Tomos D6
Mario
31 Mar 2015
ja sam pre par godina pokupovao sve vrste koje sam našao na našem tržištu i nema ni jedna tu PJD, mislim da su bile, CKR, VINI, Rocket i Tomos50
sinisa93
01 Apr 2015
Evo imam jednu sliku, mada nisam slikao sa strane da se vidi, a i kamera na tel je ocajna 
http://s6.postimg.or...xijg0/image.jpg

http://s6.postimg.or...xijg0/image.jpg
Petko131
01 Apr 2015
Petko131
01 Apr 2015
Mario, on 31 March 2015 - 23:54, said:
ja sam pre par godina pokupovao sve vrste koje sam našao na našem tržištu i nema ni jedna tu PJD, mislim da su bile, CKR, VINI, Rocket i Tomos50
Све те које си навео су пролупале после сат ипо, два рада :/
Једноставно су слабе. Радилица је перфектно центрирана (неке су биле у 0, а остале до 0.025мм), користим квалитетно уље, у довољној мери, све је подмазано, баш како треба, али... Ето, не да ми се

Очигледно не могу да истрпе 12-13.000... Иако на крај сезоне нисам имао ни 12.000 :Р
tuningfanatic
02 Apr 2015
A što lepo ne bi složio jednu radilicu sa iglicama bez kaveza kao što su ljudi pre radili na D6-icama?
Petko131
02 Apr 2015
tuningfanatic, on 02 April 2015 - 02:33, said:
A što lepo ne bi složio jednu radilicu sa iglicama bez kaveza kao što su ljudi pre radili na D6-icama?
Знам ја да је то добро (читај одлично) решење, али мислим да сам нашао решење за радилицу!((((:
Неша је успео да ископа ПЈД радилице, тако да мислим да неће бити потребе за експериментисањем, идем на проверено

ХВАЛА Нешооооо!


Nesa BG
02 Apr 2015
Ma nema na cemu. Sutra ujutru idem da se vidim sa covekom i da proverim dimenziju male pesnice. Ako je to to 100% pokusacu to da ti posaljem odmah sutra pa mozda dodje do tebe u subotu. Ako ne onda najkasnije u utorak. Njegov kontakt u PM.
Petko131
03 Apr 2015
Nesa BG, on 02 April 2015 - 19:30, said:
Ma nema na cemu. Sutra ujutru idem da se vidim sa covekom i da proverim dimenziju male pesnice. Ako je to to 100% pokusacu to da ti posaljem odmah sutra pa mozda dodje do tebe u subotu. Ako ne onda najkasnije u utorak. Njegov kontakt u PM.
Огромна је ствар ако успем да дођем до те ПЈД клипњаче, скакао сам метар од земље кад си ми јавио да си нашао неку стару залиху ((((((:!!!!
Е, сада бих желео да вам представим једну преправку, за коју бих рекао да је мој изум, јер до сад нисам нашао да је ико урадио (а тражио сам, и то дуго)
У питању је ЛАМЕЛОБРАН!



Мрежица за задржавање откинутих пера са ламела корпе квачила! Наиме, досад сам на тркама са томосом изгубио озбиљне пласмане, само захваљујући овом проблему... А ево и шта се деси: Откине се перо ламеле, западне у мењачки део и мењач једноставно саботира, јер виљушка нема пун ход- комадић ламеле упадне и смета!
О овом проблему сам дуго размишљао и коначно сам решио како ћу:
"Купио сам" челичну мрежицу за комарце (човек ми дао парче, квадрат мреже кошта 100 динара..)

Од дебеле паљене жице сам обликовао носач (ово је почетак)

Потом сам избушио рупе у блоку, урезао навој

Онда сам обликовао мрежицу, потом учврстио жичани носач у десну половину блока мотора- избушена рупица, где се жица убоде
И ето, после 3-4 сата рада, добио сам оно што сам желео:








Пошто је очигледно да перо ламеле може да залута и са горње стране пирамиде, решио сам да учврстим овај изразито јак магнет за "плафон" десне половине блока, са унутрашње стране(нисам хтео да бушим блок, очигледно је да нема проблема што се тога тиче).



