I klip se brutalno zagrevao kao preko peska da je isao
Маа... нека је то му је било последње "трчање"
Сад остаје да конзервирам цео мотор, до последњег шрафа и да бацим једно дебело ћебе преко њега, док не зарадим новац за никасилирање цилиндра и нов клип средићу га, има да буде тип-топ стање, чак иако стоји
Ok .. ja mislim da bi tebi trebali kinezi ime da napišu u svojoj istoriji, jer si vrv jedini koji se usudio i završio trku sa tim njihovim polufabrikatom...
Konstatujemo samo zašto se klip zalepio, i zašto se karika toliko pojela... Jednostavno porozan im je taj gus i ponasa se kao šmirgla, a ti možeš da sipaš i 10% motula kad on ne može da podmaže toliko da se klip ne zagreva trenjem preko rendla... Ostalo je već sve jasno dilatacija materijala koji se prekomerno zagreva i kraj....
Ok .. ja mislim da bi tebi trebali kinezi ime da napišu u svojoj istoriji, jer si vrv jedini koji se usudio i završio trku sa tim njihovim polufabrikatom...
Konstatujemo samo zašto se klip zalepio, i zašto se karika toliko pojela... Jednostavno porozan im je taj gus i ponasa se kao šmirgla, a ti možeš da sipaš i 10% motula kad on ne može da podmaže toliko da se klip ne zagreva trenjem preko rendla... Ostalo je već sve jasno dilatacija materijala koji se prekomerno zagreva i kraj....
Слажем се
Али ипак мислим да кинези требају да упишу батино име у своју историју, јер је његов кинез (38mm)дао брзину од 131 км/час, и 18.5 сек на 400м, мерено GPS навигацијом..
Давно било када се нешто последњи пут радило на мом мотору, али да се ради на томосима, ради се, бар код другара
наиме, занима ме да ли неко зна како изгледа ТОМОЅ АТХ цилиндар изнутра, тј које су мере и површине канала?
желео бих да направим бт мере у атх цилиндру, обрадом наравно, па ме занима да ли је то изводљиво..
друг хоће да купи такав цилиндар, нашао је 38 мм у добром стању, има пар клипова што му претекло од ћалета, па као да видим може ли тај цилиндар да се направи,,, цео дан копам по нету, једино што сам нашао јесте да је цилиндар дужи него остали томосови што су, ал то се на стругу зачас реши..
свака помоћ је добродошла,, слика је са купујем-продајем исечена, примера ради
I prelivni kanali ce biti tako maleni kao i taj usisni sa slike.. Jednostavno su umirili taj koncept maksimalno.. Trazi slike prelivnih, ako sam u pravu onda je potrebno dobrog alata i mnogo živaca..
Puno jednostavnija i jeftinija varijanta je nać bt cilindar nego atxov kopat i možda još lošije rezultate dobit...
Proširivat preljevne na ulazu, podizat iste za 2-3mm i pazit da bude pod istim kutom, ispuh kroz cijeli promjer proširit za 3-5mm te isti podić za skoro 10mm + mislim da se ne može proširit usis na ulazu do 18mm, jer razmak između rupa za prirubnicu je isti kao kod apn gdje se usis može svega do 16-17mm u promjeru proširit da stijenke za brtvljenje ostanu barem 1mm, po meni neisplativo...
I prelivni kanali ce biti tako maleni kao i taj usisni sa slike.. Jednostavno su umirili taj koncept maksimalno.. Trazi slike prelivnih, ako sam u pravu onda je potrebno dobrog alata i mnogo živaca..
marac031, on 18 December 2015 - 13:27, said:
Puno jednostavnija i jeftinija varijanta je nać bt cilindar nego atxov kopat i možda još lošije rezultate dobit...
Proširivat preljevne na ulazu, podizat iste za 2-3mm i pazit da bude pod istim kutom, ispuh kroz cijeli promjer proširit za 3-5mm te isti podić za skoro 10mm + mislim da se ne može proširit usis na ulazu do 18mm, jer razmak između rupa za prirubnicu je isti kao kod apn gdje se usis može svega do 16-17mm u promjeru proširit da stijenke za brtvljenje ostanu barem 1mm, po meni neisplativo...
да да... не исплати се радити то... превише посла ту има, никада нисам имао тај цилиндар у рукама, али верујем на реч.
ништа, онда тражимо БТ цилиндар, стим да треба наћи неки који није прерађиван.. а то ће бити мало теже
Није ствар у томе да сам нешто тајновит, него нисам хтео да давим са детаљима..
