom amortizeru volana jer nisam ni imao neke preke potrebe za njim u svojim gradskim vožnjama..zanimljiva stvar i svakako jedna nova informacija za mene...
Evo ja već 3 sezonu a Mario čini mi se već 5-u sezonu vozimo setupe jake cca 20+ konja iz 70cc...Ja eto mogu da ti kažem da smo svakakve teme obrađivali i rešavali probleme a sve vezano za rashladni vodeni sistem, električnih vodenih pumpi, temperatura, vibracija na 13.500+ rpm, položaj vozača, kočenja itd itd a da ne govorim o podešavanju raznoraznih karburatora, usisa, auspuha itd itd itd.....
pa sad ako ti u svemu od gore navedenog ne možeš da se pronađeš i ne vidiš nikakav interesantan pojam ili nedoumicu koju imaš u vezi sa tim onda ti želim svu sreću i da samo osvajaš podijume!!!
Na forumu nema tajni i svi zauzimamo taj stav uzajamnog pomaganja i razotrkivanja raznih problema i nedoumica....naravno ti što ne želiš da prikažeš bože moj pa ne moraš i kraj priče...
S obzirom da si se već pozdravio sa svima a juče si došao na forum dosta govori o tebi, al dobro svako se predstavlja za sebe...
#22
Posted 08 January 2015 - 14:45
Нисам се ја поздравио од форума, немам разлога, него више из неке ироније написах то "Adios" под налетом емоција, јер се јако често унесем у причу и куцање
Ја сам сам себе прозвао са цилиндром, јер сам рекао да о њему нећу причати ништа одмах на почетку
У теми сам намеравао да пишем о преправкама томосовог блока(лежај од 42мм) које ових дана изводим, шта сам урадио у мењачу, и још тако те неке ствари око квачила, пројекат паљења.... Ствари које може свако да примени* ,и преправке које уопште немају никакве везе са тркањем, већ чист tuning. Имам и једну машину коју сам са татом одрадио, која нема апсолутно никакве везе са Батом, док није рекао како да поставимо канале. Али све преправке ћу објавити, како је пројекат текао, и шта још недостаје... јер сам тако планирао, како у овој, тако и у другој теми на другом форуму.
Дивим се, као и већина чланова, вашем успеху 2т фризирања, и нисам ја дошао да вас учим нешто, напротив. Откуд сад то ? Ја сам отворио тему у "томос мопеди" и планирано је да делим искуства која сам стекао из праксе, јер ја и немам тај теоријски део као сви ви.
@goggyso скутер је прилично незахвалне геометрије, јер је висока позиција седења, мотор је на задњем делу, тежиште је прилично прилично позади и високо. Точкови су мали, мали жироскопски ефекат имају, нема шта да држи правац, те је моје мишљење да је амортизер управљача јаком скутеру преко потребан.
@Mario за цилиндар сам написао апсолутно све што знам. Купљен је на аукцији (ebay.de) под насловом Kreidler Zylinder и никако нисам успео да нађем од ког је то модела. Неки кажу флорет, неки флори, али ја не знам од ког је Kreidlera...
А ако вас не занима мој цилиндар, као што сад и сам кажеш, зашто ти је засметало кад сам рекао да нећу причати ништа о цилиндру ? Ја разумем да тај став иритира, али сам ја лепо образложио зашто не причам ништа, и зашто нећу да причам ништа.. То мени говори о Вама исто као што ви сви неке ствари видите о мени.
Стичем утисак да свима некако смета што ја возим трке, што то боде очи, не знам ни ја шта, али је то само мој и ваш избор. Као да ја сад имам милионе и да се бахатим возећи трке... Ко год хоће, може да вози, кошта колико си ти спреман да платиш, ја идем до границе здраво-разумског улагања, јер ми дуго ништа не преостаје, и то је мој лични избор.. То ме испуњава и то хоћу. нисам ја попио сву памет овог света, и као што Пита рече, никад нећу моћи да кажем да знам све, јер је то немогуће.