Сматрам да је ово све безбедно и надам се да ће ми послужити у пракси.
* ово је још увек бета верзија (што би рекли информатичари), вежбао сам на једном старом, разбијеном блоку, непосредно пре уградње лежајева и семеринга ћу исто урадити и на главној машини, а ово ћу скинути и носити за резерву.
уколико је ово неко видео-радио ранијем нека ми јави, баш бих волео да видим на који начин је решено то

после сваке вожње(између тренинга) ће следити отварање машине и провера уграђениог браника
Mario
03 Apr 2015
zar nisi pomislio da bi dovoljan bio jedan takav magnet u dnu kartera, verovatnoća da će ga jak neodimijum uhvaiti je velika pogotovo što će parče da leti sa sve uljem u krug... put do magneta je siguran
ok sad jedino ako parče pravo ne naleti na birač pa se odmah ukoči...
u svakom slučaju je ovo sigurnije što si radio, možda bi i donju stranu mrežice treablo nekako fiksirati
ok sad jedino ako parče pravo ne naleti na birač pa se odmah ukoči...
u svakom slučaju je ovo sigurnije što si radio, možda bi i donju stranu mrežice treablo nekako fiksirati
Petko131
03 Apr 2015
То и јесте била првобитна идеја, али немам како да учврстим магнет доле :/ размишљао сам да сечем и после варим блоk, тј да направм место баш испод те виљушке, али сам одустао, јер томосов блок не може да се вари- није чист алуминијум, него је замаг, мешавина алу и магнезијума, па пршти док се вари
Али сад кад си споменуо неодијум, сетио сам се да имам два(неисправна) харддиска из рачунара
следи њихово отварање, вађење магнета, потом размишљам даље
ако неко има предлог, идеју, нека се јавиии((((:!
Edited by Petko131, 03 April 2015 - 12:12.
Али сад кад си споменуо неодијум, сетио сам се да имам два(неисправна) харддиска из рачунара



Edited by Petko131, 03 April 2015 - 12:12.
bojan681
03 Apr 2015
Zalepis magnet za blok tecnim metalom ili nekim dvokomponentnim lepkom. Ako se sve lepo odmasti kad se stvrdne tecni metal bude jako ko kost. A opet moze da se skine tako sto bi uzeo ravan srafciger i cekic pa krenuo da tuces po tecnom metalu.
Petko131
04 Apr 2015
bojan681, on 03 April 2015 - 21:34, said:
Zalepis magnet za blok tecnim metalom ili nekim dvokomponentnim lepkom. Ako se sve lepo odmasti kad se stvrdne tecni metal bude jako ko kost. A opet moze da se skine tako sto bi uzeo ravan srafciger i cekic pa krenuo da tuces po tecnom metalu.
Исто то сам имао у плану, али се двоумим због вибрација и топлоте :/ мада ,ако може да држи у усисном каналу, требало би и овде да остане без проблема

Видећу, још нисам раставио хард-дискове, кад то урадим "бићу паметнији", па ћу одлучити
Највише се бринем да се нешто не откачи, мрежица ми делује веома поуздано, тешко да може да се олабави
Petko131
04 Apr 2015
VlatX, on 04 April 2015 - 01:29, said:
Mozes to i da zastrafis u blok


Да да, знам да има ушке за качење, него сад размишљам овако: да ја лепо применим и једно и друго

Тачније, да зашрафим магнет (мањи) ту преко мрежице - уједно ми држи мрежицу на месту, а да други, тј већи магнет, причврстим на плафон блока, где је био онај магнет од звучника

Баш ћу сутра да се позабавим тиме, данас нисам стигао.
Petko131
04 Apr 2015

Ево их

Ненормално јаки магнети, али се бојим да ми неће одрадити посао :/имају јакоо мало магнетно поље, у преводу, домет им је свега 15ак милиметара :/
Можда и привуку то перо од ламеле, сад ћу баш да откинем једно са неке старе ламеле, и да експериментишем...
Што се учвршћивања тиче, планирам да ставим течни метал, и још да га уврнем са 2 завртња


Petko131
07 Apr 2015
Направљен носач за камерицу, све подешено, ради, снима лепо, тако да ће бити снимака ...
Немам обртомер, термометар, тако да ништа не значи чак и да ставим камерицу иза плексија. Имам једино брзиномер,али опет, због лошег квалитета снимка се не би ништа видело...

