Jump to content


Tomos D6


407 replies to this topic

#341 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 07 September 2015 - 11:53

Пуно прашине и паучине се накупило овде у теми, а и на самом мотору... Може се рећи да сам изгубио вољу за томосом, тачније, заситио сам се од силних проблема, расклапања, склапања, улагања, подешавања и свега осталог зарад 3 сата вожње годишње.... И кад се све то сабере за последњих 7 година... мислим да је јасно.


Остала је још једна трка у шампионату који, у најгорем случају, завршававам као треће-пласирани, док бих за друго место морао да завршим трку испред кењереша који има 15км бржи мотор. Дакле, или да падне киша, или да се неко чудо деси, и да ја кроз 7 кривна нађем још 9 секунди по кругу(а иовако сам на граници...).

За ову трку ћу вратити стари, потрошени цилиндар, са старим клипом, и то ћу тако возити, па како буде. Нов цилиндар сам ставио на полицу(не питајте зашто...) и онај нов клип.
Свој, стари и потрошени, цилиндар ћу кад-тад послати на никасилирање, и чувати га за успомену, јер је мотор летео са њим(онај што је господин Бата направио).

Планирам да пређем у већу класу (125ццм) за наредну годину, али не знам још ништа тачно... Неке комбинације постоје, нећу правити свој мотор, превише је то новца одједном, већ се договарам да изнајмим готов мотор. У питању је класа МК125 (мото класик) а не 125 SР, коју бих врло радо возио...:)
Све у свему, и ова тема се ближи крају, томос ће ићи на заслужени одмор, у гаражу под ћебе, остаје у мом власништву заувек, није за продају, иако бих могао да спремим априлију 125 за прво место од тих пара које леже у њему:)

До ове трке ми остаје да купим и ставим нови сет ламела у квачило, уље у мењач (претходно сам спалио, остало свега 1½dl, уместо 3½dl :'D) сајле да подмажем и још брдо ситница..

#342 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 08 September 2015 - 15:02

Ipak Batin cilindar na kraju ? :)

#343 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 08 September 2015 - 20:33

Да, јер је сам одливак бољи, а и наравно, у питању су стоте мм које тата и ја никад нећемо моћи да погодим. Тај стари, оригинални цилиндар, има боље површине канала, ови нови су пресвирани фабрички... покушали смо да компензујемо благом променом угла, али није то то.
Иде и тај нови цилиндар лепо, тј. 120+/- али је ипак бољи Батин. Још треба усис да се доради , пре никасилирања, ал све ће то лепо чекати неко време, док успем да одвојим паре од зараде :D

Р.S. (Моожда сам озбиљно размишљао о европском првенству 50ccm на Гробнику(EuroCup50), крајем наредне године, али пссст, ништа нисам рекао!! :D :D :D :D )

#344 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 24 September 2015 - 22:15

Са поносом објављујем видео снимак рада мотора који сам лично ја фризирао!



#345 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 24 September 2015 - 22:51

Нисам задовољан оним што сам добио. Превише је оштар мотор, и сав је фију фију. То не волим, знам да не даје резултате, али видећемо...
Циљао сам 195° издув и 130° преливе, усис је око 175° ја мислим, нисам успео да измерим угломером, али је дужина клипа (од чела) 43.2 мм са усисне стране. Клип излази равно са цилиндром у гмт.

Паљење је 0.55 мм, компресија 11.5:1 (покушаћу 12.7:1 да направим са другом главом, ево за 5 минута), ауспух је једина мана.. не знам му тачну дужиму, али је за 10.500 обртаја направљен и то неће ваљати. Имам један краћи, али је у лошем стању. Он је скраћен, и са њим треба очекивати 12.500 рпм.
Идем сам на трку, очекује се хладно време,на мотору је кинески кросс јуниор цилиндср који је радио преко 100 тркачких сати, а клип је Л мотинс 38, који је релативно добар, али опет, полован је...
Ја се лично радујем киши, јер само тако имам бар некакве шансе да ухватим кењера и станка, али видећемо. Како год, у најгорем случају сезону завршавам као трећепласирсни,док се ссд климаво држим на другој позицији иза станка (који је већ шампион). :)

Носим камеру, надам се да ће ме слушати овог пута...
Поздрав, извините на оном штуром тексту изнад :)

#346 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 September 2015 - 23:09

ako kinez preživi, gledaj da ne siluješ, bitno je da završiš

#347 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 September 2015 - 23:14

Drzimo ti fige. Ako ta druga glava nije moranje, bolja je varijanta ostaviti relativno mali stepen kompresije u sprezi sa cilindrom koji je u 0 u gmt i rezonom koja se manje vrti. Sve je podredjeno vecem obrtnom momentu pa se tako i pripremaj (psihicki) a i prenos, pa zasigurno da se navozas pun broj krugova i zavrsis na podijumu :)
Pratimo te, srecno!

#348 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 24 September 2015 - 23:41

Хвала пуно:) носим ја резерву, за случај да буде кабоом:)!
Имам мање више све у резерви, видећемо, мени је циљ да се лепо проведем, и да покушам да оборим лични рекорд стазе. Пехар имам ако завршим трку, ал то ме уоште, али уопште не занима :D :D волео бих кишу, одавно нисам пливао на стази(:!

#349 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 25 September 2015 - 11:41

Не знам да ли се сећате да сам раније имао проблема са протоком горива, тачније са дотоком горова до карбуратора, па је мотор штуцао. Е, у току сезоне сам решио проблем тиме што сам избацио славиницу, и направио директан прикључак на резервоар, са унутрашњим пресеком од 5мм. Цревце је било унутрашњег пресека од 6мм, али се скупило на рецимо 4мм. Папирнати филтер је заменио онај са мрежицом, а проток можете видети и сами на видео снимку:

У резервоару је свега 0.7литара горива.