Ја нисам такав, нити сам имало надмен и нешто умишљен. ја волим да делим искуства, и да помажем, вероватно сте стекли другачији утисак, ал шта сад ја ту да радим. Познајете ме кроз 5 објава које сам оставио на форуму, и ако вам је то довољно да створите комплетну слику о појединцу, свака част !
Ако вам ја са "својим арогантним ставом" сметам, као и мој пројекат, реците, и готова прича.
Са Јосипом сам причао путем пп, упознао сам се са њиховим првенством, имају 2 пута више такмичара него ми, и то је за све похвале. Позвао сам их комплет да дођу на неку од наших трка, да буде што узбуљивије, како на стази, тако крај ње... Одговорио сам му као што сам и написао у првобитном тексу, само цитирао тај ред, ни мање ни више, све сам рекао.
* измењена правописна грешка
Edited by Petko131, 08 January 2015 - 14:47.
#23
Posted 08 January 2015 - 15:00
http://forum.pyrothe...13/page__st__60
http://forum.pyrothe...12/page__st__20
ovde imaš nekolicinu video zapisa... itd
http://forum.pyrothe...-trke-ubrzanja/
skapiraćeš već da mi nismo tip koji nema mogućnosti te samo ume da pljuje po tuđem
svaki uspeh bilo kog člana je naša zajednička sreća, jer se svi osećamo pomalo angažovanim i odgovornim....
#24
Posted 08 January 2015 - 15:11
#25
Posted 08 January 2015 - 18:09
Скутере не готивим, то сам рекао на представљању, али их не трпам све заједно у кош када кажем да је скутер незахвалне геометрије, што је чињеница, те му је амортизер управљача потребан. То је све
Апсолутно се слажем да је скутер напреднији од томоса по питању агрегата, то ниједном нисам порекао. Томос је једно примитивно конструисано возило, које се није развијало од дана када је прекопиран Пух из '60 година... Срамота каква су све техничка решења примењена... И уопште нисам неки луди љубитељ томоса, баш из тог разлога. Што га више знам, мање га волим
Све колеге тркаче подржавам и бодрим, и знам да возите трке убрзања, и знам да је у Србији лоша ситуација по питању мото-спорта, и предложио бих вам да пробате да урадите нешто по том питању. Моја идеја је да своја такмичења уклопите уз брзинске трке ? Увек има где са се искористи 600м и да се направи драг трка, асфалт више него задовољавајући, публике има подоста (3-5.000 људи, како кад) и мислим да би могла да се склопи лепа прича, и да то буду незаборавни викенди тркања и дружења. Наравно, о овоме треба причати са званичницима МСС, али ја само износим свој предлог.
За кружне трке скутера је потребна кратка изломљена стаза, а ми имамо једино Кулу и Ада Хују. Када се одржао једном скутер Куп на Батајници, чини ми се да нису баш били задовољни са дугачким правцима.
Срећа да је текст остао копиран, иначе бих опет куцкао сат времена
#26
Posted 08 January 2015 - 18:15
#27
Posted 08 January 2015 - 18:24
Fahrzeughersteller Kreidler Typ Florett Ausführung RS Baujahr 1972 Kategorie Moped, Mokick Motor Motor B 15 / 20 Motortyp Einzylinder, 2-Takt Hubraum 49 cm3 Leistung 6,25 PS bei 8500/min Verdichtung 1/ 11,3 Bohrung x Hub 40 x 39,7 mm Antriebsart Kette Getriebe 5-Gang-Fußschaltung/Klauenschaltung Kühlung Fahrtwindgekühlt Höchstgeschwindigkeit 85 km/h Startertyp Kickstarter Anzahl der Sitzplätze 2
#28
Posted 08 January 2015 - 18:47
Промер цилиндра је 40мм, ход је такође 40мм, Дакле мотор је квадратни.