Видим ја да овој мојој теми фали срце: прича о цилиндру и свему томе. Мени је , заиста, наискреније криво што не могу о томе ништа да пишем, иако бих то радо урадио, али да је то моје знање... Што сам знао, и што знам поделио сам, али ово не би било поштено да ширим, тако да оста тема само на коментарисању онога што урадим/направим на шасији, као што је Марио лепо предвидео, и као што ссм и сам знао.
Штета за све, али тако је... Извињавам се свима, али остајем при ставу...
Немам обртомер, термометар, тако да ништа не значи чак и да ставим камерицу иза плексија. Имам једино брзиномер,али опет, због лошег квалитета снимка се не би ништа видело...



Видим ја да овој мојој теми фали срце: прича о цилиндру и свему томе. Мени је , заиста, наискреније криво што не могу о томе ништа да пишем, иако бих то радо урадио, али да је то моје знање... Што сам знао, и што знам поделио сам, али ово не би било поштено да ширим, тако да оста тема само на коментарисању онога што урадим/направим на шасији, као што је Марио лепо предвидео, и као што ссм и сам знао.
Штета за све, али тако је... Извињавам се свима, али остајем при ставу...
Mario
07 Apr 2015
opusti se... jbš cilindar, kad ti budeš sebi radio pisaćeš...
ovo za karburator što si pisao nisi baš u pravu, različliti karburatori donose različite postavke... tebi bi svakako značilo da imaš kraći usisni trakt jer ti je mašina visokorezonantna... tamo na obično cilindru možda i ne bi gde smo to raspravljali....
vidi sad,, rezonanca usisa je isto tako važna i veoma bitna kao i rezonanca izduva... konkretno mi na skuterima imamo dosta ograničen prostor, plus problem sa nagibom i novoom goriva u lončetu...
recimo da sam ja kada sam prvi put isterao MHR cilindar sa kratkom motoforce prirubnicom i TM24 kratkom kopijom mikuni-ja imao odličan odziv na 13500... taj TM24 mi je bio okrenut prema napred, nema veze vazduh jer je pod plastikama, i mogao sam to lepo da završim, bilo je dovoljno mesta... lonče je bilo tik iznad kućišta cilindra... itd...
naredne godine sam kupio originalni Mikuni TMX30, rešio nosače mašine i okrenuo ga najzad prema natrag kako bog zapoveda,... sa prednje strane šanse nije bilo zbog mesta, ogroman je TMX30.... namučio sam se sa nekim prelazima, jedna guma, druga armirana, komad holendera Fi28 kao umetak.. sve u svemu ispalo je za nijansu duže i uže na moju nesreću, baš je muka spakovati toliki karb, spoljne mere 34mm itd... u nekoj razradi vozio sam niže obrtaje, karburator se izrazito javio na oko 11000... kada sam setovao prenos za 13500-13800 gde mi je auspuh, dobio sam dosta manje snage, jer je usisni sistem već ispao iz ciljanog spektra, naime mašina se više nije koristila u spektru gde mi je ova postavka bila učinkovita,,.
poslednjih godina sam uspeo da nabavim originalni usis polini koji je iz jednog komada, vitonska guma, unutrašnja mera 30mm.. nema sužavanja, i odgovarajuće dužine.. i vidi snaga mi se povratila na nekih 13200 obrtaja.. mašina je na poslednjoj trci bila odlično podešena, imao sam više snage nego ikada, konačnio se javio karb prečnika 30mm onako kako sam očekivao na obrtajima koji su mi bliski rezonanci auspuha,,,
da sam ovde imao neki klasičan karb sa okruglim šiberom i dužom postavkom ne bi imao to što mi je potrebno, postoje obrasci za izračunavanje rezonance usisa ali ima dosta faktora sa kojima ne baratamo precizno.. kada budem bio savršeno načisto sa svim zavisnostima, moraću uraditi i kalkulator, do tada ostaje samo da se proba i komentariše...
ovo za karburator što si pisao nisi baš u pravu, različliti karburatori donose različite postavke... tebi bi svakako značilo da imaš kraći usisni trakt jer ti je mašina visokorezonantna... tamo na obično cilindru možda i ne bi gde smo to raspravljali....
vidi sad,, rezonanca usisa je isto tako važna i veoma bitna kao i rezonanca izduva... konkretno mi na skuterima imamo dosta ograničen prostor, plus problem sa nagibom i novoom goriva u lončetu...
recimo da sam ja kada sam prvi put isterao MHR cilindar sa kratkom motoforce prirubnicom i TM24 kratkom kopijom mikuni-ja imao odličan odziv na 13500... taj TM24 mi je bio okrenut prema napred, nema veze vazduh jer je pod plastikama, i mogao sam to lepo da završim, bilo je dovoljno mesta... lonče je bilo tik iznad kućišta cilindra... itd...
naredne godine sam kupio originalni Mikuni TMX30, rešio nosače mašine i okrenuo ga najzad prema natrag kako bog zapoveda,... sa prednje strane šanse nije bilo zbog mesta, ogroman je TMX30.... namučio sam se sa nekim prelazima, jedna guma, druga armirana, komad holendera Fi28 kao umetak.. sve u svemu ispalo je za nijansu duže i uže na moju nesreću, baš je muka spakovati toliki karb, spoljne mere 34mm itd... u nekoj razradi vozio sam niže obrtaje, karburator se izrazito javio na oko 11000... kada sam setovao prenos za 13500-13800 gde mi je auspuh, dobio sam dosta manje snage, jer je usisni sistem već ispao iz ciljanog spektra, naime mašina se više nije koristila u spektru gde mi je ova postavka bila učinkovita,,.
poslednjih godina sam uspeo da nabavim originalni usis polini koji je iz jednog komada, vitonska guma, unutrašnja mera 30mm.. nema sužavanja, i odgovarajuće dužine.. i vidi snaga mi se povratila na nekih 13200 obrtaja.. mašina je na poslednjoj trci bila odlično podešena, imao sam više snage nego ikada, konačnio se javio karb prečnika 30mm onako kako sam očekivao na obrtajima koji su mi bliski rezonanci auspuha,,,
da sam ovde imao neki klasičan karb sa okruglim šiberom i dužom postavkom ne bi imao to što mi je potrebno, postoje obrasci za izračunavanje rezonance usisa ali ima dosta faktora sa kojima ne baratamo precizno.. kada budem bio savršeno načisto sa svim zavisnostima, moraću uraditi i kalkulator, do tada ostaje samo da se proba i komentariše...
Petko131
07 Apr 2015
Ау! Скидам капу!!