Због несугласица са мојима, пре нешто више од годину дана, сам морао да изместим мотор (не из собе, него из гараже) негде, било где.
Однео сам га код пријатеља, где је спавао у мраку, а нико сем њега и мене није ни знао да је ту.
Од тад, видео сам мотор само једном и ето поново данас..
Када завршим замишљене радове, мотор качим на зид спаваће собе, не бих да заузима место на поду
aaa čoveče, koja je to želja... ja bih ga ipak ostavio na nekom postolju da mogu da se vrnem makar jedan krug do ćoška i natrag, za svoju i njegovu dušu...
aaa čoveče, koja je to želja... ja bih ga ipak ostavio na nekom postolju da mogu da se vrnem makar jedan krug do ćoška i natrag, za svoju i njegovu dušu...
Па да, то је план
Неће бити закован за зид, већ закачен, баш да би могао да се скине једног дана
Биће спреман и дотеран, механички и есетски, на ниво на којем до сад није био ни један мотор тог годишта (1973.)
Pita, on 16 February 2017 - 10:00, said:
Koja je ovo sentimentalna priča bokte...neću pitati za razloge
Na plafonu, zidu ili bilo gde drugde nije kao na asfaltu
Шта да ти кажем, прича која траје од 2006. године
Разлог је једноставан, мени барем, док други то мало теже разумеју...
Тема о којој дуго нисам причао и писао, али нисам престајао да размишљам ни једног секунда!
Да кренемо редом..
Од последње трке у сезони 2015, мотор нисам ни видео а ни возио.. Престао сам са тркањем у класи мк50, али само "званично", док сам сваке ноћи сањао идеалан круг на Берановцу последњих годину ипо дана.
Не бих се ја ни укључио у причу тркања ове године да није било Бате из Зрењанина који ме боцнуо право у живац: поменуо ми томоса и Краљево... а опет, тешко жабу у воду натерати
Почеле припреме машине, прво смо почели са спремањем кинеског бт цилиндра међутим сам онда мазнуо тати алуминијумски Krediler што је стајао на полици а готово је нов био, и тако крене све..
У суштини ништа није чачкано у односу на претходне године, само сам купио нов клип и мотор прорадио- бам, одједном почео да пребацује 115 на сат.
тамте-вамте дођемо ми на 121.93 км/х на око 700м правца, и ту нас заустави мрак., наравно све ово током тестирања у Зрењанину, и то недељу дана пред трку! (све контра мом стилу и укусу!!!)
кратак снимак односно увод у целу прчу тркачког викенда!
Дошли смо на стазу, петак је вече, ширимо шаторе и посављам камп..
Субота свиће, први незваничи тренинг почиње, безуспешно се завршава (слабо време по кругу)
почињу квалификације за прву трку, мотор и даље зеза, али постижем прво стартно време у класи сплетом околности..
гуме старе две године, ја годину ипо дана нисам сео ни на какав мотор, а моја очекивања као и увек, ненормална и превисока
прва трка-ужас.. лоше сам возио,логично - неувозан, све на туц-муц.... и завршим трку на другом месту са поприличним заостатком за првим..
е, сванула је недеља, ја мотивисан као никад до сад, возимо квалификације за другу трку, и ето проблемаа... превелика дизна, (микуни 220, тј око 1.35мм на карбуратор од 26мм). Стартујем трку последњи у класи (од нас 5) и претпоследњи у дивизији..
даље не бих коментарисао, предлажем да погледате и сами снимак до краја трке да бисте сазнали исход..
Још ово мало својих фотографија што имам од тркачког викенда на Берановцу вам шаљем,одох да спремам мотор за наредну трку!!!
Morao sam da pročitam par postova unatrag, da bih bolje sagledao tvoju situaciju izlaska sa takmičarske scene i povratka..
Da na žalost, ako nemaš sa kime u klasi da se takmičiš onda se gubi smisao i pobede, sa druge strane potrebna je velika podrška roditelje, majstora i naravno devojke da bi ti mentalno bio spreman za dobru trku..
Čestitam, nisam u toku odakle se pojavio cilindar koga do sada nisi imao, ako je trofejni onda je opravdano, ima sad duple pobede
ajd sad i druge staze da overiš ove sezone, pratimo te
Претпрошлог викенда се десило нешо за шта сам се борио читавих девет година... Возио сам на Гробнику свог Томоса, а да доживљај буде већи, мотор је певао и ишао као никад до сада...
