Pocket bike dolazi u dve verzije 40 i 44mm, oba cilindra su sa istim hodom od 32,4mm.. Aluminijum nikasil izvedba kineske proizvodnje gde je cilindar iz jednog komada sa glavom... Kod mene je stigao mali MX3 pocket koji se u originalu pakuje sa 44mm cilindrom a to će već biti "tuning" varijanta u odnosu na one manje i on donosi malo preko 49ccm-a radne zapremine...
na slici vidimo oba GUILONG je mali 40mm, a CHAOJING je big bore 44mm
Ono što je interesantno primetiti je da je ovaj cilindar nešto drugačije koncipiran od svog mlađeg brata 40mm, da je izduvni kanal nešto uži i višlji kao i da ima jednu liniju koja je udubljena u telo cilindra nekih 2-3mm a visine je nešto oko 10mm... Njen uticaj je neko ovde planirao, pa ćemo imati kasnije prilike da se upoznamo sa ovim kineskim tuning fazonom...
KLIP
desno na slici je klip od 44mm mašine,, koji ima bolcnu 12mm.. Ovo je jedina i ujedno prva velika prepreka gde ne može tako jednostavno da se izmenja kit u maloj verziji koja ima radilicu sa klipnjačom za igličasti i 10-ku bolcnu.. isto tako ovde ne može da se ubaci mali klip osim da se sad ne pojuri negde redukcioni igličasti ležaj sa debljim iglicama.. Na sebi nosi dve gusane karike debljine 2mm i ima visinu čela od neverovatnih 4,3mm.. Vidimo da je u klipu utisnuta oznaka 44 -6 što znači da je on 6/100 manji od svoje nazivne mere 44mm u suknjicama kada je naravno nov...
GLAVA
zapremina glave je i ovoga puta izmerena metodom ulivanja, i lako može biti neprecizno markirana, squish band je nepravilan kao i kod manje verzije i ne prati zakrivljenje čela klipa, merenje tinol žicom može vrlo lako da zavara u zavisnosti u kom se predelu meri... Zapremina glave je 7ccm i ona će na merenom squish-u od 1mm doneti stepen komresije od 10.34:1
PORTAMAPA I ANALIZA
Ovde je portmapa, deo koji je prevučen linijom sam ja simulirao, zapravo vrlo je diskutabilno da li smemo računati ovaj otvor kao ugao izduvnog kanala i kao novu površinu i pored toga što je ona minimalna,.. sama dubina od 2mm navešće nas na razmišljanje da li će gasovi napustiti cilindar kroz taj kanal potpuno ili delimično ili uopšte neče napustiti.. Naravno da to zavisi od pritiska, ali svakako taj kanal tu nije slučajno...
uradio sam nekoliko analiza , pa počnimo od ove prve kao na portmapi gde se ta pruga ne uzima u obzir.. pošto sam sa nekoliko metoda ustanovio da se čelo klipa spušta ispod donje ivice izduvnog kanala za 1,6-1,8mm korigovao sam i C parametar kako bih dobio DMT na meri od 1,7mm ispod donje ivice klipa.. detalji oko tih merenja su u temi gde sam se bavio samim pocketom.
C = 2,3mm (od ivice cilindra)
Pritisak = 132 PSI usklađen sa transferima
Snaga- Teorijska = 6 KS
Snaga na radilici = 5 KS
Snaga na točku = 4 KS
Najbolja iskorištenost
Obrtaji = 6000 rpm
dalje pokušao sam uraditi i analizu ukoliko je ta pruga tu stvarno, odnosno ukoliko je ona maksimalno prohodna, sa istom korekcijom C parametra i uzimanjem u obzir da klip silazi 1,7mm u DMT ispod donje ivice izduvnog kanala, i analiza donosi ogromne pritiske usled velikog ugla izduva, javio se BD od čak 62 stepena, motor ima rezonancu neverovatnu, ali i usklađenost na 3900 obrtaja... veliki pritisci su zbog velikog ugla ali oni opadaju na višljim obrtajima...
C = 2,3mm (od ivice cilindra)
Pritisak = 336 PSI (transferi prate do 296 PSI )
Snaga- Teorijska = 10 KS
Snaga na radilici = 8,33 KS
Snaga na točku = 6,66 KS
Najbolja iskorištenost
Obrtaji = 3900 rpm
pa pošto ovo nije baš tako jer se gasovi takoreći provlače kroz maleni kanalić dubine 2mm, predpostavio sam da je taj kanal samo delimično otvoren... sad počinje prava empirija, i metoda zamišljenih kvota...
C = 2,3mm (od ivice cilindra)
Pritisak = 195 PSI (transferi prate do 180 PSI )
Snaga- Teorijska = 7,7 KS
Snaga na radilici = 6,41 KS
Snaga na točku = 5,13 KS
Najbolja iskorištenost
Obrtaji = 5200 rpm
iskren da budem, prvi put vidim ovakav koncept, cilindar ni u osnovi nije loše osmišljen, ovde se vidi da se neko malo i bavio konceptom kanala, za razliku od 40mm kome je bitno samo da upali.. ako uzmemo u obzir da se cilindar javio na prvoj analizi usklađeno na 6000 sa svim pritiscima, onda preostaje da samo malo razmislimo koliko će doneti ona pruga, i koji je stvarno njen učinak... ovo je pravi mali BB cilindar, počinjem da se interesujem gde su im granice..
živeli
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////// nula nula osam //////////////////////////////////////////////////////////////////////////
2
2 replies to this topic
#1
Posted 03 March 2015 - 20:20
#2
Posted 04 March 2015 - 12:14
Veoma zanimljivo. Čudan koncept sa jednom nepoznanicom, analizer očigledno tako nešto nije predvideo, mislim na podatak o dubini te linije, pa će tu biti nagadjanja. Ima li negde fabrička specifikacija tog cilindra? Bogami, kumova ćera je to lepo pržila, nije mi ni tada bilo jasno iz čega vadi snagu al to maleno vozilo bogami lepo ide kad se zalaufa. Sreća pa ja nemogu da se napakujem na njega, probao bi ga sigurno.
#3
Posted 06 May 2015 - 00:06
Interesantan koncept izduvnog. Evo još koji primer. Gore je yamaha RD350 ako se ne varam, a dole KTM. Zovu ga: "High Performance exhaust port". E sad u čemu je bolji od običnog, još nisam prokljuvio.
CYL5.jpg 25.08K 18 downloads ExPlug.jpg 18.52K 22 downloads
ktm5.jpg 28.19K 21 downloads ktm6.jpg 20.99K 21 downloads
CYL5.jpg 25.08K 18 downloads ExPlug.jpg 18.52K 22 downloads
ktm5.jpg 28.19K 21 downloads ktm6.jpg 20.99K 21 downloads
Edited by tuningfanatic, 06 May 2015 - 00:07.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users