Највећа грешка код ових цилиндара је то што људи мисле да је унутра никасил, што уствари и није случај! То је тврди хром, као што је т12 имао. Стављањем хромиране карике у овај цилиндар настаје тотална хаварија.. Огулиће се као банана. Ја користим гусане карике од колибрија, (САВЕR), али пошто клип има лежиште за конусну карику, иста је морала да се отурпија и да се "упасује"...
Што се тиче конкуренције, ја сам у хендикепу са ваздушним хлађењем, јер су сви водени. Али, далеко од тога да овај цилиндар не може да им парира
Нашао сам ову слику на интернету тражећи од ког је модела мој цилиндар, по свему судећи, мислим да су ово холанђани преправили на рото-диск усисавање:
#29
Posted 08 January 2015 - 20:03
ово са слике је atx блок са Мобриним цилиндром и главом.
Мобра је румунска копија италијанског Simonini-ja који фабрички има алу хилзну са тврдим хромом.
е сад, пошто је копија, нема тврди хром, него има гусану хилзну...
пошто идемо на максималну снагу, гус није решење, и онда се тата сетио да узмемо цилиндар од т12, и да од њега направимо нови уложак и да га убацимо у тај масивни цилиндар.
Гусана хизна је извађена, узели смо мере, завртели цилиндар од т12 (на стругу) и почели да стружемо
након што је нов уложак био изрезан, кренули смо са разматрањем и разгледањем цилиндра, где и како да "протерамо" додатне преливне канале. После 4-5 дана мозгања, ухватили смо се турпије и глодала. пршти алуминијум на све стране све брзо и лепо напредује.
када је све било завршено, цилиндар смо ставили у рерну, а хилзну у замрзивач. (срећа па је мама била на послу )
прилично напето било док смо убацивали хилзну у цилиндар, и у последњем делићу секунде тата случано закрене хилзну и рупе се не погоде....
катастрофа. недељу дана посла пропало, и силни живци страдали услед нервирања.. услед налета емоција, чекић је кренуо да лупа по цилиндру.....
после 5 дана кад су се страсти смириле, купили смо још 2 т12 цилиндра, од тога је један био као нов(тај је сад у мотору), опет смо прекопирали канале и све средили, стим да смо овај пут задали толеранцију од 0,01мм (први пут је било 0,02). Трансплантација је успешно извршена, овај пут нисмо погрешили, и кренули смо са финалним дорадама канала...
цео пројекат је рађен покетком 2013. године, и од тад све стоји, зато што је остало да се направи подметач испод цилиндра, прирубница за карбуратор (микуни26), и издувни лонац, требају још и преливни канали да се дорађују , али отом потом... треба и да се навари ивица блока, јер је додирна површина недовољно велика.
све изгледа веома лепо, мени бар, али пројекат није завршен до краја јер смо наишли на проблем са хлађењем. као што видите и сами глава је изузетно масивна, а цилиндар има хоризонтална ребра, јер тај цилиндар стоји скоро усправно на оригиналном блоку. пошто је томос нагнут унапред, неће долазити до струјања ваздуха и мотор ће се прегревати.. ја лично мислим да то неће бити проблем, али је тата остао прилично резервисан, и одустао је од тог пројекта.. у међувремену се појављује овај цилиндар који сада имам, и тако оста мобра да чека боље дане.
клип је полован Мотинс "Л" тип, са једном гусаном кариком. хромирана карика би скроз огулила цилиндар, јер је облога тврди хром, а не никасил.
паљење које се види на машини је електронско паљење са моторне тестере (Stihl 011AV). ребра за хлађење су одсечена до језгра магнета и противтега, одговарајући конус је изрезан, остаје само да се завари ушка на блок одакле ће се качити бобина.. пошто немамо апарат за варење, то мора да се плати, и због тога и ово стоји нереализовано.. иначе је ово потпуно исто као и мотоплат, и једно и друго паљење имају линеарне криве.
што се тиче паљења, препоручујем и другима да ово ураде, јер не кошта пуно.. обрада магнета на стругу је око 5е, а сам магнет и бобина могу да се нађу за 20-25е. препоруујем Stihl ако већ радите ово, јер је осстала кинескра роба смешног квалитета, што директно утиче на поузданост...