Свака част
!
Ми имамо ограничење: мора округли засун, промер није битан али тип јесте...
Имам микуни флах шибер 25, идеална комбинација, али узалуд :/
Имам дугачак усисни канал, али, у неку руку, нисам примећивао никакве симптоме.
На првој трци прошле године, мотор је радио феноменално. Просто је летео
Никаквих проблема нисам имао, носио је и вртео већу дизну, потезао као сумаут, а имао је невероватан шпиц-по свему судећи, 12.750 колико је имао и на проби са обртомером. Тако да.. Не знам баш колико би утицао краћи усисни канал и шта бих тачно добио?
Што се обртаја тиче, ове године не планирам да прелазим 13.100-13.200.
Имам тај микуни 26, негде раније сам окачио слику, очекујем мало тупљи мотор у средњем опсегу али не може и јаре и паре (:
Него, кад смо дотакли карбуратор, имам један проблем, који се понављао у току године, на свакој трци а ја нисам обраћао пажњу на то, јер је било милион других потешкоћа. Ево и шта се деси: излазим на правац , пуна трећа, пуна четврта , пуна пета (имам исте обртаје у 5ој као и у 3ој што сам имао). И одједном, кад напуним пету, тр тр тррр мотор као да је блокирао....
Заштуца, једноставно, баш као да је просвирала клипњача, ко да сам нагло вратио гас.
Причао сам о томе последњих пар дана са татом, размишљамо, можда мотоплат губи варницу, а можда се гориво у лончету услед вибрација успенуша, и мотору нестане горива.
Пошто се то учестало дешавало, ја сам по 2-3 пута враћао гас, онако, на блиц, да залијем мотор, и онда опет ватра.. Док сам то радио, није било проблема. Значи чим попне обртаје, пре него што он заштуца, ја га залијем...
Мислимо да је пенушање горива у лончету, зато што је карбуратор директно везан за цилиндар, није на гуми...
Радилица баца 0.000 мм, тако да су то идеални услови...(мининалне вибрације)
Зна ли неко шта би могло бити у питању, и да ли је неко имао слична искуства ?