Прича око саме припреме и идеје да се оде на ту трку 700км од Новог Сада је ненормално компликована, о томе други пут пишем, резиме је да сам се за 5 дана спремио и финансијски(ни сам не знам како....) и физикчи за до сада мени највећи подухват и путовање у животу. Психички сам био спреман пре једно 4-5 година када се жеља за том трком баш драстично појачала и упркос свим недаћама које су ме задесиле у току тих 5 дана пред трку сам успео да се изборим и остварим свој сан!
Пошао сам на пут у четвртак у један ујутро до Београда (успут нам падне Томос са приколице, срећом без оштећења..), потом сам препаковао све ствари на другу приколицу и у други ауто, те смо тек у 4 ујутро кренули за Ријеку.
Стигли смо у петак око поднева, прошли смо пријаву и технички преглед, па правац на стазу!
Међутим... ето облака, и ненормалне морске олује која је поплавила стазу, бокс и све што је могло да се поплави је било поплављено.. Уби нас киша пет минута пред излазак моје групе на стазу, што ме наравно није спречило да једини изађем на стазу по тим тешким кишним условима и одвозам свој први икад круг на правој тркачкој стази! Временске услове о којима причам можете видети на следећем снимку, али опет ни тај снимак не може да дочара праву слику и прилику.. У току тренинга ме је бочни ветар одувао са стазе (да, ветар ме померио метар ипо са путање и при брзини од 90 на час сам се нашао у поплављеној ливади, срећом све се завршило без пада).
Цео дан смо се сви у боксу крили као мишеви под шаторе које је ветар кидао и ломио, о спавању ни говора, киша је пљуштала (као са снимка) од 14 часова до касно иза поноћи, када смо већ легли на спавање..
У суботу на тренинзима од по 20 минута мотор није баш најсрећније радио, била је велика дизна, па сам за прву трку морао да правим сам дизну - од дизне микуни 240 сам направио 140, напунио сам је калајем и избушио рупицу полако рајберима - сам процес налажења лемилице калаја и израде дизне на стази је трајао око 2 ипо сата.. таман пред трку. Мотор је ишао око 117, без ветра у току трке, мотор је носио 11.300 обртаја у петој брзини (пренос 15:34), имао сам једног јединог мени равноправног конкурента у класи 50 ccm GP где сам се такмичио са једним "клипним" минарелијем који је такође ишао око 115-120 па је било пар тесних кругова, међутим из тог дуела сам изашао као побендик са предности од 3 секунде на крају трке. У току прве трке сам направио време по кругу 2:27.939 сек што је остало моје најбоље време на тој стази до краја викенда.
Загревање у недељу нисам возио, јер сам помагао другару да спакује мотор који је имао проблема са пуцањем карике, тако да буквално ништа нисам чачкао на свом мотору, а искрено није ни било потребе.
Током недељне трке се раздувао ветар, па је низ један правац мотор вукао 12.300 у четвртој брзини у ветар (око 113 на час), док је низ ветар вукао пету при брзини од 127.48 км на час(screenshot GPS-a) и вртео је око 12.100 (11,990 је задње што памтим, јер сам пазио на кочење, али то је то, знам по звуку мотора).
Опет је у недељу био први круг тесан са конкурентом који је био на минарелију, али убрзо сам се одвојио и почео да правим разлику по кругу од неких 4-5 секунди што је било довољно за убедљиву победу над њим, међутим наставио сам да се тркам сам са собом (што је у тркању и најопасније), тако да сам сво време био на ивици, а право да вам свима кажем ни једног тренутка нисам нити жалио пад нити се бојао пада (уједно и тоталног уништења мотора), осећао сам се као да сам до сада живео за тих 5 кругова и да је то то, нема даље!
да скратим причу, било је одлично, пуно скупих мотора се могло видети, посебно ме одушевила зелена YAMAHA TZ 750 OW31 на којој сам чак, уз посебно одобрење власника, имао част да се сликам!!!!! Иначе, власник ракете је и један од битнијих људи у фирми ASTRALITE WHEELS која се готово 35 година бави производњом тркачких точкова за моторе те генерације. (точкови попут ових на мотоциклу)
нешто мало слика што имам:
Видели сте 2015. године како се окреће предњи точак на мом томосу, а ево сад снимка и како се окреће задњи точак, одмах након трке:
Све то је допринело да мотор иде 127.48 километара на час низ главни права, а тај податак имам на основу брзиномера са телефона који сам носио джепу комбинезона током трке. Изузетно је прецизна апликација, можете и ви да је сникете потпуно бесплатно са GooglePlay Store-a што вам свакако препоручујем! Screenshot_20170702-135250.png336.24K24 downloads