Attached Files



#350 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 25 September 2015 - 17:07

Имам једно веома важно питање!:
Да ли је неко, некада, имао лоша искуства са папирнатим филтерима за гориво на 2т мотору? Наиме, пада ми на памет мисао да ће он можда и уље из бензина задржавати, и тако ми обарати % мешавине...?
Опет са друге стране, разум и нека проста логика ми говоре да ће се филтер заситити уљем, и нормално пропуштати мешавину..?
Ако је неко имао искуства, молим да напише, да знам шта ми је чинити! Хвала!:)

#351 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 September 2015 - 17:13

Iskreno, na trkackim motorima nikada nisam montirao nikakv filter, ipak se on vozi sa sveze napravljenim gorivom i predje malu kilometrazu, rezervoari su mi uvek bili cisti i posle trke ispraznjeni.. ne znam kakav je sastav tog papira, ali ocigledno da nije papir, jer bi se papir dezintegrisao od benzina i rastopio. Znaci samo filtrira i ne natapa se, pa predpostavljam da nece zadrzavati ulje.

#352 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 25 September 2015 - 17:21

Auu al tece. :)
Gde se odrzava trka?

#353 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 September 2015 - 18:15

Izvadi taj filter u PM i sipaj gorivo koje si siguran da je cisto..

Ja imam isto taj papirni i nisam primetio da zadrzava ulje, ali imam problem da mi ponestane goriva, mada uvek sumnjam prvo u plovak... al evo izvadicu ga i ja ne treba mi...

#354 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 25 September 2015 - 20:00

Е хвала Вам на информацијама, ал ја не смем да скинем филтер, јер се покиестерни резервоар круни... ја увек сипам чисто гориво, кроз левак са филтером, и максимално пазим, али увек нађем нечистоће у лончету (сад ћемо видети како ће се показати)

Трка се одржава у Краљеву, на Берановцу! Киша пљушти, и тамо, а ево и успут...
Тече горово, као из пиштоља на пумпи :D нека нека, боље тако!:)

Хвала још једном на брзим одговорима!:)

#355 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 September 2015 - 20:22

Bes poliester tacno sam mislio da ti je to problem

#356 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 27 September 2015 - 00:35

Укратко пред спавање: једино смо Кењер и ја дошли на трку, у мојој класи, тако да, ко год победи, вицешампион државе је у МК50.
Кењер, као по обијачу, има 15 км бржи мотор, разлика по кругу је велика, свој лични рекорд краљева сам оборио за 3 секунде, имам још места за скидање, убрзао сам се по кривинама, а и мотор боље повлачи узбрдо него они претходни.
Мучи ме фалш ваздух, и то све због глупог силикона који ме издао. Писаћу о томе још детаљније, ал погледајте ово: мастан клип зарибао? Свећица истопљена, нема + електроде.... све због фалш ваздуха, који је вуко испод цилиндра, јер силикон уопште није ухватио за гус ( а све чисто и одмашћено). Склопио сам мотор, нисам га палио јер сам кссно завршио, сутра ћемо видети.
Чувени "спуст"(како га јс зовем) у Краљеву, испред бокса , сада пролазим 5км брже него до сад, а надам се да ћу сутра бити још бржи када будем терао дужи пренос. Лаку ноћ, пишем детаљније сутра послеподне, или у понедељак преподне :)

Attached Files



#357 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 27 September 2015 - 00:36

Да додам, мотор ради изненађујуће добро, изгледа да сам ипак набо цилиндар како треба :D
Малопре сам доручковао, сад се овде јавио,правац спавање, и пун гас сутра (...као и сваки други пут...) :)

Edited by Petko131, 27 September 2015 - 00:40.


#358 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 September 2015 - 00:52

Ajde ajde trkač, odmaraj. Dobro je proslo, svecica i klip su potrosna roba.. gledao sam vremena i vidim da imas konstantnost. Po vremenima drugih rekao bih da ćeš imati sa kim da se vozis sutra. Predpostavljam da motor vrti niže nego očekivano pa produžavas prenos, kako smo već pisali prethodno. Ipak, voleo bi da si upalio posle sklapanja, čisto da budeš siguran da je do silikona, odnosno do falša.. Očekujem da ćeš sutra sa dužim prenosom imati rasterećen agregat, i ako je izdržao ovo danas biće sutra sve ok..

A ni Kenjereš nije nedostižan sa ovim vremenima.. Odmaraj i bistro sutra :)

#359 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 27 September 2015 - 00:53

Srecno

#360 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 27 September 2015 - 07:21

Хвала, евоо, кишаа падаа, једва чекам да кренемо са вожњом !!!! :D :D :D
Кењер није недостижан, наравно, али биће тешко!
100% знам да је до фалша, јер је цилиндар са доње стране лепљив и балав, школски пример, нема шта!
Сад стављам највећу дизну, 123, јер је прилично хладно, возимо од 9:30.
Да је суво, скинуо бих време на 1:35 по криугу, ал сад опет требам да мењам пренос, јер је киша...
А иначе, спуст у краљеву пролазим са 101км/час (100.7-100.8, како кад) , до старт-циљне линије имам 104.3 км/ч, и том брзином идем следећих 600м, тј скроз до доње окретнице, јер шикану прођем пун гас :)
Синоћ сам додао један зуб напред, (што је, каад боље размислим, превише), а сад ћу вратити 13 напред, а назад ставити 33 (уместо јучерашњег 34). Дакле, уместо 13:34 који сам возио по сувом, ссда ћу ставити 13:33 потрази за више обртаја и већом брзином са бољом дизном...





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users