Свака част

Ми имамо ограничење: мора округли засун, промер није битан али тип јесте...
Имам микуни флах шибер 25, идеална комбинација, али узалуд :/
Имам дугачак усисни канал, али, у неку руку, нисам примећивао никакве симптоме.
На првој трци прошле године, мотор је радио феноменално. Просто је летео

Никаквих проблема нисам имао, носио је и вртео већу дизну, потезао као сумаут, а имао је невероватан шпиц-по свему судећи, 12.750 колико је имао и на проби са обртомером. Тако да.. Не знам баш колико би утицао краћи усисни канал и шта бих тачно добио?
Што се обртаја тиче, ове године не планирам да прелазим 13.100-13.200.
Имам тај микуни 26, негде раније сам окачио слику, очекујем мало тупљи мотор у средњем опсегу али не може и јаре и паре (:
Него, кад смо дотакли карбуратор, имам један проблем, који се понављао у току године, на свакој трци а ја нисам обраћао пажњу на то, јер је било милион других потешкоћа. Ево и шта се деси: излазим на правац , пуна трећа, пуна четврта , пуна пета (имам исте обртаје у 5ој као и у 3ој што сам имао). И одједном, кад напуним пету, тр тр тррр мотор као да је блокирао....
Заштуца, једноставно, баш као да је просвирала клипњача, ко да сам нагло вратио гас.
Причао сам о томе последњих пар дана са татом, размишљамо, можда мотоплат губи варницу, а можда се гориво у лончету услед вибрација успенуша, и мотору нестане горива.
Пошто се то учестало дешавало, ја сам по 2-3 пута враћао гас, онако, на блиц, да залијем мотор, и онда опет ватра.. Док сам то радио, није било проблема. Значи чим попне обртаје, пре него што он заштуца, ја га залијем...
Мислимо да је пенушање горива у лончету, зато што је карбуратор директно везан за цилиндар, није на гуми...
Радилица баца 0.000 мм, тако да су то идеални услови...(мининалне вибрације)
Зна ли неко шта би могло бити у питању, и да ли је неко имао слична искуства ?
Mario
07 Apr 2015
može biti da ti ponestane goriva u lončetu, da je tolika potrošnja u 5-oj da jednostavno padne nivo goriva, da je samo nijansa u pitanju jer ti jedino u 5-oj na punom gasu imaš najviše kontinualne potrošnje..
dakle pregled-slavina, filter goriva, igličasti ventil, nivo goriva u plovku, protok kroz ulaznu flanšnicu ispod creva (misli se na debljinu rupe)
isto tako može biti i da ti je mala toplotna vrednost svećice, i da se jednostavno pregreje i kreće da pali smešu nepravilno...
ovde nema mnogo filozofije, treba videti jedan broj hladniju ako ima uopšte nisam u toku koju voziš, i provera stepena kompresije.. sa nešto nižim stepenom će biti i nešto niža temperatura
dakle pregled-slavina, filter goriva, igličasti ventil, nivo goriva u plovku, protok kroz ulaznu flanšnicu ispod creva (misli se na debljinu rupe)
isto tako može biti i da ti je mala toplotna vrednost svećice, i da se jednostavno pregreje i kreće da pali smešu nepravilno...
ovde nema mnogo filozofije, treba videti jedan broj hladniju ako ima uopšte nisam u toku koju voziš, i provera stepena kompresije.. sa nešto nižim stepenom će biti i nešto niža temperatura