HPC RADILICE…
Kakve sve radilice postoje na trzistu, sta se sve moze kupiti i za koju namenu? Nisam neki ekspert, ali tokom vremena uspeo sam da razlucim neke stvari, ako negde gresim , neka me neko ispravi…
SERIJSKE ,standardne radilice, svi dobijamo u svojim masinama, samo ime im opredeljuje namenu, predvidjene su za serijalu , 50 ccm i neke obrtaje do oko desetak hiljada, mozda i nesto vise…tako je uradjen njihov balans i kvalitet materijala od kojih su napravljene i to je sasvim zadovoljavajuce za veliku vecinu slucajeva, za tuning u BASE klasi , pa cak i u slabijem MIDRACE-u…
SERIJSKE OJACANE postoje u ponudi , ma sta to znacilo u njihovom nazivu, izgledaju isto kao i standardne, razlika u ceni zanemarljiva, ne znam o cemu se tu radi, nikad to ne bi uzeo…izgled isti kao i serijska…
HPC radilice, oznacavaju grupu sportskih radilica, i bitno se razlikuju od ove dve prethodne…to HPC oznacava high primary compression ( visoku primarnu kompresiju ) , a da bi znali o cemu se radi objasnicu ukratko : to su radilice sa takozvanim PUNIM POLUTKAMA, pa unutar kartera ZAUZIMAJU VECI ZAPREMINSKI PROSTOR…klip u
silaznoj uzlaznoj putanji iz usisnog kanala pokupi smesu i transferuje u karter, gde se nalazi HPC radilica…zbog smanjenog zapreminskog prostora u odnosu na standardnu radilicu , a kako apsolutna vrednost punjenja cilindra ostaje uvek ista, ta smesa je pod vecim pritiskom i kao takva se trasferuje dalje preko preliva u cilindar…Dakle, postoji veca PRIMARNA kompresija u karteru, a samim tim bice veca i u cilindru…ipak, radi se o malim vrednostima pritisaka…
Ja sam gledanjem primetio ( priznajem da nikad nisam imao ni jednu u rukama ) da postoje tri vrste HPC radilica , jedne su izjedna radjene od celika od kojeg se prave radilice, druge su zapunjene aluminijumom , a trece imaju onaj narandzasti teflonski ulozak…ove zadnje dve su verovatno zbog tih ulozaka nesto lakse…sve one su uradjene sa maksimalnom paznjom od najkvalitetnijih materijala, balansirane da se vrte i na 15 000 RPM, znaci i za HIGH END klasu , a koliko je to brzo ne zaboravimo da se motori F-1 vrte na 17000,( kratko do 20000) , to je svega par hiljada ispod njih…
Ugradnjom takve radilice koja moze da podnese velika opterecenja resavaju se mnogi problemi tuninga i za nize klase, jos kad se sa njom ugrade osnovni lezajevi u C-3 ili C-4 kvalitetu, dajte joj samo jos kvalitetnog ulja da se podmazuje , ne razradjujte i odnah pun gas…danas- sutra ostaje i za neki jaci set- up…nepogresiva investicija…
CENE, koliko ja vidim , od oko 70 evra za RMS, stotinak za MOTOFORCE, a kakve su one od preko 300 , ne mogu ni da zamislim ( verovatno kovane od zlatnih poluga ) …
Edited by Boza, 19 February 2014 - 20:39.