када будем расклопио машину, писаћу о многобројним преправкама квачила, и мењача, могу и пре, али није тако разумљиво без слика...
Питањце:
Да ли је неко наливао алуминијум у усисни канал, а да је алу/никасил цилиндар у питању ?
Овде је то одрађено са двокомпонентним епокси лепком, и у гусаном цилиндру је то држало без проблема, али га није било у овако великој количини... Волео бих да налијем алуминијум, и да не бринем хоће ли се одлепити или не.
Edited by Petko131, 08 January 2015 - 20:14.
#30
Posted 08 January 2015 - 20:24
6_2.jpg 277.79K 29 downloads 25344_110753575605824_3996648_n.jpg 114.08K 27 downloads 31680_124977857516729_5573943_n.jpg 68.03K 25 downloads 199070_1005947088847_4543345_n.jpg 54.18K 24 downloads 230351_1027222279235_318_n.jpg 72.52K 26 downloads 247602_2082057135052_6717794_n.jpg 91.61K 25 downloads 250613_2072521776674_6795490_n.jpg 101.63K 25 downloads 250650_267665446684142_1403026953_n.jpg 136.82K 29 downloads 622608_4671545511863_383117757_o.jpg 200.81K 30 downloads 622608_4671545631866_1244559173_o.jpg 131.99K 29 downloads 1238776_711996765483067_658104504_n.jpg 84.72K 23 downloads image.jpg 177.09K 24 downloads P9164115.jpg 153.22K 28 downloads P6304052.jpg 179.54K 30 downloads 5135_1159568142442_8233610_n.jpg 55.4K 29 downloads 4824_1178065653979_1855380_n.jpg 79.75K 30 downloads 622206_4671627153904_812280827_o.jpg 170.82K 29 downloads plavi decko sam ja, eto i koja skuter slika i oldtimer klasa i klasa 125 sp !
#31
Posted 08 January 2015 - 20:30
matori je u pravu nema od ovog baš leba, koliko god da je veliki put strujanja vazduha je presečen i ono što ti misliš da će biti vertikalnog strujanja, to je veoma malo, možda 20-30% u odnosu na ono što je planirano, tako da će na kraju ispasti da se lošije hladi od t15 cilindra
#32
Posted 08 January 2015 - 20:43
#33
Posted 08 January 2015 - 20:53
onda je moguće da ja grešim...
#34
Posted 08 January 2015 - 21:01
Mario, on 08 January 2015 - 20:30, said:
matori je u pravu nema od ovog baš leba, koliko god da je veliki put strujanja vazduha je presečen i ono što ti misliš da će biti vertikalnog strujanja, to je veoma malo, možda 20-30% u odnosu na ono što je planirano, tako da će na kraju ispasti da ser lošije hladi od t15 cilindra
Имам ја кеца у рукаву
Пошто имам оклоп, могу да начаким један лим који ће да захвата и фактички набија ваздух кроз ребра, а уз оволико масивну главу, хлађење уопште неће бити проблем. Размишљало се и о преправљању рама, и закретања машине на горе за који степен. Озбиљан захват, али причично изводљиво
Ауспух је ручно прављен, од црног лима 0.8мм сваки ауспух је намењен цилиндру за који се прави, и прорачуни су изузетно прецизни, -пракса доказала. Кад смо хтели 12.750 (у петој наравно) имали смо 12.750. Исто као што смо неко време гађали 11.500. Од досадашњих 4 ауспуха, ниједан није био "прави" али сад преко зиме правимо најоптималнију варијанту. Да буде погодан за све стазе, тј услове вожње.
Ја користим карбуратор од 23.5мм (бинг 21) али мислим да је 24 ок. 28 је за 70ццм.
Мотоплат је са фиксном бобином, тј немам варијабилно паљење. Скупљам новац за GP струју, програмабилно (преко компјутера) у 14 тачака. Кошта преко 300€ тако да ће то мало да чека.., али да, ту има места за напредак.
Лепе слике(((:
Edited by Petko131, 08 January 2015 - 21:07.
#35
Posted 08 January 2015 - 21:12
yoco_mci, on 08 January 2015 - 20:43, said:
Нисмо поново хромирали цилиндар, него смо изрезали нови, и та машина стоји на полици!! Никад је нисам упалио нити користио!
Сада у мотору имам клип од 40мм, стандардни Kreidler -ов цилиндар, а ова машина са слика горе је ван употребе
#36
Posted 08 January 2015 - 21:44
http://forum.pyrothe...p__444#entry444
kasnije se pojavio ovaj HPI koji nudi dve krive, programibilne sa sve sw i interface-om za USB port
http://www.scooter-c...AT_ZUENDUNG_CDI
mada predpostavljam da si ti zainteresovan za PVL, čuo sam da i oni nude kompletnu soluciju sa sve interface-om i sw-om sa kojim može da se eeprom programira...
dok je malossi rešio da zaključa opcije izmene eeprom-a u svojim seletra kompletima, konkretno ovo što ja vozim je novije generacije i zaliveno je komplet sve u plastiku, dok su ranije verzije, imale maleni poklopac gde si ti mogao da izvadiš eeprom, i da ga ubodeš u programator itd...
konkretno radili su momci na forumu već programibilno paljenje sa PIC kontrolerima, i mislim da im već funckcioniše, samo još da se upregne sa osnovom inner rotor magneta i statora...
prvi je bio Cheese, a sada Marko i Bojan na forumu, pa možeš sa njima videti....
http://forum.pyrothe..._3153#entry3153
http://forum.pyrothe...abilnog-cdi-ja/
#37
Posted 08 January 2015 - 22:10
Mario, on 08 January 2015 - 21:44, said:
http://forum.pyrothe...p__444#entry444
kasnije se pojavio ovaj HPI koji nudi dve krive, programibilne sa sve sw i interface-om za USB port
http://www.scooter-c...AT_ZUENDUNG_CDI
mada predpostavljam da si ti zainteresovan za PVL, čuo sam da i oni nude kompletnu soluciju sa sve interface-om i sw-om sa kojim može da se eeprom programira...
dok je malossi rešio da zaključa opcije izmene eeprom-a u svojim seletra kompletima, konkretno ovo što ja vozim je novije generacije i zaliveno je komplet sve u plastiku, dok su ranije verzije, imale maleni poklopac gde si ti mogao da izvadiš eeprom, i da ga ubodeš u programator itd...
konkretno radili su momci na forumu već programibilno paljenje sa PIC kontrolerima, i mislim da im već funckcioniše, samo još da se upregne sa osnovom inner rotor magneta i statora...
prvi je bio Cheese, a sada Marko i Bojan na forumu, pa možeš sa njima videti....
http://forum.pyrothe..._3153#entry3153
http://forum.pyrothe...abilnog-cdi-ja/
Хвала (:
Мени је мотоплат на мотору чисто због поузданости, за PVL сам чуо, и пре 15-20 дана ми промакло једно паљење на лицитацији... 55€ паљење од Симсона (исти је конус...) које закреће угао за 12°, док на пример има и оних паљења који закрећу за свега 3°…
Наравно, има и програманилни PVL који кошта око 300€…
Онда боље да купим паљење са пикапом.
Прелистаћу теме које си ми овде назначио, па питам ако нешто имам
#38
Posted 08 January 2015 - 22:53
#39
Posted 08 January 2015 - 23:22
yoco_mci, on 08 January 2015 - 22:53, said:
Цео ауспух, на папиру, по формулама које су преузете из књига ( Graham Bell, Gordon Jennings)
Кривина нија конусна, већ обична, имам једностепени уводни конус , стабилизатор (раван део) једностепени повратни конус, и цевчица
Мере не знам напамет сад, али је за 12.750 рпм прорачунат, и толико је мотор и имао. Стим да је то било на првој трци, а после у току сезоне након оштећења није постизао ни 12к....
#40
Posted 08 January 2015 - 23:31
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users